Wifi thermometer?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Kent iemand het? Gebruikt iemand het? Ik ben namelijk op zoek naar zoiets. Bedoeling is om de kamertemperatuur van op afstand te kunnen controleren en op basis van de temperatuur de kachel wel of niet doen branden van op afstand. Bv in de winter is dat handig. Iemand tips? Ik weet dat de Fritz DECT 200 er één heeft maar dat is niet meteen mijn eerste keus.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
Is een (slimme) thermostaat niet gekoppeld aan een cv?
-
- Elite Poster
Jadirkr07 schreef:inderdaad, maar je spreekt over het "op afstand laten branden van een kachel"
Heb ik dit dan fout geïnterpreteerd?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
pas op dat uw thermostaat modulerende werkt. Opentherm of zo ondersteunt.
Tado, Junkers (en ketel van hetzelfde merk),...ondersteunen dit....
Nest V3 ondersteunt geen modulerende werking (gewoon aan/uit). Ondanks wat op de site staat. Dan heb je geen voordeel van een modulerende ketel hoor.
Tado, Junkers (en ketel van hetzelfde merk),...ondersteunen dit....
Nest V3 ondersteunt geen modulerende werking (gewoon aan/uit). Ondanks wat op de site staat. Dan heb je geen voordeel van een modulerende ketel hoor.
-
- Elite Poster
Man, man, man... Het gaat over een thermometer met wifi. Ik heb helemaal geen boodschap aan (modulerende) thermostaten, cv ketels... Ik wens gewoon op mijn smartphone te kunnen zien wat de temperatuur thuis is als ik buitenshuis ben. En op basis van de temperatuur beslis ik of ik mijn kachel inschakel of niet terwijl ik onderweg naar huis ben. En daarvoor ben ik op zoek naar een wifi thermometer.
-
- ISP Staff
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 66 keer
-
- Elite Poster
Eentje bekeken op Amazon. Amai die prijs. 149 euro.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 80 keer
Kijk eens naar deze http://www.ibroadlink.com/a1/
Daarnaast heb je ook de module die enkel IR of de module die IR + RF commando's kan doorsturen naar wat je wenst te doen
Scènes opstellen kan ook en tijdsprogrammaties ook
Te koop in CN webshops als banggood e.a.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
Daarnaast heb je ook de module die enkel IR of de module die IR + RF commando's kan doorsturen naar wat je wenst te doen
Scènes opstellen kan ook en tijdsprogrammaties ook
Te koop in CN webshops als banggood e.a.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
-
- Elite Poster
Kijk, daar kan ik wat mee. Grappig design trouwens. Precies een strijkijzer.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
https://www.gearbest.com/access-control ... id=1433363 eentje van Xiaomi per kamer, en indien je geen Zigbee hub in huis hebt gewoon een Xiaomi hub erbij. Momenteel allemaal in black friday sale (wel China warehouse alleen).
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 6 keer
en daar doe je dan de zigbee smart socket bij om de pelletkachel te laten starten, gestuurd door de xiaomi temperatuur sensor(en)MClaeys schreef:https://www.gearbest.com/access-control ... id=1433363 eentje van Xiaomi per kamer, en indien je geen Zigbee hub in huis hebt gewoon een Xiaomi hub erbij. Momenteel allemaal in black friday sale (wel China warehouse alleen).
https://www.gearbest.com/living-applian ... id=1433363
die spullen heb ik allemaal zitten en dat werkt vrij goed
(let wel, ik heb geen pelletkachel en gebruik die spullen als dusdanig niet voor deze doeleinden)
-
- Elite Poster
Maar hij heeft een peletkachel die met een app te bedienen is, dus ik ga er vanuit dat hij deze niet wil in of uitschakelen met een slim stopcontact. Geen idee of de ketel rechtstreeks gaat aan te sturen zijn via die hub met een scriptje, maar uitlezen op gsm alvast wel.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
MClaeys schreef:https://www.gearbest.com/access-control ... id=1433363 eentje van Xiaomi per kamer, en indien je geen Zigbee hub in huis hebt gewoon een Xiaomi hub erbij. Momenteel allemaal in black friday sale (wel China warehouse alleen).
Hoever kan je zo'n thermometer van de hub plaatsen?yezzer schreef:https://www.gearbest.com/living-applian ... id=1433363
die spullen heb ik allemaal zitten en dat werkt vrij goed
Ik veronderstel dat de thermometers niet via Wifi werken, maar via "zigbee"?
-
- Elite Poster
Slechts 10 meter dacht ik, voor meer moet je een extra hub plaatsen binnen bereik van wifi en binnen de 10m van de sensoren die je wil bereiken. Maar zeker ben ik daar niet van, ik ga zelf zulke temperatuursensoren aanschaffen maar wil ze via een Zigbee stick in Home assistant.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Ah, dus de thermometer praat via "zigbee" met de hub en de hub hang je aan de wifi?
Krijg je alle thermometers dan in uw app te zien, of thermometer per hub?
10m is echt wel weinig, dus ik zou per thermometer een hub moeten plaatsen...
Krijg je alle thermometers dan in uw app te zien, of thermometer per hub?
10m is echt wel weinig, dus ik zou per thermometer een hub moeten plaatsen...
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
heb je daar ergens bewijs van? hier lijkt hij iig opentherm te praten en te moduleren, maar heb bitter weinig om dat te kunnen bevestigen,satsurfer schreef:Nest V3 ondersteunt geen modulerende werking (gewoon aan/uit). Ondanks wat op de site staat. Dan heb je geen voordeel van een modulerende ketel hoor.
dus zou graag wel een linkje zien naar waar ze aantonen dat hij het niet doet
-
- Elite Poster
De thermometers communiceren via Zigbee met de hub en de hub via wifi met je app.
Pin me niet vast op die 10m, dat is puur afgeleid over t feit dat Zigbee volgens mij niet zo ver gaat (ergens gelezen), het kan dus goed zijn dat dat tegenwoordig beter is want ik dacht dat Hue en Tradfi ook Zigbee based waren.
Pin me niet vast op die 10m, dat is puur afgeleid over t feit dat Zigbee volgens mij niet zo ver gaat (ergens gelezen), het kan dus goed zijn dat dat tegenwoordig beter is want ik dacht dat Hue en Tradfi ook Zigbee based waren.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Je hebt dus een app van je verwarming maar daar kan je niet mee zien wat de temperatuur isJack Daniels schreef:Ik wens gewoon op mijn smartphone te kunnen zien wat de temperatuur thuis is als ik buitenshuis ben. En op basis van de temperatuur beslis ik of ik mijn kachel inschakel of niet
Alternatief voor je WIFI thermometer... RPI 3B met temperatuur sensor... kan je zelf bouwen wat je wil.
-
- Elite Poster
Kan jij vanop afstand zien wat de temperatuur in huis bedraagt als je verwarming volledig uitgeschakeld is?r2504 schreef: Je hebt dus een app van je verwarming maar daar kan je niet mee zien wat de temperatuur is
Alternatief voor je WIFI thermometer... RPI 3B met temperatuur sensor... kan je zelf bouwen wat je wil.
Om alle problemen, dure toestellen, aparte apps... te vermijden ga ik gewoon voor de Fritz dect 200. Komt ook van pas om mijn espresso toestel een kwartier op voorhand in te schakelen als ik met de vroege sta.
-
- Deel van't meubilair
Ja, zelfs per kamer... heb dan ook een EvoHome systeem.Jack Daniels schreef:Kan jij vanop afstand zien wat de temperatuur in huis bedraagt als je verwarming volledig uitgeschakeld is?
Dat is een keuze die je moet maken... integratie en gebruiksgemak kosten geld, het alternatief is "gepruts" (daarom niet noodzakelijk slechter maar het vraagt veel tijd, is ook niet gratis en mist vaak toch de nodige integratie).Jack Daniels schreef:Om alle problemen, dure toestellen, aparte apps... te vermijden ga ik gewoon voor de Fritz dect 200.
En door die gewoon stroom te geven (althans ik vermoed dat dat je bedoeling is) gaat die exact het kopje koffie zetten dat jij wenst ?Jack Daniels schreef:Komt ook van pas om mijn espresso toestel een kwartier op voorhand in te schakelen als ik met de vroege sta.
-
- Elite Poster
Tjonge jonge. Het is een espressomachine. Die heeft bijna een kwartier nodig om voldoende druk te ontwikkelen zodat je koffie kan maken. Als ik met de vroege sta ga ik niet nog eens een kwartier zitten wachten tot die machine onder druk staat, ik moet al vroeg genoeg opstaan. Met een timer schakelt dat toestel zichzelf in een kwartier voor ik opsta. Tegen dat ik beneden ben is dat toestel klaar voor gebruik. Het moge duidelijk zijn dat de koffie ervaring op dit forum beperkt is tot Nespresso, Senseo en aanverwante toestanden. Een mens kan niet overal verstand van hebben hee.r2504 schreef:En door die gewoon stroom te geven (althans ik vermoed dat dat je bedoeling is) gaat die exact het kopje koffie zetten dat jij wenst ?Jack Daniels schreef:Komt ook van pas om mijn espresso toestel een kwartier op voorhand in te schakelen als ik met de vroege sta.
-
- Deel van't meubilair
Ik ben dan ook geen koffiedrinker (zelfs geen Senseo)... maar het was gewoon een vraag. Het is namelijk bij veel toestellen de vraag wat ze doen als je ze gewoon stroom geeft (zeker omdat velen een electronische aan/uit knop hebben - die vaak niets doet - en niet langer die echte fysieke aan/uit schakelaar).
Maar dit is off-topic...
Maar dit is off-topic...
Ja ik heb er zelfs twee. Het een is een digitale klok met een extra censor temperatuur kunt meten in gelijk welke kamer van het hele huis of zelfs buiten. En het andere is een digitaal weer station waar je een regenmeter kan op aan sluiten (maw via wifi dus) en een wind meter die gestolen is vermoedelijk door iemand die we wilde pesten ? enz.Jack Daniels schreef:Kent iemand het? Gebruikt iemand het? Ik ben namelijk op zoek naar zoiets. Bedoeling is om de kamertemperatuur van op afstand te kunnen controleren en op basis van de temperatuur de kachel wel of niet doen branden van op afstand. Bv in de winter is dat handig. Iemand tips? Ik weet dat de Fritz DECT 200 er één heeft maar dat is niet meteen mijn eerste keus.
Maar die Fritz DECT 200 waar jij het over hebt. Als ik dat zo zie dan lijkt dat meer weg te hebben van een schakel klok alleen zie ik geen klok die je kan instellen. Maar als je dus zoals ik het dan lees. Naar een temperatuur meter op zoek bent om die in een andere kamer te hangen. Zodat je van in een totaal andere kamer kan zien of het in de 1 ste kamer warm of koud is ? Dan heb jij dus zo iets nodig wat ik heb.
En dan zou je eens kunnen gaan kijken bij Radio Zendamateur Maes (Electronics) in Sint Niklaas https://www.maes-electr.be/ of bjj Conrad of Gontron http://www.gotron.be daar zal je dat zeker vinden. Let op als je wat besteld bij Conrad dat er kans is dat je hoge verzend kosten moet betalen , de die andere twee winkels niet. Toch eens goed kijken.
Dan wil ik je wel één goeie raad geven. Die Wifi werkt op 2,4 Ghz. En daarom kan het soms voorvallen dat de uitlezing van de temperatuur soms weg valt ? En dat is te wijten aan storing van andere WiFi in je buurt zeg maar het zelfde probleem wat je met de wifi van laptop etc ook wel eens voor hebt. Daarom raad ik je aan om uit te kijken naar zo een systeem die niet werkt op 2,4 Ghz maar bv 800 mhz dan zal die geen last hebben van storingen. En die heb ik wel al zien staan bij Meas. Dus dan weet je dit ook. Je hebt ook nog deze systemen maar dan is via een sensor die aan een kabel zit en daar is het nadeel dat die kabel maar iets van 2 m lang is. En dan zou je daar wel misschien een verlang kabel kunnen gaan tussen steken maar dan weet ik niet of het dan nog juist zal werken zoals het hoort te werken. Dus ik denk dat jij naar zo iets op zoekt bent zoals te zien is op de foto hier onder ?
Kijk hier eens , ik denk dat jij zo iets zoekt zoals een van deze twee voorbeelden hier ?
- Bijlagen
-
- Twin Wireless Min Max Thermometer.jpg (5.24 KiB) 1613 keer bekeken
-
- Best Indoor Outdoor Wireless Thermometer.jpg (6.51 KiB) 1613 keer bekeken
Herman
Citaat : "Zout water is niet zoet , en zoet water is niet zout. Maar wat is het dan eigenlijk wel ? Haha beide zijn water natuurlijk. "
Citaat : "Zout water is niet zoet , en zoet water is niet zout. Maar wat is het dan eigenlijk wel ? Haha beide zijn water natuurlijk. "
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
De Fritz!DECT 200 is een "intelligent stopcontact". Daar zit inderdaad geen klok op, je kan dit alleen aansluiten op een Fritz!Box, en bedienen via de Fritz!Box web interface en/of de MyFritz!App. Gezien de TS een Fritz!Box bezit kan hij een Fritz!DECT 200 gebruiken ...Herman58 schreef:Maar die Fritz!DECT 200 waar jij het over hebt. Als ik dat zo zie dan lijkt dat meer weg te hebben van een schakel klok alleen zie ik geen klok die je kan instellen.
Het "schakelen" kan op verschillende manieren geprogrammeerd worden: manueel, random, ritmisch, countdown, astronomisch (vb inschakelen één uur voor zonsondergang), via een Google calendar, temperatuur, geluid, enz ...
Maar daar gaat het hier niet om.
De Fritz!DECT 200 bevat ook een ingebouwde thermometer, zodat je de temperatuur van de ruimte kan zien (via de webinterface of via de App).
De verbinding met de router gebeurt niet via WiFi maar via DECT.
Je ziet ook het tempartuursverloop over de afgelopen 24 uur:
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.