wied schreef:Denken is niet genoeg, nadenken is beter: easy internet@home is 4G+ mobiel...
Blijft dezelfde conclusie.
Het gaat NIET over streamen via satelliet.
Naast de kwestie van uwentwege dus.
_ufoman schreef:U koopt dus een VU+ DUO 4K (1xDVB-S2X FBC en 1xDVB-C FBC) van meer dan 300 euro voor alleen de FTA zenders op Astra en Hotbird?
En ook alleen voor de FTA zenders op de kabel met u DVB-C Tuner.
Oei, moet ik nu al mijn aankopen gaan verantwoorden ook?
Ik dacht dat satelliet zo interessant was voor de FTA zenders, en zo weinig kostte?
En ik heb naast Astra1 en Hotbird ook Astra2 en Astra3, dus ook de FTA zenders daar (vooral de Britse zijn interessant voor mij, Spaanse radiozenders, Portugese radiozenders, een Portugese TV zender).
Maar ik snap het niet.
Master/slave setups met meerdere servers, draaibare schotels, een harddisk, het kost allemaal niets, lees ik hier, en allemaal voor FTA zenders.
Boulder koopt iets.
En plots is het veel te duur?
Wat is het nu eigenlijk?
_ufoman schreef:Ja die kan multistream weergeven, staat te lezen op sat4all.com.
Zomaar afgaan op een site doe ik niet.
De Ultimo 4K kan ook multistreams aan, maar niet alle tuners, dat bleek ook na een tijdje;
Ik geloof vooral wat ik zelf kan testen.
Vermits ik geen draaibare schotel heb of een LNB voor 5W ga ik niet zomaar veronderstellen dat het wel zal werken.
_ufoman schreef:Ik denk dat je huiswerk toch wat beter moet doen in plaats van nonsens te verkondigen dat maar HEEL WEINIG ontvangers dit aan kunnen, hier een lijst van zeker 10 ontvangers die Multistream kanalen kunnen weergeven.
Jij moet je huiswerk eens wat beter maken.
Dat zijn allemaal ontvangers van de laatste paar jaar.
Misschien leef jij in de veronderstelling dat de gebruikers allemaal hun ontvangers om de 2 jaar upgraden, maar dat is niet het geval.
Ik blijf dus bij mijn stelling dat het overgrote deel van de ontvangers GEEN multistream kan weergeven.
En dan moet je dus nog een LNB hebben voor die 5 West, wat ook niet de meest gebruikte satelliet positie is hier.
_ufoman schreef:Waarop basseer je dat deze zenders gaan gecodeerd worden?
Deze multistream kanalen zijn als sinds 2013 beschikbaar op deze satelliet.
Logica.
France 2 HD bijv. zit 4 keer op satelliet.
3 keer gecodeerd, één keer FTA.
Die ene keer dat hij FTA zit, zit hij op multistream.
Gewoon omdat men weet dat weinig consumenten dit kunnen ontvangen.
En al sinds 2013?
Ik lees oktober 2017...
Creatief met datums?
https://satellietsupport.nl/index.php?/ ... satelliet/