Echter kwam ik de volgende problemen tegen:
1) Iedere week heb ik last van latency pieken naar het internet toe, dit zorgt voor een onbetrouwbaar gedrag bij het bezoeken van websites/downloaden en dergelijke. (websites laden niet altijd, dikwijls een refresh nodig), na wat zoeken bleek dit bij de modem zelf te liggen. Hieronder een ping naar de default gateway (1 hop !) : (ik heb de lan range vanaf het begin aangepast van 192.168 naar 10.x)
Code: Selecteer alles
Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=1116ms TTL=64
Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=225ms TTL=64
Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=46ms TTL=64
Request timed out.
Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=2019ms TTL=64
Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=387ms TTL=64
Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=19ms TTL=64
Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=100ms TTL=64
Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=13ms TTL=64
Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=55ms TTL=64
Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=1ms TTL=64
Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=1845ms TTL=64
Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=925ms TTL=64
Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=31ms TTL=64
Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=20ms TTL=64
Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=96ms TTL=64
Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=420ms TTL=64
Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=49ms TTL=64
Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=78ms TTL=64
Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=2ms TTL=64
Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=2ms TTL=64
Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=2ms TTL=64
Wanneer ik een laptop rechtstreeks aan de modem hang, heb ik exact hetzelfde probleem, het is dus geen probleem met mijn intern netwerk. (ook nooit geen problemen gehad met proximus ervoor) De enige oplossing hiervoor is elke week de modem herstarten. Het doet mijn beetje denken aan een bug in de firmware van de modem of een memory leak.
2) Vorige weekend heb ik dus mijn modem terug moeten rebooten (gewoon via de web interface; reboot modem) , en na het rebooten kreeg ik geen publiek IP adres meer. Ik belde vervolgens naar orange, en ze zeiden mij aan te telefoon dat dit een 'known problem' is, en dat het in de loop van de dag zou gefixed zijn. Na 6 uur wachten heb ik terug contact opgenomen met de service desk, en dan kreeg ik de reactie dat dit 24h kon duren vooralleer dit opgelost werd. Dit zou ergens een probleem zijn tussen Orange en Telenet. (waren hun public IP's op?) -> Zeer leuk, in het weekend niets van internet meer. Ik hou mijn hart iedere keer vast als ik de modem moet herstarten...
3) DDNS werkt bij geen enkele provider (No-IP, DuckDNS) , 'ik krijg overal Supplier status IP address unchanged, so update is not required. The return code is the following: (notsent)' Na een reboot, en een automatische verandering van publiek IP, geeft hij ook de wijziging niet door.
4) Digitale TV, sinds een paar weken staat er een nieuwe gui op, ik laat in het midden of dit beter is of niet, maar de stabiliteit is in ieder geval niet beter. Dat ding loopt iedere week wel ergens vast. Vooral bij het veranderen van zenders terwijl dat hij aan het opnemen is. Soms met corrupte opnames als gevolg
5) Orange TV app, live TV kijken werkt de helft van de keren voor geen meter.
6) Over het mobiel gedeelte ben ik wel heel tevreden, overal waar ik kom heb ik 4G, zelfs veel plaatsen binnen waar mijn vriendin bij Proximus dikwijls problemen heeft. Het enige lastige is dat de orange app om je verbruik te raadplegen om de haverklap een nieuwe sms wil sturen, om opnieuw te registeren.
Na een jaar dat het aanbod op de markt is zouden die kinderziekten er toch wel mogen uit zijn...
Al bij al ben ik zeer ontevreden. 10€/maand besparen en een berg frustraties rijker.