Mono of driefasig

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

De 'dikke kabel', die vanuit de vloer in de meterkast komt bestaat uit 4 dunne kabels, 1 blauwe 1 bruine en 2 zwarte. Op die meterkast staat 1 zekering van 32A 400V en ik zie drie donkergrijze kabels van dezelfde kleur hierop aangesloten.

Zie afbeeldingen. Volgens mij Monofasig of kan ik dat uit deze foto's niet afleiden? AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

3 aangesloten lijkt me 3 fasig ?
1 fase is 2 draden, 3 fase is 3 of 4 draden.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

drie draden aangesloten is 220 V per fase.
L1-L2 : 220V
L2-L3 : 220V
L1-L3 : 220V

vier draden is 380 volt per fase en 220 volt tussen een fasedraad en de blauwe neutrale draad.

L1-L2 : 380V
L2-L3 : 380V
L1-L3 : 380V
L1-N : 220V
L2-N : 220V
L3-N : 220V

Op de eerste foto lijkt het wel dat er draden afgeknipt zijn en vervangen door de kleinere sectie ?

ALs de kabel komende van de maatschappij drie draden aangesloten heeft, dan is het 220 Volt per fase zoals op de foto boven het etiket "bosmans"
Jan007
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 15 keer

Op die meterkast staat 1 zekering van 32A 400V
De aanduiding op de zekering duidt op de specificatie ervan en niet op de spanning die toekomt.
Een voltmeter zou hier handig zijn, maar met een oude gloeilamp (25 Watt) in een socket is dit ook te achterhalen, indien ze maar even fel brand is het 400 V.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Volgens mij kan je als particulier maar minimum 40A monofasig krijgen.
Dit is dus zonder weinig twijfel driefasig.
mailracer schreef:drie draden aangesloten is 220 V per fase.
L1-L2 : 220V
L2-L3 : 220V
L1-L3 : 220V

vier draden is 380 volt per fase en 220 volt tussen een fasedraad en de blauwe neutrale draad.

L1-L2 : 380V
L2-L3 : 380V
L1-L3 : 380V
L1-N : 220V
L2-N : 220V
L3-N : 220V

Op de eerste foto lijkt het wel dat er draden afgeknipt zijn en vervangen door de kleinere sectie ?

ALs de kabel komende van de maatschappij drie draden aangesloten heeft, dan is het 220 Volt per fase zoals op de foto boven het etiket "bosmans"
Ik vermoed dat je gelijk hebt en het hier gaat over een "oud net" van 3x230V.

Jan007 schreef:
Op die meterkast staat 1 zekering van 32A 400V
De aanduiding op de zekering duidt op de specificatie ervan en niet op de spanning die toekomt.
Een voltmeter zou hier handig zijn, maar met een oude gloeilamp (25 Watt) in een socket is dit ook te achterhalen, indien ze maar even fel brand is het 400 V.
Laten we aub niet gaan proberen met gloeilampen in de meterkast door een leek die deze vraag stelt ;-)

De vraag is: TS, waarom is dit van belang voor je?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
mailracer
Elite Poster
Elite Poster

als dit 32 A is, dan lijkt de aangesloten draad op de 1e foto van een te lage sectie. Dit lijkt op 2.5mm², terwijl dit 4mm² zou moeten zijn.
Maar als dit een aansluiting is naar een kookplaat, verwacht ik een zekering van 3*25A, De blauwe draad heeft dan geen nut.
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Dit is inderdaad een 3x220 V aansluiting.

Ik heb een 3x380V aansluiting, met dus de extra neuter er bij : zie foto
20190104_173656.jpg
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

mailracer schreef:als dit 32 A is, dan lijkt de aangesloten draad op de 1e foto van een te lage sectie. Dit lijkt op 2.5mm², terwijl dit 4mm² zou moeten zijn.
Maar als dit een aansluiting is naar een kookplaat, verwacht ik een zekering van 3*25A, De blauwe draad heeft dan geen nut.
Men zou verwachten in een huishoudelijke installatie een 6mm² heeft voor een 32 of 40A automaat.
Maar foto's bedriegen wel eens, tegenwoordig denk ik dat ze 4x10mm² trekken voor een woning.
Ook betwijfel ik ten zeerste of dit onder de huishoudelijke vuistregeltjes valt maar onder de industrie, waar je dus een kabelberekening moet doen.
Dus het zou dus kunnen dat er een dunnere kabelsectie mag gebruikt worden als dit klopt volgens de berekening.
(stel dat het een 2,5mm² zou zijn, die mag in open lucht ook 32A hebben dan hoor)
Laatst gewijzigd door honda4life 04 jan 2019, 18:18, in totaal 1 gewijzigd.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 18 keer

meten is weten. Aangezien het neuter niet onderbroken is wrs een oud 3x230 net
Neem een geaard stopcontact en meet de 2 pinnekes met de aarde. Is 1 van de 2 bijna 0 en de ander 230 dan is het een 3*400 net
Zijn beide pinnen ongeveer 130 volt dan is het een 3*220 net

Kortom:
Heb je tussen je fasen (=lijnspanning) 400 volt en tussen neuter en fase (of aarding en fase) (= fasespanning) 230 dan is het een 3x400 net
Heb je tussen je fasen 220v en tussen neuter en fase (of aarding en fase) 230/V3 ong 120 volt dan is het een 3*220 net.
Laatst gewijzigd door Fluppeke 04 jan 2019, 19:52, in totaal 1 gewijzigd.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ik snap dat toch niet hoor. Er wordt advies gevraagd op basis van wat foto's en stickers op een zekeringenkast. Je krijgt hier de meest uiteenlopende reacties. Waarom in hemelsnaam niet even een elektricien vragen om de boel uit te meten??? :bang: Op minder dan een half uur heb je antwoord op al je vragen en je geeft die mens 20 euro voor zijn moeite. En als het écht niks mag kosten, dan bel je toch gewoon naar Eandis??? Je geef de barcode op van je zekeringenkast en aan de hand daarvan weet je meteen wat voor soort aansluiting je hebt. Man, man, man... Waarom moeten sommigen het nodeloos ingewikkeld maken? Da gaat er bij mij niet in.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

ik denk dat het vooral de antwoorden zijn die het ingewikkelder maken :P

voor zover ik zie is iedereen het erover eens dat het 3fasig is, dus de TS zijn vraag is toch gewoon beantwoord?
(al de rest dat erbij komt maakt het wat ingewikkelder, maar is ook niet de vraag)
bartman
Elite Poster
Elite Poster

de aanleidng van mijn vraag is, of het met de bestaande installatie mogelijk is om een elektrisch voertuig te gaan opladen zonder in te boeten op onze gewoontes, ik bedoel dus dat het mogelijk moet zijn om tegelijk met het opladen ook nog een was en droogautomaat te kunnen draaien, al zal dat slechts sporadisch eens amenvallen. Het grootste deel van het laden zal "s nachts plaatsvinden.

ik vermoed dat aan het gewone 220V stopcontact dat laden aan de traagste snelheid zal gaan, dus kan ik zonder veel breekwerk toch een ander type stopcontact laten plaatsen (Mennekes?)

Indien ik en thuislader plaatsenwil plaatsen (bijv tesla wall connector) ga ik dat met deze installatie kunnnen of is versterking/verzwaring nodig

tips voor een goeie elektrieker met ervaring installaties opladen EV's regio zaventem - Kampenhout + Leuven of in die buurt , zijn welkom
Fluppeke
Premium Member
Premium Member

Modbreak:
off-topic stuk verwijderd
of topic
We zitten met ne rijke kapitalist op "t forum (niet willen inboeten aan comfort, elektrische otto ;) )
On topic :
Neen tesla zonder verzwaring kan niet. Met 32A op een 3*230 net heb je max 12 KW. De lader zelf is al 11,5.
Ook andere merken 'snel'laden zal vermoedelijk niet lukken.
Verzwaring = is uw zekeringbord volledig vervangen/aanpassen en herkeuring, informeer u ook op voorhand of het type lader wil werken op een 3*230 net, anders is een scheidingsstransfo nodig.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

Eerste is al gezegd: dit is een 3x230V net.

Omtrent het opladen van wagens:
3x230V is nu net het enige type die niet geschikt is om een wagen op te laden.
Monofasig is dit wel, en 3x400V+N is dit ook.

Oplossing: gans je elektrisch net vernieuwen (lijkt mij het beste, aangezien je nu op een verouderde installatie zit), ofwel een scheidingstransfo plaatsen waarmee je in principe een nieuw net begint.
Zie informatie van Eandis op p20 en 21:
https://www.eandis.be/sites/eandis/file ... ochure.pdf

Snelladen (DC-laden) mag je thuis zeker vergeten. Niet dat het onmogelijk is, maar het zal extreem veel geld kosten voor hetgeen het maar zou opbrengen.
Beter is om te investeren in een deftige AC-lader waarmee je wat vermogen kan trekken.
Als je elektriciteit het aankan, kan je thuis 22KW halen (3 fasig 32a, enkel en alleen voor de wagen dus).
Fluppeke
Premium Member
Premium Member

Het binnenhuisnet vervangen gaat niets doen aan het distributienet in de straat. Het enige wat je in dat geval moet/mag doen is blauw in uw installatie gebruiken als fasedraad. Hierdoor is de installatie klaar indien het net ooit 3*400 zou worden.
Modbreak:
off-topic stuk verwijderd
En of dat ooit zal gebeuren is maar de vraag, misschien beter van niet want personen zoals de topic starter (kapitaalkrachtigen) moeten vroeg of laat off-grid gaan want de vaste kosten van (aanleg en onderhoud) het net (= min of meer solidariteitsprincipe) zijn ze absoluut niet bereid te betalen.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster

bartman schreef:Indien ik en thuislader plaatsenwil plaatsen (bijv tesla wall connector) ga ik dat met deze installatie kunnnen of is versterking/verzwaring nodig
Die vraag moet je niet stellen op dit forum, maar aan de garage waar je die wagen gaat kopen. Ze werken samen met partners die deze installatie voor jouw in orde brengen. Als er een verzwaring nodig is, dan zullen ze je dat meedelen bij de offerte en eerste huisbezoek.
Er zijn aanpassingen nodig aan je installatie en er gaat een herkeuring komen, zorg dus dat je met alles in orde bent.
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Jack Daniels schreef:Ik snap dat toch niet hoor. Er wordt advies gevraagd op basis van wat foto's en stickers op een zekeringenkast.
De foto van de algemene zekering zegt anders toch genoeg? Die zit normaal in de verzegelde meterkast. 2 springzekeringen duiden op monofase 220V. 3 springzekeringen duiden op 3x220V en 4 springzekeringen duiden op 3x380V.

Op de meter kan je eventueel ook zien of het monofasig of driefasig is.
bartman
Elite Poster
Elite Poster

heb hier nog wat info gevonden http://milieuvriendelijkevoertuigen.be/ ... 0#p0_Laden

daar tonen ze een schema van een 3,230V-net en een 3N400V-net. Ik zou volgens jullie een 3x230 of 3x220V aansluitingen hebben maar op het schema bij 3N400V tonen ze een blauwe kabel (nulgeleider) terwijl die niet aanwezig is op de schets van 3x230V en omdat ik toch een nulgeleleider heb twijfel ik nu.

Ik ga maandag eens naar eandis bellen
jorisx
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

De kabel naar het net van Eandis is normaal steeds een met 4 aders. Mocht je later overgaan van monofasig naar driefasig (al dan niet met N), dan moet de kabel niet vervangen worden. Ook wanneer je van 3*230V naar 3*400V+N zou overschakelen, bij gelijkblijvend vermogen.
  • Monofasig is 230V
  • Driefasig zonder N is 3*230V
  • Driefasig met N is 3*400V+N (tussen 2 fasen heb je 400V en tussen fase en Neuter heb je 230V)
Gezien de zekering op de tellerkast 3-polig is (je kan maar 3 aders aansluiten) zal je 3*230V hebben.

Maar je distributienetbeheerder zal je dit normaal ook kunnen vertellen. Je kan hen normaal ook op zaterdagvoormiddag bellen en informeren wat je maximaal kan krijgen en of er reeds 3*400V+N in de straat aanwezig is.
Robrecht
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 11 keer

Ik heb onze Tesla 3 jaar lang via een Keba P20 laadpaal geladen op onze standaard 3x220V 25A aansluiting. Onze buren doen hetzelfde ook met een Keba P20.

Aangezien wij de wagen niet elke dag leeg reden en als dat wel was dan vertrokken we de volgende morgend niet op 100%, was dit geen enkel probleem.

Ik heb een Mid gekeurde teller met modbus uitgang geplaatst en via mijn loxone domotica werd dan de keba aangestuurd zodat de laadpaal enkel het resterende beschikbare vermogen kreeg,
JanY
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 6 keer

Tesla wallconnector ondersteunt bij 3x230V 8,5kW, maar enkel bij Tesla wagens. Anders zal het monofase 1x230V bij 7,2kW worden.
Genoeg in ieder geval om een lege auto s nachts weer vol te laden.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

Om alle vragen simpel te beantwoorden:
Zonder meer informatie over je lader, kunnen we moeilijk het juiste advies geven.
3x230V is "oud" en minder gangbaar, maar zelfs door te vernieuwen denk ik dat dit geen enkele oplossing biedt dit is afhankelijk van jouw wijktransformator.
Mochten ze deze wijktransformator ooit vernieuwen, dan denk ik dat de distributienetbeheerder zelfs verantwoordelijk is voor jouw installatie aan te passen. Zonder aanpassing zou je immers 3x400V binnen krijgen, en dat gaan jouw huishoudtoestellen een heel kort leven tegemoet.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

bartman schreef: Ik ga maandag eens naar eandis bellen
Eindelijk eens een verstandige reactie. Hallelujah.
Fluppeke
Premium Member
Premium Member

De kabel naar het net van Eandis is normaal steeds een met 4 aders. Mocht je later overgaan van monofasig naar driefasig (al dan niet met N), dan moet de kabel niet vervangen worden. Ook wanneer je van 3*230V naar 3*400V+N zou overschakelen, bij gelijkblijvend vermogen.
op 3x400+n , bij gelijke kabelsectie is het vermogen dat mogelijk is wel V3 groter. Niet geheel juist
@ modbreak , enorm belachelijk dat we hier ons gedacht al niet meer mogen zeggen.
bartman
Elite Poster
Elite Poster

Jammer dat deze informatie niet publiekelijk beschikbaar is en dat je moet bellen om te vragen wat er in de straat ligt. En het zou hen tijd uitsparen om dat telkens opnieuw op te zoeken. Benieuwd of de eerste persoon die ik aan de lijn ga hebben weet waar ik het over heb.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

bartman schreef:Jammer dat deze informatie niet publiekelijk beschikbaar is en dat je moet bellen om te vragen wat er in de straat ligt. En het zou hen tijd uitsparen om dat telkens opnieuw op te zoeken. Benieuwd of de eerste persoon die ik aan de lijn ga hebben weet waar ik het over heb.
Geloof me maar voor 99% als ik zeg dat het 3x230V is voor zover de door jouw gegeven info correct is, ik weet waarover ik praat want ben er doordeweeks dagelijks mee bezig :wink:
Van waar ben je trouwens? Misschien wil er wel iemand uit jouw buurt even komen meten om dit even te bevestigen.

Zoek contact met de fabrikant van de lader/wagen, leg jouw probleem uit aan iemand die er wat van kent!
3x230V komt echt niet zo vaak meer voor en sommige toepassingen hebben nu eenmaal een echte nulleider nodig om goed te functioneren.
(zelfs monofiasige verbruikers soms)
Nee, je kan echt niet bellen naar Eandis "ik wil 3*400V+N" want dat vergt een nieuwe wijktransformator en omleggen van alle(?) aangesloten aansluitingen.
Het is niet omdat de blauwe ader binnenkomt dat deze doorverbonden is, dit is gewoon toekomstgericht voorzien geweest.
Je kan alleen maar hopen dat ze ooit gaan vernieuwen, en dat ze jouw meterkast kostenloos mee ombouwen zo.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

bartman schreef:Benieuwd of de eerste persoon die ik aan de lijn ga hebben weet waar ik het over heb.
Bij mij was dat het geval. De barcode van de teller doorgegeven en gevraagd wat voor aansluiting ik had. En ik kreeg meteen het antwoord, heeft geen twee minuten geduurd. Ik kreeg eerst mijn adres en dan kreeg ik te horen dat ik 3x400V op 40A heb. Maximum wat je als particulier kan krijgen is 3x400V op 50A.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Jack Daniels schreef:Waarom moeten sommigen het nodeloos ingewikkeld maken? Da gaat er bij mij niet in.
Zo werkt een Forum nu eenmaal, iedereen zegt zijn gedacht, en is "specialist ter zake" :-D .

Trouwens, indien de installatie in orde is, zou er een (door het AREI verplichte) zelfklever op zijn zekeringskast hangen met deze info ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

honda4life schreef:...
Nee, je kan echt niet bellen naar Eandis "ik wil 3*400V+N" want dat vergt een nieuwe wijktransformator en omleggen van alle(?) aangesloten aansluitingen.
Het is niet omdat de blauwe ader binnenkomt dat deze doorverbonden is, dit is gewoon toekomstgericht voorzien geweest.
Je kan alleen maar hopen dat ze ooit gaan vernieuwen, en dat ze jouw meterkast kostenloos mee ombouwen zo.
Heb hetzelfde, blauwe ader is niet doorverbonden. Was zelfs zo dat met de komende werken ze nog een kabel gevonden hebben uit de wijkkast waarvan ze niet wisten wie er nog op aangesloten was. Ik dus, en in de jaren '80 hebben ze op diezelfde kabel de parking verlichting op afgetakt.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

honda4life schreef:Nee, je kan echt niet bellen naar Eandis "ik wil 3*400V+N" want dat vergt een nieuwe wijktransformator en omleggen van alle(?) aangesloten aansluitingen.
Op sommige plaatsen liggen er twee netten. Een kameraad heeft een tijd geleden zijn installatie laten ombouwen van 1 * 230V naar 3 * 400V. Eandis had bevestigd dat dat mogelijk was. Toen ze de aansluiting kwamen doen kwamen ze tot de conclusie dat hij op een 3*230 net was aangesloten, en dat ze dus het voetpad moesten openhalen om een nieuwe kabel binnen te brengen. Wat ze dan ook gedaan hebben.

Maar 't kan zeker niet overal. Bij mijn moeder heeft Eandis een aantal jaar geleden het net omgebouwd van 3*230 naar 3*400. Omdat zij monofase heeft was dat eenvoudig, maar voor degenen die al driefasen hadden zal dat wel wat meer werk geweest zijn.
bartman
Elite Poster
Elite Poster

ok ik plan morgen naar eandis te bellen

kan iemand zeggen welke gegevens ik nu precies moet doorgegeven zodat de persoon aan de andere kant onmiddellijk begrijpt waar ik het over hebn want zelf heb ik er weinig kaas van gegeten.

ik weet al dat ik het meternummer van de teller bij de hand moet houden. En ik vermoed dat de dame of heer mij een aantal vragen gaat stellen welke apparaten ik allemaal wens aan te sluiten?

of vraag ik simpelweg wat ligt er in straat x gemeente y en that's it?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

bartman schreef:ok ik plan morgen naar eandis te bellen
Om moedeloos van te worden.... Het is vandaag maandag en wat stond er 5 januari te lezen??? En lezen we morgen dat je woensdag gaat bellen?
bartman schreef:Ik ga maandag eens naar eandis bellen...
... En ik vermoed dat de dame of heer mij een aantal vragen gaat stellen welke apparaten ik allemaal wens aan te sluiten?
of vraag ik simpelweg wat ligt er in straat x gemeente y en that's it
Nog moedelozer...
Jack Daniels schreef:De barcode van de teller doorgegeven en gevraagd wat voor aansluiting ik had.
Eandis heeft totaal geen boodschap aan welke toestellen of auto's jij gaat aansluiten. Trek je te veel vermogen, dan springt de zekering. Zo eenvoudig is dat. En bel je naar Eandis (of de netbeheerder) om te weten wat er in de straat ligt of wat er bij jou in huis ligt?
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: kitt1977
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

3x230V net .. oud maar nog in zeer veel regio's in Belgie ..

Kortrijk - Zwevegem - Ninove om maar enkele voorbeelden te geven die ik in in praktijk al zag .

Je beschikt in zo een net dus niet over een Nulleider ( blauwe draad ) . ( echter als je zou meten tussen de aarde draad en één van de fases zal je normaal 110-130volt meten )

Als je stroom installatie ( recent ) gekeurd is zou er een sticker op je gewone kast moeten hangen nu waar er op staat 3x 230-240V of 3x400V of 1x 230-240V ..

https://ivan.goethals-jacobs.be/electri ... ng/#tri230

Moraal is meten is weten .. als je te weinig van elektriciteit afweet .. raadpleeg een vakman of kennis die er wel wat van afweet ..
Bijlagen
sticker-3-x-240v-70x35mm.jpg
sticker-3-x-240v-70x35mm.jpg (7.21 KiB) 4124 keer bekeken
M_016
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 76 keer

Tja, met uw meternummer in de hand vraagt u gewoon welke type aansluiting u heeft: xy KVA en 2f230 of 3f230 of 3f400 …
Onderstaande omvat het huidig aanbod
https://www.eandis.be/sites/eandis/file ... 8_pdf_.pdf
bartman
Elite Poster
Elite Poster

heb gebeld naar eandis en in mijn straat ligt nog 230v geen 380
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”