Nieuwe Orange Cable modem - Askey TCG300
-
- Premium Member
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 45 keer
Vandaag ben ik overgezet naar Orange en verlies dus de bridge functie van de netgear (VOO). Ik koos om de siligence/askey in een ander domein te plaatsen dan mijn vaste installatie (USG router). Ik hoopte het gebrek te kunnen opvangen met DMZ, echter bleken de DNS diensten niet te werken. Als ik manuele port forwardingsregels ingeef dan werken mijn DNS diensten wel.
Is het niet de bedoeling van DMZ dat “alles” opengezet wordt? Heeft iemand hier ervaring mee?
Is het niet de bedoeling van DMZ dat “alles” opengezet wordt? Heeft iemand hier ervaring mee?
-
- Member
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 09 maa 2018, 23:13
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 11 keer
De instelmogelijkheden van die Orange-modemrouter zijn te laagdrempelig en richten zich naar Modest-met-de-Modem-en-Maria-met-de-Muis volksstammen. Niks bridging en meer geavanceerde toepassingen mogelijk daarmee, en wanneer je daarop het beheer vanop afstand via de niet-wijzigbare poort 8080 instelt kan iedereen meerommelen zonder zich te hoeven aanmelden stelde ik vast. De keuze van Orange als Internet-aanbieder is dus niet de goeie geweest. Het residentiële spul dat Telenet plaatst is van hetzelfde kaliber.
Slakkenpost en gevederde luchtkoeriers zijn mijn favoriete communicatiemiddelen.
-
- Premium Member
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 45 keer
De installateurs van orange (ze waren met 2) beweerden nog nooit een vergelijkbare installatie te hebben gezien bij een particulier, maar dat zei die van VOO ook dus daar merk ik weinig verschil.
Mij maakt het niet uit als het gewoon werkt, en dat doet het ook mits manueel invoeren van routingregels.
Mij maakt het niet uit als het gewoon werkt, en dat doet het ook mits manueel invoeren van routingregels.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Je had nog een oude router kunnen vastkrijgen, als je ernaar gevraagd had; die heeft nog wel een bridging optie.
-
- Premium Member
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 45 keer
Ja maar ik lees dat ook over instabiliteit van de oude router. Ik hoef geen bridge functie en het werkt ook wel met double NAT. Ik vroeg mr alleen af waarom de zogenaamde DMZ niet alles doorlaat.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
DMZ zet niet "alles" open, maar alleen de poorten die niet gebruikt worden door andere clients.
Als een toestel (vb de router zelf) een poort "vasthoudt", dan is deze niet beschikbaar om door DMZ feworward te worden?
Als ik bijvoorbeeld op mijn FritzBox de FTP server activeer, dan is poort 21 ook niet meer beschikbaar om geforwarded te worden ...
Als een toestel (vb de router zelf) een poort "vasthoudt", dan is deze niet beschikbaar om door DMZ feworward te worden?
Als ik bijvoorbeeld op mijn FritzBox de FTP server activeer, dan is poort 21 ook niet meer beschikbaar om geforwarded te worden ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1263
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Zuiderkempen
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
wat een rommel.... geef mij maar model only hoor, voorlopig enkel bij telenet
als orange ooit biz internet zou aanbieden...
als orange ooit biz internet zou aanbieden...
-
- Premium Member
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 45 keer
philippe_d schreef:DMZ zet niet "alles" open, maar alleen de poorten die niet gebruikt worden door andere clients.
Als een toestel (vb de router zelf) een poort "vasthoudt", dan is deze niet beschikbaar om door DMZ feworward te worden?
Als ik bijvoorbeeld op mijn FritzBox de FTP server activeer, dan is poort 21 ook niet meer beschikbaar om geforwarded te worden ...
Misschien doet de USG iets verkeerd en “vraagt hij die goede poorten niet aan”? Bij mij werkt DMZ alleszins niet, of (denk ik dan nu) moet de IP van de router eerst gereserveerd worden eer de DMZ werkt?
Overigens kan je de DHCP uitzetten in de Orange router, alleen kan je de WiFi niet uitzetten (ttz wel de gewone, maar de “guest” blijft actief.
Nu gebruik ik de wifi voorlopig toch voor de decoder totdat ik de switch correct geconfigureerd heb, maar ik vind het wel vreemd dat de WiFi guest aan blijft indien je het uitzet.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Het klinkt wat verwarrend, want DMZ zet wel alles open, in die zin dat onbekende packets naar het DMZ adres gestuurd worden; maw krijgt de router een packet waar hij niet weet wat hij ermee moet doen, dan stuurt hij het naar het DMZ adres.philippe_d schreef:DMZ zet niet "alles" open, maar alleen de poorten die niet gebruikt worden door andere clients.
Als een toestel (vb de router zelf) een poort "vasthoudt", dan is deze niet beschikbaar om door DMZ feworward te worden?
Als ik bijvoorbeeld op mijn FritzBox de FTP server activeer, dan is poort 21 ook niet meer beschikbaar om geforwarded te worden ...
Voer je echter een port forward in, dan zijn packets op die port niet "onbekend".
Laat ons stellen dat de DMZ de catch-all voorstelt en als laatste en laagste prioriteit fungeert alvorens de router gewoon het packet dropt.
- devilkin
- Elite Poster
- Berichten: 4884
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Werkt die modem nu wat deftig of niet?
Voor ik overschakeling doe, is dat wel vrij belangrijk
Voor ik overschakeling doe, is dat wel vrij belangrijk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Wat wil je ervan?
Ik persoonlijk vind van niet, maar het gebrek aan mac passthrough is een probleem dat bij mij veel gewicht in de schaal legt naar evaluatie toe.
Ik persoonlijk vind van niet, maar het gebrek aan mac passthrough is een probleem dat bij mij veel gewicht in de schaal legt naar evaluatie toe.
- Sasuke
- Elite Poster
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Volgende week komen ze mij ook aansluiten (Love Pro). Als ITer zou ik ook liever een modem-only hebben, maar heb liever stabiliteit met dubbele NAT dan dat je om de paar dagen/weken een modem reset moet doen. Of is dat niet het geval met de oude modems, ik lees nogal tegenstrijdige ervaringen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Je kan nog altijd aan de installateur een oude generatie modem vragen; heb ik een paar maand geleden gedaan voor een installatie en die man haalde gewoon het oud model boven (identiek aan de oudere zwarte telenet router maar met orange firmware).
Die kunnen tot nu toe nog altijd mac passthrough; is wel niet hetzelfde als een modem-only maar wel een handige tussenoplossing.
Die kunnen tot nu toe nog altijd mac passthrough; is wel niet hetzelfde als een modem-only maar wel een handige tussenoplossing.
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 08 okt 2016, 13:35
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Ik heb sinds vrijdag deze Orange modem na lange klant te zijn bij Telenet.
De zoveelste prijsstijging zag ik niet meer zitten.
Bij Telenet ook altijd de modem only versie gevraagd. Gewoon uit overtuiging dat ik mijn eigen netwerk en Access Points wil beheren.
Nu bij Orange gebruik ik dubbel nat. Dat je de instellingen in de Modem/Router kan aanpassen is een leuke meevaller.
* Mijn Router mbv mac address in de DHCP config van de modem een vast IP gegeven.
* DMZ naar mijn router verwezen
* WIFI uitzetten (deze sprong raar genoeg altijd weer aan.. er is ook een WIFI scheduling optie. Ik heb deze aangezet met als instelling dat het altijd uit moest en dan was het opgelost)
En ik moet zeggen, tevreden momenteel over de snelheid van Orange (heb de internet boost optie genomen) maar toch meer snelheidvariaties dan bij Telenet en natuurlijk ook zeer tevreden over mijn besparing. Aanrader!
De zoveelste prijsstijging zag ik niet meer zitten.
Bij Telenet ook altijd de modem only versie gevraagd. Gewoon uit overtuiging dat ik mijn eigen netwerk en Access Points wil beheren.
Nu bij Orange gebruik ik dubbel nat. Dat je de instellingen in de Modem/Router kan aanpassen is een leuke meevaller.
* Mijn Router mbv mac address in de DHCP config van de modem een vast IP gegeven.
* DMZ naar mijn router verwezen
* WIFI uitzetten (deze sprong raar genoeg altijd weer aan.. er is ook een WIFI scheduling optie. Ik heb deze aangezet met als instelling dat het altijd uit moest en dan was het opgelost)
En ik moet zeggen, tevreden momenteel over de snelheid van Orange (heb de internet boost optie genomen) maar toch meer snelheidvariaties dan bij Telenet en natuurlijk ook zeer tevreden over mijn besparing. Aanrader!
For great justice, take off every Zigg!
- Sasuke
- Elite Poster
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Mja .. heb op zich niet zo direct een probleem met die dubbele NAT, maar als het anders kan heb ik dat wel liever. Moest ik een goeie VDSL hebben in de nieuwe woning, dan had ik vermoedelijk Destiny genomen (pro only) aangezien je daar 100 en zelfs 200Mbit over VDSL kan krijgen mét 4G backup.
Enfin, we zien wel of die installateur een ouder type kan zetten, MAC passthrough is inderdaad al bijna hetzelfde als modem-only
Enfin, we zien wel of die installateur een ouder type kan zetten, MAC passthrough is inderdaad al bijna hetzelfde als modem-only
- devilkin
- Elite Poster
- Berichten: 4884
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
De techneut in mezelf wilt een modem-only, maar de besparing is toch niet mis om toch maar te gaan met wat ze bieden.ITnetadmin schreef:Wat wil je ervan?
Ik persoonlijk vind van niet, maar het gebrek aan mac passthrough is een probleem dat bij mij veel gewicht in de schaal legt naar evaluatie toe.
Zolang het stabiel en snel werkt, soit, I'll live with it.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Deze voormiddag zijn ze ook komen installeren voor alles, int + tv + fixed phone , op de afgesproken dag en tijd.
Alles is vlot verlopen, komende van Proximus.
Ik zie dat de firewall in de modem standard uitstaat, ik vermoed dat deze mag ingeschakeld zijn ??? (zonder nevenwerkingen)?
Modem is een Siligence TCG300 , zoals de Askey.
Alles is vlot verlopen, komende van Proximus.
Ik zie dat de firewall in de modem standard uitstaat, ik vermoed dat deze mag ingeschakeld zijn ??? (zonder nevenwerkingen)?
Modem is een Siligence TCG300 , zoals de Askey.
Laatst gewijzigd door Patje 30 aug 2018, 18:00, in totaal 1 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Nog altijd blij hier!
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Nog altijd geen software update om mac passthrough te doen?
-
- Premium Member
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 45 keer
Bij mij blijkt de Orange router een stuk stabieler dan de netgear van VOO. Het gebrek aan “bridge modus” of Mac passthrough heeft bij mij ook geen gevolgen, misschien omdat de dyndns door een server worden afgehandeld?
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Liefst zie ik zo'n dingen niet via "software updates"... wat die kunnen even snel terug verdwijnen als ze gekomen zijn.ITnetadmin schreef:Nog altijd geen software update om mac passthrough te doen?
Een provider moet je gewoon de optie geven voor een pure modem-only (zoals bij TN al verloopt dat ook niet altijd even eenvoudig).
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Is er iemand die weet of men zelf de Datum en tijd kan instellen in de modem ? omdat als ik kijk in de status pagina dan staat de tijd 2 -tal uren achter en is het dan moeilijk als men parental control instelt... dat de modem niet op het juiste tijdstip de laptops blokt vd kinderen.
Edit : Het is orde nu, kheb de modem herstart deze avond en hij heeft datum en tijd gesynced zie ik in het evenementen logboek.
Dag erna weeral van dat !
Edit : Het is orde nu, kheb de modem herstart deze avond en hij heeft datum en tijd gesynced zie ik in het evenementen logboek.
Dag erna weeral van dat !
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Ik blijf toch merken dat mijn verbinding lang niet zo constant snel is dan bij Telenet. Heel veel hickups, altijd net iets te lang wachten. Soms werkt het echt heel goed om dan een uur later weer gigantisch te s****. Resetten helpt maar niet altijd maar dat is volgens mij toch niet de bedoeling? Wanneer gaan ze nu eens eigenlijk werk maken van die europese wetgeving dat we zelf onze modem/router mogen kiezen? Anyway, ik heb het nu 6 maanden maar ik voel langzaamaan de roep van Telenet om terug te keren. Al is het daar ook niet alles...
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Het is nergens "alles"; maar zelf kan ik niet klagen van mijn modem-only bij Telenet; daar kunnen ze niet *te* veel fout aan doen.
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Het kan evengoed aan uw interne bekabeling liggen of aan de bekabeling naar buiten toe... Orange inlichten en de netwerkbeheerder z'n werk laten doen...jonas_dg schreef:Ik blijf toch merken dat mijn verbinding lang niet zo constant snel is dan bij Telenet. Heel veel hickups, altijd net iets te lang wachten. Soms werkt het echt heel goed om dan een uur later weer gigantisch te s****. Resetten helpt maar niet altijd maar dat is volgens mij toch niet de bedoeling? Wanneer gaan ze nu eens eigenlijk werk maken van die europese wetgeving dat we zelf onze modem/router mogen kiezen? Anyway, ik heb het nu 6 maanden maar ik voel langzaamaan de roep van Telenet om terug te keren. Al is het daar ook niet alles...
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Ee vraagje, kan er iemand met een siligence modem TCG 300 een screenshot plaatsen vanop de statuspagina -> downloadkanalen en ook de upstream kanalen om eens te vergelijken met mijn screenshots ???
Het is omdat sinds ik klant ben veel fouten zie in de modem logs en paketten die niet doorkomen, zo is vorige woensdag orange langsgekomen om metingen te doen en zagen ze dat er slechts -18dB uit de kabel kwam, m a w een flauw signaal waardoor mogelijk deze foutwaarden in de logs. Een telenet technieker ging vandaag opnieuw metingen komen doen maar kon de meting nu niet doen omdat er geen signaal op zat zei hij, ze waren nu net begonnen in de gemeente van telenet met kasten ombouwen en moeten alle grijze bakjes (paddestoelen) vervangen worden.
thx
Ps: ook in het evenementen logboek veel fouten met o.a sync failure time syncronization enzo.
Het is omdat sinds ik klant ben veel fouten zie in de modem logs en paketten die niet doorkomen, zo is vorige woensdag orange langsgekomen om metingen te doen en zagen ze dat er slechts -18dB uit de kabel kwam, m a w een flauw signaal waardoor mogelijk deze foutwaarden in de logs. Een telenet technieker ging vandaag opnieuw metingen komen doen maar kon de meting nu niet doen omdat er geen signaal op zat zei hij, ze waren nu net begonnen in de gemeente van telenet met kasten ombouwen en moeten alle grijze bakjes (paddestoelen) vervangen worden.
thx
Ps: ook in het evenementen logboek veel fouten met o.a sync failure time syncronization enzo.
Laatst gewijzigd door Patje 01 okt 2018, 16:24, in totaal 1 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Heb je gelijk in, maar dan gaat men deze problemen ook hebben bij Telenet...Ken schreef:Het kan evengoed aan uw interne bekabeling liggen of aan de bekabeling naar buiten toe... Orange inlichten en de netwerkbeheerder z'n werk laten doen...jonas_dg schreef:Ik blijf toch merken dat mijn verbinding lang niet zo constant snel is dan bij Telenet. Heel veel hickups, altijd net iets te lang wachten. Soms werkt het echt heel goed om dan een uur later weer gigantisch te s****. Resetten helpt maar niet altijd maar dat is volgens mij toch niet de bedoeling? Wanneer gaan ze nu eens eigenlijk werk maken van die europese wetgeving dat we zelf onze modem/router mogen kiezen? Anyway, ik heb het nu 6 maanden maar ik voel langzaamaan de roep van Telenet om terug te keren. Al is het daar ook niet alles...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
- Locatie: Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
voilaPatje schreef:Ee vraagje, kan er iemand met een siligence modem TCG 300 een screenshot plaatsen vanop de statuspagina -> downloadkanalen en ook de upstream kanalen om eens te vergelijken met mijn screenshots ???
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Alvast bedankt! Dus bij mijn download kanalen zijn er daar een hele hoop te kort (tot 16) en bij jou tot 24. nu zal ik de werken afwachten en zien of daar verbetering in komt.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Bij Telenet had ik dit toch niet. Zeker niet op mijn desktop die bekabeld is. En het is een pas recent verbouwd huis met overal nieuwe FTP Cat.6 kabels (door mij persoonlijk gelegd). Mja, ik kan ze nog eens allemaal testen, I guess...Ken schreef:Het kan evengoed aan uw interne bekabeling liggen of aan de bekabeling naar buiten toe... Orange inlichten en de netwerkbeheerder z'n werk laten doen...jonas_dg schreef:Ik blijf toch merken dat mijn verbinding lang niet zo constant snel is dan bij Telenet. Heel veel hickups, altijd net iets te lang wachten. Soms werkt het echt heel goed om dan een uur later weer gigantisch te s****. Resetten helpt maar niet altijd maar dat is volgens mij toch niet de bedoeling? Wanneer gaan ze nu eens eigenlijk werk maken van die europese wetgeving dat we zelf onze modem/router mogen kiezen? Anyway, ik heb het nu 6 maanden maar ik voel langzaamaan de roep van Telenet om terug te keren. Al is het daar ook niet alles...
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Op de tap buiten kan er heel wat gebeuren, wat water die doorgedrongen is op je kabel/connector of schade aan je kabel ondergronds of bovengronds... Bij twijfel best eens laten nazien...jonas_dg schreef:Bij Telenet had ik dit toch niet. Zeker niet op mijn desktop die bekabeld is. En het is een pas recent verbouwd huis met overal nieuwe FTP Cat.6 kabels (door mij persoonlijk gelegd). Mja, ik kan ze nog eens allemaal testen, I guess...Ken schreef:Het kan evengoed aan uw interne bekabeling liggen of aan de bekabeling naar buiten toe... Orange inlichten en de netwerkbeheerder z'n werk laten doen...jonas_dg schreef:Ik blijf toch merken dat mijn verbinding lang niet zo constant snel is dan bij Telenet. Heel veel hickups, altijd net iets te lang wachten. Soms werkt het echt heel goed om dan een uur later weer gigantisch te s****. Resetten helpt maar niet altijd maar dat is volgens mij toch niet de bedoeling? Wanneer gaan ze nu eens eigenlijk werk maken van die europese wetgeving dat we zelf onze modem/router mogen kiezen? Anyway, ik heb het nu 6 maanden maar ik voel langzaamaan de roep van Telenet om terug te keren. Al is het daar ook niet alles...
Bij sommige renovaties laat men gewoon de soms 10jaar of oudere coax kabel liggen, die dingen gaan geen 100 jaar mee lijkt me... Best van die ook mee te vervangen.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Premium Member
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 45 keer
In mijn ervaring is de modem van Orange minder storingsgevoelig dan de Netgear (VOO) die ik ervoor had. Ik heb ook regelmatig latencies en lost Connections: heel veel correctables, af en toe uncorrecrables en T3 errors en sterk fluctuerende waardes (een upstrramkanaal kan gemakkelijk van 36 naar 52.5dB gaan op enkele minuten). Bij mij ligt het hoogstwaarschijnlijk aan de staat van het netwerk. Orange kan er zelf niets aan doen, en de originele operator doet er niets aan (deden ze ook niet toen ik klant was bij hun, hoogstens extra korting).
De COAX is vervangen van buitenmuur tot binnenkomst...Ken schreef:Op de tap buiten kan er heel wat gebeuren, wat water die doorgedrongen is op je kabel/connector of schade aan je kabel ondergronds of bovengronds... Bij twijfel best eens laten nazien...jonas_dg schreef:Bij Telenet had ik dit toch niet. Zeker niet op mijn desktop die bekabeld is. En het is een pas recent verbouwd huis met overal nieuwe FTP Cat.6 kabels (door mij persoonlijk gelegd). Mja, ik kan ze nog eens allemaal testen, I guess...Ken schreef:Het kan evengoed aan uw interne bekabeling liggen of aan de bekabeling naar buiten toe... Orange inlichten en de netwerkbeheerder z'n werk laten doen...jonas_dg schreef:Ik blijf toch merken dat mijn verbinding lang niet zo constant snel is dan bij Telenet. Heel veel hickups, altijd net iets te lang wachten. Soms werkt het echt heel goed om dan een uur later weer gigantisch te s****. Resetten helpt maar niet altijd maar dat is volgens mij toch niet de bedoeling? Wanneer gaan ze nu eens eigenlijk werk maken van die europese wetgeving dat we zelf onze modem/router mogen kiezen? Anyway, ik heb het nu 6 maanden maar ik voel langzaamaan de roep van Telenet om terug te keren. Al is het daar ook niet alles...
Bij sommige renovaties laat men gewoon de soms 10jaar of oudere coax kabel liggen, die dingen gaan geen 100 jaar mee lijkt me... Best van die ook mee te vervangen.
Ondertussen zijn we 2 weken verder en nog steeds problemen met download snelheid: modem is door Orange vervangen, buitenbekabeling bleek goed. Telenet is langs geweest, printplaat vervangen aan buitenmuur. Probleem bleef. (downloadsnelheid schommelt erg, maar meestal rond de 10-20Mbit/s, upload is altijd ok om 1 of andere reden, ik heb een Boost optie trouwens). Opnieuw Telenet laten komen en die vinden niets. Maar een speedtest blijkt ook bij Telenet technieker niet goed. Ze gaan het "opvolgen" of zoals ik dat hoor "go f*ck yourself". Ik word hier langzaamaan heel ambetant, zeker omdat het voor die 2 weken altijd de volle snelheid heeft gehaald. En de helpdesk van Orange is vriendelijk maar hoe vaak ik mijn probleem steeds opnieuw heb moeten uitleggen en ze ervan heb moeten overtuigen dat ik die tests altijd rechtstreeks aan de modem heb gedaan en dat mijn binnenbekabeling dus kan uitgesloten worden En het jammere is dat ik zo goed als geen alternatieven heb. Telefoonlijn ligt er niet en glasvezel zit er ook niet aan te komen...jonas_dg schreef:De COAX is vervangen van buitenmuur tot binnenkomst...Ken schreef:Op de tap buiten kan er heel wat gebeuren, wat water die doorgedrongen is op je kabel/connector of schade aan je kabel ondergronds of bovengronds... Bij twijfel best eens laten nazien...jonas_dg schreef:Bij Telenet had ik dit toch niet. Zeker niet op mijn desktop die bekabeld is. En het is een pas recent verbouwd huis met overal nieuwe FTP Cat.6 kabels (door mij persoonlijk gelegd). Mja, ik kan ze nog eens allemaal testen, I guess...Ken schreef:Het kan evengoed aan uw interne bekabeling liggen of aan de bekabeling naar buiten toe... Orange inlichten en de netwerkbeheerder z'n werk laten doen...
Bij sommige renovaties laat men gewoon de soms 10jaar of oudere coax kabel liggen, die dingen gaan geen 100 jaar mee lijkt me... Best van die ook mee te vervangen.
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Is de kabel die naar buiten gaat toevallig niet geraakt door werken of iets dergelijks?
Al eens tegengekomen dat mensen een vijs of een nagel in de muur draaien waar de kabel net langs loopt.
Dan heb je natuurlijk verlies of 'random' stuff die voorkomt...
Al eens tegengekomen dat mensen een vijs of een nagel in de muur draaien waar de kabel net langs loopt.
Dan heb je natuurlijk verlies of 'random' stuff die voorkomt...
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Kan je niet eens informeren bij buren die ook TN of Orange hebben ?
Als het signaal slecht is bestaat er veel kans dat zij ook problemen hebben.
Als het signaal slecht is bestaat er veel kans dat zij ook problemen hebben.
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 08 dec 2018, 18:46
TX niveau van de modem is aan de hoge kant. Coax/dropkabel probleem?decat schreef:voilaPatje schreef:Ee vraagje, kan er iemand met een siligence modem TCG 300 een screenshot plaatsen vanop de statuspagina -> downloadkanalen en ook de upstream kanalen om eens te vergelijken met mijn screenshots ???
up.JPG
down.JPG
grtz
-
- Premium Member
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 79 keer
Nee hoor. Een Tx van 45 à 47 dB is OK.
Die signalen zien er voor de rest ook OK uit.
Aangezien je het probleem bij Telenet niet had, dan lijkt het me duidelijk dat het probleem bij de modem (firmware?) of bij Orange (back-end?) ligt.
Die signalen zien er voor de rest ook OK uit.
Aangezien je het probleem bij Telenet niet had, dan lijkt het me duidelijk dat het probleem bij de modem (firmware?) of bij Orange (back-end?) ligt.