Bakfiets.
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5757
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Zijn er hier mensen met bakfietsen? Mijn vrouw zou graag een Babboe hebben, maar ik wil nog andere opties open houden.
Kunnen jullie ook ineens ervaringen meedelen aub.
Kunnen jullie ook ineens ervaringen meedelen aub.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Geen ervaring maar die dingen gaan toch wel over de 3000 euro. Voor mij is het voordeel van een fiets net dat je overal door kan, wat hiermee zeker niet het geval is. Hoe oud zijn de kinderen?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5757
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Hier in Antwerpen valt dat gelukkig wel mee, fietspaden zijn redelijk breed. Het is vooral voor de kleinste ze is nog maar 4 maand
Bijvoorbeeld bij Babboe kan er een maxicosi in en begint deze zelfs vanaf 2199€!
Bijvoorbeeld bij Babboe kan er een maxicosi in en begint deze zelfs vanaf 2199€!
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Ieder zijn ding, maar het lijkt me gewoon niet echt handig voor een fiets te zijn. Waar parkeer je zoiets? In de straat? Hoe dan beveiligen? Tenzij je natuurlijk je dagelijks rondje hebt van A naar B naar C waarbij je telkens plaats hebt om hem binnen op te bergen.
Hoe wendbaar is dat ding? Hier in België kom je constant auto's tegen die zich op het fietspad parkeren. Geraak je daar gemakkelijk rond? Zijn er ook veringen voorzien waar de kinderen zitten, aangezien onze fietspaden vol met gaten en bubbels zitten.
Lijkt me ergens wel handig om boodschappen mee te doen.
Ik heb de indruk dat het meer een vervoermiddel is voor het platteland dan voor in de stad. Of als echt alternatief voor een auto als je bereid bent om er in weer en wind mee te rijden (dus in de plaats van een 2e auto).
Kindjes kunnen al vanaf 1 jaar in een gewoon kinderfietsstoel. Sommige doen het al vanaf 8 à 10 maanden. Dat is echt niet lang meer .
Ik leef in Brussel en hier zie ik steeds vaker fietskarren voor kleine kindjes. Lijkt me een ideale tussenoplossing zolang de kinderen te klein zijn om in de fietsstoel te passen, of om hen lekker droog te houden. Is ook een fractie van een prijs van een bakfiets.
Meer info over je opties: https://www.fietsersbond.be/kinderen-vervoeren-fiets
De CM geeft trouwens korting bij aankoop van een fietskar.
2e hands staat trouwens vol met fietskarren, zo rond 100-200 euro
Hoe wendbaar is dat ding? Hier in België kom je constant auto's tegen die zich op het fietspad parkeren. Geraak je daar gemakkelijk rond? Zijn er ook veringen voorzien waar de kinderen zitten, aangezien onze fietspaden vol met gaten en bubbels zitten.
Lijkt me ergens wel handig om boodschappen mee te doen.
Ik heb de indruk dat het meer een vervoermiddel is voor het platteland dan voor in de stad. Of als echt alternatief voor een auto als je bereid bent om er in weer en wind mee te rijden (dus in de plaats van een 2e auto).
Kindjes kunnen al vanaf 1 jaar in een gewoon kinderfietsstoel. Sommige doen het al vanaf 8 à 10 maanden. Dat is echt niet lang meer .
Ik leef in Brussel en hier zie ik steeds vaker fietskarren voor kleine kindjes. Lijkt me een ideale tussenoplossing zolang de kinderen te klein zijn om in de fietsstoel te passen, of om hen lekker droog te houden. Is ook een fractie van een prijs van een bakfiets.
Meer info over je opties: https://www.fietsersbond.be/kinderen-vervoeren-fiets
De CM geeft trouwens korting bij aankoop van een fietskar.
2e hands staat trouwens vol met fietskarren, zo rond 100-200 euro
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5757
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Fietskar is inderdaad een alternatieve oplossing, straks is bezien.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Elite Poster
- Berichten: 2929
- Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Mijn vrouw was ook zo: een bakfiets is voor alternatievelingen... Tot we 2 jaar geleden naar een evenement van elektrischefietsen.com toevallig zo'n bakfiets zagen om te testen (we waren eigenlijk op zoek naar een elektrische fiets met sterke middenmotor). Wij natuurlijk gedaan en we hebben 1 gekocht: een Vogue. Kostte zo'n 2200€.
Ondertussen gebruiken we die zeer veel, zelfs voor boodschappen te doen. We vinden het beiden een zaligheid om mee te rijden nu, in begin is het wel wat aanpassen met zo'n brede bak vanvoor. Met die sterke motor voel je niets van het gewicht, je rijdt met gemak 25 km/u. Je merkt het serieus als de batterij plat is en je moet ermee rijden
Ondertussen gebruiken we die zeer veel, zelfs voor boodschappen te doen. We vinden het beiden een zaligheid om mee te rijden nu, in begin is het wel wat aanpassen met zo'n brede bak vanvoor. Met die sterke motor voel je niets van het gewicht, je rijdt met gemak 25 km/u. Je merkt het serieus als de batterij plat is en je moet ermee rijden
Een fietskar vond ik (en mijn vrouw) zeer lastig om mee te rijden. Omdat daar een veer aan zit, voel je dat enorm schokken terwijl je fietst. Bovendien, als je daar een ebike voor hangt, kost die vaak meer dan een bakfiets en kan je met die laatste veel meer gerief vervoeren. Bovendien zie je je kinderen niet zitten in een fietskar (ze zitten namelijk achter je fiets) en in een bakfiets zitten ze voor je. Veel handiger.TiTanium schreef:Fietskar is inderdaad een alternatieve oplossing, straks is bezien.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Als je een bakfiets neemt, neem er dan alstublieft, alstublieft, alstublieft, alstublieft, alstublieft één met gordels voor de kinderen.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Pro Member
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 12 maa 2008, 20:16
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 6 keer
Ik heb reeds 4jaar een bakfiets. Gekocht in bakfiets winkel in schoten. Gewoon gemakkelijk snel en veilig. Ondertussen ongeveer 7000 km mee gereden. Kinderen zijn eigenlijk al iets te groot maar toch blijft hij. Bakfiets met 2wielen en heel wendbaar. In de zomer lange fietstochten van 50km zijn fun en geen probleem. Handig om met vrienden te gaan fietsen en dan een bakbier en picknickmand mee te voeren.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Hmz die met 2 wielen zijn net de gevaarlijkste is mijn ervaring als ambulancier. Minder stabiel, minder wendbaar en (zeker in grote steden) zijn het die dat vaak in de tramsporen komen. Met een 3 wieler is dat niet zo erg, maar met een 2 wieler ligt alles op de grond, inclusief kinderen (zelfs al zitten ze vast met gordels).
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Pro Member
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 12 maa 2008, 20:16
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 6 keer
Dat is gewoon kwestie van kunnen rijden. Ik heb dat nog nooit voor gehad maar zeg natuurlijk nooit nooit. Met 3 wielen zit je ook meestal schuin als het fietspad niet recht ligt. Geloof die zijn er meer als de rechte. Hier zijn de fiets wegels ook redelijk smal dat die met 3 wielen het wel kunnen vergeten en als eens in de beek beland zijn.
- cadsite
- Elite Poster
- Berichten: 4657
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Een bakfiets vind ik veel te duur voor een tijdelijk ‘probleem’. Een fietskar is heel wat goedkoper en hang je gewoon aan je fiets. Kan je opplooien en in de koffer steken en je fietsen op het dak of op de trekhaak.
Ook handig, als ze in slaap,vallen kan je je kar gewoon als buggy verder gebruiken.
Ook handig, als ze in slaap,vallen kan je je kar gewoon als buggy verder gebruiken.
-
- Elite Poster
- Berichten: 870
- Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
- Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
- Bedankt: 40 keer
+1 voor fietskar! Heel veel gebruikt. Jongste is nu 5j en nu gebruiken we ze wel niet zo veel meer. Nu hebben we een follow-me.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
-
- Pro Member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
- Twitter: RikLeys
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 27 keer
Sinds een jaar hebben wij een Dolly bakfiets. Een model met twee wielen dus. Ik vind heel bizar welke conclusies sommigen hier trekken omtrent rij-ervaring en dergelijke zonder er een te hebben.
Voor we het model gekozen hadden, zijn we meermaals verschillende types gaan testen. Zowel met twee wielen als drie wielen. De uitspraak dat een model met drie wielen wendbaarder zou zijn vind ik heel fout. Ja het is zo dat de draaicircel kleiner is bij de modellen met drie wielen ten opzichte van die met twee wielen. Maar dat voordeel wordt in de meeste gevallen helemaal teniet gedaan door hoe stug de draaibeweging is van het moment er gewicht in de bak zit. Terwijl de modellen met twee wielen dan wel een grotere draaicircel hebben, zijn deze veel gemakkelijker "te bedienen".
Qua stabiliteit, om te vallen met een model met drie wielen moet je inderdaad al een slechte fietser zijn. Maar als je je evenwicht kunt houden met een gewone fiets, dan kan je dat zeker met een bakfiets met twee wielen. Ik doe de kinderen dagelijks naar school met de bakfiets en wanneer ik toch eens met een gewone fiets moet rijden schrik ik er telkens van hoe mijn bakfiets stabieler rijdt.
Een bakfiets gaan vergelijken met een fietskar vind ik naar mijn ervaring al helemaal onterecht. Als ik zie hoeveel kracht het kost bij een fietskar om dezelfde snelheid te halen als ik met mijn Dolly haal, dan begrijp ik meteen waarom die bakfiets hoger geprijsd is.
Voor we het model gekozen hadden, zijn we meermaals verschillende types gaan testen. Zowel met twee wielen als drie wielen. De uitspraak dat een model met drie wielen wendbaarder zou zijn vind ik heel fout. Ja het is zo dat de draaicircel kleiner is bij de modellen met drie wielen ten opzichte van die met twee wielen. Maar dat voordeel wordt in de meeste gevallen helemaal teniet gedaan door hoe stug de draaibeweging is van het moment er gewicht in de bak zit. Terwijl de modellen met twee wielen dan wel een grotere draaicircel hebben, zijn deze veel gemakkelijker "te bedienen".
Qua stabiliteit, om te vallen met een model met drie wielen moet je inderdaad al een slechte fietser zijn. Maar als je je evenwicht kunt houden met een gewone fiets, dan kan je dat zeker met een bakfiets met twee wielen. Ik doe de kinderen dagelijks naar school met de bakfiets en wanneer ik toch eens met een gewone fiets moet rijden schrik ik er telkens van hoe mijn bakfiets stabieler rijdt.
Een bakfiets gaan vergelijken met een fietskar vind ik naar mijn ervaring al helemaal onterecht. Als ik zie hoeveel kracht het kost bij een fietskar om dezelfde snelheid te halen als ik met mijn Dolly haal, dan begrijp ik meteen waarom die bakfiets hoger geprijsd is.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1571
- Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 147 keer
Wij hebben beide. Een dubbele croozer fietskar, vooral gebruikt op verplaatsing, op reis en thuis voor we een bakfiets hadden.
Nu hebben we een elektrische babboe bakfiets, vooral gebruikt door mijn vrouw. Erg handig omdat ze zo de kinderen kan meenemen naar school+haar eigen gerief. En de kinderen vinden het zelf ook de max.
Edit, om even te reageren op het bericht hierboven. Om te vallen met een driewielige bakfiets moet je echt niet veel moeite doen hoor. Je moet vooral zorgen dat je altijd mooi recht zit en uw stuur verpakt als je kort moet draaien. Niet meehangen!
Nu hebben we een elektrische babboe bakfiets, vooral gebruikt door mijn vrouw. Erg handig omdat ze zo de kinderen kan meenemen naar school+haar eigen gerief. En de kinderen vinden het zelf ook de max.
Edit, om even te reageren op het bericht hierboven. Om te vallen met een driewielige bakfiets moet je echt niet veel moeite doen hoor. Je moet vooral zorgen dat je altijd mooi recht zit en uw stuur verpakt als je kort moet draaien. Niet meehangen!
-
- Elite Poster
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 72 keer
Mijn vriendin wil een range rover SUV. Nu kan ik daar weinig tegenin brengen want dat is best wel een allrounder die aan alles tegemoet komt en de groei van de kinderen kan volgen. Ik veronderstel dat die ook wel gestolen/beschadigd/niet ongeval vrij zijn net zoals alle andere voertuigen.
Fietsen zijn een persoonlijke keuze met elk zo zijn eigenste eigenaardigheden, fietskarren zijn leuk om te dumpen in de creche maar minder leuk als ge een paar bakken bier voor den BBQ moet gaan halen.
Babboe associeer ik vooral met basic materialen, best leuk voor de kinderen ( al leek het mij een bijzondere harde rit ) voor mij persoonlijk is het materiaal wat minder leuk.
Ik veronderstel dat het de city E is? ( Ik zou dan voor die nuvinci gaan, city mountain )
Ik zie soms echt mooi materiaal op de baan, al dan niet modulair en andere waar ik begot niet wil aan denken zoals de gazelle cabby.
Een onderwaterfiets vond ik ooit wel een leuk concept, maar de kleine vond dat weer maar niets.
Fietsen zijn een persoonlijke keuze met elk zo zijn eigenste eigenaardigheden, fietskarren zijn leuk om te dumpen in de creche maar minder leuk als ge een paar bakken bier voor den BBQ moet gaan halen.
Babboe associeer ik vooral met basic materialen, best leuk voor de kinderen ( al leek het mij een bijzondere harde rit ) voor mij persoonlijk is het materiaal wat minder leuk.
Ik veronderstel dat het de city E is? ( Ik zou dan voor die nuvinci gaan, city mountain )
Ik zie soms echt mooi materiaal op de baan, al dan niet modulair en andere waar ik begot niet wil aan denken zoals de gazelle cabby.
Een onderwaterfiets vond ik ooit wel een leuk concept, maar de kleine vond dat weer maar niets.
-
- Plus Member
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 07 nov 2011, 18:15
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 9 keer
Gewoon mijn ervaring: een christiania bakfiets gekocht 3 jaren geleden.
Pro: stevig, kan veel in (kinderen en boodschappen); fietsenmaker noemde het topmateriaal (in vergelijking met baboe en bakfiets.nl en zo voelt het ook.
Contra: sturen en draaien met de driewieler is efkes oefenen, gordels al tweemaal kapot, maar telkens vervangen gekregen via de fabriek in Denemarken.
Prijs toen: 1900 euro (niet elektrisch)
Pro: stevig, kan veel in (kinderen en boodschappen); fietsenmaker noemde het topmateriaal (in vergelijking met baboe en bakfiets.nl en zo voelt het ook.
Contra: sturen en draaien met de driewieler is efkes oefenen, gordels al tweemaal kapot, maar telkens vervangen gekregen via de fabriek in Denemarken.
Prijs toen: 1900 euro (niet elektrisch)
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Je bedoelt voor de ouders ?9livesuni schreef:.
.
Babboe associeer ik vooral met basic materialen, best leuk voor de kinderen ( al leek het mij een bijzondere harde rit ) voor mij persoonlijk is het materiaal wat minder leuk.
.
Een kind speelt veel liever met roze plastic dan met veel liefde door boomknuffelaars gekweekte bamboe
Die van ons zit het liefst vanachter op de fiets(weekend), maar nog liever op haar eigen loopfietsje(elke dag naar school)
Binnen korte tijd wordt dat een aanhang fietsje denk ik.
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5757
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Ik heb gisteren iemand met een babboe gezien, die zag er na 3 jaar al niet meer uit :s
Wij gingen voor de Curve-E maar de nieuwe versie. Maar ondertussen als bij andere merken aan het kijken. Ik ben ook het alternatief van fietskarren aan het bekijken.9livesuni schreef:Ik veronderstel dat het de city E is?
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Elite Poster
- Berichten: 1571
- Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 147 keer
Na enkele keren uw antwoord te lezen snap ik eigenlijk niet op wat je doelt ... Babboe is een merk bakfiets en heeft hoegenaamd niets te maken met bamboeiceke schreef:Je bedoelt voor de ouders ?9livesuni schreef:.
.
Babboe associeer ik vooral met basic materialen, best leuk voor de kinderen ( al leek het mij een bijzondere harde rit ) voor mij persoonlijk is het materiaal wat minder leuk.
.
Een kind speelt veel liever met roze plastic dan met veel liefde door boomknuffelaars gekweekte bamboe
Die van ons zit het liefst vanachter op de fiets(weekend), maar nog liever op haar eigen loopfietsje(elke dag naar school)
Binnen korte tijd wordt dat een aanhang fietsje denk ik.
- cadsite
- Elite Poster
- Berichten: 4657
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Kijk goed uit wat je koopt, de meeste aanhangfietsen zijn rommel dat compleet scheef hangt.iceke schreef: Binnen korte tijd wordt dat een aanhang fietsje denk ik.
Ga voor kwaliteit, of nog beter, een FollowMe.
Een pak duurder dan goedkope zwalpende bengelfietsen, maar veel veiliger en veel veelzijdiger.
-
- Elite Poster
- Berichten: 944
- Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 62 keer
Wij hebben nu iets meer dan 1,5 jaar een occasie Gazelle Cabby, die we voor een prikje hebben kunnen kopen. Ik wou vooral een occasie omdat ik gewoon eens wou uittesten of we het wel echt zouden gebruiken alvorens er veel geld in te steken.
Ik kan nu zonder meer zeggen dat het de beste aankoop van 2017 is gebleken voor ons. Het is werkelijk fantastisch als je in de stad woont. Alle mogelijke shopping doe ik ermee, ga er soms zelfs met naar de Hubo/Gamma (heb al latten en buizen van +3m erop gebonden). Wij gaan nu enkel nog naar de winkel met bakfiets (aankopen voor een week kan er met gemak in). Zelfs de Ikea doe ik ermee indien mogelijk. De auto is op geen enkele manier/moment van de dag sneller of makkelijker in en rond de stad. Ik heb echt zéér zelden de auto nog nodig in de stad.
Oh ja, en wij hebben zelfs (nog) geen kinderen. Mensen kijken altijd wel een beetje raar op als we zeggen dat we een bakfiets hebben maar geen kinderen . Maar, m'n vriendin kan nu gewoon makkelijk in die bak als we samen ergens naartoe gaan.
Die openvouwende bak van de Cabby is eigenlijk best handig eigenlijk. Je kan daar kleine items inladen, dicht doen en dan met een fietsslot die bak dichtbinden om dat vervolgens verder te gaan shoppen zonder dat iemand aan de spullen kan.
Ik ben er zo aan verkocht dat ik aan het uitkijken ben om volgend jaar te upgraden naar een elektrische Bullitt (van Larry vs. Harry) en gewoon al m'n verplaatsingen in een straal van 10km van thuis met de Bullitt te doen (of soms zelfs verder indien ik de tijd heb). Zelfs de grote autofreak die ik ben heeft er geen probleem mee om de auto te laten staan voor de bakfiets. In de stad is het toch te belachelijk voor woorden geworden om de auto te gebruiken (wij wonen in Antwerpen fwiw).
De Bullitt is wel a whole other league. Die rijden werkelijk fantastisch (dankzij het zeer lage gewicht en zeer stijf frame). Wel een iets minder praktisch model misschien voor kinderen (toch als je er meer dan 1 hebt). Als kinderen transporteren je hoofddoel is dan zou ik eerder kijken naar zoiets als een Gazelle Cabby (volgend jaar zou er een elektrische komen), Urban Arrow of Babboe City.
Ik zou toch wel zeker voor een twee wieler gaan. Véél wendbaarder en, in mijn ogen veiliger, dan een drie wielier. Als je eens hard moet uitwijken met een driewieler slaagt die zo omver. De enige driewielers die ik zou overwegen zijn een Nihola of een Butchers & Bicycles MK1-E (maar dat is best een groot ding) omdat die hun bak fixed is en de wielen draaien in plaats van heel de bak. Je moet toch echt niet kunnen fietsen om om te vallen met een tweewieler hoor.
Ik moet er wel bij zeggen, de eerste weken is het wel wat wennen om op zo'n ding te rijden, en dan zou je inderdaad eens kunnen omslaan. Maar, ik zou zeggen wen er eerst aan voor je er kinderen in propt.
Ik kan nu zonder meer zeggen dat het de beste aankoop van 2017 is gebleken voor ons. Het is werkelijk fantastisch als je in de stad woont. Alle mogelijke shopping doe ik ermee, ga er soms zelfs met naar de Hubo/Gamma (heb al latten en buizen van +3m erop gebonden). Wij gaan nu enkel nog naar de winkel met bakfiets (aankopen voor een week kan er met gemak in). Zelfs de Ikea doe ik ermee indien mogelijk. De auto is op geen enkele manier/moment van de dag sneller of makkelijker in en rond de stad. Ik heb echt zéér zelden de auto nog nodig in de stad.
Oh ja, en wij hebben zelfs (nog) geen kinderen. Mensen kijken altijd wel een beetje raar op als we zeggen dat we een bakfiets hebben maar geen kinderen . Maar, m'n vriendin kan nu gewoon makkelijk in die bak als we samen ergens naartoe gaan.
Die openvouwende bak van de Cabby is eigenlijk best handig eigenlijk. Je kan daar kleine items inladen, dicht doen en dan met een fietsslot die bak dichtbinden om dat vervolgens verder te gaan shoppen zonder dat iemand aan de spullen kan.
Ik ben er zo aan verkocht dat ik aan het uitkijken ben om volgend jaar te upgraden naar een elektrische Bullitt (van Larry vs. Harry) en gewoon al m'n verplaatsingen in een straal van 10km van thuis met de Bullitt te doen (of soms zelfs verder indien ik de tijd heb). Zelfs de grote autofreak die ik ben heeft er geen probleem mee om de auto te laten staan voor de bakfiets. In de stad is het toch te belachelijk voor woorden geworden om de auto te gebruiken (wij wonen in Antwerpen fwiw).
De Bullitt is wel a whole other league. Die rijden werkelijk fantastisch (dankzij het zeer lage gewicht en zeer stijf frame). Wel een iets minder praktisch model misschien voor kinderen (toch als je er meer dan 1 hebt). Als kinderen transporteren je hoofddoel is dan zou ik eerder kijken naar zoiets als een Gazelle Cabby (volgend jaar zou er een elektrische komen), Urban Arrow of Babboe City.
Ik zou toch wel zeker voor een twee wieler gaan. Véél wendbaarder en, in mijn ogen veiliger, dan een drie wielier. Als je eens hard moet uitwijken met een driewieler slaagt die zo omver. De enige driewielers die ik zou overwegen zijn een Nihola of een Butchers & Bicycles MK1-E (maar dat is best een groot ding) omdat die hun bak fixed is en de wielen draaien in plaats van heel de bak. Je moet toch echt niet kunnen fietsen om om te vallen met een tweewieler hoor.
Ik moet er wel bij zeggen, de eerste weken is het wel wat wennen om op zo'n ding te rijden, en dan zou je inderdaad eens kunnen omslaan. Maar, ik zou zeggen wen er eerst aan voor je er kinderen in propt.
Ik zou net het omgekeerde zeggen hoor. Op het platteland, met de vaak veel grotere afstanden, denk ik dat er weinig mensen te overtuigen vallen.Goztow schreef: Ik heb de indruk dat het meer een vervoermiddel is voor het platteland dan voor in de stad. Of als echt alternatief voor een auto als je bereid bent om er in weer en wind mee te rijden (dus in de plaats van een 2e auto).
-
- Elite Poster
- Berichten: 944
- Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 62 keer
Dat is een zekerheid! Ik zou zelfs niet durven stellen dat er fietsinfrastructuur is in Brussel. Het is een regelrechte schande daar.Goztow schreef:Dan is de infrastructuur in Antwerpen stukken beter dan hier in Brussel.
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Wij hebben 6,5 jaar geleden een ebike (KOga - €3000) en een fietskar (Thule Croozer - €800) gekocht. Zowel gebruikt voor baby's als voor kleuters (0-6J).
Rijdt enorm stabiel, kan je overal kwijt, ... Ik kan me geen nadelen voor de geest halen.
Ahja, als ik ff rap iets groters wil gaan halen in de winkel, ben ik niet zelden sneller met de fiets en het gekochte gaat dan in de fietskar (zonder kinderen in).
Rijdt enorm stabiel, kan je overal kwijt, ... Ik kan me geen nadelen voor de geest halen.
Ahja, als ik ff rap iets groters wil gaan halen in de winkel, ben ik niet zelden sneller met de fiets en het gekochte gaat dan in de fietskar (zonder kinderen in).
-
- Pro Member
- Berichten: 300
- Lid geworden op: 20 aug 2017, 22:58
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 9 keer
Nu heb ik zelf geen ervaring met bakfietsen of met een fietskar, maar als ik in mijn omgeving hoor is een grote reden om niet voor een fietskar te gebruiken vooral dat de kinderen achter je zitten, en je er totaal geen zicht op hebt. Ook qua veiligheid is dit vaak een reden.
En bij bakfiets hoor ik vooral dat dit inderdaad voor "alternatievelingen" zou zijn. Maar als ik zo de nieuwe modellen bekijk is dit een verouderde houding tov bakfietsen. Maar ik woon dan ook "op den buiten", voor zover daar hier in België nog sprake van kan zijn...
En bij bakfiets hoor ik vooral dat dit inderdaad voor "alternatievelingen" zou zijn. Maar als ik zo de nieuwe modellen bekijk is dit een verouderde houding tov bakfietsen. Maar ik woon dan ook "op den buiten", voor zover daar hier in België nog sprake van kan zijn...
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Als het al voor "alternatievelingen" is, dan wel voor de kapitaalkrachtige versie , want een e-bakfiets is serieus geprijsd.
Qua veiligheid van de fietskar: op al die jaren niet de indruk gehad dat de de kar gevaarlijk is omdat ze achteraan hangt.
Je moet wel rekening houden met:
- het feit dat er een kar aanhangt (hoe uw bocht maken)
- het gewicht van de kar bij het remmen
Maar stabiliteit, inschatten van breedte, ... nooit problemen gehad.
Ik heb nog nooit met een bakfiets gereden, dus daar kan ik mijn ervaring niet over delen.
Qua veiligheid van de fietskar: op al die jaren niet de indruk gehad dat de de kar gevaarlijk is omdat ze achteraan hangt.
Je moet wel rekening houden met:
- het feit dat er een kar aanhangt (hoe uw bocht maken)
- het gewicht van de kar bij het remmen
Maar stabiliteit, inschatten van breedte, ... nooit problemen gehad.
Ik heb nog nooit met een bakfiets gereden, dus daar kan ik mijn ervaring niet over delen.
-
- Pro Member
- Berichten: 315
- Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:46
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 19 keer
Wij hebben zelf enkele jaren een elektrische babboe gehad, babboe heeft een soort van kiepas waardoor je gemakkelijk de bochten kan maken, samen met dubbele demper maakt dit het rijden met een (zware) bak redelijk aangenaam. Geen idee of andere merken iets gelijkaardigs hebben.
Rijden op vaak schuine fietspaden vergt wel wat gewenning.
Onze kinderen waren te groot waarna we de bakfiets verkocht hebben. Echter is er nog een kleien bijgekomen en nu wilt de vrouw terug een bakfiets.
Vorige week gaan testen met een veloci die nu via de de standaard met korting wordt aangeboden; https://shop.standaard.be/elektrische-bakfiets.html
Deze heeft ook een kiepas, echter maar 1 demper die te dicht op de as staat waardoor de bak teveel slingert bij het sturen. verder lijkt deze gekopieerd van een babboe. echter slecht gekopieerd en ook slecht afgewerkt.
Een babboe lijkt mij prijs / kwaliteit wel redelijk ok. behouden in verhouding ook nog redelijk hun waarde.
momenteel dus ook zelf op zoek, had er hier iemand een in de aanbieding?
Rijden op vaak schuine fietspaden vergt wel wat gewenning.
Onze kinderen waren te groot waarna we de bakfiets verkocht hebben. Echter is er nog een kleien bijgekomen en nu wilt de vrouw terug een bakfiets.
Vorige week gaan testen met een veloci die nu via de de standaard met korting wordt aangeboden; https://shop.standaard.be/elektrische-bakfiets.html
Deze heeft ook een kiepas, echter maar 1 demper die te dicht op de as staat waardoor de bak teveel slingert bij het sturen. verder lijkt deze gekopieerd van een babboe. echter slecht gekopieerd en ook slecht afgewerkt.
Een babboe lijkt mij prijs / kwaliteit wel redelijk ok. behouden in verhouding ook nog redelijk hun waarde.
momenteel dus ook zelf op zoek, had er hier iemand een in de aanbieding?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1571
- Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 147 keer
Nochtans is dit een gevoel waar je u moet overzetten... Het klinkt eng om uw kinderen op straatniveau achter u te zetten, maar eigenlijk zitten ze erg veilig. Ze hebben een eigen kooi en plakken tegen de grond. Een fietszitje achterop is eigenlijk veel onveiliger. Ooit ben ik gevallen met de fiets met de fietskar eraan. Een schuine gladde arduinen goot en mijn fiets sloeg gewoon weg onder mij. De kinderen hebben er zelfs niets van gemerkt. De koppeling is geveerd en kar bleef gewoon staan. Had ik op dat moment een kind in een kinderzitje gehad maken ze sowieso een smak van +1mMed schreef:Nu heb ik zelf geen ervaring met bakfietsen of met een fietskar, maar als ik in mijn omgeving hoor is een grote reden om niet voor een fietskar te gebruiken vooral dat de kinderen achter je zitten, en je er totaal geen zicht op hebt. Ook qua veiligheid is dit vaak een reden.
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
+1
Mijn vrouw is in de sneeuw ook uitgeschoven op een ijsplek die onder de sneeuw lag,
mijn vrouw is gevallen, de kinderen hebben enkele gevloek gehoord en waren op die manier gealarmeerd.
We zijn een tijdje geleden naar een Weehoo gaan kijken, maar die heeft dus ook dat instabiliteitsprobleem.
Als de kinderen "het varken uithangen" in de fietskar, wiebelt die wat, maar mijn fiets blijft perfect stabiel (omdat de koppeling op de achteras zit). De Weehoo heeft maar 1 achterwiel en geen 2 (wat gek genoeg door de fabrikant als "stabieler dan een fietskar" wordt vermarkt) én de aansluiting zit net onder het zadel, wat een behoorlijke "zwiep" reactie teweegbrengt als ze in de Weehoo wat te hard bewogen.
In mijn directe omgeving zijn er ook ouders die een fietskar onveilig vinden (laag zwaartepunt, ingegordeld, rolkooi, koppeling op de achteras, ...) en zelf de kinderen naar school brengen in een fietsstoeltje achterop, zonder helm en met losse gordeltjes.
Ik heb hier op UB eerder ook al verteld van iemand uit de buurt die ook een fietskarretje heeft, achter haar elektrische plooifiets, maar de kleine staat erin recht. Complete waanzin natuurlijk.
Maar eender welk vervoerssysteem is onverantwoord als je maar hard genoeg uw boerenverstand onderdrukt.
Mijn vrouw is in de sneeuw ook uitgeschoven op een ijsplek die onder de sneeuw lag,
mijn vrouw is gevallen, de kinderen hebben enkele gevloek gehoord en waren op die manier gealarmeerd.
We zijn een tijdje geleden naar een Weehoo gaan kijken, maar die heeft dus ook dat instabiliteitsprobleem.
Als de kinderen "het varken uithangen" in de fietskar, wiebelt die wat, maar mijn fiets blijft perfect stabiel (omdat de koppeling op de achteras zit). De Weehoo heeft maar 1 achterwiel en geen 2 (wat gek genoeg door de fabrikant als "stabieler dan een fietskar" wordt vermarkt) én de aansluiting zit net onder het zadel, wat een behoorlijke "zwiep" reactie teweegbrengt als ze in de Weehoo wat te hard bewogen.
In mijn directe omgeving zijn er ook ouders die een fietskar onveilig vinden (laag zwaartepunt, ingegordeld, rolkooi, koppeling op de achteras, ...) en zelf de kinderen naar school brengen in een fietsstoeltje achterop, zonder helm en met losse gordeltjes.
Ik heb hier op UB eerder ook al verteld van iemand uit de buurt die ook een fietskarretje heeft, achter haar elektrische plooifiets, maar de kleine staat erin recht. Complete waanzin natuurlijk.
Maar eender welk vervoerssysteem is onverantwoord als je maar hard genoeg uw boerenverstand onderdrukt.
- cadsite
- Elite Poster
- Berichten: 4657
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Er zijn wel een aantal dingen waar je op moet letten.
Bij kleine kinderen een zitschelp gebruiken.
ALTIJD de kar sluiten vooraan. Het gaas dient niet enkel om beestjes buiten te houden, maar vooral tegen steenslag.
Bij warm weer en regen opletten voor oververhitting. Ik zette de 'koffer' dan open om verluchting te hebben.
Bij kleine kinderen een zitschelp gebruiken.
ALTIJD de kar sluiten vooraan. Het gaas dient niet enkel om beestjes buiten te houden, maar vooral tegen steenslag.
Bij warm weer en regen opletten voor oververhitting. Ik zette de 'koffer' dan open om verluchting te hebben.
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Dat je, zoals je zelf al aangaf, beter naar een goeie (bak)fiets uitkijkt dan naar een "groene" bakfietswoutervh schreef: Na enkele keren uw antwoord te lezen snap ik eigenlijk niet op wat je doelt ... Babboe is een merk bakfiets en heeft hoegenaamd niets te maken met bamboe
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Kan ook in "Ik heb nieuw speelgoed", maar past hier mss toch beter.
De kinderen werden te groot om met winterjassen in een fietskar te vervoeren, dus hebben we een elektrische Onderwaterfiets gekocht
https://www.onderwaterfiets.nl/tandem-m ... waterfiets
We twijfelden over de elektrische Onderwaterfiets XL, maar die is toch wat groot .
Maar dan
- met een batterij
- kinderzadel vervangen door een CoPilot zadel: ruggesteun én buikgordel
- extra kinderzadel
We hebben lang getwijfeld tussen (telkens de elektrische versie)
- Huka Copilot (lengte = 2,36m)
- Onderwaterfiets of Onderwaterfiets XL (lengte = 2,35)
- Pino Steps (lengte = 2,37m)
Maar deze is veelzijdiger omdat we zowel 1 als 2 kinderen kunnen meenemen (en dus valt de Copilot en de Pino Steps al af) en tegelijk niet zóó groot is als de Onderwaterfiets XL.
Op die XL kan je 4 kinderen vervoeren: 2 op de standaard zadels, 1 op een extra zadel en dan nog eentje op een fietsstoeltje achter de bestuurder.
Ondertussen al een weekend mee gereden, en het rijdt best leuk .
De grotere draaicirkel is even wennen, maar dat went snel.
De kinderen werden te groot om met winterjassen in een fietskar te vervoeren, dus hebben we een elektrische Onderwaterfiets gekocht
https://www.onderwaterfiets.nl/tandem-m ... waterfiets
We twijfelden over de elektrische Onderwaterfiets XL, maar die is toch wat groot .
Maar dan
- met een batterij
- kinderzadel vervangen door een CoPilot zadel: ruggesteun én buikgordel
- extra kinderzadel
We hebben lang getwijfeld tussen (telkens de elektrische versie)
- Huka Copilot (lengte = 2,36m)
- Onderwaterfiets of Onderwaterfiets XL (lengte = 2,35)
- Pino Steps (lengte = 2,37m)
Maar deze is veelzijdiger omdat we zowel 1 als 2 kinderen kunnen meenemen (en dus valt de Copilot en de Pino Steps al af) en tegelijk niet zóó groot is als de Onderwaterfiets XL.
Op die XL kan je 4 kinderen vervoeren: 2 op de standaard zadels, 1 op een extra zadel en dan nog eentje op een fietsstoeltje achter de bestuurder.
Ondertussen al een weekend mee gereden, en het rijdt best leuk .
De grotere draaicirkel is even wennen, maar dat went snel.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Het is natuurlijk een persoonlijke smaak, maar die fietsen zijn toch echt niet één van de mooiste ontwikkelde vervoersmiddelen die ik al gezien heb... Kan je daar alleen mee rijden als je de kinderen afgezet hebt? Want dan ga je wel bekijks hebben denk ik.
Kan je dat in een gewone fietsenrek stoppen want ze zijn behoorlijk lang als ik de afmetingen bekijk...
Kan je dat in een gewone fietsenrek stoppen want ze zijn behoorlijk lang als ik de afmetingen bekijk...
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Het voorwiel past in een gewoon fietsenrek , maar de totale fiets is 50-60cm langer dan een gewone fiets.
Je moet dus een andere parkeerplaats zoeken dan in een fietsenrek, net zoals een bakfiets en fiets+fietskar.
Je kan daar mee rijden als er kinderen opzitten, toch de bedoeling van de fiets en als er geen kinderen opzitten .
Maar misschien snap ik uw vraag niet goed?
Qua mooi... Tsja.
Is een fiets mooi? Geen idee. Ik vind het wel iets hebben.
We hebben de fiets niet gekozen omdat ie mooi is, maar omdat ie kan wat wij willen (2 kinderen veilig vervoeren).
Je moet dus een andere parkeerplaats zoeken dan in een fietsenrek, net zoals een bakfiets en fiets+fietskar.
Je kan daar mee rijden als er kinderen opzitten, toch de bedoeling van de fiets en als er geen kinderen opzitten .
Maar misschien snap ik uw vraag niet goed?
Qua mooi... Tsja.
Is een fiets mooi? Geen idee. Ik vind het wel iets hebben.
We hebben de fiets niet gekozen omdat ie mooi is, maar omdat ie kan wat wij willen (2 kinderen veilig vervoeren).
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Mijn vraag was: kan je daar ook alleen mee rijden als je de kinderen afgezet hebt? Lees: jij alleen zonder kinderen. Of ligt dat dan plots helemaal niet goed meer op de baan? Met bvb een tandem alleen rijden is niet altijd even makkelijk... Extra gewicht, of gewicht dat ontbreekt... Dat is toch net iets anders dan pakweg een bakfiets.
Over smaken valt natuurlijk niet te discussiëren.
Over smaken valt natuurlijk niet te discussiëren.
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Het rijdt ook prima als er geen kinderen opzitten.
Het lijkt mij dat het heel vergelijkbaar is met een bakfiets (we kunnen de zitjes ook verwijderen, een bak plaatsen en dan wordt het een bakfiets).
Achteraan zit de bestuurder, vooraan zitten de kinderen. In een bakfiets zitten de kinderen in een bak, hier zitten ze op een zadel.
Met wat geluk kunnen ze hier meetrappen, maar dat hoeft niet (vandaar de batterij ).
Het lijkt mij dat het heel vergelijkbaar is met een bakfiets (we kunnen de zitjes ook verwijderen, een bak plaatsen en dan wordt het een bakfiets).
Achteraan zit de bestuurder, vooraan zitten de kinderen. In een bakfiets zitten de kinderen in een bak, hier zitten ze op een zadel.
Met wat geluk kunnen ze hier meetrappen, maar dat hoeft niet (vandaar de batterij ).
-
- Elite Poster
- Berichten: 2759
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Ik vind het wel een beetje raar dat de wetgever geen extra reflectoren/lichten op de zijkanten vereist. Het is toch nog altijd iets ongewoons en dan is een misinterpretatie van een silhouet snel gebeurd in duistere dagen.
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Op de wielenbanden zijn reflecterende stroken, zoals elke andere fiets.
We rijden ook altijd met reflecterende/fluo vestjes en met verlichting voor en achter.
We rijden ook altijd met reflecterende/fluo vestjes en met verlichting voor en achter.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2759
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Dat is juist een deel van het "probleem": het contrast met de oplichtende banden zal de rest minder zichtbaar maken. Niet dat dit ongevallen veroorzaakt maar in het verkeer is het toch beter als je iets zo snel mogelijk kan herkennen.
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Wat bedoel je met "de rest"?cptKangaroo schreef:Dat is juist een deel van het "probleem": het contrast met de oplichtende banden zal de rest minder zichtbaar maken.
Hoe meer geflikker en oplichtend, hoe meer kans dat een "blinde", slechtziende, verstrooide, door-een-aangedampte-voorruit half-kijkende chauffeur tóch de fietser gezien heeft, nee?
Wacht tot het weer gaat vriezen en bepaalde mensen een plekje ter grote van een A4 op hun voorruit vrijmaken om toch al te kunnen vertrekken.
Dan heb je best - in het belang van eigen lijfsbehoud - zoveel mogelijk bling-bling aan/op, hoewel het een vorm van victim-blaming is.