mailracer schreef:Een permanente verbinding met terugslagklep en kraantjes mag niet. Enkel een darmpje als de pompen uitgeschakeld zijn en je nadien gespoeld hebt. Ik heb kennissen bij de watergroep en daar vonden ze het geen probleem.
Ah, dus mijn tijdelijke verbinding tussen de 2 circuits mag, maar in theorie zou ik dan mijn pomp moeten uitgeschakeld hebben (wat ik in de praktijk ook heb aangezien de kraan tussen hemel- en drinkwater dichtstaat, maar soit). Ik was in de veronderstelling dat er NOOIT gekoppeld mocht worden, en dat de enige juiste oplossing als je put leeg is hem bij te vullen met drinkwater via de tuinslang rechtstreeks naar je hemelwaterafvoer of put.
//EDIT: ah, de link in bovenstaande post zegt dan weer dat mijn initiële info correct was: NOOIT een verbinding tussen circuits, bijvullen met drinkwater rechtstreeks in put. Op zich snap ik die regel wel, dan is alle risico uitgesloten natuurlijk, maar erg praktisch is het niet... Hoe weet je bv. hoeveel drinkwater je moet "bijtanken"? Teveel zou zonde zijn, te weinig vervelend: ik ga niet elke dag wat water bij laten lopen