Tomby schreef:
Vroeger was dat alleszins geen probleem. Paar jaar terug met zo'n actie 2 accounts voor mijn minderjarige kinderen aangemaakt en zo 4x kunnen scoren.
Eigenlijk zou ik u eens willen vragen hoe dat concreet afgelopen is met de Keytrade rekeningen voor uw
minderjarige kinderen. Ik heb dat bij de vorige peterschap actie gedaan (november 2018) voor mijn petekind van 17 jaar en dat heeft maanden (u leest dit goed) geduurd vooraleer er ook maar iets van schot in de zaak kwam, ondanks de overvloedige mails en telefoons die we hiervoor gedaan hebben. Ik geloof dat ze nu sinds een goeie maand haar bankkaart heeft. Maar, online de rekening consulteren gaat nog steeds niet: daarvoor is alweer (!) nog een bijkomend document te ondertekenen om toegang te kunnen krijgen. Dit kan blijkbaar niet meteen bij de openingsaanvraag geregeld worden. Je krijgt ten lange laatste uw bankkaart, maar that's it. Eer dit duidelijk werd, en eer de Keytrade support dat door had om haar daarvoor het nodige document te sturen om te laten ondertekenen (opnieuw met kopie identiteitskaart, de zoveelste!), daar zijn ook terug ettelijke weken over heen gegaan.
U leest terug ook heel goed: enkel digitale toegang wordt verleend om het saldo te checken, niet meer niet minder. Als minderjarige dan zelf een (beperkte) overschrijving doen, dat is helemaal niet mogelijk.
Uiteraard weet ik ook wel dat de meeste verrichtingen voor een minderjarig kind beperkt dienen te worden in samenspraak met de ouders, maar dit slaat toch wel alles hoor. En dan spreken we nog niet van de fel verzwakte klanten dienst, die eigenlijk met mensen werkt die de Nederlandse taal onvoldoende goed beheersen. Jah, sinds keytrade in handen gevallen is van Crédit Mutuel Arkéa, is mijn achting in die bank fel gedaald, ondanks dat ik ook klant ben. Ik doe het nog voor de 5 cent actie...
Besluit: ik raad eigenlijk geen enkele minderjarig kind een Keytrade zichtrekening aan (tenzij het is om gewoon de premies even op te strijken), want daar bakt die bank dus helemaal niets van. Vermoedelijk gaat ze ervan uit dat dit haar eigenlijke missie niet is, en verschiet ze daar haar pijlen niet op, omdat daar wellicht niets op te verdienen valt. Nog een geluk dat niet alle banken zo redeneren.