Een flashintro... hoe??

Plaats reactie
NHke
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 apr 2003, 09:56

Kan er mij iemand zeggen hoe ik een flashintro kan maken? of waar ik hier een progje kan downloaden?? het is voor op mijn webruimte van skynet te plaatsen... Graag een antwoordje terug, bedankt en groetjes!!
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Een flashintro maak je ... surprise... in Flash :-)

Simpele dingen in Flash zijn op zich niet zo heel erg moeilijk, maar tja, als je er nog nooit mee gewerkt hebt is het natuurlijk altijd behelpen.

Je kan een trial van Macromedia Flash downloaden op http://www.macromedia.com/cfusion/tdrc/ ... =Downloads

Andere flash-editors zijn Swish 2.0 ( www.swishzone.com ) en Adobe LiveMotion ( http://www.adobe.com/products/livemotion/splash.html ).

Er zijn ook verschillende tutorials te vinden voor flash op het web. De meegeleverde tutorial is een heel goed aanknopingspunt.

Je kan overigens ook deze site bookmarken: www.flashkit.com met allerlei handige dingen voor flash-builders.
Gebruikersavatar
Simplicity
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 jan 2003, 00:44
Locatie: wsmnstr

je zou best meteen macromedia flash leren, veel moeilijker, maar even doorbijten en je kan er 10x meer dingen mee dan met swish
vergeet het vooral niet te kopen, het kost "maar" 500 euro, niet veel voor een student is het niet :-)
Laatst gewijzigd door Simplicity 10 apr 2003, 17:31, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

je zou best meteen macromedia flash leren


Simplicity, ge zijt er vergeten bij zeggen: "en kopen"
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Als ge enkel een flashintro wilt maken, zullen de 30 dagen trial wel volstaan zeker? ;-)
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Ja, maar tegen dat je dat geleerd hebt.

De eerste keer dat ik flash opende was dat : owwww neeee, wasda? En tegen dat ge uwe moed bijeen geraapt hebt om er nog eens een 2e keer naar te kijken, zijn uw dertig dagen al halfweg. Tegen dat ge er wijs uit geraakt zijt, zijn we nog 5 dagen verder, en tegen dat ge iets hebt dat ge met uw basistechnieken kunt maken, zijn uw dertig dagen al voorbij.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Mja, ik heb nu al een tijdje redelijk wat experience in flash en ik moet zeggen als ge newbie zijt in flash dan begint ge denk ik best niet met Macromdia Flash zelf... trouwens die 30d trial volstaat hoegenaamd niet. Je kan niet op 30d dat deftig leren en nen intro maken. (hangt natuurlijk wel af, wat je van je into eist...)

Ik zou opteren, indien je er enkel een intro wil mee maken en je kent flash niet... dat je evntueel beter start met iets als Swish, Flash4Dv2 (www.introwizard.com) iets à la prefabriqué.... zodat ge niet zelf eerst flash moet leren...

Indien je natuurlijk van plan bent in de toekomst meerdere intro's te maken, interesse hebt in webdesign enzo.. dan kan je maybe beter de investering van Flash in overweging nemen en het leren.... het rendement zal op termijn véél hoger liggen dan met Swish e.d.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Een paar Flashversies terug zat er in de trail die ik downloadde (als nieuweling in flash) een tutorial. Deze ging alle aspecten van flash af, toonde je alles (interactief) en liet je ook oefeningen maken als ik me niet vergis. Met die tutorial had ik de basics van Flash zeer snel te pakken. Dan nog wat prutsen met enkele demo's en je kan al heel wat! Zo kon ik op een week tijd al een mooi volledig menuutje maken met submenu's, geluidjes, effectjes enzo :) Ik koos toen voor Flash omdat DHTML en andere dingen voor menuutjes te maken niet altijd op alle browsers even mooi waren.
Ondertussen walg ik van sites die enkel op flash werken :puke: (om het zacht uit te drukken).
Even mijzelf verduidelijken. Een intro zoals jij wil doen is prima geschikt voor flash, maar een volledige (grote) site in flash zetten is gewoon debiel vind ik. Flash is gemaakt voor animaties, introotjes, cartoons, e-card en dat soort dingen, maar een volledige site in flash maken is ziek (tenzij je site één grote 'animatie' is natuurlijk) :dd
(Ben ik even blij dat ik mijn gedacht over Flash heb kunnen luchten :) ).
Back to the point.
Ik denk niet dat ze die degelijke tutorial uit nieuwe versies gehaald zullen hebben. Stond dacht ik onder 'Help' ;)
NuKeM
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Nieuwe versies hebben nog steeds een hele goeie tutorial.

En ik dacht er ook zo over, over volledige flashsites. Maar... Flash MX is anders en staat heel wat leuke dingen toe. Zo ben ik nu zelf m'n anigraphics.be aan het herbouwen (of nee: eens tegoei aan het maken) en toen zat ik met de vraag volledig flash, beetje flash, of geen flash? Eerst dacht ik geen flash (wegens php/mysql), maar ondertussen heb ik een aantal indrukwekkende dingen in Flash gezien en ik ben ondertussen ook eens begonnen met het 'betere' werk in flash te maken.
Ik ben nu bezig met http://new.anigraphics.be , dan ziet ge dat een full-site flash wel degelijk kan (pas op, ik ben vandaag pas begonnen, het is dus nog een beetje buggy en er zit zo goed als niks in).

Ah ja, bij mij werkt de back-button van je browser wél :-)
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

meon schreef:Nieuwe versies hebben nog steeds een hele goeie tutorial.

En ik dacht er ook zo over, over volledige flashsites. Maar... Flash MX is anders en staat heel wat leuke dingen toe. Zo ben ik nu zelf m'n anigraphics.be aan het herbouwen (of nee: eens tegoei aan het maken) en toen zat ik met de vraag volledig flash, beetje flash, of geen flash? Eerst dacht ik geen flash (wegens php/mysql), maar ondertussen heb ik een aantal indrukwekkende dingen in Flash gezien en ik ben ondertussen ook eens begonnen met het 'betere' werk in flash te maken.
Ik ben nu bezig met http://new.anigraphics.be , dan ziet ge dat een full-site flash wel degelijk kan (pas op, ik ben vandaag pas begonnen, het is dus nog een beetje buggy en er zit zo goed als niks in).

Ah ja, bij mij werkt de back-button van je browser wél :-)


Mooi :)
Wat ik veel mis in veel Flash sites is onderandere die Back button, maar ook copy past van tekst (om te kunnen printen bvb), foto's kunnen saven ofzo bvb (rechts klikken met opties) en view source :)
Persoonlijk zou ik toch voor php/mysql enzo blijven gaan. Flash MX heeft inderdaad heel wat leuke nieuwe dingen, maar toch... ik voel me niet lekker in een Flash site ;)
Ik heb wel eens horen zeggen dat je als (beginnend) webmaster verschillende stadia doorloopt: eerst gewoon html (javascript en eventueel wat andere dingen), dan Flash en dan tenslotte php of andere :) bij mij is het in ieder geval toch ongeveer zo gegaan: html, javascript, dhtml en toeren, flash, back to basics nette html site, coldfusion, php. Ondertussen ben ik niet echt meer een Flash of Javascript lover te noemen (vermijden indien mogelijk) ;)
NuKeM
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ah, maar ik zit in stadium vier eh (html > flash > php), zijnde Flash + PHP/MySQL + XML .

Ik ga ook nog tekstvenstertjes mousewheel scrollable maken, dat moet te doen zijn :-)

En view source, dat hoeft niemand te zien :p, net zoals prentjes en dergelijke. Ik ben em ook nog eens 'printable' aan het maken, en tekst is (indien van toepassing) te copypasten.

Het waren ook dat soort bezwaren die ik had tegen flash, maar ik zie dat het tegendeel bewezen kan worden, en ik wil bij wijze van test mijzelf daar eens mee bezig houden > vandaar de nieuwe site ;)
Gebruikersavatar
Simplicity
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 jan 2003, 00:44
Locatie: wsmnstr

het is echt wel nen megasjieke site, maar ik vind het maar flauw om het beeld te verbergen... als je echt wil kan je altijd die flash rippen tenzij je en nu quote ik even iemand die het zo mooi heeft uitgedrukt:
Dus een 100% veilige site bestaat enkel als je een locale server plaatst
daar een site op runt - deze volledig beveiligt met flash javascripts etc
er watermarks in zet
de kast volledig on toegankelijk maakt.
ervoor zorgt dat geen andere divices aangesloten kunnen worden (bv usb pendrives)
er geen enkele vorm van netwerk verbinding bestaat.
alle programma's behalve de serverproggy's en internet explorer draaien
(geen explorer dus)
de user via poll's geen toegang heeft tot de HD of een ander programma (delete zeker de keyboard on screen files)
monitor afschermen tegen radiatie en ervoor zorgen dat er geen fotos van uw scherm gemaakt kunnen worden (het beeld van een monitor is tot op 500meter reconstrueerbaar aan de hand van de straling)

heel dat geval in een grote zaal staat waar max 1 user in toegestaan is.

en deze user enkel een muis ter beschikking heeft - 1 arm op de rug vastgebonden is en er constant min 2 camera's op de muis gericht zijn en de user max 5 minuten tijd heeft om heel de site te bekijken. (Daarna mag je die kerel nog eens brainwashen)

Dat zou 99,999 % veilig zijn (ik behoor spijtig genoeg tot de 0,0001% die zouden proberen uw muis om te bouwen en de verbinding naar de pc zou misbruiken/ombouwen om er een usb pendrive of wireless modem op aan te sluiten om aan te tonen dat het toch niet safe is ) - ccc.de heeft altijd al een slechte invloed op mij gehad

Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Mja, ik had de source verborgen omdat ik genoeg mensen ken die meteen alles er uit slopen wat er uit te slopen valt :)

Wegens debug-redenen heb ik het er uit gehaald en ik denk niet dat het terug komt :)
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Simplicity heeft gelijk, het enige dat je ermee wint is dat je tijd verliest om dat in te bouwen en de webdesigner zo meer uren kan rekenen voor geleverd werkt. Voor degene die eruit wil halen wat hij wil is dat natuurlijk 2 seconden omweg. En wat is er zo speciaal aan die bron eigenlijk?
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Simplicity lol das wel heel extreem voor een veilige site... gebruiksgemak/veiligheid scoort het in iedergeval niet goed :wink:
Op 500m uw beeld nabouwen? In de kamer ernaast ja, maar 500m is toch wel een heel eind hoor :? en met LCD schermpjes is het tegenwoordig ook al niet meer mogelijk ;)

@meon
Niet dat ik sites wil slopen ofzo, maar soms is het toch wel leuk om bvb eens te kunnen kijken hoe hij/zij dit of dat heeft kunnen doen :) iedereen doet dat wel eens, piepen in de source van een andere site ;)
NuKeM
Gebruikersavatar
Simplicity
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 jan 2003, 00:44
Locatie: wsmnstr

mja, maar kwou er gewoon maar met zeggen dat het bijna onmogelijk is om een compleet veilige site te maken, der zijn er altijd wel die vindingrijk genoeg zijn om het te rippen :wink:
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

NuKeM schreef:@meon
Niet dat ik sites wil slopen ofzo, maar soms is het toch wel leuk om bvb eens te kunnen kijken hoe hij/zij dit of dat heeft kunnen doen :) iedereen doet dat wel eens, piepen in de source van een andere site ;)

Ja kijk, ik volg een richting die nogal sterk gebaseerd is op het maken van websites. Ik vind het dan erg dat als ik eens iets 'vernieuwends' doe het in een mum van tijd bij anderen zie opduiken.
Ik zat in het opstartjaar van C-MD, en het is opvallend hoe erg dingen van het huidige eerste jaar op ons werk trekt...
Pas op, ik zit vaak genoeg ook in andermans bron te kijken, niet noodzakelijk om te zien hoe iets gemaakt is (meestal wéét ik wel hoe dat gemaakt is) maar om bvb javascript-popups in een gewoon venster te krijgen of zo.
Ah ja, qua beveiliging: geloof me, als je genoeg van die traps inbouwd geven de meeste 'codepikkers' al snel op hoor, want ofwel weten ze hoe ze dat allemaal moeten omzeilen (en weten dus waarschijnlijk zelf al hoe ze het te bekijken probleem moeten oplossen) ofwel heb je van die newbies die gewoon code stelen en die raken niet voorbij die traps...
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

meon, ik moet zeggen, ziet er tof uit! Is ook wel tof, maar kben ook niet zo nen voorstander van nen volledige site in flash.. is niet hetzelfde als bij andere.... (php, html etc) al moet ik wel zeggen, dat uw site één van de betere full-flash sites is die ik al gezien heb.. het trekt al meer op gewone site.. (u know what i mean :p)

Ik zou persoonlijk flash enkel gebruiken voor een intro..,banner,.. maar niet echt de ganse site :(

Anyway nice work
I love it when a plan comes together!
guest

Euhm lieve mensen allemaal zo moeilijk is flash niet hoor. Je kijkt een halfuur naar iemand die er veel van kent terwijl hij een introtje of zo maakt. En thuis koop je het programma Macromedia Flash. Met de basic regels ben je snel weg hoor.

Edited By SeNsEi Ze0n
Geen warez, lees de regels!
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Mja, als je zelf al een goede basis hebt qua graphics en programmeren, vooral met scripten (ActionScript), mja dan kunt ge dat ook wel leren, door iemand te volgen wat hij doet.. maare... volgens mij is de beste manier het te leren, door het zelf vben te bekijken, die te proberen wijzigen... beetje tutorial gebruiken of sites van het net... en dan zelf eens iets in elkaar te steken ;-)

Iemand die totaal niets kent van programmeren, zal niet direct weg kunnen met Flash zenne...zeker niet op een half uurtje...
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Development”