Documenten eender waar

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
swapper1973
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 3 keer

Ben op zoek naar een oplossing voor een klant van mij dat zijn documenten ,foto's etc overal beschikbaar wilt en op eender welke computer

Gaat ongeveer over een 500 gb data

wat doe ik best
It has become appallingly obvious that our technology has exceeded our humanity.
–Albert Einstein
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Dropbox? Of iets gelijkaardigs?

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

Kleine NAS opzetten?
Bijv. Synology heeft dit ingebouwd. (Ook toegang via internet)
Maar een cloud oplossing is ook mogelijk, het hangt er vanaf wat je wenst te bereiken.

Vragen:
- professioneel of privaat gebruik?
- backup mogelijkheden?
- online bewerken of alleen downloaden?

....
swapper1973
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 3 keer

zou voor proffesioneel gebruik zijn
niet bewerken dus geen o365 nodig
backup wel belangrijk
It has become appallingly obvious that our technology has exceeded our humanity.
–Albert Einstein
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Ook al is het niet om te bewerken ... O365 / Onedrive lijkt me toch een goede en niet dure oplossing ... vanaf elke betaalde licentie heb je 1TB storage (cumulatief) per gebruiker.

Indien je clients Windows 10 zijn kan je met de Onedrive for Business integratie werken met bvb Teams of klassieke Sharepoint Document libraries die je synched naar je client. De Onedrive client synched enkel wat je nodig hebt.

Een ander alternatief, als het over meerdere locaties met lokale Servers is, is bvb Azure File Synch. Maar hou dan rekening met het feit dat je geen "global locking" hebt, m.a.w. een bestand geopend op locatie 1 kan perfect ook gelijktijdig op locatie 2 geopend worden, maar kan dus leiden tot conflictsituaties.

En anders .. zoals hierboven aangehaald, dropbox/nas replicatie/...
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Stack kan je ook proberen (transip.nl)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Wat moeten we verstaan onder “op eender welke computer” ?

Als dat allemaal onder zijn eigen beheer valt, kan je een nas opteren waarbij je via vpn toegang maakt tot je netwerk en werkt met de alledaagse netwerkkoppelingen. Het enige dat hij moet doen is de vpn client starten en een paswoord ingeven.

De goedkoopste en veiligste oplossing als ik elke computer letterlijk moet nemen, is een usb SSD ding.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Naar veiligheid toe zou ik die usb ssd drive toch laten voor wat het is.

Corporate use: Google suite, office 365,...

Wat is die persoon z'n budget?

Vergeet ook niet: synology/nas openzetten naar het internet toe werkt allemaal wel, maar dan ben je zelf wel verplicht van nog een 3e backup te voorzien én die synology uptodate te houden. Je kan nog opteren voor een vpn naar je nas en dan op die manier die files beschikbaar te maken (zo doe ik het)

mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

devilkin schreef:Naar veiligheid toe zou ik die usb ssd drive toch laten voor wat het is.
Verklaar je nader ? Eender welke computer staat er. Hoe ga jij die persoon wijsmaken dat hij met die tools en dat paswoord een link kan leggen met de cloud of eigen nas ? En dat hij nadien moet uitloggen zodat er niet op zijn drive gewerkt word als hij er vertrekt.

De veiligste lijkt me dus nog altijd een usb drive die hij uittrekt. Naar besmetting en verlies is een usb natuurlijk niet geschikt.

Als eender welke computer onder zijn eigendom valt, dan is een tooltje in de cloud met de nodige koppeling de enige juiste manier. Dat kan Google drive, one drive, STACK, ...... of een link naar je eigen nas zijn.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

mailracer schreef:Hoe ga jij die persoon wijsmaken dat hij met die tools en dat paswoord een link kan leggen met de cloud of eigen nas ?
Gewoon via https://onedrive.live.com (als je de client niet kan/wil installeren) ... niets moeilijks aan.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Het feit dat je dat ding kan laten slingeren, het gepikt kan worden,... Als je er een stevige encryptie laag bovenop gooit ben je al iets veiliger, maar dan nog. Het is al gebleken dat een hoop ssd controllers hun encryptie niks waard was. Hopelijk is dat nu al rechtgezet...
mailracer schreef:
devilkin schreef:Naar veiligheid toe zou ik die usb ssd drive toch laten voor wat het is.
Verklaar je nader ? Eender welke computer staat er. Hoe ga jij die persoon wijsmaken dat hij met die tools en dat paswoord een link kan leggen met de cloud of eigen nas ? En dat hij nadien moet uitloggen zodat er niet op zijn drive gewerkt word als hij er vertrekt.

De veiligste lijkt me dus nog altijd een usb drive die hij uittrekt. Naar besmetting en verlies is een usb natuurlijk niet geschikt.

Als eender welke computer onder zijn eigendom valt, dan is een tooltje in de cloud met de nodige koppeling de enige juiste manier. Dat kan Google drive, one drive, STACK, ...... of een link naar je eigen nas zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”