Sharepoint, OneDrive, Quota

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik gebruik een Office 365 welke een OneDrive heeft met een capaciteit van 1TB.

Het ganse Sharepoint verhaal hierin is me echter niet meteen duidelijk maar tot op heden lukt het daarin een aantal dingen op te slaan maar nu krijg ik de melding dat alles vol staat ? Ga ik kijken in de site verzamelingen dan zie ik inderdaad https://mycompany.sharepoint.com staan met 99.5% used en 700 server resources... maar in totaal gaat het hier slechts over 11 GB ???

Blijkbaar kan ik die 700 server resources ook niet verhogen (300 heb ik er nog)... maar hoe kom ik dan ooit aan mijn 1TB ?

Ik mis hier duidelijk iets :cry:
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Als,je nog de oude hoofd tezmsite gebruikt en niet reeds met de Groups en Teams, dan moet je mogelijk handmatig de quota’s aanpassen ?

https://docs.microsoft.com/en-us/sharep ... age-limits
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik was me aan het focussen op die server resource quota... maar ik heb nu de gewone storage quota aangepast (geen idee waarom die op 11GB stond).

Heb hem nu op 250 GB gezet en nu is er meer dan voldoende ruimte.

Gans het Sharepoint vs. OneDrive for Business blijft me echter verwarren.
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Het feit dat je al zegt 'Sharepoint vs Onedrive For Business' lijkt erop dat je het concept nog niet goed doorhebt nee :) Onedrive 4 Business = Sharepoint, de client is enkel een app die de data uit een Sharepoint Document Library kan synchen. Je hebt je eigen storage (is niet meer als een personal document library) en je hebt sites.

Als je er structuur wil inbrengen en het is je vooral om de data toegankelijkheid te doen, vergeet Sharepoint en gebruik Microsoft Teams. Teams is ook niet meer als een frontend voor Sharepoint, maar (voor mij toch) veel eenvoudiger in gebruik. Maak je teams, je channels en je Sharepoint en Onedrive synch volgen gewoon mee ... ik kom bijna nooit meer in de Sharepoint UI en onze volledige datashares zitten vandaag allemaal in Sharepoint Online, inclusief een hele hoop productivity tools e.d. ... Maar .. we gebruiken Teams, Outlook en Onedrive4B als frontend. (PROTIP - Niks zo gemakkellijk als een Sharepoint Group die je als shared mailbox kan gebruiken, maar WEL zichtbaar is in je smartphone/tablet) :)
Afbeelding
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Sasuke schreef:Het feit dat je al zegt 'Sharepoint vs Onedrive For Business' lijkt erop dat je het concept nog niet goed doorhebt nee :) Onedrive 4 Business = Sharepoint, de client is enkel een app die de data uit een Sharepoint Document Library kan synchen. Je hebt je eigen storage (is niet meer als een personal document library) en je hebt sites.

Als je er structuur wil inbrengen en het is je vooral om de data toegankelijkheid te doen, vergeet Sharepoint en gebruik Microsoft Teams. Teams is ook niet meer als een frontend voor Sharepoint, maar (voor mij toch) veel eenvoudiger in gebruik. Maak je teams, je channels en je Sharepoint en Onedrive synch volgen gewoon mee ... ik kom bijna nooit meer in de Sharepoint UI en onze volledige datashares zitten vandaag allemaal in Sharepoint Online, inclusief een hele hoop productivity tools e.d. ... Maar .. we gebruiken Teams, Outlook en Onedrive4B als frontend. (PROTIP - Niks zo gemakkellijk als een Sharepoint Group die je als shared mailbox kan gebruiken, maar WEL zichtbaar is in je smartphone/tablet) :)
Dat laatste klinkt interessant, kan je me daar een linkje of iets over geven met meer info ?
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

https://practical365.com/collaboration/ ... mailboxes/

Een 'Group' mailbox komt automatisch mee met elk 'Team' dat je maakt in Teams. Deze 'mailbox' vindt je in Outlook terug onder je eigen mailbox onder de hoofding 'Groups
'
groups.png
(9.2 KiB) Nog niet gedownload
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”