Spoorwegmaatschappij NMBS lanceert 'Train Map', een toepassing waarmee je live de positie van de treinen op het Belgische spoornet kan volgen. De maatschappij wil er de reizigers beter mee informeren, zo zegt ze in een persbericht.
Bron: https://datanews.knack.be/ict/nieuws/po ... 04311.html
Positie van Belgische treinen vanaf nu live te volgen op kaart
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Ze zouden meer volk trekken met treinen die op tijd rijden dan met zo'n fratsen.
Waar de trein zich bevindt interesseert me niet, wel hoe lang het nog duurt eer ie bij mij is of eer ik op mijn bestemming ben.
Waar de trein zich bevindt interesseert me niet, wel hoe lang het nog duurt eer ie bij mij is of eer ik op mijn bestemming ben.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 7 keer
Er komt beterschap hoor.
De NMBS heeft al zijn developers buitengezwierd (behalve een paar PM's) en het volledige IT contract van 250 miljoen toegekend aan Indië.
Nu kan er vast niks meer mis gaan.
De NMBS heeft al zijn developers buitengezwierd (behalve een paar PM's) en het volledige IT contract van 250 miljoen toegekend aan Indië.
Nu kan er vast niks meer mis gaan.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Wonderful </sarcasm>
Indiers coden exact wat je vraagt, of het nu werkt of niet.
Indiers coden exact wat je vraagt, of het nu werkt of niet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Is dit niet iets dat een tijd geleden door een prive-ontwikkelaar gemaakt werd, waarna de NMBS dreigde met allerhande gerechtelijke procedures? Of is dit iets anders.
Ik vind dit wel een goed initiatief. Een reiziger die ervaring heeft/de interne werking van de NMBS wat kent, kan dit zeker in z'n voordeel aanwenden om tijd uit te sparen. Nu enkel nog zien of het effetief live is of als het "fake live" is, met meer geprojecteerde posities dan iets anders. We zullen het snel genoeg weten.
Elk initiatief dat de reiziger toegang geeft tot meer data is aan te moedigen, zeker bij de NMBS. Blijkbaar is er toch een en ander aan het moderniseren daar. Hoe zou het staan met de open data?
Devs buitenzwieren en vervangen door Indiers wordt in elke grote firma gedaan. Indiers zijn veel goedkoper en zagen niet. Dat het op lange termijn vaak duurder is, is een feit. Maar dat wordt niet getoond op de flashy powerpoints. Kortetermijnvisie heerst overal.
Ik vind dit wel een goed initiatief. Een reiziger die ervaring heeft/de interne werking van de NMBS wat kent, kan dit zeker in z'n voordeel aanwenden om tijd uit te sparen. Nu enkel nog zien of het effetief live is of als het "fake live" is, met meer geprojecteerde posities dan iets anders. We zullen het snel genoeg weten.
Elk initiatief dat de reiziger toegang geeft tot meer data is aan te moedigen, zeker bij de NMBS. Blijkbaar is er toch een en ander aan het moderniseren daar. Hoe zou het staan met de open data?
Devs buitenzwieren en vervangen door Indiers wordt in elke grote firma gedaan. Indiers zijn veel goedkoper en zagen niet. Dat het op lange termijn vaak duurder is, is een feit. Maar dat wordt niet getoond op de flashy powerpoints. Kortetermijnvisie heerst overal.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 25 sep 2018, 17:22, in totaal 1 gewijzigd.
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Die informatie hebben wij als spoorwerkers altijd gehad. Het is niet dat ze het warm water opnieuw hebben uitgevonden. Ze hebben het gewoon openbaar gemaakt.
Hoe het met de Indiërs zit, weet ik niet, maar Infrabel die de digitale info van het treinverkeer beheert heeft geen programmeurs ontslagen, NMBS ook niet volgens mij, ze besteden het uit ipv het aan de programmeurs van Infrabel te vragen.
Hoe het met de Indiërs zit, weet ik niet, maar Infrabel die de digitale info van het treinverkeer beheert heeft geen programmeurs ontslagen, NMBS ook niet volgens mij, ze besteden het uit ipv het aan de programmeurs van Infrabel te vragen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Zojuist ff de proef op de som genomen (heb hier zicht op een spoorlijn) en het zijn idd projecties ipv echt 100% real-time te zijn. Dat gezegd zijnde is hij er wel snel bij om te corrigeren als de projecties niet kloppen. Je ziet de trein dan een stukje "terugspringen" op de kaart. Uiteindelijk komt het wel redelijk overeen met de werkelijkheid.
Wss meten ze dus op bepaalde plaatsen ipv een trein continu te tracken. Maar het is fancier als je zo'n rijdend treintje op je kaart kan tonen, ipv een trein die springt van meetpunt naar meetpunt. Als echter blijkt dat het treintje op je kaart sneller rijdt dan de echte trein, moet je natuurlijk wel corrigeren.
Maar soit, gezien het de NMBS is leg ik de verwachtingen niet hoog en dit initiatief voldoet met glans aan die middelmatige verwachtingen. Hopelijk blijft dit bestaan en wordt het niet aan banden gelegd door een of andere vakbond.
Wss meten ze dus op bepaalde plaatsen ipv een trein continu te tracken. Maar het is fancier als je zo'n rijdend treintje op je kaart kan tonen, ipv een trein die springt van meetpunt naar meetpunt. Als echter blijkt dat het treintje op je kaart sneller rijdt dan de echte trein, moet je natuurlijk wel corrigeren.
Maar soit, gezien het de NMBS is leg ik de verwachtingen niet hoog en dit initiatief voldoet met glans aan die middelmatige verwachtingen. Hopelijk blijft dit bestaan en wordt het niet aan banden gelegd door een of andere vakbond.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 6 keer
De informatie is exact dezelfde als de app (staat ook in het artikel). Het is dus gewoon op basis van de puntingen van een trein. De informatie zelf is dus niet nieuw maar wel de weergave.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
het maakt blijkbaar gebruik van openstreetmap dus das wel interessant
-
- Deel van't meubilair
Serieus... Microsoft Edge 42.17134.1.0 is volgens mij de meest recente versie... of is dit weer zo'n poging om me een andere browser te laten installeren ?The installed browser 'Microsofoft Edge' on your system might be too old or outdated to run TrainMap, try to install a newer version.
Recommended browsers are latest versions of Chrome, Opera, Firefox, Edge...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
You shouldn't be using Edge anyway; nobody should
-
- Deel van't meubilair
Nochtans heb ik daar uiterst zelden een probleem mee en verder is hij heel wat lichter dan een Chrome.
Voor de keren dat het een probleem geeft heb ik Firefox maar die moet ik dus zelden openen.
Voor de keren dat het een probleem geeft heb ik Firefox maar die moet ik dus zelden openen.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Absoluut wel, om een andere browser te downloadenITnetadmin schreef:You shouldn't be using Edge anyway; nobody should
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- MaT
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
- Bedankt: 282 keer
CCatalyst schreef:Zojuist ff de proef op de som genomen (heb hier zicht op een spoorlijn) en het zijn idd projecties ipv echt 100% real-time te zijn.
Het zijn inderdaad geprojecteerde posities, de treinen zijn vooralsnog niet uitgerust met GPS:CCatalyst schreef:Nu enkel nog zien of het effetief live is of als het "fake live" is, met meer geprojecteerde posities dan iets anders.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/tr ... ~a8ed45ba/Ook zullen geolokalisatie en gps-signalen geïntegreerd worden voor de positionering van de treinen. Voorlopig gebeurt dat op basis van meetpunten in het spoor.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
- gedeco
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 10 keer
In de vorige versie kon ik vanop mijn smartphone vanuit de AP mailen naar het thuisfront wanneer ik thuis verwacht wordt.
Bij de nieuwe update kan dit niet meer. Een applicatie om te zien waar de trein stilstaat? Geen interesse.
Geert
Bij de nieuwe update kan dit niet meer. Een applicatie om te zien waar de trein stilstaat? Geen interesse.
Geert
Original Pentium of Borg: Division is futile - your decimals will be
approximated.
approximated.