Wifi netwerk op punt zetten: unifi

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

Ben aan het overschakelen van de wifi van fritzbox naar Unifi.

Er hangen momenteel al twee unifi Ac m buiten aan terras en garage met een controller op een cloudkey.

Ik heb nu de luxe om te kiezen voor ap Ac pro binnen of ook Ac mesh. Er is overal bekabeling.

Er moet nog 1 wifi punt komen in een betonnen kelder.

Daarnaast ook binnenshuis. Momenteel wordt de hele boel bediend door 1 wifi van de fritzbox dus veel is er niet nodig. Het is een houtskeletwoning die niet geïsoleerd werd met aluminium folie :)

Wat is nu de krachtigste en meest toekomstgerichte van de twee? Ac pro of Ac m. Ik dacht dat Ac pro al Mimo had en meer tegelijk kon verwerken? Maar nu hoorde ik van iemand die een congreszaal verhuurt, dat ie overstapt van de Ac pro naar de Ac m om meer mensen tegelijk van wifi te voorzien. Dat klopt toch niet?

Daarnaast ook een kleine Poe switch nodig voor deze AP’s. Welke is zuinig en goed en vooral: stil? Heb al een managed switch, de edgemax lite 24, bewust zonder Poe omdat die te veel lawaai maakte.
Laatst gewijzigd door liegebeestig 25 okt 2018, 09:46, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Op de website van Ubiquiti kan je de specificaties vinden van beide AP's... leg ze eens naast mekaar zou ik zeggen (aantal radio's, vermogen, ...).

Mesh technologie gaat je trouwens nooit meer simultane connecties geven... het heeft trouwens totaal geen zin als je overal kabels hebt (wat aangewezen is in drukke omgevingen zoals congreszalen).

Voor congreszalen kies je trouwens beter voor de HD/SHD reeks... https://unifi-hd.ubnt.com/

Ivm. je POE vraag... https://store.ubnt.com/collections/rout ... hing/unifi (diverse modellen met POE).
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

Heb zelf geen congreszaal uiteraard :) alvast dank.
charlez
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 13 keer

Als je eens gek wil doen UAP‑HD maar een UAP‑AC‑PRO zal waarschijnlijk wel volstaan. :)
Zoals r2504 zegt, indien kabel aanwezig altijd gewoon AP nemen ipv mesh.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Bij de UAP-AC-PRO spreekt men van 200 gebruikers... moet dus ruimschoots volstaan (zeker als je er meerdere hebt).
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”