Tot er iemand bij Telenet zelf zei dat die Zwarte Modem vaak een probleem hebben en dat 5 Ghz bleek ook een van die problemen te zijn. En ik kon gratis men modem gaan omruilen voor een Witte Modem. Nu blijft het kanaal op 5 Ghz dus wel staat maw die is vast geplakt.
Maar daar gaat mijn probleem niet over , maar dat gaat wel over Telenet Home Spot. Op de zwarte modem zag ik mijn eigen home spot met een sterk signaal wat te verklaren is omdat de laptop (woonkamer) 5 m van de modem staat want die staat op de zolder. En ik dacht dat dit verlopen van dat 5 Ghz kanaal wel op te lossen was door de modem een 10 tal uur zonder spanning te zeggen (lag toch in bed te slapen) en toen de modem uit stond. Heb ik verder zitten surfen via een telenet homespot hier uit de straat waar is net op kan en soms niet want dat signaal is op randje. Maar het lukt wel alleen de snelheid is dan te laag om dat het signaal te zwak is.
En nu komt het probleem. De volgende morgen start ik de modem terug op en alles werkt als normaal. Alléén zag ik plots mijn eigen telenet home spot niet meer. Dat was dus bij de vorige Zwarte modem het geval. De andere modem die Witte dus die nu gebruik. Is dit nog altijd steeds het zelfde géén telenet home spot van me zelf te zien. Rarara hoe kan dit ?
Ik heb zeker een 5 a 7 telefoons gepleegd met Telenet en daar konden ze me niet helpen en ze begrepen blijkbaar ook niet echt goed, wat mijn probleem is en vonden zelfs dat ik een probleem aan het maken was. Waar er volgens hen er totaal géén probleem zou zijn. Ik heb me kalmte bewaard want in een woede bui uitbarsten dat geeft totaal géén zin. Want dan krijg je nog en groter probleem, maar van binnen was i best wel kwaad omdat ik niet ernstig genomen werd en ik stond wel op het punt om echt door het lint te gaan en men woede niet onder stoelen of banken te steken. Maar ik wil blijven zoeken naar een mogelijke oorzaak zo koppig ben ik dan wel. En ik heb op enkele kleine uitzonderingen na al altijd zéér goeie ervaring met de help desk van Telenet en zelfs vak hele goeie gesprekken voeren als het echt kalm. Want dan kan dat wel als het druk is dus niet en dat zeggen ze vaak ook.
Maar vandaag weer eens naar Telenet gebeld en terug heel het verhaal uit gelegd (waar ik stilaan moe van begin te worden) en ze weten het blijkbaar dus ook niet wat dit probleem zou kunnen zijn ? En ik heb zowat het hele internet afgeschuimd naar info maar nergens iets te vinden wat op mijn probleem aangaat. Daarom heb ik me dan hier maar komen aanmelden en wie weet zit er hier iemand die dan misschien wel een verklaring heeft voor het probleem waarmee ik te kampen heb ? Niet dat het zo vreselijk van belang is , maar soms is het handig als je eens een test wil doen. Want dat bv niet kan met je eigen ip adres , maar dan wel via home spot wel lukt omdat je dan een ander ip adres hebt. En nee daar moet niks verdacht achter gezocht worden want er is niks mis mee. Het gaat gewoon om een ander ip adres te hebben als je iets wil testen bv in je eigen netwerk of zo en nog enkele dingen.
Dus de vraag is of er hier iemand weet of een verklaring heeft waarom ik plots men eigen telenet home spot niet meer kan zien , nadat ik men modem had uit gezet (zonder stroom) en verder ben gaan surfen via een hom spot kanaal van een andere telenet klant enkele huizen verder in mij eigen straat ?
Hij of zij die antwoord kan geven die ben ik meer dan dankbaar. Als het man is dan krijgt die een stevige vriendelijke handdruk en zeg ik dank je wel. En als het het vrouw is dan vraag ik eerst haar toestemming of ik haar mag kussen of niet ?

Vragen of opmerkingen zijn van harte welkom en ik kijk er naar uit ?
Groet
Herman