Autoloze / autoluwe centra?
-
- Elite Poster
- Berichten: 4539
- Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Naar aanleiding van 'Autoloze Zondag' vroeg ik mij af :
* Zijn er hier al UB'ers die in een stad of gemeente wonen waar het centrum autovrij of autoluw gemaakt is?
* Zo ja, hoe gaat dat dan juist als je dan in het centrum woont?
* Is er een uitzondering voor mensen die in die straten wonen of moet je dan je auto 1km. verder zetten, en van daar alles met de fiets doen?
Zelf woon ik in een gemeente, in het centrum.
Iedere keer dat er iets te doen is (een braderie of andere feesten) -meestal in het weekend- wordt mijn straat afgesloten, meestal moet ik er dan 's morgens weg, of het voelt aan als een vorm van huisarrest.
Wil ik naar de Colruyt met zo'n kratje, dan kan ik bij het terugkeren niet in de straat parkeren, want ofwel mag je er niet parkeren (omdat er een wielerwedstrijd passeert bijv.) of die staat vol met auto's van mensen die naar de feesten komen.
Als ik de boodschappen bij familie kan bijhouden, en 's avonds laat terugkom is het meestal wel weer mogelijk om voor de deur te parkeren.
Dus vroeg ik mij af: (hoe) werkt dat waar die autovrije/autoluwe centra zijn?
Zet je dan je auto 1km verder?
Kun je nog met je gerief van de supermarkt bij je thuis geraken, of moet alles op wandelafstand zijn, of vervoerd in kleine hoeveelheden, zodat het met de fiets kan getransporteerd worden?
* Zijn er hier al UB'ers die in een stad of gemeente wonen waar het centrum autovrij of autoluw gemaakt is?
* Zo ja, hoe gaat dat dan juist als je dan in het centrum woont?
* Is er een uitzondering voor mensen die in die straten wonen of moet je dan je auto 1km. verder zetten, en van daar alles met de fiets doen?
Zelf woon ik in een gemeente, in het centrum.
Iedere keer dat er iets te doen is (een braderie of andere feesten) -meestal in het weekend- wordt mijn straat afgesloten, meestal moet ik er dan 's morgens weg, of het voelt aan als een vorm van huisarrest.
Wil ik naar de Colruyt met zo'n kratje, dan kan ik bij het terugkeren niet in de straat parkeren, want ofwel mag je er niet parkeren (omdat er een wielerwedstrijd passeert bijv.) of die staat vol met auto's van mensen die naar de feesten komen.
Als ik de boodschappen bij familie kan bijhouden, en 's avonds laat terugkom is het meestal wel weer mogelijk om voor de deur te parkeren.
Dus vroeg ik mij af: (hoe) werkt dat waar die autovrije/autoluwe centra zijn?
Zet je dan je auto 1km verder?
Kun je nog met je gerief van de supermarkt bij je thuis geraken, of moet alles op wandelafstand zijn, of vervoerd in kleine hoeveelheden, zodat het met de fiets kan getransporteerd worden?
Laatst gewijzigd door boulder 17 sep 2018, 16:21, in totaal 1 gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1749
- Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Ik woon in Gent(wel niet in het autoloze gedeelte en bovendien heb ik geen eigen auto, alleen Cambio).
Je kan hier een vergunning krijgen voor het autoloze gedeelte mits je aan een van de voorwaarden voldoet(bv. in de autoloze wonen of er een prive-garage bezitten). Dus voor bewoners verandert er in principe niks.
Je kan hier een vergunning krijgen voor het autoloze gedeelte mits je aan een van de voorwaarden voldoet(bv. in de autoloze wonen of er een prive-garage bezitten). Dus voor bewoners verandert er in principe niks.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
- Locatie: TIELT
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
bij ons in Tielt was het gisteren autoloze wondag, in een deel van het centrum althans, waar ik geen last van had, wij nemen dan de fiets als we in het centrum moeten zijn... vrienden parkeren hun wagen dan de avond ervoor net buiten de zone als ze weg moeten, is toch maar 1 dag he...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
- cadsite
- Elite Poster
- Berichten: 4657
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Voor 1 dag is dat inderdaad niks, 't gaat er net om wat dat geeft als het permanent wordt.
Leuk als je net naast zo'n zone woont, maar als je er in woont lijkt me dat toch behoorlijk aanpassen. Onnozele dingen zoals naar het containerpark gaan, supermarkt, auto laden voor vakantie,... worden plots iets dat je moet inplannen ipv gewoon te doen.
Leuk als je net naast zo'n zone woont, maar als je er in woont lijkt me dat toch behoorlijk aanpassen. Onnozele dingen zoals naar het containerpark gaan, supermarkt, auto laden voor vakantie,... worden plots iets dat je moet inplannen ipv gewoon te doen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
[*]Jaboulder schreef: * Zijn er hier al UB'ers die in een stad of gemeente wonen waar het centrum autovrij of autoluw gemaakt is?
* Zo ja, hoe gaat dat dan juist als je dan in het centrum woont?
* Is er een uitzending voor mensen die in die straten wonen of moet je dan je auto 1km. verder zetten, en van daar alles met de fiets doen?
[*]niet parkeren in eigen straat. Ik woon net op de rand van het autovrije dus niet echt een probleem Ik kan uit de garage en 10m in verboden gebied rijden om weg te geraken.
[*]Auto buiten de zone zetten of thuis blijven. We krijgen wel steeds op voorhand een brief als er iets is waardoor het verkeer of parkeren gehinderd wordt (en dat is toch verschillende keren per jaar, loopwedstijd, carnaval, ..... ).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Als er activiteiten gepland zijn in je gemeente of stad kan je daar perfect op inspelen en je verplaatsingen coördineren. Permanent autoloos zie ik praktisch niet haalbaar voor de bewoners van die zones. Hou het dan op een doorgang strikt behouden voor bewoners. Weer doorgaand verkeer, maar dat is voor een stuk de erfenis die we betalen van de lintbebouwing. Door elk dorp of gemeente loopt ergens wel een gewestweg.
Ontrader ook het gebruik van de wagen om naar het centrum te komen. Soms doen gemeenten net het tegenovergestelde door massaal parkings aan te leggen en dan maar achteraf op de blaren te moeten zitten omdat het verkeer in het centrum niet meer te doen is...
Ontrader ook het gebruik van de wagen om naar het centrum te komen. Soms doen gemeenten net het tegenovergestelde door massaal parkings aan te leggen en dan maar achteraf op de blaren te moeten zitten omdat het verkeer in het centrum niet meer te doen is...
-
- Elite Poster
- Berichten: 4539
- Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Blijkbaar had ik "uitzending" in plaats van "uitzondering" getypt (snel zijn om het nog tijdens de middagpauze gedaan te krijgen).
Ja, ik word ook op voorhand verwittigd, maar toch is het niet aangenaam.
Het is bij elke gelegenheid wel in 'mijn' straat prijs.
Erger nog, soms staat er een bord verboden parkeren op die dag vanaf dat uur, je verzet netjes je auto om dan te merken dat er niet beboet wordt, en de straat volstaat met auto's van mensen die daar niet wonen en naar de braderie, etc. komen.
Maar goed dat is voor tijdelijke zaken.
Permanent is toch weer iets anders, en het was vooral dat dat mij interesseerde, hoe men zoiets praktisch regelt.
Ja, ik word ook op voorhand verwittigd, maar toch is het niet aangenaam.
Het is bij elke gelegenheid wel in 'mijn' straat prijs.
Erger nog, soms staat er een bord verboden parkeren op die dag vanaf dat uur, je verzet netjes je auto om dan te merken dat er niet beboet wordt, en de straat volstaat met auto's van mensen die daar niet wonen en naar de braderie, etc. komen.
Maar goed dat is voor tijdelijke zaken.
Permanent is toch weer iets anders, en het was vooral dat dat mij interesseerde, hoe men zoiets praktisch regelt.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Niet altijd. Sommige dingen plannen ze in de week. Resultaat, thuiskomen van het werk en de straat afgesloten zien.... Gelukkig nog nooit last gehad en altijd doorgereden (meestal maar 250m). Parking is er dan trouwens in de wijde omgeving nergens te vinden.petrol242 schreef:Als er activiteiten gepland zijn in je gemeente of stad kan je daar perfect op inspelen en je verplaatsingen coördineren.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Berichten: 1024
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
- Locatie: Kapellen
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 64 keer
@on4bam : ze plannen die in in de week, maar ik kan me niet voorstellen dat een gemeente plots 's morgens nadat jij vertrekt iets in elkaar steekt.
Als ik weet dat ik niet thuis ga geraken ga ik ook niet langs de winkel hé. Dan weet ik wel op voorhand waar ik ga parkeren om dan later even te komen oppikken, van 500m ga ik nog niet dood.
Als ik weet dat ik niet thuis ga geraken ga ik ook niet langs de winkel hé. Dan weet ik wel op voorhand waar ik ga parkeren om dan later even te komen oppikken, van 500m ga ik nog niet dood.
- Fallschirmjaeger
- Premium Member
- Berichten: 724
- Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 90 keer
Vroeger in Gent deed ik al mijn boodschappen met het openbaar vervoer (toen het nog deftig was). Bushalte was nooit verder dan 200m van een supermarkt en mijn appartement en dus kon ik gerust 12 flessen drinken en 2-3 volle herbruikbare inkoopzakken per keer meenemen.
Nu in Sint-Niklaas is het openbaar vervoer veel minder waard en neem ik de fiets voor mijn inkopen. Kan 3-4 grote herbruikbare zakken aan mijn stuur hangen (gebruik er zelden wel meer als 2) en om de 2-3 weken pak ik mijn fietskar en koop ik ook drank (24-26 flessen passen er in).
Zowel in Gent als in Sint-Niklaas kon/kan ik vlot alle gangbare supermartken (Colruyt, Carrefour, Lidl, Aldi en Delhaize) bereiken.
Nu in Sint-Niklaas is het openbaar vervoer veel minder waard en neem ik de fiets voor mijn inkopen. Kan 3-4 grote herbruikbare zakken aan mijn stuur hangen (gebruik er zelden wel meer als 2) en om de 2-3 weken pak ik mijn fietskar en koop ik ook drank (24-26 flessen passen er in).
Zowel in Gent als in Sint-Niklaas kon/kan ik vlot alle gangbare supermartken (Colruyt, Carrefour, Lidl, Aldi en Delhaize) bereiken.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Nee, dat weet ik op voorhand maar ik wil (eigenlijk wou, want geen probleem meer) naar huis 's avonds. Waar ik woon is het de hele dag parkeerprobleem (grote school + dicht bij het centrum en dicht bij station). Er is een korte break van ongeveer drie kwartier nadat de school uit is en voor het avondonderwijs begint dat er plaats is. Of na de avondschool uren.MichelJ schreef:@on4bam : ze plannen die in in de week, maar ik kan me niet voorstellen dat een gemeente plots 's morgens nadat jij vertrekt iets in elkaar steekt.
Als ik weet dat ik niet thuis ga geraken ga ik ook niet langs de winkel hé. Dan weet ik wel op voorhand waar ik ga parkeren om dan later even te komen oppikken, van 500m ga ik nog niet dood.
Met 500m kom je er bijlange niet, het zal eerder 1.5-2Km zijn.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 72 keer
Bij ons thuis zag men de bui al vroeger hangen en heeft men bij de eerste gelegenheid dat er een aanpalend huis tekoop kwam dit gekocht en er een garage van gemaakt.boulder schreef: Permanent is toch weer iets anders, en het was vooral dat dat mij interesseerde, hoe men zoiets praktisch regelt.
Nu ik vind dat je in veel bijdragen nogal vlug je ongenoegen over kleine probleempjes uit. Alles leest nogal vlug als een grote opgave.
Nu enkele bedenkingen,
Het kalf is nog niet verdronken en ipv je tijd online te verdoen kan je gerust campagne voeren in uw streek voor de partij die tegen het parkeerverbod is.
Je kan mischien een ideetje halen bij colivery en gewoon hun handelswijze overnemen als je het perse zelf wil doen.
Voor mij zijn het thuisleveringen, fietstassen, fietsaanhangwagen, boodschappenkar gebruikelijk.
Er is echt niets met een beetje beweging per dag en een kleine wandeling naar je nabijgelegen parking zal uw lijf zeker goed doen.
Er zijn genoeg ouwkes die wel tevoet met een skatebord step monowheel zich verplaatsen. Er zijn zelf coole elektrische karrekes voor diegene die minder goed te been zijn.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3395
- Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 95 keer
ik heb een hekel aan die zondag
blijkbaar is het niet enkel autovrij maar ook regelvrij en totale anarchie
tot 2j geleden ging het nog
zondag bijna 2x geschept door speedelecs, die knallen gewoon tegen 45/u door het rood en zijn dan nog boos omdat gij bij groen wou oversteken
blijkbaar is het niet enkel autovrij maar ook regelvrij en totale anarchie
tot 2j geleden ging het nog
zondag bijna 2x geschept door speedelecs, die knallen gewoon tegen 45/u door het rood en zijn dan nog boos omdat gij bij groen wou oversteken
-
- Elite Poster
- Berichten: 4539
- Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Wel, wel, wel, op een vriendelijke vraag, volgt al direct een persoonlijk verwijt.9livesuni schreef:Bij ons thuis zag men de bui al vroeger hangen en heeft men bij de eerste gelegenheid dat er een aanpalend huis tekoop kwam dit gekocht en er een garage van gemaakt.boulder schreef: Permanent is toch weer iets anders, en het was vooral dat dat mij interesseerde, hoe men zoiets praktisch regelt.
Nu ik vind dat je in veel bijdragen nogal vlug je ongenoegen over kleine probleempjes uit. Alles leest nogal vlug als een grote opgave.
Ik stel gewoon de vraag hoe dit praktisch in zijn werk gaat, naar aanleiding van autoloze zondag.
Bovendien, als het over het parkeerprobleem gaat bij evenementen, er hebben er hier ondertussen verschillende anderen ook geklaagd, zijn dat ook allemaal vervelende mensen?
Nu enkele bedenkingen,
De vraag over het centrum autovrij maken was een hypothetische vraag, zoals gezegd : voor mensen die in zo'n stad wonen, hoe gaat dit juist in zijn werk?9livesuni schreef:Het kalf is nog niet verdronken en ipv je tijd online te verdoen kan je gerust campagne voeren in uw streek voor de partij die tegen het parkeerverbod is.
Dus je kan mij geen passiviteit verwijten, vermits er voorlopig geen sprake van is, en ik toch al mij informeer...
Thuisleveringen kosten over het algemeen toch extra?9livesuni schreef:Je kan mischien een ideetje halen bij colivery en gewoon hun handelswijze overnemen als je het perse zelf wil doen.
Voor mij zijn het thuisleveringen, fietstassen, fietsaanhangwagen, boodschappenkar gebruikelijk.
En niet iedereen wil altijd alle verplaatsingen vermijden.
Bovendien ga ik normaal gezien samen met mijn ma winkelen, vermits zij niet meer in auto rijdt, kan ze dan veel meer zware zaken meenemen.
Elke situatie is anders, nietwaar...
Ja, leuk als je met zo'n kratje in je handen staat om een kilometer te voet te gaan.9livesuni schreef:Er is echt niets met een beetje beweging per dag en een kleine wandeling naar je nabijgelegen parking zal uw lijf zeker goed doen.
En weer zo'n belerend toontje.9livesuni schreef:Er zijn genoeg ouwkes die wel tevoet met een skatebord step monowheel zich verplaatsen. Er zijn zelf coole elektrische karrekes voor diegene die minder goed te been zijn.
Wie zegt dat ik een ouwke ben?
Zijn alle mensen die zich hier geërgerd hebben aan parkeerproblemen bij grote evenementen ouwkes?
Echt, dit is voor mij een schoolvoorbeeld van hoe op een vriendelijke post een denigrerend, belerend toontje volgt, vanuit het standpunt "er is geen probleem, ik weet het allemaal beter, en ik kijk op je neer."
Laatst gewijzigd door boulder 18 sep 2018, 18:08, in totaal 1 gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Ik begrijp de frustratie. Heb zelf ook in zo'n straat gewoond die vaak afgesloten werd voor evenementen. Soms stak men de brief met verwittiging voor afsluiten van de straat pas de avond voordien in de bus.. Het bezoek reeds weken op voorhand gepland van grootouders die slecht te been zijn moest afgelast worden en ging door op andere locatie. Wanneer gemeld dat dat toch niet kan om dit slechts de avond voordien in de bus te stoppen werd verbaasd gereageerd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4539
- Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Bij mij word ik wel op voorhand verwittigd, en je raakt het gewoon.gunnix schreef:Ik begrijp de frustratie. Heb zelf ook in zo'n straat gewoond die vaak afgesloten werd voor evenementen. Soms stak men de brief met verwittiging voor afsluiten van de straat pas de avond voordien in de bus.. Het bezoek reeds weken op voorhand gepland van grootouders die slecht te been zijn moest afgelast worden en ging door op andere locatie. Wanneer gemeld dat dat toch niet kan om dit slechts de avond voordien in de bus te stoppen werd verbaasd gereageerd.
Vandaar ook mijn vraag hoe dat gaat bij permanent autovrij/autoluw.
Maar dat antwoord is dus dat er uitzondering is voor bewoners, en leveringen van meubels/TV's en dergelijke ook, veronderstel ik.
Daar zal ik, als men het ooit mocht invoeren, veel minder last van hebben dan die evenementen.
Het parkeerprobleem zou trouwens nog kunnen verergerd worden.
De brandweerkazerne in de straat zou binnen afzienbare tijd verdwijnen, als men daar appartementsblokken zet, zal het parkeerprobleem dus alleen maar toenemen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1024
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
- Locatie: Kapellen
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 64 keer
Dat is inderdaad een groot zeer, hier moeten ze denk ik 1 parkeerplaats voorzien(ben niet zeker) per appartement, kans is klein dat er slechts 1 auto per appartement gaat komen. Resultaat is de dorpskernen geraken verzadigd met wagens. Zet ze maar is allemaal weg. Veel oudere grote gebouwen die nu nog tegen de vlakte gaan zoals zo'n kazerne of een oud café worden vervangen door appartementsblokken.boulder schreef:....
Het parkeerprobleem zou trouwens nog kunnen verergerd worden.
De brandweerkazerne in de straat zou binnen afzienbare tijd verdwijnen, als men daar appartementsblokken zet, zal het parkeerprobleem dus alleen maar toenemen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4539
- Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Klopt, en een videotheek die dicht was, is tegenwoordig een autorijschool.MichelJ schreef:Dat is inderdaad een groot zeer, hier moeten ze denk ik 1 parkeerplaats voorzien(ben niet zeker) per appartement, kans is klein dat er slechts 1 auto per appartement gaat komen. Resultaat is de dorpskernen geraken verzadigd met wagens. Zet ze maar is allemaal weg. Veel oudere grote gebouwen die nu nog tegen de vlakte gaan zoals zo'n kazerne of een oud café worden vervangen door appartementsblokken.boulder schreef:....
Het parkeerprobleem zou trouwens nog kunnen verergerd worden.
De brandweerkazerne in de straat zou binnen afzienbare tijd verdwijnen, als men daar appartementsblokken zet, zal het parkeerprobleem dus alleen maar toenemen.
Die autootjes moeten natuurlijk ook ergens staan...
Dan is er hier nog een dreef met veel bomen, waar er wél parking is.
De reden is eenvoudig.
Zet daar uw auto, en binnen de kortste keren is hij volgescheten door vogels die in de bovenhangende bomen zitten.
De bomen zitten eigenlijk in een tuin ernaast, maar de takken hangen helemaal over, naar het schijnt is dit familie van iemand met hoog aanzien, dus durven ze daar nietstegen te beginnen.
De gemeeente doet dus niets om de situatie te verbeteren, integendeel.
Het oude gemeentehuis had een aantal parkeerplaatsen, daar staan nu bordjes privé.
"Het zat in de concessie", beweerde iemand van de meerderheid toen ik er hem op aansprak.
Alsof het daar helemaal vanzelf ingekomen is...
Dus ja, ik zal zeker voor de oppositie stemmen, alleen weet ik nog niet welke partijen allemaal opkomen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 72 keer
Tot ze beslissen een kunstwerk voor uw deur te leggen ( gezien op TV )boulder schreef: Daar zal ik, als men het ooit mocht invoeren, veel minder last van hebben dan die evenementen.
Soit als ge ooit enige hulpmiddelen zoekt die geen prullen zijn moet je alleszins eens naar andersen kijken.
https://www.andersen-shopper.de/
Geen idee of deze compatibel zijn met colruyt plooiboxen, maar het is een richting.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4539
- Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Trek het maar in het belachelijke.9livesuni schreef:Tot ze beslissen een kunstwerk voor uw deur te leggen ( gezien op TV )boulder schreef: Daar zal ik, als men het ooit mocht invoeren, veel minder last van hebben dan die evenementen.
Soit als ge ooit enige hulpmiddelen zoekt die geen prullen zijn moet je alleszins eens naar andersen kijken.
https://www.andersen-shopper.de/
Geen idee of deze compatibel zijn met colruyt plooiboxen, maar het is een richting.
Je zult zelf maar eens meemaken dat je ver van je deur moet parkeren na je werkdag.
Gelukkig zijn er ook nog zinnige mensen op userbase.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
- mailracer
- Elite Poster
- Berichten: 3870
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Boulder,
Evenementen zijn vaak op een zondag. Zijn de meeste supermarkten dan niet dicht ? Alles draait toch vooral rond organisatie en communicatie over en tijdens die evenementen. Ze duren ook niet een ganse dag en de straten blijven voor en na het evenement toegankelijk voor de buurtbewoners.
Waar jij je volgens mij het meeste in stoort is dat je geen eigen parking hebt, en de plaats voor je deur te pas en te onpas ingenomen word door passanten al dan niet van een evenement. Nu dat probleem is niet alleen aanwezig in een dorpskern of stadscentrum. Ook in randgemeenten waar de auto’s op het straat staan is dit soort frustratie aanwezig. Alleen als je een eigen garage of oprit hebt, heb je hier geen last van.
Het probleem van teveel auto’s word hier aangepakt met parkeerkaarten. Vooral bedoeld om auto’s te weren van mensen die de trein nemen en geen ticket willen betalen voor de ondergrondse parking Of geen bewoner zijn van die straat. Bezoek parkeert tijdens de spits op een betaalparking maar vanaf 19 uur mag je er dan wel vrij staan.
Het komt er dus op neer om je wagen zo weinig mogelijk te verzetten en korte afstanden met een fiets of te voet aan te vatten. Voor het winkelen is daar al een hele commerce rond voorzien, zoals die trolleys en karren aan de fietsen.
Evenementen zijn vaak op een zondag. Zijn de meeste supermarkten dan niet dicht ? Alles draait toch vooral rond organisatie en communicatie over en tijdens die evenementen. Ze duren ook niet een ganse dag en de straten blijven voor en na het evenement toegankelijk voor de buurtbewoners.
Waar jij je volgens mij het meeste in stoort is dat je geen eigen parking hebt, en de plaats voor je deur te pas en te onpas ingenomen word door passanten al dan niet van een evenement. Nu dat probleem is niet alleen aanwezig in een dorpskern of stadscentrum. Ook in randgemeenten waar de auto’s op het straat staan is dit soort frustratie aanwezig. Alleen als je een eigen garage of oprit hebt, heb je hier geen last van.
Het probleem van teveel auto’s word hier aangepakt met parkeerkaarten. Vooral bedoeld om auto’s te weren van mensen die de trein nemen en geen ticket willen betalen voor de ondergrondse parking Of geen bewoner zijn van die straat. Bezoek parkeert tijdens de spits op een betaalparking maar vanaf 19 uur mag je er dan wel vrij staan.
Het komt er dus op neer om je wagen zo weinig mogelijk te verzetten en korte afstanden met een fiets of te voet aan te vatten. Voor het winkelen is daar al een hele commerce rond voorzien, zoals die trolleys en karren aan de fietsen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4539
- Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Hier zijn nogal wat evenementen zowel zaterdag als zondag, en ze duren vaak wel degelijk een hele dag.mailracer schreef:Boulder,
Evenementen zijn vaak op een zondag. Zijn de meeste supermarkten dan niet dicht ?
En heel vaak staan er borden verboden parkeren van ... tot ..., en dat is zowel op zaterdag als zondag.
De laatste keer (2 weken geleden) was dat op zaterdag van 13:00 tot 01:00 en op zondag van 11:00 tot 23:00.
Geef toe dat het wel frustrerend is, als je netjes je auto verzet, om dan te merken dat het volk dat toestroomt de parkeerplaats die je vrijgegeven hebt, inneemt, en toch niet beboet wordt...
Van 11:00 tot 23:00 is al een serieus stuk van de dag, nietwaar?mailracer schreef:Alles draait toch vooral rond organisatie en communicatie over en tijdens die evenementen. Ze duren ook niet een ganse dag en de straten blijven voor en na het evenement toegankelijk voor de buurtbewoners.
Het is duidelijk dat door gemeentelijke beslissingen het parkeren bemoeilijkt is geworden, want tot een paar jaar geleden was dit niet het geval.mailracer schreef:Waar jij je volgens mij het meeste in stoort is dat je geen eigen parking hebt, en de plaats voor je deur te pas en te onpas ingenomen word door passanten al dan niet van een evenement.
Nu kan ik ook op een weekdag zoals vandaag niet in mijn straat staan, ik moet al naar een volgende straat, waar dan iemand het niet leuk vindt dat ik daar ga staan, ook al is er wettelijk niets daarop tegen.
Maar misschien als die mens van zijn werk komt dat hij zich ook nog eens een straat verder mag zetten, en zo verschuift het probleem van de ene naar de andere straat.
Zoals gezegd: de gemeente heeft hier schuld aan :
* rijschool in plaats van gewone winkel => verscheidene autootjes die moeten geparkeerd worden (ze staan niet in deze straat, maar wat verder, dus waar ze nu staan, moet iemand anders ook weer zijn wagen gaan verplaatsen, je krijgt een kettingreactie).
* verkoop/verhuur(?) voormalig gemeentehuis, waarbij een openbare parking plots privé werd (is dit wettelijk?)
* niet aanpakken snoeien bomen in zijstraat omdat het een bevoorrechte persoon is, zodat daar wel parking is, maar zeer weinig mensen daar willen parkeren, wegens auto's volgescheten.
* school gebouwd aan park, waardoor opnieuw heel wat parkeerplaatsen extra nodig waren.
Het zijn allemaal zaken die ervoor gezorgd hebben dat een situatie die doenbaar was, dat nu veel minder is.
Het verhaal van de eigen parking is ook maar een deel van het verhaal.
Veel mensen zijn in koppel en hebben dus 2 auto's.
Bewonerskaarten zijn er hier ook, ik heb er eentje.mailracer schreef:Het probleem van teveel auto’s word hier aangepakt met parkeerkaarten. Vooral bedoeld om auto’s te weren van mensen die de trein nemen en geen ticket willen betalen voor de ondergrondse parking Of geen bewoner zijn van die straat.
Maar wat ben je ermee als je om 19:00 uur van je werk komt en er geen plaats is in je straat?
En op dat uur is het ook al niet meer verplicht om bewoner te zijn om te mogen parkeren, laat staan dat er nog iemand een ronde gaat doen om te controleren.
Als ik een dag verlof heb, en ik neem de auto om ergens naartoe te gaan, dan zal die parkeerplaats direct ingenomen worden.
Kom ik terug dan moet ik in een andere straat parkeren.
En zoals gezegd, dit zijn situtaties die vroeger niet zo waren, en ik spreek niet van 20 jaar geleden of zo.
Die situatie is op een paar jaar tijd drastisch veranderd.
Het is ook een probleem dat zeer voorspelbaar is.
Je sloopt huizen en zet appartementsblokken in de plaats.
Dus als er vroeger 2 auto's waren (van dat koppel dat er woonde), wonen er nu op dezelfde ruimte misschien 14 mensen.
Een aantal zal een garage hebben, maar ze zullen zeker niet allemaal een hebben, laat staan dat ze er 2 per appartement hebben.
Dus je krijgt gemakkelijk 3 of 4 keer zoveel auto's die moeten parkeren.
Een aantal van die huizen zijn winkeltjes geworden, die vragen dus ook extra parkeerplaatsen van de klanten.
In het begin dat ik daar woonde kwamen die takken van de bomen in die zijstraat ook bijlange niet zo ver, je kon je auto daar dus nog parkeren zonder dat hij volgescheten werd.
Dat is allemaal mooi in theorie.mailracer schreef:Het komt er dus op neer om je wagen zo weinig mogelijk te verzetten en korte afstanden met een fiets of te voet aan te vatten. Voor het winkelen is daar al een hele commerce rond voorzien, zoals die trolleys en karren aan de fietsen.
Ik werk niet in die gemeente, maar op een 30km ervan.
Openbaar vervoer gebruiken zou een ramp zijn (3 of 4 keer zoveel tijd nodig).
Enkel korte verplaatsingen is goed voor oudere mensen, maar die hebben vaak niet eens een auto, en pakken de bus.
Ik vind dit parkeerbeleid echt schadelijk.
Op zijn minst het privé maken van de parking van het vroegere gemeentehuis en het niet optreden tegen de persoon van wie die bomen zijn, neem ik hen kwalijk.
Die school aan het park is nog een beslissing van de vorige ploeg (CD&V).
Ik ga in elk geval voor de oppositie stemmen (eens checken wie er allemaal opkomt).
Hier zitten VLD en N-VA in de meerderheid, dus dat wordt Vlaams Belang of misschien zelfs CD&V mochten zij niet opkomen, hoewel ik nog nooit voor die partij gestemd heb.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
- mailracer
- Elite Poster
- Berichten: 3870
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Ik denk niet dat er 1 politieke partij bestaat die pleit voor meer parkeerplaatsen. Althans niet in hoofdzaak. De omstandigheden in je omgeving kunnen wss niet meer veranderd worden. Tenzij een nieuwe parking voorzien op een nieuw terrein.
het is natuurlijk zeer vervelend dat je de situatie zienderogen ziet veranderen op een paar jaar tijd. Maar het zal altijd een probleem blijven als iedereen een auto wil of moet hebben. Meestal 1 voor elke inwonend kind.
Voor nieuwbouw zijn er dacht ik al voorwaarden bij het aanleggen van priveparking. Vooral appartementen moeten voorzien in staanplaatsen voor de bewoners. Maar Daar zal dat appartement waarvan je spreekt mss niet de mogelijk voor hebben.
Hier in de straat hebben we gelukkig nog genoeg parking en desnoods parkeren we op het plein voor de deur, maar ik merk wat verder een zelfstandige op die denk ik een 6-tal wagens heeft. Of meer. Hijzelf een BMX X5, een Audi Quattro voor zijn vrouw. 2 mini’s, waarvan 1 voor de dochter. En dan nog twee camionetjes waar zijn gasten mee op pad trekken. Hij kan er vier in zijn voortuin zetten, terwijl de overige ergens gedropt worden in de straat. Hij koopt en verkoopt ook wagens die we dan kunnen aantreffen soms eens voor de deur, anderzijds bij de buren. Ze staan er dan meestal ook een paar weken. Dus dat je niet voor je eigen deur kunt parkeren is ook van toepassing in een randgemeente zoals hier waar iedereen toch een eigen garage of oprit heeft.
Het flagrante is ook dat je in deze wijk de voortuinen niet mogen verhard worden, terwijl dat bij de meeste huizen wel gebeurd is omwille van de vele wagens die men heeft. Op zich niet slecht voor mij, dat zijn er dan een paar minder op het straat, of op het plein hier vooraan.
in een recente fase in de verkaveling merk ik kleinere percelen met nog minder parking op het straat. Geen garage, maar wel een verharding om 1 wagen te parkeren. Dat vraagt dus om parkeerproblemen als iedereen een wagen aankoopt.
het is natuurlijk zeer vervelend dat je de situatie zienderogen ziet veranderen op een paar jaar tijd. Maar het zal altijd een probleem blijven als iedereen een auto wil of moet hebben. Meestal 1 voor elke inwonend kind.
Voor nieuwbouw zijn er dacht ik al voorwaarden bij het aanleggen van priveparking. Vooral appartementen moeten voorzien in staanplaatsen voor de bewoners. Maar Daar zal dat appartement waarvan je spreekt mss niet de mogelijk voor hebben.
Hier in de straat hebben we gelukkig nog genoeg parking en desnoods parkeren we op het plein voor de deur, maar ik merk wat verder een zelfstandige op die denk ik een 6-tal wagens heeft. Of meer. Hijzelf een BMX X5, een Audi Quattro voor zijn vrouw. 2 mini’s, waarvan 1 voor de dochter. En dan nog twee camionetjes waar zijn gasten mee op pad trekken. Hij kan er vier in zijn voortuin zetten, terwijl de overige ergens gedropt worden in de straat. Hij koopt en verkoopt ook wagens die we dan kunnen aantreffen soms eens voor de deur, anderzijds bij de buren. Ze staan er dan meestal ook een paar weken. Dus dat je niet voor je eigen deur kunt parkeren is ook van toepassing in een randgemeente zoals hier waar iedereen toch een eigen garage of oprit heeft.
Het flagrante is ook dat je in deze wijk de voortuinen niet mogen verhard worden, terwijl dat bij de meeste huizen wel gebeurd is omwille van de vele wagens die men heeft. Op zich niet slecht voor mij, dat zijn er dan een paar minder op het straat, of op het plein hier vooraan.
in een recente fase in de verkaveling merk ik kleinere percelen met nog minder parking op het straat. Geen garage, maar wel een verharding om 1 wagen te parkeren. Dat vraagt dus om parkeerproblemen als iedereen een wagen aankoopt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4539
- Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Het kan moeilijk aan de inwoners liggen, want de wens dat iedereen een auto heeft is er al sinds de jaren '60.mailracer schreef:Ik denk niet dat er 1 politieke partij bestaat die pleit voor meer parkeerplaatsen. Althans niet in hoofdzaak. De omstandigheden in je omgeving kunnen wss niet meer veranderd worden. Tenzij een nieuwe parking voorzien op een nieuw terrein.
het is natuurlijk zeer vervelend dat je de situatie zienderogen ziet veranderen op een paar jaar tijd. Maar het zal altijd een probleem blijven als iedereen een auto wil of moet hebben. Meestal 1 voor elke inwonend kind.
Voor nieuwbouw zijn er dacht ik al voorwaarden bij het aanleggen van priveparking. Vooral appartementen moeten voorzien in staanplaatsen voor de bewoners. Maar Daar zal dat appartement waarvan je spreekt mss niet de mogelijk voor hebben.
Bovendien zijn veel bewoners ondertussen bejaard en hebben geen auto (meer).
Maar ook dat lost eigenlijk geen problemen op.
Wie een staanplaats heeft binnein zal die niet zomaar verkopen of verhuren, want dan komen er mensen in je appartementsgebouw die daar eigenlijk niet moeten zijn.
En 1 auto per appartement is ook veel te krap.
Je kunt politici niet verwijten dat iedreen een auto wil, en dat doe ik ook niet.
Maar wat ik ze wel verwijt is als ze een situatie erger maken, door openbaar domein met parking te verkopen aan de privé (ik weet niet of dit wettelijk is...).
En door dus die eigenaar van die bomen niet aan te spreken, ongetwijfeld kunnen ze die eigenaar verplichten de bomen te doen snoeien, maar ja, het gaat om familie van "een bevoorrecht persoon", dus gebeurt er niets...
Konden ze beletten dat er een rijschool kwam?
Dat weet ik niet.
Nu, ik ben van het principe, zelfs als er niets meer aan te doen is, ga ik slecht beleid afstraffen.
Had dit voorval er niet geweest had ik hoogstwaarschijnlijk N-VA gestemd, maar ik vind dat je als kiezer het beleid moet beoordelen.
Als je gewoon altijd voor dezelfde stemt, of ze het nu goed doen of slecht doen, waarom zouden ze dan nog moeite doen?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Alles begint bij een goede woonlocatie zoeken. Bij ons in de gemeente worden ook heel wat events georganiseerd in en rond het centrum.
Voor mij een voldoende reden om niet in die "zone" te gaan wonen. Ik hoef geen getjingel en zatte mensen voor mijn deur, een automatisch gevolg van een "event".
De enige keer dat ze bij ons de straat afsluiten is voor een "scholenloop", maar wel namiddag/avond. Ik wacht dan tot de baan vrij is en rij heel traag tot aan mijn oprit (na overleg met de signalisatie-aangever).
Bij ons in de gemeente is het elk weekend (zondagvoormiddag) markt en dan sluiten ze ook heel wat straten af (met veel appartementen dus navenant veel mensen geïmpacteerd). Maar als je daar komt wonen weet je dat. De parkings die beschikbaar zijn doorheen de week, zijn vanaf zondagochtend ook verboden, want daar staan de marktwagens op. Er zijn 2 appartementsblokken met een aparte doorgang naar een straat buiten de marktzone en die appartementen waren bij de "lokale bevolking" pôpulairder in aanschaf . De rest verplaatst zijn auto op voorhand.
In een buurgemeente sluiten ze het centrale plein (waar een gewestweg doorloopt) 2 keer per jaar compleet af:
- één keer voor fietserkes die per sé de weg willen monopoliseren -> zondagnamiddag, dus de impact voor de bewoners is beperkt, als je redelijk bent kan je er zelfs ff tussen als er geen fietserskes zijn
- één keer voor de kermis -> ik ken meerdere mensen die rond dat plein wonen, die telkens een lang weekend op reis gaan. Gefoor (letterlijk en figuurlijk) voor uw deur tot 5u 's nachts is niet zo leuk als je de dag nadien gaat werken
Maar dat is allemaal event-based.
Ik zou er meteen voor tekenen, mochten ze het hier autoluw maken: enkel bewoners en lokaal verkeer (naar de school vlakbij). Of enkelrichting invoeren, of verkeersremmers of wat dan ook. Maar de gemeente wil niet.
Of zelfs de schoolomgeving compleet autovrij maken (op bewoners na).
Maar niemand van mijn vrienden, familie of kennissen woont in een écht autovrije zone (bv een deel van de binnenstad in Lier), dus geen ervaring hoe dat gaat.
Voor mij een voldoende reden om niet in die "zone" te gaan wonen. Ik hoef geen getjingel en zatte mensen voor mijn deur, een automatisch gevolg van een "event".
De enige keer dat ze bij ons de straat afsluiten is voor een "scholenloop", maar wel namiddag/avond. Ik wacht dan tot de baan vrij is en rij heel traag tot aan mijn oprit (na overleg met de signalisatie-aangever).
Bij ons in de gemeente is het elk weekend (zondagvoormiddag) markt en dan sluiten ze ook heel wat straten af (met veel appartementen dus navenant veel mensen geïmpacteerd). Maar als je daar komt wonen weet je dat. De parkings die beschikbaar zijn doorheen de week, zijn vanaf zondagochtend ook verboden, want daar staan de marktwagens op. Er zijn 2 appartementsblokken met een aparte doorgang naar een straat buiten de marktzone en die appartementen waren bij de "lokale bevolking" pôpulairder in aanschaf . De rest verplaatst zijn auto op voorhand.
In een buurgemeente sluiten ze het centrale plein (waar een gewestweg doorloopt) 2 keer per jaar compleet af:
- één keer voor fietserkes die per sé de weg willen monopoliseren -> zondagnamiddag, dus de impact voor de bewoners is beperkt, als je redelijk bent kan je er zelfs ff tussen als er geen fietserskes zijn
- één keer voor de kermis -> ik ken meerdere mensen die rond dat plein wonen, die telkens een lang weekend op reis gaan. Gefoor (letterlijk en figuurlijk) voor uw deur tot 5u 's nachts is niet zo leuk als je de dag nadien gaat werken
Maar dat is allemaal event-based.
Ik zou er meteen voor tekenen, mochten ze het hier autoluw maken: enkel bewoners en lokaal verkeer (naar de school vlakbij). Of enkelrichting invoeren, of verkeersremmers of wat dan ook. Maar de gemeente wil niet.
Of zelfs de schoolomgeving compleet autovrij maken (op bewoners na).
Maar niemand van mijn vrienden, familie of kennissen woont in een écht autovrije zone (bv een deel van de binnenstad in Lier), dus geen ervaring hoe dat gaat.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
- Locatie: TIELT
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
er is idd overal een groot parkeerprobleem, en dan voert men nog sms beurtelings parkeren in of straatversmallingen die het er nog moeilijker op maken.... Ik ben voorstander dat stedebouw bij iedere grote verbouwing of nieuwbouw deze enkel maar aflevert wanneer er een garage, carport of staanplaats op het eigen perceel voorzien is, en men dit ook gebruikt, verbod om zelf te parkeren op straat voor zn eigendom wanneer men een oprit, garage, staanplaats of carport heeft.... bij ons staat een groot deel van de wijk volgeparkeerd, dan nog in zigzag dat je er met een camionet amper doorgeraakt, en met een camion die moet gaan leveren nog moeilijker, gevaarlijk voor de fietsers ook, en dat is uit pure luiheid meestal...
Heb je meerdere voertuigeb, dan maar meer plaats voorzien, zo heb ik een garage, die ik nooit gebruik, de oprit ervoor sporadisch, dubbele grote carport voor 2 wagens en oprit ervoor voor nog eens 2 wagens, en heb nog een verharde bijkomende plaats voorzien, voor mijn trailer en remorque, want hoeveel laten die ook soms niet op straat staan...
Heb je meerdere voertuigeb, dan maar meer plaats voorzien, zo heb ik een garage, die ik nooit gebruik, de oprit ervoor sporadisch, dubbele grote carport voor 2 wagens en oprit ervoor voor nog eens 2 wagens, en heb nog een verharde bijkomende plaats voorzien, voor mijn trailer en remorque, want hoeveel laten die ook soms niet op straat staan...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Elite Poster
- Berichten: 5514
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Volledig los van de specifieke situatie hier vind ik sommige opmerkingen toch getuigen van een steeds verder gaande individualisering en verzuring van een deel van de bevolking. Men kijkt louter naar het eigen belang en is niet meer bereid tot veel toegevingen daarop. Elk alternatief is onmogelijk.
Het probleem is algemeen, er zijn gewoon teveel wagens. Dat geldt voor steeds meer plaatsen. Uiteraard wil niemand de eigen wagen(s) verminderen maar ergert men zich wel aan de wagens van anderen ende problemen die zij (niet wij) veroorzaken. Met het nog steeds toenemend aantal wagens en de afnemende ruimte door stijgende bevolking wordt dit probleem steeds groter.
Het beleid kiest momenteel steeds vaker voor verdichting, dit om de weinige open ruimte te bewaren. Ook wordt er meer gekozen om de leefbaarheid te verhogen door wagengebruik af te remmen. Gezien de bovengenoemde problemen en om gezondheidsredenen is dit niet alleen een valabele keuze maar ook een wereldwijde trend. Helaas willen sommigen uit puur egoïstische reflexen de oude fouten behouden omdat dit nu eenmaal gemakkelijk is en omdat de kracht van verandering dus van een ander moet komen.
Dat een beleid veel evenementen organiseert is blijkbaar een probleem terwijl je dit ook als een voordeel kan bekijken.
Het leven is kiezen en kiezen is verliezen, steeds alles willen en nooit iets willen toegeven is onmogelijk en zal enkel tot frustraties leiden, Quod erat demonstrandum.
Het probleem is algemeen, er zijn gewoon teveel wagens. Dat geldt voor steeds meer plaatsen. Uiteraard wil niemand de eigen wagen(s) verminderen maar ergert men zich wel aan de wagens van anderen ende problemen die zij (niet wij) veroorzaken. Met het nog steeds toenemend aantal wagens en de afnemende ruimte door stijgende bevolking wordt dit probleem steeds groter.
Het beleid kiest momenteel steeds vaker voor verdichting, dit om de weinige open ruimte te bewaren. Ook wordt er meer gekozen om de leefbaarheid te verhogen door wagengebruik af te remmen. Gezien de bovengenoemde problemen en om gezondheidsredenen is dit niet alleen een valabele keuze maar ook een wereldwijde trend. Helaas willen sommigen uit puur egoïstische reflexen de oude fouten behouden omdat dit nu eenmaal gemakkelijk is en omdat de kracht van verandering dus van een ander moet komen.
Dat een beleid veel evenementen organiseert is blijkbaar een probleem terwijl je dit ook als een voordeel kan bekijken.
Het leven is kiezen en kiezen is verliezen, steeds alles willen en nooit iets willen toegeven is onmogelijk en zal enkel tot frustraties leiden, Quod erat demonstrandum.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
- Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
- Bedankt: 145 keer
Ik draai het om, er zijn niet teveel autos er is gewoon teweinig plaats doordat teveel mensen te dicht op elkaar wonen.Dizzy schreef:Volledig los van de specifieke situatie hier vind ik sommige opmerkingen toch getuigen van een steeds verder gaande individualisering en verzuring van een deel van de bevolking. Men kijkt louter naar het eigen belang en is niet meer bereid tot veel toegevingen daarop. Elk alternatief is onmogelijk.
Het probleem is algemeen, er zijn gewoon teveel wagens. Dat geldt voor steeds meer plaatsen. Uiteraard wil niemand de eigen wagen(s) verminderen maar ergert men zich wel aan de wagens van anderen ende problemen die zij (niet wij) veroorzaken. Met het nog steeds toenemend aantal wagens en de afnemende ruimte door stijgende bevolking wordt dit probleem steeds groter.
Het beleid kiest momenteel steeds vaker voor verdichting, dit om de weinige open ruimte te bewaren. Ook wordt er meer gekozen om de leefbaarheid te verhogen door wagengebruik af te remmen. Gezien de bovengenoemde problemen en om gezondheidsredenen is dit niet alleen een valabele keuze maar ook een wereldwijde trend. Helaas willen sommigen uit puur egoïstische reflexen de oude fouten behouden omdat dit nu eenmaal gemakkelijk is en omdat de kracht van verandering dus van een ander moet komen.
Dat een beleid veel evenementen organiseert is blijkbaar een probleem terwijl je dit ook als een voordeel kan bekijken.
Het leven is kiezen en kiezen is verliezen, steeds alles willen en nooit iets willen toegeven is onmogelijk en zal enkel tot frustraties leiden, Quod erat demonstrandum.
Open ruimte kan mij echt gestolen worden...
-
- Elite Poster
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
Hoezo, te weinig plaats!? Alles is toch parking, met uitzondering van Antwerpen stad dan
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Berichten: 5514
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Maak gewoon nog een aarde bij en het is opgelost.Gray schreef:Ik draai het om, er zijn niet teveel autos er is gewoon teweinig plaats doordat teveel mensen te dicht op elkaar wonen.
Open ruimte kan mij echt gestolen worden...
Er is ook niet te weinig plaats door verdichting wel door teveel mensen op een sowieso beperkte oppervlakte. Die mensen willen dan weer teveel wagens en zo zit men in de huidige situatie. Het promoten van wagens en ze zelfs subsidiëren zoals nergens ter wereld is dan niet aangewezen.
Toevallig vandaag dit nieuws: https://www.knack.be/nieuws/belgie/enqu ... 99509.html
Er is dus vraag naar een veilige en leefbare verkeersomgeving ende beleidsmaatregelen zijn dus een antwoord op die vraag. De persoonlijke ongemakken en belangen zijn ondergeschikt aan het algemeen belang.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
-
- Elite Poster
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
Een ¨algemeen belang¨ dat beslist wordt door partijvoorzitters en niet meer door de burger
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
In sommige gevallen wordt de leefbaarheid verlaagd door wagengebruik af te remmen.Dizzy schreef: Ook wordt er meer gekozen om de leefbaarheid te verhogen door wagengebruik af te remmen.
Voorbeeldje dat ik zag in Nederland een tijdje terug (Zaanstad). Een (voor ons) doolhof van een woonwijk waar watertjes doorlopen en waar het volledig verkeersvrij was. Wij waren te voet en het was aangenaam wandelen, fietsen kon er ook maar ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat het voor de bewoners toch moeilijk moet zijn om bv. boodschappen te doen. Kom maar naar je huis met een aantal zakken en bakken drank. Wat met leveringen? Verhuizen? Zelfs brandweer/ziekenwagen leek mij niet evident door de smalle (misschien net genoeg voor een kleine auto) kronkelende paadjes tussen de huizen. Men moest het daar niet verkeersvrij maken want autoverkeer is er onmogelijk. Op de slechtste locaties zat je toch enkele 100-den meter van plaatsen waar je wel met de auto kon geraken.
Echt leefbaar wil zeggen dat mensen die niet in je straat moeten zijn er ook niet komen maar bewoners moeten natuurlijk wel thuis geraken en hun auto(s) kwijt geraken, tegelijk moet gezorgd worden dan bv. winkelstaten autoluw/vrij zijn maar dat men toch kan leveren. Wil je die winkels laten floreren moeten ze goed bereikbaar zijn dus goed, frequent OV, deelfietsen of wat dan ook maar ook voldoende parkeergelegenheid dichtbij of met frequente OV link. Om dat te bereiken is een lange termijnvisie nodig en dat is er al lang niet meer.
Parking buiten de stad met OV naar de winkels hebben ze in Mechelen goed begrepen. Geen idee hoe het met de bewoners in de stad zit natuurlijk.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Berichten: 4539
- Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Dus je kiest één keer, en daarna stopt de wereld met draaien en verandert er niets meer?heist_175 schreef:Alles begint bij een goede woonlocatie zoeken. Bij ons in de gemeente worden ook heel wat events georganiseerd in en rond het centrum.
Voor mij een voldoende reden om niet in die "zone" te gaan wonen.
Sedert ik daar ben gaan wonen, zijn er géén appartementen bijgebouwd, of huizen naar appartementen omgevormd, dus daar ligt het al niet aan.
De winkeltjes onder een paar van die appartementen waren er toen ook al, alhoewel het een ander soort winkeltjes waren.
De zijstraat, daar kon je parkeren, want de takken van die bomen kwamen bijlange zover niet.
Aan het park was géén school gevestigd.
In de plaats van 30km van mijn appartement, werkte ik in de gemeente zelf, ik kon makkelijk met de fiets naar het werk, als ik dat wilde.
De rijschool was een videotheek.
Het oude gemeentehuis was nog in gebruik, met een parking die openbaar was.
De brandweerkazerne was nog modern genoeg (van belang voor mocht men in de plaats appartementen zetten).
Er waren al evenementen, maar die waren nog niet op de schaal zoals ze nu zijn.
Er waren nog geen bewonerskaarten, en voor de niet-bewoners was het nog geen blauwe zone.
Dat toont aan dat de parkeerproblemen er geleidelijk aan gekomen zijn, maar ze kunnen niet komen omdat er plots zoveel bewoners bijgekomen zijn, want er zijn geen appartementsblokken bijgekomen, integendeel, er zijn zelfs veel van de medebewoners van die appartementen die niet meer in auto rijden, vanwege de leeftijd.
Zie hierboven.heist_175 schreef:Maar als je daar komt wonen weet je dat.
Mensen kopen iets, kijken waar ze gaan wonen, lening loopt over 20 jaar, en tegenwoordig zijn er zelfs mensen die tot 35 jaar lenen.
Wat verandert er allemaal niet in die 20 à 35 jaar?
Mijn grootvader zaliger kwam indertijd het omgekeerde tegen.
Waar hij woonde was een rustige wijk in Kortrijk, vlak bij de Leie, maar doordat er grote werken waren aan de Leieboorden, die vele jaren gingen duren, werd het verkeer omgeleid.
Hij zag nog nauwelijks iemand passeren, een doods gevoel dus.
Had hij misschien 50 jaar ervoor een waarzegger moeten raadplegen om dat te voorspellen?
Ik denk dat autoluw of autovrij (met uitzondering voor bewoners) in mijn situatie zeker geen nadeel zou zijn...heist_175 schreef:Maar dat is allemaal event-based.
Ik zou er meteen voor tekenen, mochten ze het hier autoluw maken: enkel bewoners en lokaal verkeer (naar de school vlakbij). Of enkelrichting invoeren, of verkeersremmers of wat dan ook. Maar de gemeente wil niet.
Of zelfs de schoolomgeving compleet autovrij maken (op bewoners na).
Dan moet je ineens met het theoretische maximum rekening houden, want als iemand zijn eigendom verkoopt, en hij had 1 wagen, en een ander komt er wonen met 2 wagens, is die ruimte niet meer bij te maken natuurlijk.laroyj schreef:Heb je meerdere voertuigeb, dan maar meer plaats voorzien, zo heb ik een garage, die ik nooit gebruik, de oprit ervoor sporadisch, dubbele grote carport voor 2 wagens en oprit ervoor voor nog eens 2 wagens,
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
- Locatie: TIELT
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
ik heb er nochtans 2 plaatsen bijgemaakt, en ken er zo toch nog hoor, die doorgang naar achter gemaakt hebben, of carport aangebouwd, bij de meeste nieuwbouwappartementen is er tegenwoordig de mogelijkheid een standplaats of garage bij te kopen..., enige probleem zijn rijwoningen, maar daar zijn ook opties, desnoods onder de grond bij nieuwbouw, of integreren in het gebouw... of ergens anders een garage horen, kopen, bouwen in de omgeving waar men de auto kwijt kan, zo hebben wij reeds een garage op 100m afstand van ons appartement gekocht en zijn we nog op zoek naar een 2de garage...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Elite Poster
- Berichten: 5514
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
In Nederland is men veel verder met een visie over mobiliteit en alternatieve vervoersvormen. Rij gewoon maar eens met een fiets over de grens en je acht je op een andere planeet. Ineens is er wel ruimte/geld voor een deftig fietspad. De wegen zijn aangepast in de centra zodat ze duidelijk aangeven wat de functie is. Nederlanders zijn nogal regelneven maar op dit punt komt dat van pas. Hun steden zijn ook veel dichter bebouwd dan bij ons en ze hebben dan ook meer open ruimte tussen de steden. Bij ons zijn het de lelijkste linten ter wereld met het ene huis dat het andere afbreekt na elkaar.
Als je ergens gaat wonen waar een bijzondere situatie is, dan moet je ook met voor- en nadelen leven. Er zijn bovendien echt wel alternatieven om met een situatie om te gaan buiten klagen en niets doen. De bakfietsen bestaan nu zelfs elektrisch, er zijn diverse vormen van karretjes etc... Anderzijds woon je dan ook in een gebied waar veel toeristen jaloers op zijn. Wil je dat niet, dan ben je vrij om te verhuizen naar waar het beter is.
Ligging is alles tegenwoordig. Kies uw woning goed en je bespaart je een pak problemen. Ik heb persoonlijk nooit een 2e wagen gewild. Met dat uitgespaarde geld reizen wij meerdere keren per jaar. Met 1 wagen kunnen wij alle verplaatsingen doen, de rest is met OV of de fiets als te voet te ver is. Mijn woning was verplicht met 1 garage en 1 staanplaats voor de garage. Ik heb dus 1 plaats... over. De garage staat niet vol rommel zodat de wagen buiten zou moet staan.
Verhuizen is echt niet zo onoverkomelijk. Ik ben verhuisd voor meer werkgelegenheid, anders had ik dagelijks uren in de wagen gezeten, enkel voor het werk. Dat wou ik niet en dus koos ik voor een andere, betere ligging vlakbij OV en aan de rand van de stad. Dat laat me toe zowel met fiets als OV te reizen. Met de wagen ga ik amper 2 keer per jaar naar de stad. Parkeertarieven zijn mijn probleem niet. Mijn eerste woning heb ik na 9 jaar verkocht voor het dubbel van de aankoopprijs, met een deel van de winst kocht ik een nieuwe woning die nog beter gelegen was. De wereld verandert inderdaad en daar kan je weinig aan doen... maar je kan zelf ook veranderen EN zelfs verbeteren. Denken dat alles in uw schoot gaat komen vallen zonder enig nadeel zal enkel frustraties opleveren over de anderen die maar niet willen veranderen.
Als je ergens gaat wonen waar een bijzondere situatie is, dan moet je ook met voor- en nadelen leven. Er zijn bovendien echt wel alternatieven om met een situatie om te gaan buiten klagen en niets doen. De bakfietsen bestaan nu zelfs elektrisch, er zijn diverse vormen van karretjes etc... Anderzijds woon je dan ook in een gebied waar veel toeristen jaloers op zijn. Wil je dat niet, dan ben je vrij om te verhuizen naar waar het beter is.
Ligging is alles tegenwoordig. Kies uw woning goed en je bespaart je een pak problemen. Ik heb persoonlijk nooit een 2e wagen gewild. Met dat uitgespaarde geld reizen wij meerdere keren per jaar. Met 1 wagen kunnen wij alle verplaatsingen doen, de rest is met OV of de fiets als te voet te ver is. Mijn woning was verplicht met 1 garage en 1 staanplaats voor de garage. Ik heb dus 1 plaats... over. De garage staat niet vol rommel zodat de wagen buiten zou moet staan.
Verhuizen is echt niet zo onoverkomelijk. Ik ben verhuisd voor meer werkgelegenheid, anders had ik dagelijks uren in de wagen gezeten, enkel voor het werk. Dat wou ik niet en dus koos ik voor een andere, betere ligging vlakbij OV en aan de rand van de stad. Dat laat me toe zowel met fiets als OV te reizen. Met de wagen ga ik amper 2 keer per jaar naar de stad. Parkeertarieven zijn mijn probleem niet. Mijn eerste woning heb ik na 9 jaar verkocht voor het dubbel van de aankoopprijs, met een deel van de winst kocht ik een nieuwe woning die nog beter gelegen was. De wereld verandert inderdaad en daar kan je weinig aan doen... maar je kan zelf ook veranderen EN zelfs verbeteren. Denken dat alles in uw schoot gaat komen vallen zonder enig nadeel zal enkel frustraties opleveren over de anderen die maar niet willen veranderen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Ik moet zeggen waar ik woon heb ik van al die problemen die mensen benoemen totaal geen last. Zit midden in het centrum en mijn straat is een stilstaanstraat geen parkeerstraat.
Maar ik heb dan ook geen auto nodig en doe soms eens beroep op iemand die ik dan vergoed om eens een uurke de zware dingen van de winkel te brengen naar men appartement.
Maar ik heb dan ook geen auto nodig en doe soms eens beroep op iemand die ik dan vergoed om eens een uurke de zware dingen van de winkel te brengen naar men appartement.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4539
- Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Ik vind het spijtig dat men altijd bij elk probleem met "verzuring" zwaait.Dizzy schreef:Volledig los van de specifieke situatie hier vind ik sommige opmerkingen toch getuigen van een steeds verder gaande individualisering en verzuring van een deel van de bevolking. Men kijkt louter naar het eigen belang en is niet meer bereid tot veel toegevingen daarop. Elk alternatief is onmogelijk.
Op die manier vraag je je af : lossen politici ook nog eens problemen op of maken ze er alleen maar bij?
Ik denk dat die die met een bakfiets rondrijden en alles in de stad doen niet minder egoïstisch zijn dan de rest, zij voelen zich gewoon goed bij die stijl, en omwille van hun persoonlijke situatie is het mogelijk.
Hier kan dat toch het probleem niet zijn?Dizzy schreef:Het probleem is algemeen, er zijn gewoon teveel wagens.
Er zijn geen appartementen bijgekomen de laatste 5 jaar.
Ik kan mij moeilijk voorstellen dat met de crisis plots mensen die maar één wagen hadden in een koppel plots er 2 hebben, zeker als je ook de omgekeerde beweging hebt: bejaarden die niet meer in auto rijden en de bus nemen (bushalte is ook in die straat).
Maar enerzijds zijn er niet extra bewoners, maar wel parkeerplaatsen geschrapt, dus is het niet een probleem van "teveel auto's", maar van het schrappen van parkeerplaatsen.
Je moet het ook realistisch bekijken.Dizzy schreef:Dat geldt voor steeds meer plaatsen. Uiteraard wil niemand de eigen wagen(s) verminderen maar ergert men zich wel aan de wagens van anderen ende problemen die zij (niet wij) veroorzaken. Met het nog steeds toenemend aantal wagens en de afnemende ruimte door stijgende bevolking wordt dit probleem steeds groter.
Wie niet op een boogscheut van zijn werk woont, of als het werk moeilijk bereikbaar is met het openbaar vervoer is dat geen optie.
En dat is dan ook de schuld van onze politici, of wie levert er bouwvergunningen af, wie maakt er ruimtelijke ordeplannen?Dizzy schreef:Nederlanders zijn nogal regelneven maar op dit punt komt dat van pas. Hun steden zijn ook veel dichter bebouwd dan bij ons en ze hebben dan ook meer open ruimte tussen de steden. Bij ons zijn het de lelijkste linten ter wereld met het ene huis dat het andere afbreekt na elkaar.
Niet de 'verzuurde' burger, maar wel degelijk de politici.
In de jaren '60 schreef een auteur al dat wij het lelijkste land ter wereld zijn, omwille van de ruimtelijke wanorde.
De situatie zal wel wat verbeterd zijn, maar dat wildbouwen sleep je wel mee.
https://www.standaardboekhandel.be/seo/ ... ter-wereld
Zoals gezegd, de situatie WAS niet zo, de ligging was heel goed, parkeren was geen probleem, de evenementen waren veel minder, enz.Dizzy schreef:Als je ergens gaat wonen waar een bijzondere situatie is, dan moet je ook met voor- en nadelen leven. Er zijn bovendien echt wel alternatieven om met een situatie om te gaan buiten klagen en niets doen. De bakfietsen bestaan nu zelfs elektrisch, er zijn diverse vormen van karretjes etc... Anderzijds woon je dan ook in een gebied waar veel toeristen jaloers op zijn. Wil je dat niet, dan ben je vrij om te verhuizen naar waar het beter is.
Het is precies door het ingrijpen van de locale Overheid dat het verslechterd is.
Je kunt dan heel de tijd verhuizen, maar dat is ook maar een zwakke oplossing.
Ik heb nu veel meer familie en vrienden in Kortrijk wonen dan in de richting van mijn werk, en wie kan garanderen dat ik daar binnen 5 jaar nog werk?
Kopen en verkopen, EPC normen, allemaal niet zo eenvoudig.
Zoals gezegd, de ligging was perfect, maar het beleid van de locale Overheid heeft veel om zeep geholpen.Dizzy schreef:Ligging is alles tegenwoordig. Kies uw woning goed en je bespaart je een pak problemen.
Ik ben alleen dus 1 wagen is minimum en maximum tegelijk.Dizzy schreef:Ik heb persoonlijk nooit een 2e wagen gewild. Met dat uitgespaarde geld reizen wij meerdere keren per jaar. Met 1 wagen kunnen wij alle verplaatsingen doen, de rest is met OV of de fiets als te voet te ver is. Mijn woning was verplicht met 1 garage en 1 staanplaats voor de garage. Ik heb dus 1 plaats... over. De garage staat niet vol rommel zodat de wagen buiten zou moet staan.
Ik zit geen uren in de weg, ongeveer 1 uur heen en terug, maar nog eens, ben jij zo zeker van je job dat je direct je huis verkoopt als je van job verandert?Dizzy schreef:Verhuizen is echt niet zo onoverkomelijk. Ik ben verhuisd voor meer werkgelegenheid, anders had ik dagelijks uren in de wagen gezeten, enkel voor het werk.
En ben jij zo zeker dat ze ook geen vervelende maatregelen gaan nemen in jouw gemeente/stad?
Altijd dat belerende vingertje: ik weet hoe het moet.Dizzy schreef:Denken dat alles in uw schoot gaat komen vallen zonder enig nadeel zal enkel frustraties opleveren over de anderen die maar niet willen veranderen.
Morgen is er op het werk een alternatieve vervoersdag, iedereen wordt aangemoedigd om iets anders dan de auto te gebruiken (of te carpoolen).
Ik heb eens gevraagd, diegenen die van een zekere afstand moeten komen, komen gewoon met de wagen.
Diegene die de fiets komen zullen diegene zijn die anders ook met de fiets zouden komen.
En van een paar collega's weet ik dat ze in het laatste jaar verhuisd zijn... niet zover van waar ik woon, dus ook niet in de buurt van hun werk.
En een collega zei mij daarstraks : "Verhuizen, dat heb ik één keer gedaan, nooit meer!".
En dat zijn over het algemeen 20'ers of 30'ers...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 766
- Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 13 keer
Ik hoorde net een interessant stukje op radio 1 nav het kopstukkendebat in Gent waar NV-A de trams wegwilt (itt NV-A Antwerpen die bussen wil vervangen door extra trams)
Maar het was vooral over de efficientie van vervoer.
Een auto gebruikt volgens de prof in kwestie gemiddeld 50 m² per persoon, een bus 3.5m² en een tram 2.5m².
Maar het was vooral over de efficientie van vervoer.
Een auto gebruikt volgens de prof in kwestie gemiddeld 50 m² per persoon, een bus 3.5m² en een tram 2.5m².