Ik heb ooit eens gsm tel nr gehad bij Telenet. Op zich prima en zeker voor iemand als ik die niet zoveel belt alleen als ik het nodig heb. En daar wringt het schoentje want als je 3 maand niet belt of een sms stuurt naar je zelf. Dan vervalt je nr en dat vind ik wel erg. Maar het probleem is natuurlijk dat proivders niks verdienen aan een tel nr wat ligt te slapen. Maar ik vindt het wel lastig dat ik dus in weze verplicht ben om elke 3 maand , een sms naar me zelf te sturen en ook al kan dat zelfs gratis. En als ik het eens vergeet dan ben ik tel nr kwijt.
Dat heb ik aan telenet ook laten weten dat ik dit een heel erg groot bezwaar vindt , dat wat ik zonet beschreef. En het ergste van al is dat alle openbare telefoon cellen verdwenen zijn maw nog erger. Ik vindt dat een echt schande , want wie een wandelende praatpaal heeft (zo noem ik een gsm en ihpne) en die zit per toeval met platte batterijen of heeft géén geld meer. Dan kon die vroeger nog altijd in een telefoon cel terecht. En de opmerking dat die te veel geld kosten is een larrie en apen verhaal. Dat ze geld kosten ja 100 % mee eens , maar waarom er geen plaatsten op drukke plekken van een stad bv en aan stations van de NMBS. Daar komt altijd volk en wie bv op bezoek is en geen gsm mee heeft of wat dan ook die kan dan bellen. In Frankrijk bv bestaan ze nog wel maar dan moet je wel een kaart hebben. Ik stond eens in Frankrijk en wilde men zus bellen die daar woont , en een telefoon kaart kon ik nergens kopen ook al zot , en niemand van de mensen met een gsm wilde me even laten bellen ze dachten dat ik er op uit was om hun telefoon te stelen niks van.
Gelukkig kwam ik een Brits oud koppel tegen die hun kind gingen bezoeken en die lieten me meteen bellen. En ik zei zelfs dat ik gerust wilde betalen maar dat wilde ze niet. Vergeer niet dat die verbinding eerst van uit Frankrijk naar de UK ging en dan weer terug naar Frankrijk maw naar mijn zus dus. En dus belde ik maar amper 2 min en hield het zeer kort , en later zei ik tegen men zus waarom. Dat zijn nog eens mensen die wel andere helpen en dan nog iets. In het station van Kortrijk moest ik men zus er van op de hoogte zien te brengen. Dat ik men aansluiting met de TVG had gemist want. Vanuit Lille is het 6 uur naar Nimes das iets van 900 km schat ik van Lille. En ik wou niet dat men zus daar voor niks zou staan wachten op een TVG waar ik niet in zat. Dus was er een student die in de Cafetaria. Waar we samen zaten bereid om zijn laatste geld want hij had bijna geen krediet meer staan op zijn gsm. Om een sms naar mijn zus te sturen en ook hij wilde van mij géén geld aanvaarden want ik wilde hem echt wel betalen. En hij vroeg wel wat gaat er met men nr gebeuren ? Ik zei niks misschien dat men zus per abuis je een sms zal sturen maar je mag gerust zijn maar dan dit zal er echt niet gebeuren. Kijk das een toffe gast en ik was het dankbaar.
Zelfs in het trein station van Lille stond er een Vlaming zijn gazet te lezen en aan hem vroeg ik ook of ik mocht bellen of hij zelf. Zelfs die vent was echt bot en zei nee , zelfs de man achter de bar liet me niet eens bellen. En he ik wilde altijd betalen he zelfs dat kon niet. En oh maar een telefoon kaart kopen in het station van Lille ? Lukte ook niet en ik spreek dan wel géén Frans maar ik vroeg het langzaam en zeer traag en duidelijk in het Engels en dat verstonden ze dan wel de Fransen maar iemand laten bellen in nood nee dan kon er niet af. Echt om achter over te vallen en ja zelfs een beetje woede. Tot men zus me vertelde wat de reden was , want zij woont nu al meer dan 48 j in Frankrijk. En dan begreep ik het deels wel maar deels niet.
Je wordt echt verplicht om een telefoon op zak te hebben , schande vind ik dat want ik wil zelf bepalen of ik dat al dan niet wil en modes das niks voor mij. juist ja das een goeie.
Zo nu weet je eens hoe andere er over denken die bewust geen wandelende praatpaal op, zak willen hebben op straat en in de winkel , dan wordt ik ook niet gestoord , want ik moet erg vaak naar mensen luisteren die dan staan te zeveren en dan maak ik daar een opmerking over van " doe ze de groeten " of " ben je weer je hele leven aan het vertellen ? " dan meestal vinden ze dan niet leuk en lopen ze weg en dan lach ik in men vuistje
Ooit een GSM nr gehad bij Telenet op zich goed maar ?
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 3 keer
En wat is nu het echte probleem??
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Yeps, je krijgt daar brieven over. Dus zie het probleem ook niet?
Anyway : sommige telefooncellen werden maanden niet gebruikt, dus brengen ook niks op. Terwijl deze wel een pak geld hebben kost. Maar goed, batterijen kunnen inderdaad plat zijn (wees gerust, doe wat tekens en iemand stopt wel voor je om dat te fixen). En laders verkopen ze zowat in elk groot station als je wat zoekt (tip : dagbladhandelaars) dus dat probleem is ook meteen opgelost.
Oh, en als je nostalgie hebt : www.telefooncellen.be
Anyway : sommige telefooncellen werden maanden niet gebruikt, dus brengen ook niks op. Terwijl deze wel een pak geld hebben kost. Maar goed, batterijen kunnen inderdaad plat zijn (wees gerust, doe wat tekens en iemand stopt wel voor je om dat te fixen). En laders verkopen ze zowat in elk groot station als je wat zoekt (tip : dagbladhandelaars) dus dat probleem is ook meteen opgelost.
Oh, en als je nostalgie hebt : www.telefooncellen.be
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
112
Een ander nummer moet je dan niet kennen
Een ander nummer moet je dan niet kennen
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Prima toch... maar dan moet je nadien ook niet komen klagen dat je niemand kan bellen.Herman58 schreef:schande vind ik dat want ik wil zelf bepalen of ik dat al dan niet wil en modes das niks voor mij.
Alles heeft zijn voor en nadelen... aan jou om de keuze te maken (en daarvoor hoef je je leven hier niet neer te schrijven)