Hoi, ik weet niet of ik dit bij allerlei moet posten (als niet hoor ik het wel), maar bij deze...
Ik heb geadverteerd met iets op marktplaats.nl en een koper gevonden. De man in kwestie heeft een adres gegeven en wil het bedrag op mijn rekening storten. Hoe doe ik dat op een veilige manier? Gewoon mijn Belgische rekeningnummer geven of de paypal nummer van mijn partner? En hoe sturen we dat best op, het gaat om electronisch spul van iets boven de 100 euro.
Bedankt alvast voor de tips.
Marktplaats
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 58 keer
Gewoon je Iban geven (BE xxxx). Ook al heeft men je naam, kan niet veel mee gebeuren. Opsturen met ups of post nl. Wel enkel opsturen als het geld effectief op je rekening staat...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Gewoon overschrijving. En na ontvangst van het geld het pakket verzenden. Koper wel laten weten dat je de deal op die manier gaat afronden.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
ik koop en verkoop regelmatig op marktplaats, ik geef altijd mn naam, adres, iban, bic, gsm en real email adres... ben zelf nog maar 1 keer opgelicht tot nu toe, dat ik mn betaalde aankoop niet ontvangen heb, de verkoper beweerde het verstuurd te hebben , maar had geen track en trace, en weigerde mee te werken om na te gaan wanneer het pakket zgz zoek was... dat zegt genoeg natuurlijk....
Wanneer U zelf uw gegevens niet vrijgeeft of maar een gedeelte kan de koper ook argwaan krijgen, wanneer men mij die info weigert houdt het zelfs op, en ik controleer wel altijd de koper, verkoper wanneer ik iets via marktplaats doe, dit sluit al veel uit...
https://www.politie.nl/aangifte-of-meld ... artij.html
en uiteraard pas verzenden na ontvangst betaling, en nooit via paypal om de hier eerder vermelde reden, alhoewel ik het wel gebruik voor profesionele aankopen bij bedrijven..
Wanneer U zelf uw gegevens niet vrijgeeft of maar een gedeelte kan de koper ook argwaan krijgen, wanneer men mij die info weigert houdt het zelfs op, en ik controleer wel altijd de koper, verkoper wanneer ik iets via marktplaats doe, dit sluit al veel uit...
en uiteraard pas verzenden na ontvangst betaling, en nooit via paypal om de hier eerder vermelde reden, alhoewel ik het wel gebruik voor profesionele aankopen bij bedrijven..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Vanuit het oogpunt van de koper is het dan weer omgekeerd. Bij overschrijving ben ik bij betwisting bijna altijd gejost.decat schreef:Paypal om te verkopen zou ik niet aanraden. Enkel overschrijving.
Via Paypal is de verkoper bij betwisting bijna altijd gesjost.
PayPal is voor mij dus een pro en kan de reden zijn om een verkoper boven een andere te kiezen. Vanaf een bepaald bedrag wil ik zelfs niet meer overschrijven, als je veel betaalt wil je wel een garantie dat je je geld terug kan krijgen bij legitieme problemen (object wijkt sterk af, verkeerd object, baksteen, etc).
Dat gezegd zijnde heb nog maar in 0.05% van de transacties daar echt gebruik van moeten maken, meestal is de PayPal-stok achter de deur voldoende motivatie voor de verkoper om het probleem zelf op te lossen.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 39 keer
Voor topicstarter heeft deze link nu geen nut, maar dit staat tussen mijn favorieten als ik op marktplaats interesse heb om iets te kopen :