philippe_d schreef:Yves ...
Is er een reden waarom je dat Proximus nummer wil houden? Ik dacht dat je dat nummer niet gebruikte?
Als je dit nummer toch nog wil behouden zijn er 2 mogelijkheden:
- - je laat het porteren naar WeePee (gezien je nu al WeePee gebruikt, weet je hoe je dit moet instellen in jouw FritzBox). Eénmalige kost: 18€
- je laat Telenet dit nummer overnemen door Telenet. Dan heb je bij Telenet niet alleen TV + internet, maar een triple play (TV, internet, vaste lijn), aan een maandelijkse meerkost (Pack). In de FritzBox moet je dan een analoge lijn instellen.
Je moet natuurlijk zelf eerst weten wat je precies wilt

.
Wat wil ik : sneller internet(niet meer niet minder) met zo min mogelijk rompslomp en mijn FB 7490 verder kunnen gebruiken.
Proximus heeft (zoals aangegeven in mijn eerste bericht ) mij duidelijk gemaakt dat mijn huidige situatie :
Internet start met
Volume pack unlimited
huide waarden : 17.9 Mbps en resp 3.4 Mbps niet hoger kunnen worden (de eerste tijd)
maandelijke kostprijs : 37.50 €
wat heb ik
Modem : FB 7490
Voip telefoon (nummer geporteerd via Weepee 03385......(en wil dit verder kunnen gebruiken)
Voip provider uitgaand : FVD
Gemiddeld internet verbruik per maand : 200 GB
Wifi gebruik : in huis met oa behulp van Fritz versterker
Televisie : via Telenet en TV's met CI+ card
Dus omdat Telenet mij ZEGT dat de internet waarden op mijn adres 100 resp 10 Mbps kunnen zijn (download 200 GB) en kostprijs 41.50€
lijkt/leek ??? het mij een goede overstap.
Maar nu blijkt dat dit alles toch zo SIMPEL niet is om eventueel die overstap te maken(administatie en praktisch)
Vandaar mijn vraag hoe ik dit het beste aanpak als leek.
Ik wil dus internet blijven gebruiken
ik wil dus Voip kunnen blijven gebruiken en kunnen gebeld worden op 03385.........
ik wil dus TV kunnen blijven kijken
en dit alles aan hogere snelheid en een zo goed mogelijke prijs.
Yves