k bestel af en toe wel eens iets op coolblue tot nu alles in orde ook met retour geen probleem.
Tot gisteren...ik bestel een artikel aan €201,99 stond op de site laatste artikel. Halfuur later mail helaas we vinden het artikel niet terug in ons magazijn 17/12/18 dus keuze uit annuleren of een ander product kiezen. Geannuleerd natuurlijk. Kijk ik deze ochtend 18/12 staat het artikel terug op de site aan €223 met zelfde uitleg nog één in voorraad.
Dit vind ik nu wel niet kunnen!
Coolblue
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Hmm dat heb ik ook al eens voor gehad daar. Maar dan bij een laatste kansje. Gewoon bellen naar hun
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- antutu
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 37 keer
Ik heb ook hetzelfde meegemaakt maar met een zwembad van Bestway. Was in de tijd dat het stikheet was afgelopen zomer daar, en ze waren hier aan het zagen naar een zwembad. Natuurlijk denken ze er hier ook alleen maar aan als het kalf al verdronken is; alle zwembaden waren zowat uitverkocht, behalve dus nog 1 Bestway bij Coolblue.
Ik 's avonds besteld. Ik weet dat Coolblue vaak 's nachts om 1 of 2u een verzendbevestiging stuurt. Ik zat er op te wachten maar die kwam er niet. Ach, wat vertraging, de bevestiging komt vast wel om 3 of 4u aan dan dacht ik, en ik ging pitten. Volgende morgen eerste wat ik doe is checken. Niets. Niet van Coolblue hun gewoonte. Ondertussen al gezaag aan mijn kop omdat het er naar uitzag dat er hier niet snel zou worden gezwommen. Dan maar gebeld naar de klantenservice en die deden hetzelfde verhaal als in jouw geval: blijkbaar was het zoek geraakt in hun magazijn.
We zijn dan bij Dreamland nog aan een zwembad kunnen geraken en nadien had Coolblue het ook weer.
Afgaande op de reacties hier lijkt het daar wel nogal een zootje ongeregeld bij Coolblue. Ik dacht dat zich dat maar zelden voor doet maar er hebben het er al veel meegemaakt precies.
Ik 's avonds besteld. Ik weet dat Coolblue vaak 's nachts om 1 of 2u een verzendbevestiging stuurt. Ik zat er op te wachten maar die kwam er niet. Ach, wat vertraging, de bevestiging komt vast wel om 3 of 4u aan dan dacht ik, en ik ging pitten. Volgende morgen eerste wat ik doe is checken. Niets. Niet van Coolblue hun gewoonte. Ondertussen al gezaag aan mijn kop omdat het er naar uitzag dat er hier niet snel zou worden gezwommen. Dan maar gebeld naar de klantenservice en die deden hetzelfde verhaal als in jouw geval: blijkbaar was het zoek geraakt in hun magazijn.
We zijn dan bij Dreamland nog aan een zwembad kunnen geraken en nadien had Coolblue het ook weer.
Afgaande op de reacties hier lijkt het daar wel nogal een zootje ongeregeld bij Coolblue. Ik dacht dat zich dat maar zelden voor doet maar er hebben het er al veel meegemaakt precies.
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik heb al heel veel besteld bij Coolblue, altijd perfect en snel geleverd op 1 levering na. Deze was ontvangen in het sorteercentrum Antwerpen en bleef daar "hangen" gedurende weken. Maar ondertussen had ik al lang een vervangende levering van Coolblue ontvangen. Prima service.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 120 keer
Coolblue perfecte service. Ze Waren eens vergeten defecte smartphone van anderhalf jaar oud op te sturen naar fabrikant. Na een maand mailtje gestuurd met vraag waar de herstelling bleef, ze zagen hun fout in en kreeg de volledige aankoopsom terug in tegoed bedrag. Nieuwe smartphone gekocht + wat extra's.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 72 keer
Het blijft me verbazen dat merkentrouw met plezier in harde cash word betaald. Omdat ze begot geleverd hebben wat ze ooit hebben verkocht.boonpwnz schreef: Ik heb heel goede ervaringen met Coolblue wat ik met andere webshops veel minder heb.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Klantenbeleving en perceptie zijn ook belangrijk, prijs is niet alles.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Nochtans heb ik net hier slechte ervaring mee met Coolblue, en meteen de reden dat ik ze al jaren mijd. Garantie niet honoreren, teveel vragen stellen bij retour (terwijl ze nochtans zelf zeggen dat je ook zonder reden mag terugsturen, wat de wet ook voorschrijft).Sinna schreef:Ik zit in dat groepje dat graag iets meer betaalt omdat de dienst naverkoop goed werk levert.
Ik heb veel liever de aanpak van Amazon, "no questions asked" en stuur gewoon maar terug. En veel lagere prijzen uiteraard.
- antutu
- Pro Member
Tja, dat zal er niet gaan op beteren vrees ik. Het zijn de rotte appels die het weeral eens verpesten voor de rest van ons.boonpwnz schreef:Catalyst dat heb ik met alternate. Die winkel mijd ik nu ook.
Als ze zagen dat je dat jaar al meer dan 2 dingen had geretourneerd begonnen ze enorm lastig te doen.
Laatst op Twitter zag ik een dame van haar oren maken. Ze had 5 kledingstukken gekocht, en 'achteraf betalen' van Zalando gekozen. Kleding aangekomen, niet naar haar zin, lekker terugsturen. Ondertussen kreeg ze een factuur om te betalen maar ze had alles al bij de post binnenbracht. Het kot was te klein op Twitter en ze verweet Zalando op de koop toe ook nog eens van oplichting en plein public omdat ze haar een factuur stuurden voor goederen die ze niet meer had. Like, mens.. chill..... Dat heeft gewoon mekaar gekruist en die factuur is nu gewoon nietig verklaard.
Er zijn mensen die gewoon kopen, retouren, kopen, retouren, kopen, retouren. Zelfs al verhalen gehoord van mensen die een €1000 iPhone kopen met de VISA kaart en ergens op een feestje gaan pronken of er een weekje of 2 weken mee op vakantie gaan en dan retour sturen. Kan perfect, want meestal heb je een maand bedenkingstijd en als ze retouren nog voor dat hun VISA afgerekend wordt kost het hen geen rooie duit.
Ooit zullen er door zo'n sjarels eens limieten komen of een ratio van product gehouden:geretourneerd worden bijgehouden, en van zodra een percentage bereikt is = gedaan met retouren.
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Al heel veel dingen besteld bij coolblue, en nog nooit echte problemen gehad bij retourneren of dienst na verkoop.
Laatste ervaring: crosstrainer was defect, opgehaald, toestel terug afgeleverd maar er ontbraken schroeven om het toestel terug ineen te zetten.
Ik had verwacht dat men mij de ontbrekende schroeven gingen leveren, heb ik een volledig nieuw toestel gekregen met bijbehorende 2j garantie.
Het helpt ook dat de winkel achter de deur is, dus het moet toch al een wezenlijk prijsverschil zijn om het elders te kopen. Het gemak van het gewoon binnen te kunnen steken, geen gedoe met opsturen, gemak van retourneren,...
Amazon heb ik wat ethische problemen mee. Hun melk-de-werknemer-uit politiek wens ik zo min mogelijk to steunen.
Laatste ervaring: crosstrainer was defect, opgehaald, toestel terug afgeleverd maar er ontbraken schroeven om het toestel terug ineen te zetten.
Ik had verwacht dat men mij de ontbrekende schroeven gingen leveren, heb ik een volledig nieuw toestel gekregen met bijbehorende 2j garantie.
Het helpt ook dat de winkel achter de deur is, dus het moet toch al een wezenlijk prijsverschil zijn om het elders te kopen. Het gemak van het gewoon binnen te kunnen steken, geen gedoe met opsturen, gemak van retourneren,...
Amazon heb ik wat ethische problemen mee. Hun melk-de-werknemer-uit politiek wens ik zo min mogelijk to steunen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Die limieten op retourneren zijn er nu al bij sommige webshops. Ik ken iemand aan wie Zalando weigert te verkopen nadat ze 6 maand aan 1 stuk kleren kocht en telkens terugstuurde nadat ze die 1 of 2 maal gedragen had.
Bij CoolBlue hen ik slechts 2x iets geretourneerd omdat ik die kwaliteit beneden peil vond. En dat ging zonder problemen. Je wordt inderdaad om een reden gevraagd, maar daar deden ze bij mij nooit moeilijk over.
Bij CoolBlue hen ik slechts 2x iets geretourneerd omdat ik die kwaliteit beneden peil vond. En dat ging zonder problemen. Je wordt inderdaad om een reden gevraagd, maar daar deden ze bij mij nooit moeilijk over.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 72 keer
Joe de Mannen schreef:Klantenbeleving en perceptie zijn ook belangrijk
Tuurlijk. Maar rede is soms ver in de emotie van de klant te vinden. De grote dozenschijvers werken allemaal op ongeveer dezelfde basis. Geen van allen is feilloos en vroeg of laat loop je toch tegen dat zelfbedrog aan.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Er zijn mensen die er een serieuze hobby aan hebben om te kopen en terug te sturen me dunkt.
Overlaatst iemand die hulp nodig heeft om een foto aan een mail te plakken maar wel helemaal vân buiten kon uitleggen hoe je op deze of gene webshop een retour moest regelen...
J.
Overlaatst iemand die hulp nodig heeft om een foto aan een mail te plakken maar wel helemaal vân buiten kon uitleggen hoe je op deze of gene webshop een retour moest regelen...
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Ik kan anders niet klagen over de retours bij Coolblue.
Ik wilde een 24" scherm kopen met HDMI en DP.
- scherm 1: flikkerde -> retour dezelfde dag, DOA
- scherm 2: bromde -> retour dezelfde dag, DOA
- scherm 3: onhandige menu waar ik het voor ging gebruiken
- scherm 4: prima, gehouden
Dat zijn natuurlijk niet de enige bestellingen die ik bij CB heb, waarschijnlijk houden ze daar ook rekening mee?
Amazon net hetzelfde. Enkele strijkijzers besteld en geretourneerd omdat er telkens iets aan was (lekken, drukverlies, ...)
Dat is voor mij de belangrijkste reden om Cooblue of Amazon te kiezen, dienst na verkoop zonder gedoe.
Ebay, Bol.com, Fruugo, ... altijd gezever.
Ik wilde een 24" scherm kopen met HDMI en DP.
- scherm 1: flikkerde -> retour dezelfde dag, DOA
- scherm 2: bromde -> retour dezelfde dag, DOA
- scherm 3: onhandige menu waar ik het voor ging gebruiken
- scherm 4: prima, gehouden
Dat zijn natuurlijk niet de enige bestellingen die ik bij CB heb, waarschijnlijk houden ze daar ook rekening mee?
Amazon net hetzelfde. Enkele strijkijzers besteld en geretourneerd omdat er telkens iets aan was (lekken, drukverlies, ...)
Dat is voor mij de belangrijkste reden om Cooblue of Amazon te kiezen, dienst na verkoop zonder gedoe.
Ebay, Bol.com, Fruugo, ... altijd gezever.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
Ik ben al jarenlang klant bij Coolblue en wat ze daar doen om klanten tevreden te stellen = wat mijn betreft du-jamais-vu in de zeer positieve zin;
1. Aan de telefoon, altijd vriendelijke en behulpzame operatoren.
2. Laptop gekocht 2 jaar geleden: kreeg op een morgen telefoon om navraag te doen over de tevredenheid en de melding dat ik nog altijd 3 dagen de tijd had om te ruilen, ook al werkte het toestel goed.
3. Een 4- tal maanden geleden: Sasmsung A7 smarthphone gekocht waar m.i. een probleem was met het geluid, was dag nadien vervangen, dan nadien zie ik op hun site de A8 met veel, veel betere specs. Met enige reserve gevraagd of ik toch nog mocht ruilen: geen probleem, met de glimlacht zelfs.
4. Verloren zending: altijd direct gecorrigeerd. Je moet gewoon wel een verklaring tekenen dat je het product retourneert als het nog bij je terecht komt maar dat is ook normaal. Je betaalt immers maar voor 1 artikel. Finaal doet Coolblue zeer veel met het oog op klantentevredenheid doch op het einde van de keten werken ze met BPOST. Dat begrijp ik niet want dat bedrijf is de zwakke keten (en dan druk ik me eufimistisch uit) in hun schakel.
Maar bon, de waanzin die ik daarmee heb mee gemaakt, dat is off-topic. Toch even vermelden dat ze in Brussel bij de klantendienst zelfs niet weten waar pakjes afgeleverd zijn die al aangeduid staan als 'geleverd'.
5. Ruim assortiment.
De ruilmogelijkheden bij verkeerde aankoop of defect toestel zijn voor mij hun troef. Ooit eens een laptop van Acer gekocht in een kleinhandel. Na 2 dagen stelde ik vast dat één toets niet werkte. DOA: njet. Toestel terug naar fabriek: 6 weken kwijt voor herstelling. Coolblue daarintegen: aankoop Asus tablet. Werkte niet zoals het hoort. Zaterdag gebeld, zondag nieuwe.
Dus wat mij betreft, Coolblue: topzaak ! Het is natuurlijk een Nederlands bedrijf en als we ons in Belgiê niet eens dringend bezinnen over de richting die we aan het uitgaan zijn op alle vlakken, zullen we nog blij zijn op den duur dat één of andere natie in de EU met ons nog een fusie wil aangaan ...
Zie maar naar de klantendiensten van grote merken zoals Asus, Toshiba, etc. In België Njet, allemaal geloklaliseerd in ... ja, Nederland. Ben nu toch off-topic gegaan: nederige excuses.
1. Aan de telefoon, altijd vriendelijke en behulpzame operatoren.
2. Laptop gekocht 2 jaar geleden: kreeg op een morgen telefoon om navraag te doen over de tevredenheid en de melding dat ik nog altijd 3 dagen de tijd had om te ruilen, ook al werkte het toestel goed.
3. Een 4- tal maanden geleden: Sasmsung A7 smarthphone gekocht waar m.i. een probleem was met het geluid, was dag nadien vervangen, dan nadien zie ik op hun site de A8 met veel, veel betere specs. Met enige reserve gevraagd of ik toch nog mocht ruilen: geen probleem, met de glimlacht zelfs.
4. Verloren zending: altijd direct gecorrigeerd. Je moet gewoon wel een verklaring tekenen dat je het product retourneert als het nog bij je terecht komt maar dat is ook normaal. Je betaalt immers maar voor 1 artikel. Finaal doet Coolblue zeer veel met het oog op klantentevredenheid doch op het einde van de keten werken ze met BPOST. Dat begrijp ik niet want dat bedrijf is de zwakke keten (en dan druk ik me eufimistisch uit) in hun schakel.
Maar bon, de waanzin die ik daarmee heb mee gemaakt, dat is off-topic. Toch even vermelden dat ze in Brussel bij de klantendienst zelfs niet weten waar pakjes afgeleverd zijn die al aangeduid staan als 'geleverd'.
5. Ruim assortiment.
De ruilmogelijkheden bij verkeerde aankoop of defect toestel zijn voor mij hun troef. Ooit eens een laptop van Acer gekocht in een kleinhandel. Na 2 dagen stelde ik vast dat één toets niet werkte. DOA: njet. Toestel terug naar fabriek: 6 weken kwijt voor herstelling. Coolblue daarintegen: aankoop Asus tablet. Werkte niet zoals het hoort. Zaterdag gebeld, zondag nieuwe.
Dus wat mij betreft, Coolblue: topzaak ! Het is natuurlijk een Nederlands bedrijf en als we ons in Belgiê niet eens dringend bezinnen over de richting die we aan het uitgaan zijn op alle vlakken, zullen we nog blij zijn op den duur dat één of andere natie in de EU met ons nog een fusie wil aangaan ...
Zie maar naar de klantendiensten van grote merken zoals Asus, Toshiba, etc. In België Njet, allemaal geloklaliseerd in ... ja, Nederland. Ben nu toch off-topic gegaan: nederige excuses.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 67 keer
Jongste bestelling bij Coolblue liep toch niet perfect.
Ik probeerde online te bestellen en te betalen met voucher(code). (Voucher ontvangen als excuus voor eerder misgelopen levering).
Maar ondanks de gebruiksaanwijzing in de vouchermail, vond ik nergens waar ik die code kon ingeven bij de bestelling.
Dus maar gebeld naar Coolblue. Ik kreeg een Nederlandse dame aan de lijn. En hoewel die zeer vriendelijk was, lukte het haar toch niet goed om mij goed te begrijpen. Ze zou de bestelling voor mij ingeven. Ze had problemen met mijn gekozen product terug te vinden.
Dan de vouchercode telefonisch doorgegeven. "Dat is klaar, het wordt morgen bij u geleverd". Hier ging ze veel te snel, want ik wou geen levering, maar ophaling in hun winkel. "Welke winkel ?" - Zaventem. OK, dan kan u het daar morgen gaan ophalen en ter plaatse het saldo betalen.
Kort na dit gesprek kreeg ik via mail een sms een verzoek tot betaling. Dat is vreemd, maar omdat ze duidelijk zei dat ik in de winkel kon betalen heb ik hier geen gevolg aan gegeven.
's Anderdaags kreeg ik geen bevestigingsmail dat mijn product aanwezig was voor ophaling maar omdat ik er toch langs kwam en omdat ze aan de telefoon gezegd had dat ik het kon ophalen dus toch maar geprobeerd.
En uiteraard : mijn bestelling was daar niet want het was helemaal niet voorzien voor ophaling, maar wel voor verzending.
Mensen in de winkel zeer professioneel, vriendelijk, beleefd en duizend excuses en dadelijk bestelling herboekt voor ophaling.
Maar toch jammer dat :
- de bestelforms met vouchercode niet duidelijk was
- er in het callcenter toch mensen werken die steken laten vallen
- er toch een taalbarrière is tussen Nederlands - Vlaams
Ik probeerde online te bestellen en te betalen met voucher(code). (Voucher ontvangen als excuus voor eerder misgelopen levering).
Maar ondanks de gebruiksaanwijzing in de vouchermail, vond ik nergens waar ik die code kon ingeven bij de bestelling.
Dus maar gebeld naar Coolblue. Ik kreeg een Nederlandse dame aan de lijn. En hoewel die zeer vriendelijk was, lukte het haar toch niet goed om mij goed te begrijpen. Ze zou de bestelling voor mij ingeven. Ze had problemen met mijn gekozen product terug te vinden.
Dan de vouchercode telefonisch doorgegeven. "Dat is klaar, het wordt morgen bij u geleverd". Hier ging ze veel te snel, want ik wou geen levering, maar ophaling in hun winkel. "Welke winkel ?" - Zaventem. OK, dan kan u het daar morgen gaan ophalen en ter plaatse het saldo betalen.
Kort na dit gesprek kreeg ik via mail een sms een verzoek tot betaling. Dat is vreemd, maar omdat ze duidelijk zei dat ik in de winkel kon betalen heb ik hier geen gevolg aan gegeven.
's Anderdaags kreeg ik geen bevestigingsmail dat mijn product aanwezig was voor ophaling maar omdat ik er toch langs kwam en omdat ze aan de telefoon gezegd had dat ik het kon ophalen dus toch maar geprobeerd.
En uiteraard : mijn bestelling was daar niet want het was helemaal niet voorzien voor ophaling, maar wel voor verzending.
Mensen in de winkel zeer professioneel, vriendelijk, beleefd en duizend excuses en dadelijk bestelling herboekt voor ophaling.
Maar toch jammer dat :
- de bestelforms met vouchercode niet duidelijk was
- er in het callcenter toch mensen werken die steken laten vallen
- er toch een taalbarrière is tussen Nederlands - Vlaams
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 62 keer
Hun systeem met tegoedbonnen is idd. nogal archaïsch, je kan die enkel gebruiken als je bestelt via de klantendienst. Een code die moet ingegeven worden tijdens het bestelproces -zoals zo goed als elke webshop doet- zou veel eenvoudiger zijn.
Hier al vaak goeie ervaringen gehad maar ik heb de indruk dat het qua service toch wat minder is dan in de beginjaren. Met de productspecs is het ook opletten, daar vind ik toch regelmatig fouten in.
Hier al vaak goeie ervaringen gehad maar ik heb de indruk dat het qua service toch wat minder is dan in de beginjaren. Met de productspecs is het ook opletten, daar vind ik toch regelmatig fouten in.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Het probleem met de winkelwagens.... Niet de eerste keer dat ik dat ervaar. Soms is dat zelfs je eigen 'schuld'. De grap is dat als jij dat in je winkelwagen stopt, je sluit je browser venster en je gaat daarna weer kijken het soms uit jouw winkelwagen is en ook van de site af is. Dat zit dan ergens in een cache dat zegt, er is nog iemand die het in zijn winkelwagen heeft zitten... Ook al zit het enkel in je eigen winkelwagen.
Zelf al paar keer voor gehad met beperkte stocks bij Decathlon. Vrienden die samen aan het kijken zijn, zij steken het in hun winkelwagen en ik zie het niet meer online staan. Zij wissen het uit hun winkelwagen of sluiten hun browser venster en dan staat dat artikel 'gereserveerd' voor enkele uren waarna het weer vrijkomt. Ook door het zelf in winkelwagen te plaatsen en daarna terug te gaan. Dat is behoorlijk irritant, maar ik gok dat het zoiets zal zijn.
Zelf al paar keer voor gehad met beperkte stocks bij Decathlon. Vrienden die samen aan het kijken zijn, zij steken het in hun winkelwagen en ik zie het niet meer online staan. Zij wissen het uit hun winkelwagen of sluiten hun browser venster en dan staat dat artikel 'gereserveerd' voor enkele uren waarna het weer vrijkomt. Ook door het zelf in winkelwagen te plaatsen en daarna terug te gaan. Dat is behoorlijk irritant, maar ik gok dat het zoiets zal zijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Bij Amazon is het gewoon eerst komt eerst maalt, geen "reservaties" met winkelkarren. Nadeel is dat het item uitverkocht kan zijn op het moment dat je op "Kopen" klikt en dus een foutmelding krijgt. Voordeel is dus geen problemen zoals hierboven vermeld.
Eenmaal minder dan 20 items in stock zegt Amazon altijd wel hoeveel er nog over zijn, dus je kan wel inschatten of je snel moet zijn of niet.
Eenmaal minder dan 20 items in stock zegt Amazon altijd wel hoeveel er nog over zijn, dus je kan wel inschatten of je snel moet zijn of niet.
-
- Pro Member
Ik denk dat er ook wel wat geprofiteerd wordt van dat 30 dagen retourbeleid.
Vorige zomer toen het zo heet was waren alle mobiele airco's uitverkocht en na de hittegolf stond het plots vol met 'tweedekansjes'. Mensen hebben dus gewoon een airco besteld, die net geen 30 dagen gebruikt en dan terug gestuurd.
Zoiets zou ik dus nooit durven, ik stuur enkel iets terug als het defect is.
Vorige zomer toen het zo heet was waren alle mobiele airco's uitverkocht en na de hittegolf stond het plots vol met 'tweedekansjes'. Mensen hebben dus gewoon een airco besteld, die net geen 30 dagen gebruikt en dan terug gestuurd.
Zoiets zou ik dus nooit durven, ik stuur enkel iets terug als het defect is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Niet over Coolblue maar wel online verkoop en niet over dienst na verkoop maar wel dienst VOOR verkoop. Want dat bestaat ook. Onlangs meegemaakt bij een Spaanse online winkel voor sterke drank. Ik had een fles rum besteld, Tabú premium Ron van de Dominicaanse republiek. Een dag later krijg ik mail van een medewerker van de winkel. Die wist mij te vertellen dat de producent van de rum het woordje "premium" had geschrapt op de fles maar het was wel degelijk hetzelfde product volgens de distilleerderij. Of ik akkoord was met het feit dat premium verdwenen was. Ik moest dat bevestigen en pas na bevestiging ging mijn bestelling verzonden worden. Dit noem ik dienst voor verkoop.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- WalterB1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
Bij Bol.com is er geen reservatie van het artikel dat in het active bestelproces zit, toch niet voor de prijs. Was bezig iets te bestellen en toen ik de bij betaalpagina kwam was er de melding dat er een wijziging was van de prijs van een artikel dat ik aan het kopen was. De prijs was drastisch gestegen. Was kort na middernacht.
Soms kan het ook in uw voordeel zijn een fout. Midden november bestelde ik drie jumbo-pakken x4 koffiepads. Om mij onduidelijke redenen hebben ze 2 pakken tezamen verzonden en het 3de apart. 'Later betalen' was gekozen. Zendingen met heel veel vertraging correct ontvangen.
Er was een te betalen factuur voor die 2 pakken koffie. Voor het 3de pak is er nog steeds geen beschikbare factuur. Zal er waarschijnlijk niet meer van komen zou ik denken.
Soms kan het ook in uw voordeel zijn een fout. Midden november bestelde ik drie jumbo-pakken x4 koffiepads. Om mij onduidelijke redenen hebben ze 2 pakken tezamen verzonden en het 3de apart. 'Later betalen' was gekozen. Zendingen met heel veel vertraging correct ontvangen.
Er was een te betalen factuur voor die 2 pakken koffie. Voor het 3de pak is er nog steeds geen beschikbare factuur. Zal er waarschijnlijk niet meer van komen zou ik denken.
- antutu
- Pro Member
Hmm.. bij Bol.com heb ik dan weer geen problemen mee gehad. Op al mijn bestellingen heb ik al een Android TV Box, een HDMI kabel en een Chromecast teruggezonden en steeds zonder gezever. Er kwamen zelfs geen mensen aan te pas geloof ik, ik geloof dat ik zo'n menuutje kreeg waar je een reden kan kiezen (weet niet meer zo goed aangezien het alweer een flinke tijd geleden is) en daarna was het in orde.heist_175 schreef:Bol.com, Fruugo, ... altijd gezever.