Proximus IPTV DHCP Pool

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
sddt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 06 sep 2012, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 17 keer

Allen

Ik ben bezig onze setup wat aan te passen.
Concreet vraag ik mij af wat de TV DHCP Pool op de BBOX3 zo speciaal heeft?
Zou het bijvoorbeeld mogelijk zijn deze DHCP Pool op een pfsense router uit te sturen?

Concreet hebben we een vast IP op de pfsense, met Proximus TV op de BBOX3
Door het vast IP kunnen we geen 2e PPPOE sessie maken op de BBOX3.
De BBOX3 is verbonden met een Powerlinenetwerk voor TV. Nu zou ik op dat netwerk ook internet willen. Vandaar kan ik dan met de DHCP spelen om zo de TV een adres te geven in de BBOX range, en de andere apparaten op de Powerlines een IP in de gewone range.

Nu is het probleem wanneer ik de Powerlines aan de BBOX hand, en daarop mijn gewone netwerk koppel (geen lus door FW ertussen) de decoder een fout geeft dat hij zogezegd niet goed aangesloten is. Zodra ik de dhcp opzet van de BBOX3 werkt hij terug, maar dan komen die adressen ook in mijn gewone netwerk wat niet de bedoeling is natuurlijk :)

Alvast
Bedankt
Topit
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 okt 2018, 22:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Als je de bbox het vast ip laat gebruiken kan je wel een 2de IP krijgen voor je router.
Dat is dan wel een dynamisch IP
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Steek u bbox op u pfsense op een afzonderlijk netwerk? Dan gaat de dhcp niet meer naar je lan. Of mis ik iets? Kan je de situatie even schetsen?
sddt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 06 sep 2012, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 17 keer

Dus de pfsense moet de pppoe maken, dus geen optie om dit op de bbox te laten doen.
K zou idd een apart netwerk kunnen maken op de pfsense en dat koppelen met de bbox, maar t probleel blijft daarmee dat wanneer ik daarop een apparaat aansluit hij zowel een IP van de bbox als van de pfsense kan krijgen.
Tenzij ik kan uitvissen welke specifieke parameters hij meegeeft op dhcp die bbox.
Tenzij iemand die weet hoe alles aan de praat te krijgen met vlans achter pfsense en decoder v5 mini?
Zodra hij dhcp krijgt van iets anders als de bbox geeft hij fout dat hij niet is aangesloten op een bbox :bang:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Als je de zoekfunctie eens gebruikt, zal je merken dat hier al uitvoerig werd geschreven over "Proximus TV achter een eigen router", onlangs nog: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=53619

Het probleem dat je hier beschrijft is dus een zeer gekend probleem :wink:
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”