Opendns-Unifi switch: bijna alle websites "connection not private"

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

Ik ben volledig clueless: heb een Unifi switch (24-250) tweedehands gekocht, gereset, en aangesloten zoals mijn vorige (een Edge Ubiquiti).

De switch moet voorlopig een domme switch zijn en enkel wat POE geven aan enkele Unifi Access Points. Daarnaast gewoon het internet doorgeven vanuit de Fritzbox 7490 (LAN1 > een LAN-poort op de Unifi switch).

Nu krijg ik op sommige (de meeste) webpagina's "your connection is not private". Ik weet niet hoe ik dit moet oplossen want heb niks gedefinieerd in de switch. Intern netwerk lijkt wel te werken. Is vooral google zoekfunctie en bijvoorbeeld Hotmail etc die niet werken...

Userbase werkt dan weer wel, hoewel ook "Not secure" in Google Chrome aangegeven wordt.

Kan iemand me eenvoudig uitleggen in stappen wat ik moet doen?

Edit: als ik toch doorklik op een geblokeerde site, en zogezegd onveilig surf, dan komt het scherm toch telkens terug. Na enkele pogingen krijg ik dan wel een melding van OpenDNS, dat inderdaad ingesteld staat op de Fritzbox (sinds ages!) als standaard DNS. Nooit last mee gehad tot nu.... Ik gebruik: 208.67.222.222 en 208.67.220.220
Laatst gewijzigd door liegebeestig 30 dec 2018, 01:05, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Een switch is volledig transparant wat betreft die "your connection is not private" message.

De oorzaak moet dus elders zitten... kijk misschien hier al eens... https://support.turbotenant.com/hc/en-u ... t-do-I-do-
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster

Bedankt R2504. Ik heb de Fritzbox tijdelijk op de DNS-servers van mijn internetprovider telenet gezet en dan werkt alles normaal.
Het ligt dus bij OpenDNS die om een of andere reden de dyndns niet meer updaten. Ik weet niet meer hoe ik dat ooit heb ingesteld, maar dat loopt al jaren goed, en wellicht ben ik intussen geregeld van publiek ip gewisseld. Nu plots geeft dat problemen. geen idee...

Update: ik update de DNS normaal met mijn Synology over OVH (en mijn eigen domein). Dat loopt nu ook nog perfect normaal. Maar OpenDNS lijkt mijn IP niet meer te updaten??? Opendns lijkt ook van eigenaar veranderd intussen maar meer weet ik ook niet. Aan de switch ligt het dus niet, eerder een toevallige samenloop.
Grigri
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 33 keer

Opendns is een 2-tal jaren geleden geïntegreerd in Cisco maar aan hun producten is niets veranderd...
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster

Bij mij blijkt mijn aangepast ip plots dubbel in gebruik. Ik heb inderdaad gisteren een aantal uur de modem afgezet maar ik snap niet wat er aan de hand is.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”