Guestbook & Counter

The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Weetgraag, wat bedoel je ivm die smileys? Ik ben eens gaan zien op je gbook op theater triangel.. de smileys werken toch? Ik begrijp je niet goed... wil je nieuwe smileys...? Hmm dat kan moeilijk worden... ik heb er al een keer zitten mee sukkelen. Die import die werkt nog niet vré goed om nieuwe smileys te definieren enzo...... Maar just ask, we zullen wel eens kijken. :p

Idd voor 12 bercihten gaat dit nog, maar een tip: zet de public ip af. Dit wil zeggen dat gasten het ip van de poster niet zien... enkel de admin kan dit dan zien vanaf admin panel. De guest krijgen dan een image met Ip: logged ofzo...Nu zie je immers mooi dat jij alle berichten gezet hebt eh... same ip ;-)

Mja autonummering kan soms root in het eten gooien, maar met een sqldump kan je makkelijk je gbook verhuizen, upgraden etc etc. zo gaan er gegevens verloren.
I love it when a plan comes together!
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Hallo The Oddity,
Ik bedoel zo'n paginaatje(popup) zoals hier op het forum
maar eigenlijk wil ik misschien al te veel op korte tijd.
(Weet je ons ongeduld nog)
Ik zet die public IP af, je hebt gelijk de bezoekrs zijn daat och niks mee.

Thanks
Weetgraag :wink:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Weetgraag, zo'n popup is er toch? het is een kleine f.a.q zou ik zeggen bij het Gbook ;-)

Bedoel je misschien dat je de waarde ofzo wil veranderen van de smileys? of de emotie die wordt weergegeven bij de smiley's? Dit kan je doen bij adminpanel>smileys.... maar in vorige versies, werkte dit nog niet optimaal, je kan proberen.

Ik ben niet zeker of je dit bedoelt...
Als je zelf zo'n kleinere popup wil maken, zonder meer info, dus enkel smileys, zal je links moeten aanpassen en code moeten aanpassen, toevoegen. Je kan je eventueel basseren op de code van de popup bij phpBB.
I love it when a plan comes together!
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Ja die popup bedoelde ik maar dan zonder uitleg,
en al die smillies die er in staan is dat allemaal zelf aangepast
in het adminpanel. Dus als je die smillies aanpast in het admin en mits wat verandering in de code kan je dat ook bekomen??

Dus in feite wil ik dezelfde popup als op de Sub hier.
Greetz
Weetgraag :wink:
Ik zie in het adminpanel bij de smillies de standaard staan maar als
ik dan alle smillies opvraag staan daat invulhokjes bij waar je da waarde moet invoegen en dat weet ik niet.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Weetgraag,

Wat die smileys betreft kan je die dus opvragen. Eerst zal hij tonen welke er actief zijn op je gbook. Dat zijn er 10 of 12 ofzo. Als je scan directory doet, toont hij al je de images (lees: smileys) die in de image map staan die op je ftp staan. Je kan dus je smileys uitbreiden.
Let wel op, dat je niet twee maal dezelfde smiley definieert omdat als hij de smiley-dir scant, zal hij ook de reeds geinstalleerde smileys weergeven. Defineer je eentje dubbel, dan kan je maybe in de problemen geraken..

Wat die waarden betreft dat is variabel, je kan daar in principe je goesting mee doen, maar ik zou voorstellen een beetje de bestaande structuur te handhaven...

voor smile gebruiken we meestal :) of :-) dat zijn zo wat standaard smileys... voor de meer specifieke smileys gaat men die meestal tussen : : zetten. Vb voor cool-smiley (as in my sig) :cool: De emotion die je meegeeft is facultatief, maar je geeft best iets mee, anders heb je een blanco space in je popup... ik hoop dat je aan mijn uitleg eraan uitgeraakt ;-)

Wat het veranderen van die popup betreft heb je volgens mij twee mogelijkheden:

1. je behoud de bestaande link en je past de code aan, die voor die popup zorgt, zodanig dat je enkel nog smileys krijgt in die popup....

2. je verandert die link, en je schrijft totaal nieuwe code, waarnaar je linked...

Ik ga eens kijken, wat het makkelijkste zou kunnen zijn.

edit: IK heb eens snel gekeken naar wat de beste, snelste oplossing is: ik zou opteren voor het eerste, je behoud de link en je past gewoon de pagina aan waarnaar gelinked wordt. Dit omwille van dat die pagina vrij eenvoudig, in een apart bestand, zit en er zit bijna geen php in, enkel een include voor de smileys op te halen. Ik denk dat dit de beste oplossing is.

Voorbeeld van wijziging

De file die je moet editen is gbook\lang\codes-english.php
Je moet enkel zien dat je die include laat staan. Voor de rest kan je alles makkelijk aanpassen is gewoon html ;-)

Wil je de weergave van de popup nog aanpassen, dan is dit perfect mogelijk, is gewoon wat values veranderen in (denk in de template addentry.php) Je moet gewoon de argumenten veranderen van de javascript functie die wordt opgeroepen als je op de link klikt.
Indien meer hulp hierbij, just ask.

Indien je nog wilt dat die smileys clickable zijn, zoals bij ons forum phpbb dan ga ik eens moeten zien naar code van phpBB, ;-)
I love it when a plan comes together!
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Thanks again,
ik ga dit eens bekijken vanavond, ik ga me toch eens een boek aanschaffen over PhP en eens wat studeren geloof ik. Ik had eerst Linux voor ogen maar PhP zegt me toch iets meer. Ik heb een formatje op het programma staan van mijn 2e pc en ga daar dan een partitie linux draaien.

Greetz
Weetgraag :wink:
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

ZO moet het weetgraag. Leert gij snel PHP, dat heb ik ook gedaan, de rest vraagt ge hier bij die gasten wel bij. Die kennen al die functies vanbuiten, en wat later wordt ge zoals mij ook nen PHP-expert :roll:
Zo moeilijk is die taal eigenlijk niet.

Een gastenboek zelf maken is eigenlijk niet zo moeilijk, dan zijt ge van da advanced gastenboek vanaf, en steekt ge der smilies in hoeveel dat ge wilt. Ge moet alleen een toevoeg en bekijken pagina maken, ge kunt dan de berichten beheren via phpmyadmin.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Probleemke
als ik inlog op het adminpanel krijg ik dit
Warning: Too many connections in /var/www/vhosts/theater-triangel.be/httpdocs/guestbook/lib/mysql.class.php on line 30

Warning: MySQL Connection Failed: Too many connections in /var/www/vhosts/theater-triangel.be/httpdocs/guestbook/lib/mysql.class.php on line 30
Connection Error
--------------------------------------------------------------------------------

MySQL Error : Connection Error
Error Number: 1040 Too many connections
Date : Thu, March 27, 2003 15:07:36
IP : 217.136.124.34
Browser : Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.0)
Referer :
PHP Version : 4.2.2
OS : Linux
Server : Apache/1.3.26 (Unix) (Red-Hat/Linux) FrontPage/5.0.2.2623 mod_ssl/2.8.5 OpenSSL/0.9.6 DAV/1.0.2 PHP/4.2.2 mod_perl/1.24_01 mod_throttle/3.1.2
Server Name : www.theater-triangel.be

dit ken ik (nog)niet hoor
iemand een suggestie??
Greetz
Weetgraag :cry:
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

ik ben zo een soort foutmelding al een tegengekomen, en dat was omdat er een te lange titel in een guestbook stond, mss ook hier het geval?
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Daar kan jij niets aan doen, da's de fout van de webhost.

Hun server kan niet de mysql-load aan...waarschijnlijk is dat de fout van anderen die hun mysql-sessies in hun code niet afsluiten zoals het hoort en dus wordt er gewacht op de timeout (standaard 2 minuten). Als ze dat nu eens op 5 seconden zetten is al veel leed verholpen...

Daar zit je dan met je dure hosting... ik had zowieso al m'n bedenkingen bij deze hoster...
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Weet jij dit wel heel zeker Meon en wat die dure webhost betreft, ik moet ze niet betalen.
Tot nu toe heb ik een prima service gehad en zelfs meer dan dat,
binnen de 24u respons en zelfs als ik telefoneer naar NL moet ik niet betalen, zij bellen mij terug.

Greetz
Weetgraag :twisted:
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Dommel heeft dat probleem ook ooit gehad. De reden was dat 1 van hun klanten een fout script had draaien dat in een loop connecties bleef maken met MySQL > MySQL heeft maar een aantal sockets om connecties te maken. In normale omstandigheden is dat voldoende, maar soms lopen ze vol en krijg je 'Too Many Connections'.

Ook op de schoolserver hebben we dat probleem ooit gehad. Ik ben daar o.a. MySQL admin op. Ik kon dus ook bvb niet meer inloggen op phpMyAdmin (namelijk zelfde fout). Te veel connecties. Ik heb dan via telnet de mysql-deamon opnieuw opgestart en sindsdien is het probleem niet meer voorgekomen.

In ieder geval: deze fout is de webhost z'n schuld, niet de jouwe...
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

prob opgelost, maar een mail is al weg naar Alphamega
en ik verzeker je dat ik morgenmiddag al antwoord heb.
Het prob met de schrijfrechten op de tmpmap heb ik door jullie kunnen oplossen maar 's anderdaags kreeg ik ak telefoon van de dbmanager
met wat er juist scheelde met mij gbbook en gaf mij dezelfde oplossing aan. Dus wel goeie service hè

Greetz
Weetgraag :wink:
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

yep

dit is niet uw fout weetgraag ;) uw webhost kan namelijk een limiet zetten op het aantal toegelaten MySQL connections.Bijgevolg kan je hier ook zelf niks aan doen die melding gaat vanzelf weer verdwijnen
Registered Linux user #286313
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Weetgraag schreef:prob opgelost, maar een mail is al weg naar Alphamega
en ik verzeker je dat ik morgenmiddag al antwoord heb.


Bij dommel om 0u00 gemaild, om 1 uur antwoord terug met dat het in orde was.

Premium support... inderdaad!
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

ik heb een Basic packet
Greetz
Weetgraag :wink:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Ja, veel kan ik hier niet aan toevoegen: it's the server...

Ligt totaal niet aan jou. Het enige dat je kan doen is afwachten dat er connecties geclosed worden, waardoor jij erweer in kan. Meon heeft dat hier al trouwens heel mooi uitgelegd, en hij heeft 100% gelijk ;-)
I love it when a plan comes together!
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Ik ben hier nog nekeer,
heb het (zelfde)gastenboek geinstalleerd op
http://www.nieuwasseneedstoneel.be
en krijg deze errors
************************************
Parse error: parse error in /home/httpd/vhosts/nieuwasseneedstoneel.be/httpdocs/guestbook/lib/gb.class.php(153) : eval()'d code on line 1
*******************************************
soms gewoon bij het aanklikken van de link naar het guestbook, soms bij
het versturen van een bericht, ook soms als ik naar het adminpanel ga.
Het guestbook is normaal geinstalleerd, de install.php is verwijderd en de tempfile heeft de"777" rechten dus wat nu??

Anyone please

Greetz
Weetgraag :wink:
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik heb net eens getekend, en ik heb niets verdachts gezien hoor...

Als het er soms wel en soms niet is, denk ik niet dat het aan de code ligt hoor...

eval() is een functie om ongeparste php-code opnieuw te evalueren (uit te voeren). Het zou me verbazen als daar 'per ongeluk' iets mis mee kan gaan...

//Edit: oei, slecht gelezen, het is niet eval() dat een fout geeft, het is een parse error op zich...

//Edit: het is dan toch eval dat de fout geeft:

Code: Selecteer alles

eval("\$GB_ENTRIES .= \"".$template['entry']."\";"); 

staat op regel 153

Ik ken nu niet het hele gastenboek op codeniveau, maar ik denk dat er iets misloopt bij het parsen van een template (entry.php). Maar wàt, dat weet ik niet :)
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Thanks Meon,
maar voor zover ik er iets van ken denk ik stilletjes aan
een een fout op de server zelf. Ik kon nl een tijdje niet aan het Controlpanel van de host(niet het adminpanel van het guestbook).
Ik heb nu ook een paar berichtje gepost en een paar keer geschakeld tussen admin en guestbook en geen fouten meet gekregen.
Daarom denk ik dat het aan de server lag die geen respons geeft.
Ik hou het in de gaten.

Greetz
Weetgraag :wink:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Weetgraag, welke versie heb je gebruikt om het te installeren? Die zipfile die ik je doorgestuurd hebt? of heb je de versie gebruikt die je eerst geupload had op die andere domeinnaam? Indien dit zou is, dan kan dat problemen geven... zou dat dus zeker niet, zou van nen clean install vertrekken. Maar kvermoed niet dat ge dat gedaan hebt.


Wat betreft die error zelf.. ik ga straks ook eens tekenen op je gastenboek.. is in elk geval een parse fout die ik nog niet heb gehad met guestbook.. als je het de ene keer wel en de andere keer niet krijgt, zou ik persoonlijk opteren dat het niet aan de code ligt.. maar wel aan de host.. maar ge moogt er niet te zeker van zijn... kan soms een verschillende werking van het script geven door vb.. het aan en uitzetten van een firewall...;-)

Ga dan eens zien, zal eens posten wat mijn bevindingen zijn.
I love it when a plan comes together!
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Hallo The Oddity,

Zoals je verwacht heb ik een clean install gedaan, maar het rare is dat iik geen foutmeldingen meer krijg. Daarom heb ik in eerder post al vermeld dat het een server error kon zijn zeker omdat ik bijna niet op het controlpanel raakte van de host.

Toch bedankt als je eens een kijkje neemt.

Greetz
Weetgraag :wink:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Weetgraag,

heb dus ook eens een berichtje geplaatst, en ik heb nix gemerkt... geen problemen! Kzou zeggen best eens klappen met de mannen van alphamega.. of waar je ook je hosting je weer genomen hebt :)

Wat betreft je site, great job.
Nog een klein muggezifterijtje..de title van de pagina van je guestbook, noemt frameset.. als title oogt dat niet zo mooi...

Ik weet het, het is echt muggezifterij, maar wou je het gewoon even laten weten... zou mooi ogen moest er Guestbook ofzo noemen.
I love it when a plan comes together!
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Bedankt voor je berichtje,
ik kreeg al een mailtje van de regiseur van het theatergezelschap
waar die berichtjes vandaan kwamen met die "rare" namen.
Heb hem dan uitgelegt dat er nog mensen zijn die ons in de gaten houden en dat ik hulp krijg van vrienden als ik er zelf niet goed uit raak.
Heb hem ook uitgelegt dat het niet allemaal "Nurds" zijn die met pc en internet bezig zijn.

Nog eens bedankt en vanaf morgen niet meer bereikbaar
wegens een weekje vakantie.
Ik probeer daar wel een keer online te raken in een internetcafè
of op de pc van het vakantie dorp.

Greetz
Weetgraag :wink:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Weetgraag schreef:ik kreeg al een mailtje van de regiseur van het theatergezelschap waar die berichtjes vandaan kwamen met die "rare" namen. Heb hem dan uitgelegt dat er nog mensen zijn die ons in de gaten houden en dat ik hulp krijg van vrienden als ik er zelf niet goed uit raak.
Heb hem ook uitgelegt dat het niet allemaal "Nurds" zijn die met pc en internet bezig zijn.


hehe, je mag die berichtjes gerust wissen zenne, als dat niet echt past in het kader van het gezelschap ;-)
Hehe, ik versta dat.. die mensen posten meestal met hun eigen naam en dan ineens worden ze daar geconfronteerd met Sensei Zeon, Meon en The Oddity en dat wel op hun eigen site :p
I love it when a plan comes together!
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

No way dat ik die berichtjes verwijder, it's a free country
en ze zijn wel al iets gewoon van mij.

Toch nog bedankt

Greetz
Weetgraag :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Development”