vrt-zenders zijn te herbekijken via vrtnu -> chromecast support
medialaan-zenders zijn te herbekijken via stievie free -> chromecast support
Maar zenders van de vijver lijken niet te werken met chromecast? Klopt dit? Iemand die een oplossing weet?
Mocht dit ook lukken, dan kan de digicorder in principe de deur uit...
Chromecast support vier/vijf/... (de vijver zenders)?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
Ik gebruik hiervoor mijn desktopPC (linux mint19) met chromium browser. Ja, het is een kleine ergernis maar heeft dan weer het voordeel dat ik een keer meer uit mijn luie zetel kom 
Voor VRT en VTM zenders gebruik ik natuurlijk de smartphone app`s vanuit mijn luie zetel...

Voor VRT en VTM zenders gebruik ik natuurlijk de smartphone app`s vanuit mijn luie zetel...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 147 keer
Inderdaad, ze hebben me net ook via twitter geantwoord dat daar geen plannen voor zijn.
En als tip een tab van een chromium browser te casten...
Maar dat werkt zo intuïtief niet hé
En als tip een tab van een chromium browser te casten...
Maar dat werkt zo intuïtief niet hé

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Vergeet niet dat Telenet een vinger in de pap te brokken heeft bij SBS Belgium. Dus rara, waarom zou die ondersteuning voor Chromecast, Airplay of Apple TV er niet komen 

Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
@woutervh
Tja, bediening via PC-browser is omslachtiger. We bekijken die zenders echter sporadisch, zeg maar om de lineaire gaten te vullen...
Tja, bediening via PC-browser is omslachtiger. We bekijken die zenders echter sporadisch, zeg maar om de lineaire gaten te vullen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 147 keer
Ja, deze had ik deze week ook gevonden en leek inderdaad te werken. Enkel gaf de stream er na 6 minuten de brui aan...-KoeKe- schreef:Op mijn android smartphone gebruik ik deze app: Web Video Cast. Werkt zeer goed en skipt ook de reclame
Dus jij gebruikt deze met vier/vijf en werkt goed? Misschien moet ik het dan nog eens proberen

- jutuiz
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 30 keer
Ik gebruik iets gelijkaardigs (web video caster). Werkt relatief goed, maar nu en dan ook haperingen. Even 5 sec. doorspoelen helpt. Al bij al een klein euvel.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 45 keer
Ik haal de stream url op (is een m3u playlist als ik het mij goed herinner) en speel die af via AirPlay. Werkt perfect maar heeft een lage WAF.
Het vorige systeem van vier/vijf liet wel eenvoudig casten/AirPlayen toe en konden ze marketing op mij toepassen, maar door het moeilijk te maken zoals nu zorgen ze ervoor dat ik hun streams bekijk zonder reclame (in de stream zit nl geen reclame ingebed) of zonder enig gegeven terug te koppelen.
Mocht je het eenvoudiger willen dan kan je Stievie betalend overwegen. (Maar bij mij werkt het AirPlayen van Stievie de helft van de tijd niet).
Het vorige systeem van vier/vijf liet wel eenvoudig casten/AirPlayen toe en konden ze marketing op mij toepassen, maar door het moeilijk te maken zoals nu zorgen ze ervoor dat ik hun streams bekijk zonder reclame (in de stream zit nl geen reclame ingebed) of zonder enig gegeven terug te koppelen.
Mocht je het eenvoudiger willen dan kan je Stievie betalend overwegen. (Maar bij mij werkt het AirPlayen van Stievie de helft van de tijd niet).
-
- Starter
- Bedankt: 1 keer
Ik als Hollander wil hier in NL ook graag de Vlaamse commerciële kijken. Ik had de premium versie van Stievie en dat ging heel goed naar Chromecast of Appletv. Sinds kort kan ik via vrienden gebruik maken van de Tv app van Telenet de Yelo play. Deze streamt naar de laatste update ook heel goed naar Chromecast en Appletv. De Stievie free verdwijnt binnenkort omdat VTM overgaat op een nieuwe app. Stievie Premium blijft bestaan.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 18 keer
Wat is WAF?k haal de stream url op (is een m3u playlist als ik het mij goed herinner) en speel die af via AirPlay. Werkt perfect maar heeft een lage WAF.
Ik cast nu maar mn volledig scherm maar de kwaliteit is dan veel minder. De stream-url gebruiken in vlc en daarmee casten is vermoedelijk een oplossing , maar dat zal ook maar werken tot ze DRM gaan gebruiken (zoals de vtm streams)
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
- jutuiz
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 30 keer
Stievie betalend was bij mij op Shield ook een pita. Dat werkte meer niet dan wel. En dat voor een betalend systeem.road rebel schreef:Ik haal de stream url op (is een m3u playlist als ik het mij goed herinner) en speel die af via AirPlay. Werkt perfect maar heeft een lage WAF.
Dan is casten via de VTM-app en VRT-nu app, in combinatie met Webcaster voor Vier en Vijf véél beter. Ik vind dat feitelijk ook ongeloofelijk dat met een paar simpele technische stappen (mijne W uit de WAF is ermee weg) je programma's ongestoord en reclameloos kan bekijken. Je kan overigens in Webcaster ook .ts files opslaan op je Android toestel en die dan offline afspelen. Zo vermijd je eventuele streaming interrupts.
Via het programma M3U8x kan je die streams ook downloaden op een gewone pc, en dan op de NAS zetten,streamen, met Plex bekijken. Voor mensen met veel tijd, maar wel een perfecte beeldkwaliteit als gevolg. Ik laat me vertellen dat je zelfs in VLC die .ts stream kan downloaden, zonder tussenstap.