Sms'en over VoWifi werkt niet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Netserv
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 feb 2016, 12:10
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Ik heb een VoWifi compatibele gsm (Galaxy S8) en heb VoWifi aangezet. Bellen werk perfect zonder dat ik bereik heb van de mast van Orange, maar ik kan geen sms'en versturen of ontvangen. Ik ben verbonden met wifi die via Telenet gaat. Zou het hieraan kunnen liggen en ondersteunt Orange enkel sms via hun eigen netwerk? Iemand ervaringen?
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

De technologie zegt het zelf... Voice over WiFi.
Het heet niet SMSoverWifi.
Dus het klopt dat je enkel je gesprekken via WiFi kan voeren.
Netserv
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 feb 2016, 12:10
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Oké dan zal ik mijn vraag anders stellen. Hoe kan ik ook sms'en en niet enkel bellen via wifi bij Orange?

Dit staat op hun website:
In tegenstelling tot andere abonnees bij andere operators, hoef je geen extra app te downloaden om via wifi te bellen en te sms’en. Waarom het jezelf moeilijk maken? Even de instellingen van je iPhone of Android-smartphone aanpassen en klaar! En deze service is helemaal gratis.
https://www.orange.be/nl/blog/bellen-wi ... moet-weten

En ik denk niet dat het om een fout gaat want in het buitenland kan je wel sms'en via wifi:
What is WiFi Calling?

With WiFi Calling you can call and text – even if you don’t have a phone signal.

All you need is a WiFi connection and a phone that supports WiFi Calling.
https://ee.co.uk/help/help-new/getting- ... fi-calling
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

Ok, in dat geval: I stand correct. Mij leek het logisch dat enkel bellen mogelijk zou zijn.

Hier wordt echter geen woord gerept over sms: https://www.orange.be/nl/netwerk/vowifi

En je hebt al contact gehad met de dienst waar je gebruik van maakt, namelijk Orange?
Wat zeggen zei? Zien ze een bepaalde fout waardoor het niet lukt voor jou?
Quid pro quo
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 feb 2011, 23:09
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 61 keer

SMS via SIP wordt momenteel niet ondersteund bij Orange, dus dat lukt enkel via het Legacy CS protocol als je terug bereik hebt met de zendmast

Als het op je thuisadres is dat je geen netwerk hebt en SMS is belangrijk voor u, kan je een gratis network extender aanvragen, dat werkt via 3G waarop je wel kan SMS'en
Netserv
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 feb 2016, 12:10
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Oké dat verklaart het allemaal. Waarschijnlijk waren ze iets te optimistisch in hun blog om sms al te vermelden. Hopelijk komt deze ondersteuning er in de toekomst wel bij Orange. In mijn geval is het niet op mijn thuisadres, dus minder een probleem. Enig idee of dit bij Telenet wel ondersteund wordt?
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”