Ik zit jammer genoeg niet bij de testers dus als iemand ons meer info kan geven: GRAAG!

Edit: sorry, moest in TV topic... mods mogen bericht verplaatsen
In 2025?proximusboyke schreef:eens benieuwd wanneer orange hun 4k decoder op de markt brengt.
dan moet je eens goed lezen, je mag niks zeggen over de box op andere wegen dan hun eigen verscholen forum van telenet.barttech schreef:Ik heb 2 nieuwe tv boxen wij hebben geen zwijgplicht gekregen hoor het is gewoon dat we nog niet met veel zijn om te testen .
En inderdaad ze gaan nu naar 20000 testers gaan
de eerste groep testers welblaatpraat schreef:Wacht... Als tester krijg je gratis Play Sports?
Toch niet hier...
Er wordt niets gewijzigd aan de bron van het tv-signaal, de tv-omroepen, dus de beeldkwaliteit blijft ongeveer gelijk.Cecemel schreef:Is er echt een veel beter HD beeld? En is de kwaliteit van kleinere zenders ook effectief beter geworden?
En welke toestellen vergelijk je dan precies? Een recent tv-toestel met Telenet CI+module kan die "zogezegde betere kwaliteit" ook leveren.blaatpraat schreef:Ik merk toch ook een positieve verbetering in kwaliteit...
RPhil schreef: Ik weet dat er een aparte app van Play Sports bestaat, maar daar zijn de Eleven kanalen niet op te bekijken. Dat terwijl we maandelijks toch redelijk wat geld betalen, ook voor Eleven.
Dat de bron niet wijzigt weet ik maar de bitrate kan toch een stuk opgetrokken worden? Aangezien ze bij de nieuwe box streaming doen zoals proximus denk ik? Of ben ik mis? Waardoor bijvoorbeeld alle zenders met een bitrate van 15 zitten ipv de huidige 9 a 10... en dat allr zenders in hd uitgezonden worden ipv sommige nog in erbarmelijke lage sd bitrates... ik speculeer maar naar de mogelijkheden he.raf1 schreef:Er wordt niets gewijzigd aan de bron van het tv-signaal, de tv-omroepen, dus de beeldkwaliteit blijft ongeveer gelijk.Cecemel schreef:Is er echt een veel beter HD beeld? En is de kwaliteit van kleinere zenders ook effectief beter geworden?
Is puur gevoelsmatig, niets wetenschappelijks aan om echt te staven.raf1 schreef:En welke toestellen vergelijk je dan precies? Een recent tv-toestel met Telenet CI+module kan die "zogezegde betere kwaliteit" ook leveren.blaatpraat schreef:Ik merk toch ook een positieve verbetering in kwaliteit...
de zenders worden nog steeds via de kabel doorgestuurd dus in dezelfde kwaliteit als daarvoor, er worden nog geen zenders via streaming aangeboden,Cecemel schreef:Dat de bron niet wijzigt weet ik maar de bitrate kan toch een stuk opgetrokken worden? Aangezien ze bij de nieuwe box streaming doen zoals proximus denk ik? Of ben ik mis? Waardoor bijvoorbeeld alle zenders met een bitrate van 15 zitten ipv de huidige 9 a 10... en dat allr zenders in hd uitgezonden worden ipv sommige nog in erbarmelijke lage sd bitrates... ik speculeer maar naar de mogelijkheden he.raf1 schreef:Er wordt niets gewijzigd aan de bron van het tv-signaal, de tv-omroepen, dus de beeldkwaliteit blijft ongeveer gelijk.Cecemel schreef:Is er echt een veel beter HD beeld? En is de kwaliteit van kleinere zenders ook effectief beter geworden?
Bedankt voor de verduidelijking!master-magic schreef: de zenders worden nog steeds via de kabel doorgestuurd dus in dezelfde kwaliteit als daarvoor, er worden nog geen zenders via streaming aangeboden,
enkel Youtube en Netflix word via streaming aangeboden en on demand bestanden en de opgenomen bestanden in de cloud.
enkel Youtube en Netflix heeft voorlopig 4K beeldmateriaal, al de rest Max full HD.
opnames via cloud worden ook verlaagd in kwaliteit, zie je duidelijk aan de gekartelde ondertiteling bij HD zenders als VIER bv bij opnames, bij live beelden is er dat niet.
sommige zenders hebben ze gewoon niet in HD kwaliteit of de plaats op de kabel is er nog niet om de enkele SD zenders in HD door te geven.
er zullen tegen februari al 3 zenders verdwijnen, dus weer wat plaats vrij voor ofwel enkele zenders een upgrade in beeldkwaliteit of andere nieuwe zenders, al vraag ik me af welke zenders voor de Benelux er nog zijn die we nog niet hebben....
Met de Brexit die aan de deur staat te kloppen zal dat moeilijk gaan, we zullen al mogen blij zijn dat we de beide BBC zenders nog zullen ontvangen.devilkin schreef:Wat meer Britse content, daar zou ik voor tekenen. Niet nog meer Benelux trul.
Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Als je reeds Play More hebt voor de testperiode, blijft deze natuurlijk behouden.Fentimento schreef:Zus zei dat play more stilzwijgend verlengd zou worden als het niet opgezegd werd....
Weer leuke manier om mensen die niet goed lezen extra geld te laten betalen.