![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
De dag nadien staat er s'avonds een doos voor uw deur met een toestel van +1.000 EUR, die doos heeft er een ganse dag onbeschermd gestaan!
Wat als iemand gewoon deze doos meepakt? Er is niets afgetekend.
1207 schreef:log ne keer in bij bol.com en druk de pdf's rond deze aankoop en retour afLoaxx schreef: Lastige materie en geen garanties op een goede afloop. Ik heb maar schrik dat ik binnenkort een veelvoud van het bedrag moet betalen.
gij hebt betaald en uw madamme heeft ontvangen = pdf (factuur)
gij hebt uw geld teruggekregen = pdf vd terugstorting.
als ge beweert dat uw madamme iets ontvangen heeft maar dat er geen factuur is dan lult ge uit uw nek. bestellen, zij die iets opsturen en betalen is altijd factuur,
daarna producten terugsturen is per definitie retourneren en ook daar houdt bol.com een pdf van bij
dan heeft uw vriendin onmogelijk iets ontvangen of getekendLoaxx schreef: Omdat de bestelling reeds werd geannuleerd nog voor de TV verzonden zou zijn, heb ik op mijn bol.com account geen factuur staan, in vorig e-mail verkeer met Bol.com vraag ik hen duidelijk waar mijn factuur voor deze aankoop is, en zij hebben geantwoord dat omwille van dat het product geannuleerd werd, er ook geen factuur werd opgemaakt. Wij hebben echt geen factuur ontvangen.
vraag hem om een kopie op te sturenLoaxx schreef:Tja, externe verkoper beweerd dat ik per email een factuur kreeg, maar dit is niet waar.
Didymus schreef:Nog een vraag die misschien een ander licht op de zaak kan werpen en waar ik op JF al aan refereerde: is de bewuste verkoper nog steeds actief op Bol?
Met die digitale bakjes staat er niet meer expliciet op waarvoor je tekent, gewoon dat je tekent voor een pakket met zendingnummer blablabla, het zendingnummer zal wel geklopt hebben anders was er geen handtekening bij de winkel die nu achter een betaling achtergaat. En die kunnen ook maar beweren wat ze willen over wat ze verzonden hebben. Als de tv verzonden was moet hij bij de TS toegekomen zijn (verloren zending even niet meegerekend, de rest kwam wel goed toe).r2504 schreef:Teken jij voor spoken dan ?
Dit is echt een probleem van de "marktplaatsen" allerhande. Op de zuivere bol.com ga je zaken als "wij konden je bestelling niet verwerken" (nogmaals, wat betekent dit eigenlijk) niet snel meemaken. Op Amazon (die m.i. ook de beste marktplaats heeft met FBA) al helemaal niet.Dizzy schreef:Deze zaak is een goede waarschuwing voor hoe snel en eenvoudig iets serieus fout kan lopen. De laksheid van de online verkoop heeft me ook al meermaals verbaasd.
Als je geen factuur ontvangen hebt mag je altijd een duplicaat vragen, dit wordt zelfs aanvaard als excuus om geen interest te betalen, let wel je moet uiteraard het duplicaat vragen vanaf je merkt dat je geen factuur gekregen hebt (dus: de eerste dagen na de eerste aanmaning), niet maanden nadien.Loaxx schreef:Het kan zijn dat in de verpakking van de TV een factuur zat?
Is helemaal anders, OP heeft de TV wel besteld, maw heeft wel een intentie laten blijken dat hij het artikel wenst te ontvangen. Is belangrijk want als je dit "niet besteld => niet terugsturen" privilege gaat uitbreiden zou het wel eens rap kunnen verdwijnen.ITnetadmin schreef: Erger nog, moest er dan alsnog een tv geleverd zijn, dan valt die volgens mij onder de ongevraagde pakketjes (zoals onderbroeken in de post).
Is al enkele keren hier verschenen maar dit lijkt mij een verkeerde veronderstelling. Voeg eens een artikel van een derde verkoper toe aan je winkelmandje op Bol. Ga naar check-out. Kijk bij kleine lettertjes. Er staat daar wel degelijk dat je je akkoord verklaart met de voorwaarden van de specifieke derde verkoper. Groot verschil met Amazon waar dit niet zo is.blaatpraat schreef:Alles is al gezegd geweest, zowel hier als op JF.
Jij hebt geen enkel uitstaans met de derde partij die de verkoper is van de TV. Enkel met Bol.
Tenzij opgeslaan op het moment zelf zal dat nu niet meer opvraagbaar zijn, zo'n info wordt maar voor enkele maanden bewaard. Dit zal mss de reden zijn dat OP er niet mee op de proppen komt.Pengu schreef:Zoals hier nu al tweemaal eerder werd gevraagd zou ik ook graag het gewicht weten van het pakketje van de track and trace.
maar dat is rommelen in de margeCCatalyst schreef: Kijk bij kleine lettertjes. Er staat daar wel degelijk dat je je akkoord verklaart met de voorwaarden van de specifieke derde verkoper. Groot verschil met Amazon waar dit niet zo is.
Hallo ,Loaxx schreef:Beste mensen,
Een jaar geleden kocht ik via Bol.com een TV aan t.w.v 699 euro, deze werd echter geannuleerd, door Bol.com, na enkele dagen. Ook zat er bij deze bestelling een soundbar en een kabeltje, deze werden samen keurig geleverd enkele dagen later, van de TV heb ik mijn geld retour gekregen.
Een jaar later echter, krijg ik plots een brief van een incassobureau, via de externe verkoper van Bol.com waar ik de TV bij kocht, met de melding dat ik verschillende aanmaningen van deze verkoper genegeerd heb en ik het verschuldigde bedrag van 699 euro moet betalen. Zij hebben een track en trace met de handtekening van mijn vriendin, die vermoedelijk voor de TV aftekende bij in ontvangstname van de soundbar en het kabeltje, de TV stond als geannuleerd, dus verwacht je die er niet bij.
Ik nam contact op met Bol.com maar die zeggen dat de TV geleverd werd en ik de incasso van de externe verkoper 699 moet voldoen.
Uiteraard voel ik mij machteloos en is het hier de wet van de sterkste, zij hebben een T&T, maar hebben zij wel een geldige verkoopsovereenkomst?
Ook staat er in de algemene voorwaarden van Bol dat je als externe verkoper afstand doet van je incassorechten, en dat betalingen enkel door Bol.com gevorderd worden, dus dit de klant vrijpleit van betaling aan de externe verkoper, die overigens een jaar lang niets van zich liet horen, tot het onverwachte incasso. Wat moet ik nu doen?
Laatste antwoord van Bol.com na mijn zoveelste verontwaardigde email:
Bedankt voor de e-mail! Ik snap het helemaal dat je wat meer duidelijkheid wil.
Wij hebben het daarom nog een keer doorgestuurd naar de verantwoordelijke afdeling.
De bestelling is geannuleerd omdat deze niet goed is verwerkt. Het automatische gevolg hiervan is dat wij ook netjes je geld weer terug storten.
Omdat de bestelling toch later nog door is gekomen bij de verkoper heeft deze het gewoon verstuurd.
De afdeling zegt dan ook dat de verkoper een bewijs van versturen heeft en een bewijs heeft van ontvangst. Hierdoor is de koop overgegaan naar de verkoper(directe koop). Je hebt geen factuur van ons ontvangen, omdat wij van een geannuleerde bestelling geen facturen meer kunnen opmaken.
Het dient dan betaald te worden aan de verkoper zelf en dien je dus zelf aan de verkoper te betalen en niet meer aan bol.com.
Wat betreft dat het naar het incassobureau is gegaan, kan je het beste nog contact met hun opnemen. Zij kunnen je verder helpen.
Ik had het eerder over de post en bezorgbedrijven. Ze springen zeer laks om met de leveringen en de miserie is voor de klant als het mis gaat.CCatalyst schreef:Dit is echt een probleem van de "marktplaatsen" allerhande. Op de zuivere bol.com ga je zaken als "wij konden je bestelling niet verwerken" (nogmaals, wat betekent dit eigenlijk) niet snel meemaken. Op Amazon (die m.i. ook de beste marktplaats heeft met FBA) al helemaal niet.Dizzy schreef:Deze zaak is een goede waarschuwing voor hoe snel en eenvoudig iets serieus fout kan lopen. De laksheid van de online verkoop heeft me ook al meermaals verbaasd.
Loaxx schreef:Ook zat er bij deze bestelling een soundbar en een kabeltje, deze werden samen keurig geleverd enkele dagen later.
Zij hebben een track en trace met de handtekening van mijn vriendin, die vermoedelijk voor de TV aftekende bij in ontvangstname van de soundbar en het kabeltje, de TV stond als geannuleerd, dus verwacht je die er niet bij.