Sinds vandaag krijg ik steeds onderstaande foutmelding als ik naar de Userbase-website surf via mijn standaardbrowser (Opera):
Deze verschijnt opnieuw bij het laden van elke nieuwe pagina. Ik kan klikken op 'Toch doorgaan', maar het uploaden van een bijlage lukt helemaal niet meer:
Als ik op 'Certificaat tonen' klik, dan lijkt er niet direct iets mis te zijn:
Ik heb Opera versie 47.0.2631.55 (PGO). Ik vermoed dat deze vandaag is geüpdatet. Ik plaats dit bericht nu via Microsoft Edge 40.15063.0.0, hier krijg ik geen fouten. Ik surf gewoon via HTTP (geen HTTPS), zowel in Opera als in Microsoft Edge.
Ongeldig certificaat
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 217 keer
Kan dat slechte certificaat (voorlopig) niet gewoon worden verwijderd en de website enkel via HTTP laten functioneren? Voor een site als Userbase is encryptie toch niet echt van belang; hier gebeuren geen financiële transacties en er worden ook geen staatsgeheimen doorgestuurd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Er is een paswoord-login (en een buy/sell sectie). En ja, ik weet wel dat password reuse not done is, maar dan nog, zo'n zaken encrypteer je.nickz schreef:Kan dat slechte certificaat (voorlopig) niet gewoon worden verwijderd en de website enkel via HTTP laten functioneren? Voor een site als Userbase is encryptie toch niet echt van belang; hier gebeuren geen financiële transacties en er worden ook geen staatsgeheimen doorgestuurd.
Daarbij, de "het werkt niet, dus we verwijderen het maar"-aanpak lijkt me niet echt een forum met een nadruk op IT waardig.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 26 keer
Lets encrypt kost niets en iemand met ervaring heeft dit op een kwartier wel opgezet. Misschien dat een linux goeroe hier de admin is kan assisteren via teamviewer ofzo.NuKeM schreef:Idem.
Meon, kan hier iets aan gedaan worden? Wat kost een goed certificaat (als het al iets kost)?
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
Het probleem is dat Letsencrypt nogal buggy is, en niet altijd werkt - Meon heeft er al een tijdje gezever mee voor Userbase als ik het goed heb...
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
Let's Encrypt zou zonder problemen moeten werken. Zijn al heel wat sites die er gebruik van maken, dus zou ook hier perfect moeten werken!FlashBlue schreef:Het probleem is dat Letsencrypt nogal buggy is, en niet altijd werkt - Meon heeft er al een tijdje gezever mee voor Userbase als ik het goed heb...
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Should be fixed: https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 93#p712393
Probleem was dat een request genereren een fout gaf, maar da's nu opgelost.
Qualys SSL labs geeft nu een A- quotering.
Probleem was dat een request genereren een fout gaf, maar da's nu opgelost.
Qualys SSL labs geeft nu een A- quotering.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
Waarom zet je voor userbase geen cloudflare met gratis SSL + die maakt alles sneller. Geen zorgen meer
- JamesEarlGray
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
- Bedankt: 99 keer
Er bestaan toch verschillende manieren om LetsEncrypt cert renewal te automatiseren? Of is het voor userbase zo simpel niet?
@Tim.Bracquez: eik nee, geen cloudflare die in se eigenlijk een vieze man-in-the-middle speelt en dus eigenlijk jouw verkeer met de website kan uitlezen.
@Tim.Bracquez: eik nee, geen cloudflare die in se eigenlijk een vieze man-in-the-middle speelt en dus eigenlijk jouw verkeer met de website kan uitlezen.