Nu die hele heisa met Energy People bezig is, bekijk ik alvast de markt. Daarbij wil ik graag een zo betrouwbaar mogelijke leverancier hebben met toch een vrij goede prijs.
Heeft iemand ervaring met Elegant? Gezien de hoge prijzen momenteel van elektriciteit zal, indien ik verplicht wordt een nieuw tarief te nemen, best een variabel tarief nemen...
Elegant
-
- Elite Poster
- Berichten: 2929
- Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Elite Poster
- Berichten: 788
- Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
- Locatie: Diksmuide
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 58 keer
Hier al 2 jaar klant bij Elegant, na een groepsaankoop Provincie WVL. Heel tevreden van en is zeker geen minderwaardige stroom .
Neen, alle gekheid, ze leveren natuurlijk gewoon de stroom zoals iedereen. Transparante facturatie, en administratief zeer snel en correct.
Half jaartje geleden een tarief check-up laten doen en zaten toen nog altijd bij de goedkoopste.
Neen, alle gekheid, ze leveren natuurlijk gewoon de stroom zoals iedereen. Transparante facturatie, en administratief zeer snel en correct.
Half jaartje geleden een tarief check-up laten doen en zaten toen nog altijd bij de goedkoopste.
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
mijn ouders en schoonouders zijn er ook een jaar of 2 à 3 klant geweest maar beiden waren blijkbaar recent goedkoper af op een ander.
Tijdens die periode heb ik ze toch geen van allen horen klagen.
J.
Tijdens die periode heb ik ze toch geen van allen horen klagen.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- cloink
- Elite Poster
- Berichten: 3515
- Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
+1: goede service, fijn platform. Alleen zijn ze na de initiële periode vaak niet de goedkoopste meer (maar daar is quasi elke leverancier in hetzelfde bedje ziek) en ben ik enkele maanden geleden dus ook overgestapt.
ooh. shiny.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1674
- Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 80 keer
Dat waren belpower en zo tot voor kort vermoedelijk ook. Als klant kan je niet in hun interne keuken kijken om te zien of het er rommelt.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
- bitbite
- Premium Member
- Berichten: 558
- Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 42 keer
Dat vond ik ook, maar uiteindelijk moet iemand het risico nemen, en wie het neemt krijgt er ook het geld voor. Of je betaalt aan je energieleverancier voor het risico dat zij nemen, of je krijgt iets lagere variabele prijs omdat jij het risico neemt.
-
- Plus Member
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 26 feb 2011, 00:05
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 12 keer
Al 2 jaar klant, in het begin enkele vragen gehad ivm nieuwe aansluiting en hoe men aan het bedrag kwam. (Nieuwe situatie/huis) en steeds snel en correct beantwoord geweest.
Men werkt ook met een "persoonlijk" contact. En zover ik merk klopt is dit ook zo. Facturatie is mijn contact veranderd, en dus ook het mail adres etc...
Men werkt ook met een "persoonlijk" contact. En zover ik merk klopt is dit ook zo. Facturatie is mijn contact veranderd, en dus ook het mail adres etc...
-
- Plus Member
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 23 jun 2013, 23:46
- Twitter: IkTjilp
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 8 keer
Vroeger nog klant bij geweest voor ik naar Energy people ging. Waren toen voor mij de goedkoopste tot ik dus Energy people ontdekte. Geloof dat daar verschil zat tussen de nacht en exclusief nachtprijs terwijl dat bij Elegant dezelfde was.
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV
Zorg goed voor jezelf en de mensen om je heen.
Zorg goed voor jezelf en de mensen om je heen.
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Net zoals het bij een woonkrediet gemiddeld financieel interessanter om een variabele rente te nemen,bitbite schreef:Dat vond ik ook, maar uiteindelijk moet iemand het risico nemen, en wie het neemt krijgt er ook het geld voor. Of je betaalt aan je energieleverancier voor het risico dat zij nemen, of je krijgt iets lagere variabele prijs omdat jij het risico neemt.
is het ongetwijfeld financieel interessanter om een variabele elektriciteitsprijs te nemen - gemiddeld over meerdere jaren.
Ik neem enkel vaste tarieven.
- ik ben niet afhankelijk van storingen op de markt
- ik kan heel eenvoudig narekenen (en voorspellen) wat het mij gaat kosten
Zowel voor elektriciteit als voor gas heb ik al vaste contracten aangegaan voor meerdere jaren, waarbij de prijs dus voor 2 of meer (tot 5) jaren vastgeklikt zit.
Aangezien de consument in België het recht heeft om op eender welk moment van leverancier te veranderen (en ik enkel abo's afsluit met een pro-rata vaste vergoeding), kan ik op eender welk moment het vastgeklikte vaste tarief verlaten voor een andere tariefformule of leverancier.
- Geert-Jan
- Pro Member
- Berichten: 326
- Lid geworden op: 14 okt 2016, 17:31
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 27 keer
Elegant is goedkoop, niet de goedkoopste maar het verschil is klein.
Wat je wel krijgt is goede service en vriendelijke medewerkers.
Zelfs toen ik wegging bij Elegant naar Energy People kreeg ik een nette brief.
Nu Energy People is over genomen ben ik gaan horen bij Elegant om terug te gaan.
Geen enkel probleem, ze kenden me nog
De teruggang was zo geregeld en ik kreeg zelfs een welkom-terug email!
Ja zeker, Elegant is een netjes bedrijf, waarom ik er ooit vertrokken ben is me nog een raadsel, want aan het einde van de dag was de factuur hetzelfde.
Wat je wel krijgt is goede service en vriendelijke medewerkers.
Zelfs toen ik wegging bij Elegant naar Energy People kreeg ik een nette brief.
Nu Energy People is over genomen ben ik gaan horen bij Elegant om terug te gaan.
Geen enkel probleem, ze kenden me nog
De teruggang was zo geregeld en ik kreeg zelfs een welkom-terug email!
Ja zeker, Elegant is een netjes bedrijf, waarom ik er ooit vertrokken ben is me nog een raadsel, want aan het einde van de dag was de factuur hetzelfde.