Eind augustus is de iPhone van vriendin kapot gegaan.
Tijdens de overgang tot de nieuwe, heb ik ze tijdelijk de mijne geleend, en ondertussen met een Android phone gewerkt.
Voordat ik hem wiste, een reservekopie genomen natuurlijk.
Nu zit ik dus terug op mijn eigen oude iPhone te werken.
Reservekopie teruggeplaatst, alsook een data-kopietool gebruikt om de zaken van de laatste weken over te dragen die niet in de cloud staan.
Alles goed, alles werkt, behalve SMSen.
iMessage werkt wel bijvoorbeeld, enkel traditionele SMS niet.
Wel merk ik ook dat bij activatie van iMessage deze dit niet wilt doen, tenzij ik op wifi zit, zogezegd omdat ik geen dataverbinding heb (die is er dus wel).
Provider is Proximus, SIM kaart is al continu dezelfde.
Een reset van de netwerkinstellingen mocht niet baten.
Iemand een idee?
iPhone kan niet SMSen
-
- Elite Poster
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Probeer dit eens om te resetten:
https://selfsolve.apple.com/deregister-imessage/
Gebruik optie "No longer have your iPhone?" (ook al heb je hem nog).
Als dat niet werkt, probeer dan de andere optie erboven
https://selfsolve.apple.com/deregister-imessage/
Gebruik optie "No longer have your iPhone?" (ook al heb je hem nog).
Als dat niet werkt, probeer dan de andere optie erboven
-
- Elite Poster
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
Mocht helaas niet baten
-
- Elite Poster
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
Maakt ook geen verschil zo te zien.
- selder
- Moderator
- Berichten: 6305
- Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
“Send as SMS” staat toch aan?
Probeer ook eens het nummer met +32 of net met een 0 manueel in te typen?
Probeer ook eens het nummer met +32 of net met een 0 manueel in te typen?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Jij hebt Proximus, en welke provider had de persoon aan wie je de gsm had uitgeleend?
Kan je smsjes ontvangen?
Kan je smsjes ontvangen?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
Send as SMS staat aan, gisteren ook al tig keren aan en uit gezet.
De ontvanger maakt niet uit, ik heb zowel Proximus als Telenet al geprobeerd, mogelijks Orange ook (maar daar heb ik geen zekerheid over).
Ikzelf kan alvast wel ontvangen.
Factory reset is bezig as we speak...
Edit:
Na een factory reset gekozen om de iPhone als nieuw in te stellen: SMSen werkt dan.
Nadien een reservekopie teruggeplaatst (die ik gemaakt heb voor de factory reset): werkt opnieuw niet.
De fout zit hem dus ergens in die kopie... Maar hoe kan ik dit uitzoeken (en oplossen)...?
De ontvanger maakt niet uit, ik heb zowel Proximus als Telenet al geprobeerd, mogelijks Orange ook (maar daar heb ik geen zekerheid over).
Ikzelf kan alvast wel ontvangen.
Factory reset is bezig as we speak...
Edit:
Na een factory reset gekozen om de iPhone als nieuw in te stellen: SMSen werkt dan.
Nadien een reservekopie teruggeplaatst (die ik gemaakt heb voor de factory reset): werkt opnieuw niet.
De fout zit hem dus ergens in die kopie... Maar hoe kan ik dit uitzoeken (en oplossen)...?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1457
- Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
- Locatie: Heist-op-den-Berg
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Heel moeilijk. Reservekopie genomen via iTunes of via iCloud?
Uit ervaring is het met zo'n dingen meestal beter om op te geven en gewoon van een cleane configuratie te vertrekken dan. Eventueel de reservekopie nog eens terugzetten, foto's of belangrijke data eraf te halen en dan terug naar 'Configureer als nieuwe iPhone' te gaan. Achter van die kwalijkheden kan je uren/dagen zoeken en de kans dat je juist dat exact issue vindt is redelijk klein. Voor hetzelfde geld is het gewoon een corrupte reservekopie en dan kan je er toch niets aan doen.
Uit ervaring is het met zo'n dingen meestal beter om op te geven en gewoon van een cleane configuratie te vertrekken dan. Eventueel de reservekopie nog eens terugzetten, foto's of belangrijke data eraf te halen en dan terug naar 'Configureer als nieuwe iPhone' te gaan. Achter van die kwalijkheden kan je uren/dagen zoeken en de kans dat je juist dat exact issue vindt is redelijk klein. Voor hetzelfde geld is het gewoon een corrupte reservekopie en dan kan je er toch niets aan doen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
^ dit. Zonder toegang tot logfiles is het zoeken naar een naald in een hooiberg.butskristof schreef:Uit ervaring is het met zo'n dingen meestal beter om op te geven en gewoon van een cleane configuratie te vertrekken dan. Achter van die kwalijkheden kan je uren/dagen zoeken en de kans dat je juist dat exact issue vindt is redelijk klein.
Waar ik nog aan zou kunnen denken als oorzaken: carrier settings zijn niet up-to-date (of meer waarschijnlijk) komen niet overeen met je abonnement. Een of andere app dat interfereert, Settings > Messages > Unknown & Spam > ...
Maak screenshots van volledige Messages instellingen (incl alle subopties) na factory reset, vergelijk met instellingen na terugzetten reservekopie.
Als je er toch tijd wil insteken, probeer deze eens, en laat ons weten hoe het ging. Niet zeggen dat het werkt vanaf factory reset of je gaat snel buiten zijn he, zeg dat je je huidige kopie echt nodig hebt en opziet tegen factory reset. Die Apple mens zou normaal wel moeten weten welke opties het kunnen zijn, en indien niet, zou de error logs kunnen consulteren.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
Nog even een update:
Ik heb zopas terug een factory reset gedaan, zonder herstelpunt via iTunes deze keer.
Enige dat ik wel gedaan heb, is een third party programma gebruikt om mijn berichten te backuppen.
Vanaf ik deze teruggeplaatst heb, is het terug om zeep...
Zou het kunnen dat er ergens een bericht tussen zit, die geëncodeerd is met iets dat enkel Android kan begrijpen, waardoor dit nu plots niet meer werkt?
(Voor de duidelijkheid: ik ben gewoon luidop aan het denken)
Ik zal nog eens terugkeren naar het herstelpunt voordat ik hem uitgeleend had aan mijn vrouw.
Als het dan wel werkt, zal ik ermee moeten leven dat ik 2 maanden aan data kwijt ben.
Indien niet... Dan maar volledig terug vanaf 0 beginnen.
Ik heb zopas terug een factory reset gedaan, zonder herstelpunt via iTunes deze keer.
Enige dat ik wel gedaan heb, is een third party programma gebruikt om mijn berichten te backuppen.
Vanaf ik deze teruggeplaatst heb, is het terug om zeep...
Zou het kunnen dat er ergens een bericht tussen zit, die geëncodeerd is met iets dat enkel Android kan begrijpen, waardoor dit nu plots niet meer werkt?
(Voor de duidelijkheid: ik ben gewoon luidop aan het denken)
Ik zal nog eens terugkeren naar het herstelpunt voordat ik hem uitgeleend had aan mijn vrouw.
Als het dan wel werkt, zal ik ermee moeten leven dat ik 2 maanden aan data kwijt ben.
Indien niet... Dan maar volledig terug vanaf 0 beginnen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
Die backup heb ik genomen met dr.fone (geen voorstander van 3th party apps, maar aangezien je bij iTunes niet selectief kan kiezen wat je wel en niet wenst te restoren).
Ondertussen krijg ik het iTunes herstelpunt ook niet meer teruggeplaatst, dus ik ga ermee moeten leven dat ik terug op een volledig gewiste iPhone werk nu.
Ondertussen krijg ik het iTunes herstelpunt ook niet meer teruggeplaatst, dus ik ga ermee moeten leven dat ik terug op een volledig gewiste iPhone werk nu.
- J-J
- Starter Plus
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 16 nov 2010, 14:00
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 1 keer
Alles wat in iCloud staat/stond wordt wel teruggezet op een iPhone die als “nieuw” wordt ingesteld en je met dezelfde Apple ID inlogt. (Als je de vinkjes had aanstaan)blaatpraat schreef:dus ik ga ermee moeten leven dat ik terug op een volledig gewiste iPhone werk nu.
De apps (incl. instellingen) ben je wel kwijt, maar via de “Aankoopgeschiedenis” in de App Store kan je ze gemakkelijk terugzetten.