Hi
Ik vond hier in een kast (en het ligt hier al langer):
Een alarmpistool (RG5), zilveren munten en wat goud (dasspeld, ring, ...) - erfenis.
Wie zou interesse kunnen hebben in zo'n pistool? Ik zou het willen verkopen (mocht het nog enige waarde hebben), maar ik zou niet goed weten waar ik daar mee naar toe moet.
Idem voor het goud en de munten, er zijn genoeg winkeltjes in Antwerpen waar ik dat zou kunnen laten schatten, maar ik heb (misschien wel onterecht) wat schrik. In hoeverre gaat men mij op een eerlijke manier vertellen wat dat allemaal waard is (er zit ook 1 stukje bij met een steentje in).
Dus als iemand mij in de goeie richting kan duwen, graag.
Alarmpistool en wat goud...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
http://www.hansnagy.be ook, die test het meteen terwijl je er bij bent en geeft er een duidelijke toffe uitleg bij. En wil je een juweel laten maken kan je het meteen als betaalmiddel/grondstof gebruiken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Wel even nakijken of het alarmpistool Belgisch gekeurd is. BEL en 4 cijfers er achter... Anders zou je wel eens in de problemen kunnen komen met de verkoop ervan.
Oh ja, en ook niet versturen...
Oh ja, en ook niet versturen...
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
Die munten kan je misschien eens door google halen. Krugerrand, Belgische louis enz. zijn populair. Idem voor zilveren munten. Kwestie van een idee te hebben.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
De sieraden hebben normaal gezien een stempel (bv 750 voor 18k goud etc, ff stempel goud in google zoeken).
Gewicht x de huidige prijs geeft je de minimumwaarde. Bij inkoop geven ze meestal enkel de gewichtsprijs tenzij het iets zeer mooi / speciaal is.
Gewicht x de huidige prijs geeft je de minimumwaarde. Bij inkoop geven ze meestal enkel de gewichtsprijs tenzij het iets zeer mooi / speciaal is.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 23 keer
Dat alarmpistool Rohm model RG5 is zeker niet BEL gekeurd en wordt dus aanzien als een volwaardig en dus ook vergunning plichtig vuurwapen. Maw. de enige juiste manier om hier geen miserie mee te krijgen is vrijwillig afstand doen bij de politie op basis van een model 10 en met een verklaring dat je dit gevonden/ontdekt hebt.ygeffens schreef:Hi
Een alarmpistool (RG5),
Wie zou interesse kunnen hebben in zo'n pistool? Ik zou het willen verkopen (mocht het nog enige waarde hebben), maar ik zou niet goed weten waar ik daar mee naar toe moet.
Het verkopen, te koop aanbieden of het gewoon houden zonder vergunning is een inbreuk op de wapenwet(op zijn minst verboden wapenbezit) en kan ernstige consequenties inhouden op strafrechtelijk vlak.
Laat je nu hierdoor niet echt afschrikken je zult de eerste niet zijn die een dergelijk "wapen" vind maar het is wel belangrijk wat je er mee doet om geen onnodige miserie te krijgen....
murdock447
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 69 keer
Is van mijn vader uit zijn legertijd (zo werd mij toch verteld), 1953 (?)murdock447 schreef: Dat alarmpistool Rohm model RG5 is zeker niet BEL gekeurd en wordt dus aanzien als een volwaardig en dus ook vergunning plichtig vuurwapen. Maw. de enige juiste manier om hier geen miserie mee te krijgen is vrijwillig afstand doen bij de politie op basis van een model 10 en met een verklaring dat je dit gevonden/ontdekt hebt.
Misschien was het toen wel toegestaan.
Soit, voor mij geen probleem, als ik het inlever ben ik er van af, ik heb met dat pistool geen enkele emotionele binding
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ik zal al eens beginnen met de goudtips, waarvoor dank.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.