Zo'n hackers kunnen we alleen maar toejuichen.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Volgens mij zijn er pacthes dus ik begrijp je standpunt niet... ieder merk van firewalls heeft al security issues gehad of nog steeds zoals je aangeeft, dan mag je uiteindelijk niets meer aanbevelen. Trouwens als je de Winbox interface niet open zet naar buiten toe (zoals iedereen doet die een klein beetje verstand heeft) heb je geen problemen.CCatalyst schreef:Ik raad voorlopig geen MikroTik aan tot ze hun zaakjes weer op orde hebben
Voor zover ik weet hebben alle problemen te maken met Winbox welke extern open staat... op een Cisco ga je ook niet TELNET naar buiten open zetten.CCatalyst schreef:Naar ik begrijp gaat dit probleem...
Ik denk dat we hier deze situatie opnieuw kunnen meemaken. Zoals ik al zei: "Cisco ging enkele jaren geleden door een gelijkaardige periode". Net zoals toen ook het geval was lijkt het nu ook aangewezen om even te wachten tot het stof gaat liggen en we het bos weer door de bomen kunnen zien.r2504 schreef: ... ik weet niet wat jij denkt maar ik weet het dan toch.
Slechte methode voor een firewall... security is constant in beweging.laroyj schreef:tja, sommige mensen redeneren , wanneer het werkt blijf ik er af
Export maakt gewoon een configuratie script aan... ik zie niet in wat hier een probleem mee kan zijn en wat niet oplosbaar zou zijn.laroyj schreef:temeer het bij mikrotik in de praktijk niet altijd op 1-2-3 lukt om een export te importeren op een andere versie, en restore van een backup ook niet altijd aangewezen is...
Nogmaals... slecht idee voor een firewall ! Het is zoals het slot dat 20 jaar geleden in je huis zat te behouden omdat het werkt.laroyj schreef:persoonlijk plaats ik de nieuwste versie erop wanneer ik een nieuw toestel aankoop, en wanneer alles in orde is, laat ik het zo, tenzij er idd problemen zijn en ik moet gaan patchen of updaten...