Paar keer gekende merken gaan vergelijken in de Action en Carrefour. WAT BLIJKT ? Vooral shampoo, douchegels en verzorgingsproducten zijn allemaal NEP! Ze zien er wel hetzelfde uit maar de formule is goedkoper en anders qua structuur dan in "echte" winkels. Neem nu de Douve douchegels: 2,90 euro bij Action en 5,90 euro bij Carrefour. Heb beiden gekocht en wat blijkt? de formule en structuur van de douchegel bij Action is totaal anders dan bij Carrefour! Geeft zelfs een chemische reactie bij veel water toevoegen en veranderd in een gel (Douve van de Action). Bij Douve van Carrefour krijg je deze reactie totaal niet; de douchegel blijft even smueiig en wordt geen blubberige als ik water toevoeg. Dus bij alle producten, ook wastabletten voor vaatwassers: NEP bij de Action! Zitten totaal andere en minderwaardige was-actieve stoffen in!
ACTION! winkels: goedkoop, maar NEP!
ACTION: Allemaal NEP artikelen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Als ze neppe merken aanboden, zou dit vervalsing zijn en staan de flikken daar morgen aan de deur.
Maar aangezien producten in de Action zelden voorzien van Nederlandstalige labels(de weinige keren dat ik daar kom merk ik dat toch op), is het waarschijnlijk een grijze import uit een EU-land. En aangezien ze voor voeding de ingrediënten aanpassen aan de "rijkdom" van een land( zie bv. https://www.standaard.be/cnt/dmf20170310_02774504 ), zullen ze dat voor cosmetica ook wel doen.
Maar aangezien producten in de Action zelden voorzien van Nederlandstalige labels(de weinige keren dat ik daar kom merk ik dat toch op), is het waarschijnlijk een grijze import uit een EU-land. En aangezien ze voor voeding de ingrediënten aanpassen aan de "rijkdom" van een land( zie bv. https://www.standaard.be/cnt/dmf20170310_02774504 ), zullen ze dat voor cosmetica ook wel doen.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 36 keer
Heb er een tijd geleden ook al over gelezen.
Ze hebben veel import uit landen waar de regels wat minder streng zijn waardoor verzorgingsproducten of voedingswaren anders ruiken, reageren of smaken.
Maar ze kopen ook overschotten en stocks op van faillissementen.
Dat is daarom niet slecht. Je moet enkel wat meer opletten wat je koopt dan in een reguliere duurdere winkel.
Ze hebben veel import uit landen waar de regels wat minder streng zijn waardoor verzorgingsproducten of voedingswaren anders ruiken, reageren of smaken.
Maar ze kopen ook overschotten en stocks op van faillissementen.
Dat is daarom niet slecht. Je moet enkel wat meer opletten wat je koopt dan in een reguliere duurdere winkel.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 69 keer
Aan satellitetv
Voor je zoiets schrijft (dit is toch een aardige beschuldiging), best even wat onderzoek doen.
Veel van deze producten zijn niet voor onze markt bedoeld (lees BE of NL).
De ingrediëntenlijst is in veel gevallen overplakt. We hebben het hier dan over parallelimport.
In de Europese markt is er een vrij verkeer van goederen (mits een zekere reglementering uiteraard).
Dus ook producten welke bvb voor Griekenland of de "oude Oost-blok"-landen bedoeld zijn, komen via een omweg tot bij de Action.
Ze zijn daar trouwens niet de enige in die deze methode toepassen.
Misschien is de inhoud anders, het is wel een legitiem product. Mocht je nu zeggen dat je hierdoor op het verkeerde been bent gezet (in die bewoordingen en gewicht), dan zou ik je bericht nog 'serieus' willen nemen.
Zoals jij het schrijft is het van dezelfde waarde als de opmerkingen die je kan lezen bij enkele 3-letter kranten, slechts roepen om reactie te krijgen. Bij die kranten is het moeilijk reacties als de jouwe te weren.
Misschien kunnen we dat op dit forum wel.
Voor je zoiets schrijft (dit is toch een aardige beschuldiging), best even wat onderzoek doen.
Veel van deze producten zijn niet voor onze markt bedoeld (lees BE of NL).
De ingrediëntenlijst is in veel gevallen overplakt. We hebben het hier dan over parallelimport.
In de Europese markt is er een vrij verkeer van goederen (mits een zekere reglementering uiteraard).
Dus ook producten welke bvb voor Griekenland of de "oude Oost-blok"-landen bedoeld zijn, komen via een omweg tot bij de Action.
Ze zijn daar trouwens niet de enige in die deze methode toepassen.
Misschien is de inhoud anders, het is wel een legitiem product. Mocht je nu zeggen dat je hierdoor op het verkeerde been bent gezet (in die bewoordingen en gewicht), dan zou ik je bericht nog 'serieus' willen nemen.
Zoals jij het schrijft is het van dezelfde waarde als de opmerkingen die je kan lezen bij enkele 3-letter kranten, slechts roepen om reactie te krijgen. Bij die kranten is het moeilijk reacties als de jouwe te weren.
Misschien kunnen we dat op dit forum wel.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Ja, dit gaat nergens over, en een aannemelijke uitleg is al gegeven.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset