Hi
Ik heb een huawei p8lite van 2015
Maar betalen met bancontact app lukt enkel via q-r code
Vandaag nog maar eens geprobeerd om contactloos te betalen. Maar kreeg foutmelding transactie niet gelukt.
Het is en er kwam iets op de terminal gelijk hij mijn kaart niet kon lezen maar was te rap weg om het te lezen.
Het gepost bij bancontact en ook in google pay score 1 ster
wie al gelukt contactloos te betalen via bancontact
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 10 keer
Mij is het al gelukt: Oneplus 6 + Bancontact app + NFC. Zelfde concept eigenlijk als contactloos met je bankkaart betalen, enkel zien dat NFC op uw gsm aan staat
Ging vlot eigenlijk. Ik snap de heisa niet rond Apple Pay. Met de bancontact app kan ELK Android toestel (met NFC) en ongeveer elke bankkaart gebruikt worden. Dit in tegenstelling tot Apple Pay (iPhone only) die enkel nog maar met Fortis werkt. Zeer flauw trouwens dat Apple NFC niet beschikbaar maakt voor de bancontact app (toch?).
Ging vlot eigenlijk. Ik snap de heisa niet rond Apple Pay. Met de bancontact app kan ELK Android toestel (met NFC) en ongeveer elke bankkaart gebruikt worden. Dit in tegenstelling tot Apple Pay (iPhone only) die enkel nog maar met Fortis werkt. Zeer flauw trouwens dat Apple NFC niet beschikbaar maakt voor de bancontact app (toch?).
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Al gebruikt op Oneplus 3, 5T en 6. Werkte vlot, zij het niet altijd.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 12 keer
Ik betaal nu overal draadloos met mijn gsm, een Galaxy S9plus. Dat lukt ook overal, soms wel eens opnieuw proberen. Met mijn S8 lukt dat vaak niet, en het was vaak bij dezelfde terminals. Ik heb de indruk dat niet alle nfc-chips even goed werken.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 9 keer
was in een kleine carrefour wikel. En die hebben andere soort terminal. Waar je boven aan moet opleggen. Hoorde welk een beep maar niet deze ik hoor als ik mijn nfc programmeerbare stick er tegen hou. Meestal moet je het aan de zijkant tegen de bankcontactterminaal houden
Vermoed dat die half weg zit aan de rechterkant van het toestel de antenne.
Vermoed dat die half weg zit aan de rechterkant van het toestel de antenne.
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Voor de P8 Lite kan je hier zien waar de NFC "antenne" zit: http://www.nadiemellamagallina.com/img/pasos/151096.jpg (zwarte vlak, met die oranje omrandingen), dus niet halfweg rechts, maar eerder links boven (als je de GSM met het scherm naar je vast houdt, wat ik vermoed).
ooh. shiny.