Gemeentepolitiek
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Ik probeer me voor de verkiezingen wat in te lezen in de programma's van de partijen (klein, groot, traditioneel of niet). Zeker nu we in een nieuwe gemeente wonen wil ik weer eens kijken waar de partijen zoal voor staan.
Bij de gemeenten valt het mij echter op dat het voor verschillende partijen blijkbaar de moeite niet eens is iets nuttig te formuleren of de site onhandig is. Of ik kijk op de foute plaats dat kan ook natuurlijk.
Hoe blijven jullie op de hoogte van de politiek in je gemeente? Of ben je eerder een blanco/ongeldig stemmer of iemand die de federale verkiezingslijn doortrekt naar zijn gemeente zonder in te lezen?
Onderstaande kwam ik bvb. al tegen Ik ga de programmapunten dan ook proberen anonimiseren zodat men vrouw eens weet waarvoor ze wil kiezen zonder op voorhand de partij te kennen (vroeger was het altijd "ik stem op hetzelfde als mijn ouders want ik ken daar toch niks van", dat wil ik er wat uit krijgen) .
Het nieuwsblad heeft blijkbaar nu ook een pagina voor de verkiezingen, als je zoekt krijg je dan artikelen rond politiek in je gemeente maar bijna allemaal plus artikelen...
Jijkiest van de VRT leek me een tof initiatief, maar er is haast geen kanditaat die reageert (als ik bij Dendermonde sorteer op meeste reacties blijkt dat geen enkel punt al een reactie heeft, als ik dat vergelijk met Sint-Niklaas).
Bij de gemeenten valt het mij echter op dat het voor verschillende partijen blijkbaar de moeite niet eens is iets nuttig te formuleren of de site onhandig is. Of ik kijk op de foute plaats dat kan ook natuurlijk.
Hoe blijven jullie op de hoogte van de politiek in je gemeente? Of ben je eerder een blanco/ongeldig stemmer of iemand die de federale verkiezingslijn doortrekt naar zijn gemeente zonder in te lezen?
Onderstaande kwam ik bvb. al tegen Ik ga de programmapunten dan ook proberen anonimiseren zodat men vrouw eens weet waarvoor ze wil kiezen zonder op voorhand de partij te kennen (vroeger was het altijd "ik stem op hetzelfde als mijn ouders want ik ken daar toch niks van", dat wil ik er wat uit krijgen) .
Het nieuwsblad heeft blijkbaar nu ook een pagina voor de verkiezingen, als je zoekt krijg je dan artikelen rond politiek in je gemeente maar bijna allemaal plus artikelen...
Jijkiest van de VRT leek me een tof initiatief, maar er is haast geen kanditaat die reageert (als ik bij Dendermonde sorteer op meeste reacties blijkt dat geen enkel punt al een reactie heeft, als ik dat vergelijk met Sint-Niklaas).
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Bij ons ook informatie-armoede.
Nietszeggende borden langs de weg over onze welvaart (die door diezelfde partij op het federale niveau verkwanseld wordt door de sociale zekerheid kapot te maken, maar goed).
Gisteren hadden we een foldertje van CDV in onze bus.
Maar de rest? NVA, OVLD, SPA, Groen en nog wat lokale pretendenten? Nog niets van gekregen.
Ik zie net dat van bovenstaande partijen de website recent vernieuwd is, met nu wel alle kandidaten en ook de thema's.
In de zomervakantie was dat er allemaal nog niet. Ik hoop dat het eruit volgend beleid niet op dezelfde manier gaat gebeuren als de voorbereiding van de verkiezingen .
Op heel wat lijsten 30 kandiaten en meer. Dat is toch gewoon lijstvulsel...
Op wat loze beloftes na, is er ook niet zoveel verschil in de standpunten.
Iedereen is voor een betere/slimmere mobiliteit, betaalbaar wonen, veel randaccomodaties, ... (wie kan daar ook tegen zijn).
Je moet de lokale politiek écht gevolgd hebben om de hypocrieten eruit te halen die nu op de website wel voor betere mobiliteit pleiten, maar rond een grote schoolcampus (2500 leerlingen) geen adequate maatregelen durfden nemen.
@jijkiest
Bij de vorige lokale verkiezingen had de GVA ook zoiets. Uiteindelijk geraakten 2 van mijn voorstellen in de eindselectie zodat alle partijen erop "moesten" antwoorden. Het resultaat was wat holle slogans, maar zelfs de verkozenen hebben met hun eigen antwoord niets gedaan. Een losse flodder dus.
Nietszeggende borden langs de weg over onze welvaart (die door diezelfde partij op het federale niveau verkwanseld wordt door de sociale zekerheid kapot te maken, maar goed).
Gisteren hadden we een foldertje van CDV in onze bus.
Maar de rest? NVA, OVLD, SPA, Groen en nog wat lokale pretendenten? Nog niets van gekregen.
Ik zie net dat van bovenstaande partijen de website recent vernieuwd is, met nu wel alle kandidaten en ook de thema's.
In de zomervakantie was dat er allemaal nog niet. Ik hoop dat het eruit volgend beleid niet op dezelfde manier gaat gebeuren als de voorbereiding van de verkiezingen .
Op heel wat lijsten 30 kandiaten en meer. Dat is toch gewoon lijstvulsel...
Op wat loze beloftes na, is er ook niet zoveel verschil in de standpunten.
Iedereen is voor een betere/slimmere mobiliteit, betaalbaar wonen, veel randaccomodaties, ... (wie kan daar ook tegen zijn).
Je moet de lokale politiek écht gevolgd hebben om de hypocrieten eruit te halen die nu op de website wel voor betere mobiliteit pleiten, maar rond een grote schoolcampus (2500 leerlingen) geen adequate maatregelen durfden nemen.
@jijkiest
Bij de vorige lokale verkiezingen had de GVA ook zoiets. Uiteindelijk geraakten 2 van mijn voorstellen in de eindselectie zodat alle partijen erop "moesten" antwoorden. Het resultaat was wat holle slogans, maar zelfs de verkozenen hebben met hun eigen antwoord niets gedaan. Een losse flodder dus.
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Ik weet het, het mag niet, en het is een supergrijze zone, maar je kan eenvoudig gratis registreren en dan kan je een maand alle plus artikels lezen. Het enige wat ze nodig hebben is een e-mailadres, geen CC gegevens ofzo. Ik doe dat regelmatig met een gmail mailbox waar ik dan extra karakters aan toevoeg. Mails komen dan in dezelfde mailbox terecht, maar voor de registratie is het een nieuwe unieke mailbox. Dus bijvoorbeeld [email protected] en de volgende maand [email protected], daarna [email protected] enzoverder ...MClaeys schreef:... maar bijna allemaal plus artikelen
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- heist_175
- Elite Poster
HetNieuwsblad kost maar €10 per maand, voor de digitale editie.
Dus als je de verkiezigen helemaal gehad wil hebben, inclusief vorming van het bestuur, zal je 2 maanden een abonnement moeten nemen.
Niet onoverkomelijk?
Dus als je de verkiezigen helemaal gehad wil hebben, inclusief vorming van het bestuur, zal je 2 maanden een abonnement moeten nemen.
Niet onoverkomelijk?
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Het is een soep...
In de bus hebben we nog maar enkel een boekje van sp.a gekregen.
Mooi boekje met alle persoonlijke info en interesse, maar geen partijprogramma.
Ook spreken ze zichzelf prachtig tegen.
Er is een grote site bij het centrum van de stad dat nu grotendeels braak ligt en gebruikt wordt als speelterrein, festivalweide en speelplaats van een school.
Er staat een grote verkaveling op de planning, met goedkeuring van de bevoegde schepen (openVLD).
De buurt wil minder huizen en een park.
Wat is nu een programmapunt van 4 partijen? Minder huizen en een park. Gesteund door: Groen, SP.a, NVA en (TADAAAAA!): OpenVLD.
SP.a en CD&V komen met een luchtkasteel opdraven (overkappen E17 met erop een stadspark)
En zo is elke partij heer en meester in redenen geven om er niet op te stemmen.
In de bus hebben we nog maar enkel een boekje van sp.a gekregen.
Mooi boekje met alle persoonlijke info en interesse, maar geen partijprogramma.
Ook spreken ze zichzelf prachtig tegen.
Er is een grote site bij het centrum van de stad dat nu grotendeels braak ligt en gebruikt wordt als speelterrein, festivalweide en speelplaats van een school.
Er staat een grote verkaveling op de planning, met goedkeuring van de bevoegde schepen (openVLD).
De buurt wil minder huizen en een park.
Wat is nu een programmapunt van 4 partijen? Minder huizen en een park. Gesteund door: Groen, SP.a, NVA en (TADAAAAA!): OpenVLD.
SP.a en CD&V komen met een luchtkasteel opdraven (overkappen E17 met erop een stadspark)
En zo is elke partij heer en meester in redenen geven om er niet op te stemmen.
- heist_175
- Elite Poster
Nog een goeie van bij ons.
CDV is al sinds altijd (1880) aan de macht in onze gemeente (op een VNV oorlogsburgemeester en 2 liberale burgemeesters na), maar als je hun verkiezingswebsite leest komen ze precies uit de oppositie en gaan ze nu eindelijk eens vanalles verbeteren. Zeg, maar euhm... Wat heb je de voorbije 6 jaar dan gedaan? En de jaren voordien?
Hoe geloofwaardig is hun programma dan...
Er zijn 6 partijen die een zetel hebben/hadden in de gemeenteraad:
CDV, SPA, OVLD, NVA, Vlaams Belang en een lokale partij - Groen en de PVDA hadden geen zetel.
Dus 8 partijen in totaal, waarvan 3 in het bestuur zaten.
Als je het beleid dus niet oké vond, kan je kiezen uit:
- racisten: Vlaams Belang
- uiterst rechts: NVA
- communistisch link: PVDA
- de groenen
Veel keuze is er dus eigenlijk niet
CDV is al sinds altijd (1880) aan de macht in onze gemeente (op een VNV oorlogsburgemeester en 2 liberale burgemeesters na), maar als je hun verkiezingswebsite leest komen ze precies uit de oppositie en gaan ze nu eindelijk eens vanalles verbeteren. Zeg, maar euhm... Wat heb je de voorbije 6 jaar dan gedaan? En de jaren voordien?
CDV, SPA, OVLD, NVA, Vlaams Belang en een lokale partij - Groen en de PVDA hadden geen zetel.
- de groenen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
- Bedankt: 145 keer
Wat houd u tegen om ook in de politiek te gaan?heist_175 schreef:Nog een goeie van bij ons.
- de groenen
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
In mijn geval?Gray schreef:Wat houd u tegen om ook in de politiek te gaan?
Los van alle praktische en budgettaire problemen het feit dat er al 2 hanen in de kooi staan waar je als derde gewoon geen kans tegen maakt.
(Vincent Van Quickenborne <-> Stefaan De Clercq)
- heist_175
- Elite Poster
Tijd en privé.Gray schreef:Wat houd u tegen om ook in de politiek te gaan?
Om zelfs "maar" gemeenteraadslid te zijn op een correcte manier, kost u dat enorm veel tijd.
Die tijd pik je natuurlijk in van uw privétijd, want er is geen vrijstelling (noch vergoeding) voor gemeenteraadsleden.
Ik wil het mijn gezin niet aandoen.
Noch los van de persoonlijke aanvallen die je sowieso gaat krijgen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Omdat het een hondenjob is?
Ik vind dat er teveel belang gehecht wordt aan al die publicaties en programma's. Uiteindelijk is het een hoop gezever over hetzelfde met een marketingsausje over enkele nuanceverschillen. Zeker op lokaal niveau zijn de partijstandpunten vaak niet zo verschillend. Alle partijen willen een leefbare stad, minder armoede, beter onderwijs, meer jobs en dat in een sociaal aangename omgeving met voldoende groen.
Het lijkt me nuttiger om te kijken naar de evolutie in de stad en het beleid. Ben je tevreden over die evolutie of niet? Ja, dan kies je voor een partij die in het beleid zat, zo niet kies je voor een oppositiepartij waar je het meest alternatieven van verwacht. De kracht van verandering kan echter soms vooral een slogan blijken en eerder meer van hetzelfde betekenen
Ik vind dat er teveel belang gehecht wordt aan al die publicaties en programma's. Uiteindelijk is het een hoop gezever over hetzelfde met een marketingsausje over enkele nuanceverschillen. Zeker op lokaal niveau zijn de partijstandpunten vaak niet zo verschillend. Alle partijen willen een leefbare stad, minder armoede, beter onderwijs, meer jobs en dat in een sociaal aangename omgeving met voldoende groen.
Het lijkt me nuttiger om te kijken naar de evolutie in de stad en het beleid. Ben je tevreden over die evolutie of niet? Ja, dan kies je voor een partij die in het beleid zat, zo niet kies je voor een oppositiepartij waar je het meest alternatieven van verwacht. De kracht van verandering kan echter soms vooral een slogan blijken en eerder meer van hetzelfde betekenen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Reden dat je zo weinig info krijgt is volgens mij omdat in de meeste gemeentes het resultaat al in grote lijnen vast ligt. Waarom moeite doen als je weet dat je toch gaat winnen/verliezen? Gemeenteraadsverkiezingen zijn meestal niet erg spannend, behalve in de steden.
Gemeenteraadslid zijn betekent niets. Je mag elke maand opdraven en een avond opofferen voor die gemeenteraad, maar de echte beslissingen worden altijd genomen door het college, vaak al voor de gemeenteraad, die ze nog mag "bekrachtigen" (en bekrachtigen ze niet, dan voeren ze het toch uit).
Je mag anders nog schriftelijke vragen stellen aan de burgemeester of een schepen, als je geluk hebt krijg je misschien wel eens een antwoord, al dan niet half naast de kwestie. En je wordt uitgenodigd voor de nieuwjaarsreceptie. Dat is het zowat denk ik. (Natuurlijk is het niet in elke gemeente zo, sommige zijn beter, sommige zijn slechter).
Dat op zich is dan ook weer een reden waarom de verkiezingen niet spannend zijn. Enkel grijze mussen met een gebrek aan karakter, flair en ambitie en een teveel aan tijd tekenen voor zoiets.
Gemeenteraadslid zijn betekent niets. Je mag elke maand opdraven en een avond opofferen voor die gemeenteraad, maar de echte beslissingen worden altijd genomen door het college, vaak al voor de gemeenteraad, die ze nog mag "bekrachtigen" (en bekrachtigen ze niet, dan voeren ze het toch uit).
Je mag anders nog schriftelijke vragen stellen aan de burgemeester of een schepen, als je geluk hebt krijg je misschien wel eens een antwoord, al dan niet half naast de kwestie. En je wordt uitgenodigd voor de nieuwjaarsreceptie. Dat is het zowat denk ik. (Natuurlijk is het niet in elke gemeente zo, sommige zijn beter, sommige zijn slechter).
Dat op zich is dan ook weer een reden waarom de verkiezingen niet spannend zijn. Enkel grijze mussen met een gebrek aan karakter, flair en ambitie en een teveel aan tijd tekenen voor zoiets.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 20 sep 2018, 13:32, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Ik neem aan dat je de + truuk bedoelt ? Namelijk dat alles vanaf het plusteken gewoon ignored wordt en naar dezelfde mailbox gaan ? Want selder.juni en selder.juli vereisen afzonderlijk GMail registraties, en als je elke maand een nieuwe GMail moet aanmaken is het wel nogal omslachtig. Echter selder+juni, selder+juli, selder+whatever, selder+prei... zijn allemaal adressen die al direct werken.selder schreef:Ik doe dat regelmatig met een gmail mailbox waar ik dan extra karakters aan toevoeg. Mails komen dan in dezelfde mailbox terecht, maar voor de registratie is het een nieuwe unieke mailbox. Dus bijvoorbeeld [email protected] en de volgende maand [email protected], daarna [email protected] enzoverder ...
Wel maar een kwestie van tijd eer ze daar zelf door hebben dat je dat met GMail kunt doen en ze dat stuk eraf strippen .
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Zowel een + als een . werken...
Oh, ik zie net dat ik het verkeerd geschreven heb ... [email protected] en [email protected] worden afgeleverd in [email protected]
Oh, ik zie net dat ik het verkeerd geschreven heb ... [email protected] en [email protected] worden afgeleverd in [email protected]
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
Doe gewoon [email protected], daarna [email protected], [email protected] enz. https://support.google.com/mail/answer/7436150?hl=enTomby schreef: Ik neem aan dat je de + truuk bedoelt ? Namelijk dat alles vanaf het plusteken gewoon ignored wordt en naar dezelfde mailbox gaan ? Want selder.juni en selder.juli vereisen afzonderlijk GMail registraties, en als je elke maand een nieuwe GMail moet aanmaken is het wel nogal omslachtig. Echter selder+juni, selder+juli, selder+whatever, selder+prei... zijn allemaal adressen die al direct werken.
Wel maar een kwestie van tijd eer ze daar zelf door hebben dat je dat met GMail kunt doen en ze dat stuk eraf strippen .
Dit is trouwens nog de oorzaak geweest van een security breach (nu gedicht).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Ok, ja dat van dat punt wist ik ook al, maar daar zijn de combinaties wel beperkt, en is veel moeilijker bij te houden dan selder+juni2018, selder+juli2018 enz... Natuurlijk, als iemand ginds zijn oog valt op zo een e-mail adres gaan ze wel rap doorhebben wat er aan de hand is .
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Maar in mijn ogen wonen we hier nog niet lang genoeg om daar een degelijk oordeel over te vellen, en met buren erover praten dan krijg je sowieso een gekleurde mening. Men ouders zeggen dat onze burgemeester het niet slecht doet, maar op wat baseren ze dat, want ze wonen hier niet.Dizzy schreef:Het lijkt me nuttiger om te kijken naar de evolutie in de stad en het beleid. Ben je tevreden over die evolutie of niet? Ja, dan kies je voor een partij die in het beleid zat, zo niet kies je voor een oppositiepartij waar je het meest alternatieven van verwacht. De kracht van verandering kan echter soms vooral een slogan blijken en eerder meer van hetzelfde betekenen
Het kan goed zijn dat er weinig verschil zit op de programma's, maar dat geeft toch geen excuus ze niet uit te brengen? Ik had liever een flyer met een programma in men brievenbus dan elke rit naar die lelijke borden te moeten kijken (sommigen in een veld op A4 formaat zodat je op de kleur na niet eens ziet wie/wat het is). Of nog beter, geen van beiden (valt bij velen toch maar in de vuilbak) en deftig op hun website.
Ik heb een maat die lid was van een partij en die gevraagd is op de lijst te staan om meer mensen op de lijst te hebben, hij heeft er naar zijn mening al een pak teveel tijd in gestoken. Dat kan ik wel geloven.
En je kan inderdaad zomaar wat stemmen, het is toch 1 pot nat, maar dat doet de meerderheid sowieso al en die trekken die lijn dan door naar federaal niveau om dan jaren te klagen dat het niet goed gaat.
De truuk hierboven beschreven werkt inderdaad beter met gmail als outlook, bij outlook is het met een + en niet elke site neemt dat aan. Nu, zo belangrijk zagen de artikels er niet uit aan de titels te zien dus twas mij de moeite voor een registratie niet waard
-
- Elite Poster
Ze zullen er dan wel veel mogen schrappen uit hun databank denk ik.Tomby schreef:Natuurlijk, als iemand ginds zijn oog valt op zo een e-mail adres gaan ze wel rap doorhebben wat er aan de hand is .
Omdat hij van de juiste kleur is zeker? Oudere generaties stemmen nog volgens de zuil. Jongeren trekken zich daar niets meer van aan.MClaeys schreef:Men ouders zeggen dat onze burgemeester het niet slecht doet, maar op wat baseren ze dat, want ze wonen hier niet.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Ik doe gewoon wat stemtesten en kijk wat ik uitkom want ik ben het vertrouwen toch kwijt in die politiekers.
Geen voorkeursstemmen.
één ding is zeker, wie vraagt of ik op hem/haar wil stemmen krijgt de volle lading.
Néé zo werkt het niet, ik stem op een partij waar ik in "geloof", en niet op een persoon die ik ken (laat staan van een andere partij).
Geen vriendjespolitiek.
Tijd voor een nieuwe burgemeester, zeker en vast.
Die denkt toch dat hij overal mag maar parkeren waar hij het gedacht heeft! Voorbeeldfunctie???
Moet ik maar eens proberen "wildparkeren" voor het gemeentehuis, zou niet lang duren hoor
Geen voorkeursstemmen.
één ding is zeker, wie vraagt of ik op hem/haar wil stemmen krijgt de volle lading.
Néé zo werkt het niet, ik stem op een partij waar ik in "geloof", en niet op een persoon die ik ken (laat staan van een andere partij).
Geen vriendjespolitiek.
Tijd voor een nieuwe burgemeester, zeker en vast.
Die denkt toch dat hij overal mag maar parkeren waar hij het gedacht heeft! Voorbeeldfunctie???
Moet ik maar eens proberen "wildparkeren" voor het gemeentehuis, zou niet lang duren hoor
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 19 keer
Gemeentepolitiek... Dat is voor mij echt noch mossel noch vis. Als ik de nieuwe leden zie die er in mijn gemeente bijkomen (personen die ik van dichtbij ken, zonder dat vrienden zijn) dan kan ik alleen concluderen dat nadenken en redeneren geen van de criteria is om op zo'n lijst te staan. Ik stem gewoon ongeldig. Ik ga mijn tijd in dat hokje gebruiken om een mooie tekening te maken
Wat mij trouwens het meeste stoort is dat de lijsttrekker van één van de partijen de vorige verkiezingen het meeste stemmen behaalde, maar geen politiek mandaat opneemt en ook absoluut weigert om een politiek mandaat op te nemen. Ook deze verkiezingen zie ik dat weer gebeuren. Waarom sta je dan op die lijst? Er is wat serieus mis als de meerderheid van het volk voor een persoon kiest die dan vervolgens weigert om een mandaat op te nemen.
Wat mij trouwens het meeste stoort is dat de lijsttrekker van één van de partijen de vorige verkiezingen het meeste stemmen behaalde, maar geen politiek mandaat opneemt en ook absoluut weigert om een politiek mandaat op te nemen. Ook deze verkiezingen zie ik dat weer gebeuren. Waarom sta je dan op die lijst? Er is wat serieus mis als de meerderheid van het volk voor een persoon kiest die dan vervolgens weigert om een mandaat op te nemen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 72 keer
De beste manier op de hoogte te blijven is toch de zittingen bijwonen, of de verslagen te lezen.
Veel deelnemen aan het gemeenschapsleven is ook een optie en kom je al die kandidaten vanzelf tegen.
Wat erger ik mij toch aan die idiote flyers, werkelijk welk nut hebben die dingen eigenlijk. Ik wil terug de folklore van stylo`s en andere gein als men toch zo nodig geld wil verbrassen.
Veel deelnemen aan het gemeenschapsleven is ook een optie en kom je al die kandidaten vanzelf tegen.
Wat erger ik mij toch aan die idiote flyers, werkelijk welk nut hebben die dingen eigenlijk. Ik wil terug de folklore van stylo`s en andere gein als men toch zo nodig geld wil verbrassen.
- heist_175
- Elite Poster
Ik ben er zeker van dat "knappe" kandidaten meer stemmen trekken.9livesuni schreef:De beste manier op de hoogte te blijven is toch de zittingen bijwonen, of de verslagen te lezen.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Ik stem op diegene met de domste smoel maar deze keer wordt het moeilijk...
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Misschien moet je deze keer de grootste leugenaar proberenJoe de Mannen schreef:Ik stem op diegene met de domste smoel maar deze keer wordt het moeilijk...
J.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Ik dacht deze keer de onnozelste naam te pakken, omdat de smoelen allemaal kans maken
Shari klinkt intelligent...zij mag burgemeester worden
J.
Shari klinkt intelligent...zij mag burgemeester worden
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- heist_175
- Elite Poster
Misschien niet in uw gemeente, maar toch een goeie kanshebber:Joe de Mannen schreef:Ik dacht deze keer de onnozelste naam te pakken
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180921_03773260
Zeg liever ‘Luc Anu’
Hier in de walen heeft men daar al een beetje aan gesleuteld...Flying schreef:Waarom sta je dan op die lijst? Er is wat serieus mis als de meerderheid van het volk voor een persoon kiest die dan vervolgens weigert om een mandaat op te nemen.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/09/08 ... -waal-was/
Er loopt hier natuurlijk nog veel fout, maar ik ben blij te zien dat er toch meer beweging is in de modernisatie van de regeltjes dan in het vooruitstrevend vlaanderen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Goh, ik kom dit jaar ook op in Leuven en mijn achternaam is al niet veel beter dan de heer Anus... Allez, allemaal googlen nu en dan kan er ook nog eens gelachen worden.
Zelfs de kleur van de partij past bij mijn naam.
Zelfs de kleur van de partij past bij mijn naam.
Laatst gewijzigd door ubremoved_22196 23 sep 2018, 00:14, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
7. GAY Tom (Liever Leuven)
Wel chapeau om als lijstduwer op een sui generis lijst op te komen ipv een partijlijst. Dit zijn altijd de betere lijsten die veel dichter bij de burgers staan, en waar mensen niet opkomen met de ambitie om vooral nationaal op te klimmen.
Wel chapeau om als lijstduwer op een sui generis lijst op te komen ipv een partijlijst. Dit zijn altijd de betere lijsten die veel dichter bij de burgers staan, en waar mensen niet opkomen met de ambitie om vooral nationaal op te klimmen.