decat schreef:Dan klik je daar op diezelfde pagina op 'Voorwaarden WIGO' .
Het was mij ook niet duidelijk dat je daarop kon klikken, leek eerder zo'n 'open-schuif-balkje' te zijn dat hier al open stond, mits dat pijltje. Maar inderdaad, na 2 keer doorklikken kan ik het vinden. Dit zou niet de norm moeten zijn wanneer je uitpakt met "onbeperkt" en het alles behalve onbeperkt is volgens de voorwaarden waarmee zij het product aan de man brengen, namelijk in combinatie met hoge snelheid. Ja, "tot 200mbs" wil niet zeggen dat je altijd 200 mbs gaat halen, maar dan ga je er wel van uit dat je daar relatief dicht gaat tegen zitten. En 5% van die snelheid is voor mij dan niet "redelijk". Maar blijkbaar zijn de klanten de enigen die moeten "redelijk" zijn (fair use), maar Telenet niet?
Dus het feit dat het ergens verborgen is op hun website (als hun eigen verkoper het al niet weet te vinden) wil niet zeggen dat het daarom niet meer misleidend is. Als ik een abonnement neem dat wordt gepromoot als ongelimiteerd tot 200mbs, bij een provider die er prat op gaat over heel het land de beste snelheid te kunnen leveren, dan denk ik dat het redelijk is te verwachten dat in de vakantie, of wanneer ik zonder werk zit, dat ik Netflix kan binchwatchen zoveel ik wil. En niet na 2 weken op 10mbs gezet wordt, waardoor de rest van het gezin niks meer zou kunnen doen wanneer Netflix op staat.
Het gaat me trouwens om de combinatie van het verstoppen van hun FUP, met de werkelijke limiet van 750GB die wat mij betreft qua "fair use" gewoon niet meer van deze tijd is.
sdke schreef:Die 750gb is toch alleen maar tijdens de piekuren?
De meeste mensen die wat verbruik hebben, hebben volgens mij ook wel een downloadmanager..
Ahja? Laat me weten hoe ik Netflix films kan downloaden 's nachts om de volgende dag te bekijken. Legaal.
mailracer schreef:Onbeperkt bestaat niet, er zijn altijd technische aspecten die het limiteren. In dit geval een verzadigd netwerk die ze met een tooltje, FUP genaamd, willen beheren.
Onder onbeperkt versta ik, en ik denk ik niet alleen, dat er mij geen beperkingen zullen worden opgelegd met betrekking tot het product dat ik heb afgesloten. Indien mijn aansluiting+netwerk 200mbs aankan, en ik zou 24/7 staan te downloaden, zal ik ook een limiet hebben. Namelijk de limiet van wat je op een maand aan 200mbs zou kunnen downloaden. Zijnde +/- 65 terrabyte.
En neen, ik verwacht geen 65 terrabyte te kunnen downloaden, ik ben niet achterlijk, ik verwachtte dat Telenet FUP's zou hebben en ben er ook naar gaan zoeken maar heb op die pagina niks gevonden, maar ik denk wel dat we in tijden van 4K youtube, Netflix, cloud backups... al wel wat meer mochten verwachten dan 750GB. En dus als er geen melding gemaakt wordt van FUP (gezien ik ze niet vond) dat er dus wel degelijk een "aanvaardbare" limiet zou opzitten, en niet ééntje die je makkelijk kan bereiken met een dienst als Netflix.
blaatpraat schreef:Bij Telenet kan je verder blijven gebruikmaken van het internet, met tussen bepaalde uren een verminderde snelheid, maar het blijft operationeel zonder bijbetalen.
Dus ja, mijns inziens voldoet dit aan "onbeperkt".
Sylvester schreef:Ja dat klopt, wat is daar mis mee? Het is ook onder de 200Mbps, en de voorwaarden zijn gekend.
Het is TOT 200Mbps onder uw abonnement, en dit voor een ganse maand.
Wie trekt hier wat krom?
Je kan blijven gebruik maken van het internet, maar de snelheid wordt beperkt, dus is het niet onbeperkt. Ik wil een abonnement afsluiten voor onbeperkt EN SNEL internet, zoals ze adverteren. Niet onbeperkt met maximum 10mbs. Hoe je het ook draait of keert, dit is misleidend, ook al staat het na 2x doorklikken ergens op een andere pagina vermeld. Inderdaad wie trekt hier wat krom. Jij trekt hier de betekenis van het woord onbeperkt krom, want er wordt een
beperking opgelegd. Wat begrijp je daar niet aan?
Het is dus niet onbeperkt tot 200mbs, het is onbeperkt tot 10mbs. En als je gaat lullen dat "tot" 200mbs niet uitsluit dat het 10 zal zijn, dan kunnen we morgen ons verwachten aan reclames "tot 900mbs" ook al kunnen ze dat niet leveren en zal er niemand die snelheid kunnen halen, maar dat is dan volgens uw redenering ok, want "tot 900" sluit ook niet uit dat het maar "150" zal zijn.
Als je in de zomer op vakantie gaat in de VS en ge gaat daar een auto huren met "onbeperkt aantal kilometers", dan verwacht je ook niet dat er na 100 kilometer plots een begrenzer aanslaat die u maximum aan 20mph laat verder rijden. Los van het feit of het ergens in de kleine letterkes vermeld staat. Google, Facebook, Microsoft, Apple... hebben ook al kletsen gekregen van de EU ondanks het feit dat ze steeds toestemming vragen in kleine letterkes om toegang te hebben tot uw privédata, en ongeacht het feit dat elke gebruiker er toe instemde.
Die klacht was al lang ingediend voor dit topic gemaakt werd. Wees gerust.
proximusboyke schreef:raf1 schreef:
Dus 1 Mbps is ook onbeperkt internet? Eén druppel cola per uur beschouw je ook als onbeperkt cola? Zevert niet hé.
dus al ik goed begrijp een vriend van mij die edpnet heeft en zoals bij alle koper providers haalt hij 3/0.4 dan is dat overal misleidende reclame want da is niet onbeperkt.
Dat is geen beperking die wordt OPGELEGD. Als ge op restaurant gaat, en ge moogt eten à volonté, maar ge hebt maagklachten, en kunt maar een kinderportie verzetten, is dat niet de schuld van het restaurant.
Philippe_D schreef:Of je er nu een taalkundige of wiskundige of filosofische uitleg aan geeft, dit is de interpretatie van de toezichthoudende authoriteiten.
Ah, als de autoriteiten het zeggen, dan is het in orde he
Want die maken nooit fouten, daar wordt niet gelobby'd, die zijn beyond reproach. Als er ergens iemand die hoogstwaarschijnlijk het verschil niet kent tussen een Megadrive en een megabyte vindt dat het ok is, dan zal ik mijn mening moeten herzien. Het gaat me niet enkel om het feit of er met "ongelimiteerd" mag uitgepakt worden (en zoals ik al zei, ik ben niet achterlijk, ik besef dat er wel "ergens" een limiet zal zijn) maar dat het ten eerste dan zeer duidelijk moet te vinden zijn, en dus niet na 2x doorklikken vanaf de productpagina. Maar ook dat wanneer er MAG gebruik gemaakt worden van de term "ongelimiteerd" dat de limiet die dan daadwerkelijk wordt opgelegd, geen belachelijk limietje is waar een huismoeder die 6 uur per dag Netflix kijkt, al op haar eentje los over kan gaan.