Allen ,
Ik ga eens een philips modem binnenhalen om klaar te zijn vor belgacom tv ( ik weet heel zeker dat bgc met veel aantrekelijker voorwaarden/technologie gaat aankomen , geloof me )
maar ik zou graag weten als het mogelijk is om meer dan 4 pc aan te sluiten op deze modem met een switch natuurlijk , zoals met de speedtouch 510 waar men een regeltje uit de firewall functie moet halen om dit toe te laten ?
philips modem
-
- Elite Poster
- Bedankt: 5 keer
dmoby schreef:...weet heel zeker dat bgc met veel aantrekelijker voorwaarden/technologie gaat aankomen , geloof me ...
Waarom zijt ge daar zo zeker van?
dmoby schreef:maar ik zou graag weten als het mogelijk is om meer dan 4 pc aan te sluiten op deze modem met een switch natuurlijk , zoals met de speedtouch 510 waar men een regeltje uit de firewall functie moet halen om dit toe te laten ?
Ik veronderstel van wel en anders zal je een router moeten kopen ipv een switch.
Ik veronderstel dus dat je met meerde pc's op internet wil, maar met Belgacom TV zal uw snelheid wel heel laag zijn en als er dan nog eens meerdere personen op internet willen :s
- Witchez
- Member
- Contacteer:
Belgacom zal hun aanbod zeker nog uitbreiden en aantrekkelijker maken hoor, op dit moment mikken ze gewoon op de voetballiefhebber, andere mensen pikken ze later op met hun evoluerend aanbod.
Dus aan dmoby: als je voetballiefhebber bent en Belgacom TV wil aanschaffen als het al bij jou beschikbaar is, zou ik ook niet twijfelen, anders zou ik nog even wachten tot hun aanbod wat is uitgebreid, deal met VTM rond is en er nog eventuele alternatieven komen voor de Philips met bijhorende prijsverlagingen..
Dus aan dmoby: als je voetballiefhebber bent en Belgacom TV wil aanschaffen als het al bij jou beschikbaar is, zou ik ook niet twijfelen, anders zou ik nog even wachten tot hun aanbod wat is uitgebreid, deal met VTM rond is en er nog eventuele alternatieven komen voor de Philips met bijhorende prijsverlagingen..
I never argue with idiots because they drag you to their own level and beat you with experience
vergeet niet bgc heeft een beetje overal die mooie ROPS geinstalleerd , persoonlijk ken ik niet veel mensen met VDSL (en die bakje smoeten toch iets opbrengen) , dus een slimme zet zou zijn deze ROPs te gebruiken voor tv stel u voor men kan mischien overstappen naar een soort connectie waar men adsl 4.6 volledig kan gebruiken en de rest op pompen voor tv als ik mij niet vergis kan adsl tot 8 meg gaan !
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 6 keer
- Contacteer:
Zelf werk ik ook met zo'n philips-modem, hier staat de dhcp (standaard) ingesteld van 192.168.1.2 tot 192.168.1.254 dus vermoed ik wel dat hij meer dan 3 pc's kan aansturen.
Er staan 4 ethernet-poorten op, waarvan de 4e dient voor idTV, die zou je naar ik gehoord heb niet kunnen gebruiken voor een pc (ook al kan je dat in de software wel omschakelen)
Als je dus meer dan 3 pc's wil aansluiten zal je er wel een switch moeten aanhangen, maar die hoeft geen dhcp te kunnen.
Over idTV: het zal niet meer lang duren voor de omschakeling naar mpeg4, waardoor er 2.6Mb/s overblijft om te surfen. En zelf heb ik al gemerkt dat zelfs nu met mpeg2, als je de pc gebruikt om gewoon wat te surfen of te chatten er nog genoeg bandbreedte overblijft.
Er staan 4 ethernet-poorten op, waarvan de 4e dient voor idTV, die zou je naar ik gehoord heb niet kunnen gebruiken voor een pc (ook al kan je dat in de software wel omschakelen)
Als je dus meer dan 3 pc's wil aansluiten zal je er wel een switch moeten aanhangen, maar die hoeft geen dhcp te kunnen.
Over idTV: het zal niet meer lang duren voor de omschakeling naar mpeg4, waardoor er 2.6Mb/s overblijft om te surfen. En zelf heb ik al gemerkt dat zelfs nu met mpeg2, als je de pc gebruikt om gewoon wat te surfen of te chatten er nog genoeg bandbreedte overblijft.