Sinds enkele maanden bij EDPNet voor internet en Scarlet voor Telefonie. Het bespaart me iets en ik zit niet meer onder de koepel van Telenet maar ...
*DSL is in tegenstelling tot Telenet kabel een kostelijke grap. De prijzen van de modems zijn zeer hoog. De lijnkwaliteit is op z'n best onbetrouwbaar te noemen. Van de zo geroemde 100/40 komt weinig in huis, hoewel de DSL kabine hier ongeveer in de straat staat (~125 m).
De max waarden zijn manueel ingegeven, zoveel is duidelijk, dat heeft weinig met negotiatie of training te maken maar is een plafond door ??? ingesteld.
De modem in kwestie is een van de (te triestig om waar te zijn) obligate maar middelmatige Fritzbox 7490 met firmware 6.84
Mijn vraag of er wat te doen is wordt met het voor EDPNet typerende "zoals we al eerder gezegd hebben" ... ik vraag me dan ook af of er één iemand is die de 100/40 krijgt zoals geadverteerd die niet op 10 meter van de cabine woont.
Ik denk er over de kabel welke nog door Proximus geinstalleerd werd eens na te kijken of daar geen kink in zit en of het soldeer/aansluiting goed genoeg is.
En ook
Bericht door philippe_d » 1 week 5 dagen 22 uur geleden (13 Nov 2018, 13:40)
....
Vraag aan EDPNet om een TBF te starten, of doe het zelf (0800 22424).
Welke Fritz!Box heb je?
Indien een 7490 of 7430 zou ik de nieuwe Firmware (7.01) installeren. Hier zie je dan je lijnlengte.
Indien je een 7360v2 hebt, ga dan naar 06.85, maar tik de optie "use previous dsl driver" aan.
Welk lijnnummer is die 080022424 ? Heb je daar wat meer info over ?
Is die 7.01 Firmware voor de 7490 al toegelaten bij Proximus ? Anders is het weer 7/0.5 Mbps
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)