Wat een onzin, en al zeker anno 2018. Dit argument doet al decennia de ronde, en is nog nooit zo irrelevant als nu geweest. Bijna alles wordt vandaag hetzij in downloads, hetzij in streaming aangeboden, en vaak aan hoge kwaliteit: YouTube, Spotify, Netflix, Amazon Prime, PlayStation network, PlayStation Now, XBox Live, enz...enz... En ja, dat genereert allemaal behoorlijk wat trafiek als het dagelijks gebruikt wordt.satellitetv schreef:Als je met 750 GB niet toekomt vraag ik me wel af of die mensen met legale downloads bezig zijn? Tenzij je constant films gaat downloaden in 4K...
Ik zit hier maandelijks ruim boven de 1TB, en vaak in de buurt van de 750GB limiet in de piekuren. Grootste verbruiker is ongetwijfeld Netflix met toch gemiddeld minstens 40u per week (vooral vrouw en dochter). Zelfs enkel in HD is dat al 120GB per week en zit ik op een maand dus al wellicht minstens op 500GB. Maandelijks heb ik gratis games bij PlayStation Plus, ook gemiddeld al snel enkele tientallen GB. Neem dan nog regelmatig updates van games, of games die je koopt (deze maand Star Wars Battlefront II gekocht... 90 GB). En dan heb ik ook nog Cloud storage, backups, enz... die wellicht toch ook op maandbasis ettelijke gigabytes zijn.
Dus neen, je moet echt niet zot doen om aan 750GB te geraken. Anderzijds moet er ook bij gezegd worden, zoals iemand al aanhaalde, dat 'smalband' tegenwoordig nog altijd zeer bruikbaar is. De paar keer dat ik op smalband kwam, had mijn vrouw er zelfs totaal niets van gemerkt. Netflix bleef in HD, surfen blijft vlot enz...
En ja, ik probeer ook zoveel mogelijk dingen in de daluren te doen, wat juist ook Telenets bedoeling is met hun Telemeter. Waarom zou ik persé backups moeten draaien in de namiddag/avond ? Idem met grote game downloads (bvb PS3 is gescheduled om om 4u te checken op updates - jammer dat je op de PS4 geen time window kan instellen). Enz...