Is er hier iemand die ervaring heeft met een LG oled tv van 2017 of 2018 in combinatie met een CI+ kaartje van Telenet ?
Die televisies staan namelijk niet in de lijst van compatibele tv's bij Telenet. Die van 2016 wel.
Ik vraag me af waarom die van 2017 en 2018 er niet in staan ?
LG OLED en Telenet CI+
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Omdat TN te lui is om die constant te updaten (is ook een absurd werkje).
Ik denk trouwens niet dat er recente TV's zijn die een probleem hebben met CI+ ... ik zou me er alvast geen zorgen over maken.
Ik denk trouwens niet dat er recente TV's zijn die een probleem hebben met CI+ ... ik zou me er alvast geen zorgen over maken.
-
- Starter Plus
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 25 jul 2018, 10:31
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
Moest telenet zich aan alle standaarden houden, dan zou elke tv compatibel zijn.r2504 schreef:Omdat TN te lui is om die constant te updaten (is ook een absurd werkje).
Het is dus vooral absurd dat men dat niet doet.
-
- Premium Member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
- Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
- Bedankt: 53 keer
CI+ (Common Interface) is een standaard hoor?
De lijst garandeert gewoon dat de vernoemde TV-toestellen werken met de CI+ kaart. Dat betekent dat die combinatie (TV en kaartje) getest werd.
Als je toestel niet in de lijst staat, betekent het niet per definitie dat het niet werkt maar dat het niet werd getest (en als werkende gekeurd).
Wat je kan doen, als je niet zeker bent, is het kaartje online kopen bij Telenet. Dan heb je 14 dagen retourrecht. Als het niet werkt, kan je dit dus terugsturen.
De lijst garandeert gewoon dat de vernoemde TV-toestellen werken met de CI+ kaart. Dat betekent dat die combinatie (TV en kaartje) getest werd.
Als je toestel niet in de lijst staat, betekent het niet per definitie dat het niet werkt maar dat het niet werd getest (en als werkende gekeurd).
Wat je kan doen, als je niet zeker bent, is het kaartje online kopen bij Telenet. Dan heb je 14 dagen retourrecht. Als het niet werkt, kan je dit dus terugsturen.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Straffe uitspraak... heb je bewijs dat TN dat niet doet en dat iedere fabrikant wel 100% de standaard volgt ?Teun schreef:Moest telenet zich aan alle standaarden houden, dan zou elke tv compatibel zijn.
-
- Premium Member
- Berichten: 651
- Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
- Locatie: Ronse
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 33 keer
Ik heb een stokoude Panasonic (mét CI+) die nooit in de lijst van compatibele tv's van TN heeft gestaan... Heeft altijd gewerkt. Het enige verschil is dat ik de zenderlijst zelf kon/moest sorteren, terwijl dat naar het schijnt bij 'goedgekeurde' TV's de volgorde is die TN opgeeft..
(en zo nu en dan moet ik die zenderlijst eens opnieuw inlezen om wijzigingen door te voeren)
(en zo nu en dan moet ik die zenderlijst eens opnieuw inlezen om wijzigingen door te voeren)
-
- Premium Member
- Berichten: 560
- Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
- Locatie: Veerle
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 36 keer
bartd schreef:Is er hier iemand die ervaring heeft met een LG oled tv van 2017 of 2018 in combinatie met een CI+ kaartje van Telenet ?
Die televisies staan namelijk niet in de lijst van compatibele tv's bij Telenet. Die van 2016 wel.
Ik vraag me af waarom die van 2017 en 2018 er niet in staan ?
Vorige week LG E8 gekocht (1999 - 300 cashback).
Kaartje gekocht en harde schijf eraan gehangen. Zowel kijken als opnemen kan zonder probleem.
Opnemen op USB lukt blijkbaar niet.
-
- Premium Member
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 45 keer
-
- Premium Member
- Berichten: 560
- Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
- Locatie: Veerle
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 36 keer
Daar is het wat laat voor. Was trouwens een toestel voor mijn ouders.
Was zelf nog wat aan het afwachten.
Bij Foka staat de E8 momenteel aan 1899. Met die cashback zou ik op 1399 komen.
Nog even afwachten tot half februari. Misschien gaat er dan nog een 200 af.
Was zelf nog wat aan het afwachten.
Bij Foka staat de E8 momenteel aan 1899. Met die cashback zou ik op 1399 komen.
Nog even afwachten tot half februari. Misschien gaat er dan nog een 200 af.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Er zijn 2 voorwaarden die vervuld moeten worden zodat TV met een kaartje werkt:1207 schreef:heeft uwen tv ci+ dan is er 99% zekerheid dat telenet z'n kaartje werkt, voor zover ik weet
- a) Het toestel moet een DVB-C tuner hebben (sommige toestellen hebben alleen een DVB-T tuner).
b) TV moet CI+ ondersteunen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.