Bestellingen bij amazon.de
-
- Premium Member
- Berichten: 552
- Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
- Locatie: Leuven (016)
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 30 keer
je kan je taal aanpassen in de menubalk rechts bovenaan.
- mailracer
- Elite Poster
- Berichten: 3870
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
niet alles komt rechtstreeks uit de magazijnen van amazon ondanks dat er staat verzonden door amazon. soms dient een derde partij nog de verzending te doen naar het centrale punt. mogelijk is daar iets verkeerd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Enige dat echt van tel is, is de verwachte (of gegarandeerde, ingeval Prime of premium shipping) leveringsdatum die ze je opgegeven hebben. Is die al verstreken?Gray schreef:Zijn er problemen bij amazon? Verlede zondag iets besteld (verkocht en verzonden door Amazon en in stock) en nu nog altijd niet verzonden?
Heb zelf ook al meegemaakt dat ik iets bestel, dan dagen er niet msser van hoor, tot het de avond voor de leveringsdatum plots met DHL Express/UPS Express verzonden is en de volgende dag (leveringdatum) bij mij thuis geleverd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
- Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
- Bedankt: 145 keer
De verwachte leveringsdatum is nog niet verstreken maar als ze ten vroegste pas maandag verzenden geraakt dat nooit op tijd hier. (ik verwacht ook dat ze het gewoon met standaard shipping verzenden)
ok, dan weet ik dat het geen algemeen probleem zal zijn.decat schreef:Hier in de nacht van dinsdag op woensdag iets besteld en werd vandaag geleverd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Ze kunnen echt, als ze willen tenminste, van elk warenhuis in de EU 's avonds nog met DHL Express/UPS Express sturen en het gaat de volgende dag aankomen. Vanaf Oost-Duitsland gaat het dan bv meteen naar Leipzig en die nacht nog de vlieger op richting Brussel en om 8u 's morgens ligt het al in de bestelwagen. Ze kunnen zelfs de zondag afgeven aan DHL Express voor levering op maandag heb ik gemerkt. Vanaf de warenhuizen rond de grens kunnen ze het 's nachts ook nog zelf tot heel laat bij bpost binnenbrengen voor levering de volgende dag.Gray schreef:De verwachte leveringsdatum is nog niet verstreken maar als ze ten vroegste pas maandag verzenden geraakt dat nooit op tijd hier. (ik verwacht ook dat ze het gewoon met standaard shipping verzenden).
Ik weet niet wat de specifieke regels zijn om te bepalen of ze dat al dan niet de grote middelen inschakelen. Ik heb al Expresslevering gehad met standaardverzending. In mijn geval, als een zending te laat aankwam, was het afaik altijd de schuld van bpost oid, Amazon was op tijd.
Laat ons zeker de afloop weten!
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Als het effectief te laat is, maar het was een verwachte leveringsdatum ipv een "gegarandeerde leveringsdatum", heb je toch 1 voordeel: als het item je niet aanstaat (maar de beschrijving etc was wel correct) dan kan je het op hun kosten terugsturen met als reden "te laat" voor een volledige refund. Afaik mag je deze reden binnen de volledige terugzendtermijn nog inroepen.Gray schreef:met "niet op tijd hier" wil ik zeggen "niet volgens de afgesproken tijd", voor alle duidelijkheid het is niet zo heel dringend.
Maar ik laat nog wel iets weten over de afloop
Als je het item wil houden denk ik niet dat je compensatie kan krijgen (itt een "gegarandeerde leveringsdatum") maar je kan altijd eens contact opnemen.
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5263
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Zou het niet gewoon aan dhl liggen die zouden ooit eens ram leveren na 2 weken leveren heb ik gezegd dat het terug naar de afzender mocht. Ze konden het adres niet vinden of weet ik veel wat ze zeiden tekens dat het bedrijf niet bereikbaar was, .. alsof er een poort stond.Bart_Herbots schreef:Iemand deze maand ook problemen om iets geleverd te krijgen. De eerste keer ging het via een dhl gaan maar de trackingnummer dat werd meegegeven was te kort dus nergens opzoekbaar. Het bezorgtijdstip werd steeds verschoven tot ik er genoeg van had en de zending opnieuw liet versturen. Dat ging allemaal vlot via mijn amazon.de
De nieuwe poging gingen ze verzorgen via een andere koerier en ik nam daarnaast ook nog eens het 1 maand gratis op proef amazon prime zodat het pakket al de volgende dag zou geleverd worden. Dus op zaterdag 16 dec zouden ze langskomen doch niemand gezien. Het bizarre is dat op de trzcking staat op weg naar bezorgadres UNKNOWN, NL ???
Clue van het verhaal was dat het helemaal geen bedrijf was gewoon een alleenstaand huis zonder poorten. Dus wie weet waar die het 2 weken proberen te leveren heeft.
DHL express levert redelijk goed, maar als je DHL parcel hebt hou u dan maar vast, het zou wel eens een ritje kunnen worden. Wees blij dat je GLS niet hebt wie weet wat er dan gebeurd dat kan vanalles zijn, kapot verkeerd adres/locatie, ..
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Bestelling van woensdag 22/8 19u, iets van Amazon zelf en ik heb Prime (niets exotisch: 32Gb Sandisk microSD kaartje)
In principe zou ik dat dan donderdag 23/8 moeten krijgen.
Reeds bij de bestelling wordt aangegeven dat het pas vrijdag 24/8 geleverd zou worden.
Gisteravond stond er dat ik het zaterdag 25/8 zou krijgen.
En vandaag staat er dat ik het ergens tussen 25/08 en 31/08 zou krijgen.
Ze hebben daar nog wel werk met hun logistieke keten...
In principe zou ik dat dan donderdag 23/8 moeten krijgen.
Reeds bij de bestelling wordt aangegeven dat het pas vrijdag 24/8 geleverd zou worden.
Gisteravond stond er dat ik het zaterdag 25/8 zou krijgen.
En vandaag staat er dat ik het ergens tussen 25/08 en 31/08 zou krijgen.
Ze hebben daar nog wel werk met hun logistieke keten...
- svermassen
- Elite Poster
- Berichten: 1899
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
Das inderdaad een puinhoop.
Maar als het een dringende bestelling is, nooit bij Amazon bestellen is de tip
Maar als het een dringende bestelling is, nooit bij Amazon bestellen is de tip
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Wel levertermijn UPS Standard ES-BE is 2 dagen dus dat wil zeggen dat ze het dan op de dag van de verwachte levering verzonden is.Gray schreef:ter info: Het werd uiteindelijk verzonden vanuit Madrid met UPS standard en kwam 2 dagen na de verwachte aflevering aan.
Zoals ik al zei, als je er niet content mee bent kan je dankzij dit feit het op hun kosten terugsturen, "te laat geleverd" als reden selecteren.
Indien wel content, klaag eens bij de klantendient, misschien geven ze wel iets van comp. Stuur een kort berichtje waarin je erop wijst dat het door hen verzonden werd op de leverdag en dat het dus 2 dagen te laat aankwam. Recht op compensatie heb je alleen maar bij gegarandeerde leverdata, jij kan enkel de gunst krijgen.
Als je het moet hebben op een dag, gebruik dan een verzending met gegarandeerde leverdag. Als het dan alsnog te laat aankomt krijg je tenminste de verzendkost volledig terugbetaald (en opnieuw, je kan het terugsturen op hun kosten eventueel).svermassen schreef: Maar als het een dringende bestelling is, nooit bij Amazon bestellen is de tip
-
- Elite Poster
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
- Locatie: Arendonk
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 69 keer
Ik heb ook alleen maar positieve ervaringen met de verzendsnelheid van Amazon.de
Je kan het uiteraard niet vergelijken met hoe Coolblue het doet.
Ik heb wel Prime van Amazon.de, de leverdata zijn in de meeste gevallen overschat, 1 à 2 dagen vroeger heb ik wat ik bestelde. Ik kies bij mijn bestelling dan ook wel altijd voor artikels die ook onder de Prime voorwaarden kunnen verzonden worden.
Je kan het uiteraard niet vergelijken met hoe Coolblue het doet.
Ik heb wel Prime van Amazon.de, de leverdata zijn in de meeste gevallen overschat, 1 à 2 dagen vroeger heb ik wat ik bestelde. Ik kies bij mijn bestelling dan ook wel altijd voor artikels die ook onder de Prime voorwaarden kunnen verzonden worden.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Heb ik ook al ondervonden! Maar het item dat je aankoopt kan aardig verschillen in prijs bij een ander. Daarom kan ik best wel leven als het wat later komt..svermassen schreef:Das inderdaad een puinhoop.
Maar als het een dringende bestelling is, nooit bij Amazon bestellen is de tip [emoji38]
Verstuurd vanaf mijn Nexus 6 met Tapatalk
- svermassen
- Elite Poster
- Berichten: 1899
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
Het is niet dat ik dit negatief ervaar.
Je leert ermee omgaan en voor heel wat zaken is het inderdaad de moeite.
Vooral omdat ook veel producten in Duitsland goedkoper zijn en dat is ook in de winkels daar zo.
Enkel natuurlijk zit je in veel gevallen met grotere verpakkingen, maar soit, dan komt het langer toe.
Wij hebben eveneens een abonnement (5%-15% extra korting) waarmee we producten maandelijks, 2-maandelijks, ... laten leveren en dat levert nog een extra besparing op. En dat werkt zeer soepel.
Je krijgt op tijd een mail met producten die gaan verstuurd worden en tegen wanneer je de laatste wijzigingen kan doorvoeren.
Heb je nog genoeg, dan is het met 1 klik verschoven naar de volgende maand.
Datgene dat wij bijvoorbeeld gemerkt hebben met dit systeem.
Stel dat er bijvoorbeeld 7 producten instaan dat dit soms in 4 verzendingen verstuurd wordt.
En dat komt dan bijvoorbeeld van Frankrijk, Polen en Duitsland
Bijkomend, iets waar we minder mee tevreden zijn, zijn de belabberde dozen die ze gebruiken.
Als er wat gewicht inzit, gaan we er al vanuit dat dat niet heel aankomt.
Ondertussen ook 2x producten gewoon vervangen zonder de beschadigde terug te sturen.
Zal ook van de waarde afhangen natuurlijk. Dit ging 2x over huishoudproducten.
En 1x verzendkosten, zoals hier ook al aangegeven was, teruggekregen omdat de levering 2 dagen later was dan voorzien.
Daarbuiten is het soms zelfs ook handig om amazon.fr en amazon.de te vergelijken.
Daar zitten soms ook verschillen op of zijn er zaken die via DE niet geleverd kunnen worden en via FR wel.
Het leuke aan dit verhaal was, op FR besteld en vanuit Duitsland was het opgestuurd.
Het maakt precies ook niet uit of je Prime via DE of FR hebt, op de ander website werden bij ons de verzendkosten gewoon als korting in mindering gebracht zodat die ook weggevallen waren.
Je leert ermee omgaan en voor heel wat zaken is het inderdaad de moeite.
Vooral omdat ook veel producten in Duitsland goedkoper zijn en dat is ook in de winkels daar zo.
Enkel natuurlijk zit je in veel gevallen met grotere verpakkingen, maar soit, dan komt het langer toe.
Wij hebben eveneens een abonnement (5%-15% extra korting) waarmee we producten maandelijks, 2-maandelijks, ... laten leveren en dat levert nog een extra besparing op. En dat werkt zeer soepel.
Je krijgt op tijd een mail met producten die gaan verstuurd worden en tegen wanneer je de laatste wijzigingen kan doorvoeren.
Heb je nog genoeg, dan is het met 1 klik verschoven naar de volgende maand.
Datgene dat wij bijvoorbeeld gemerkt hebben met dit systeem.
Stel dat er bijvoorbeeld 7 producten instaan dat dit soms in 4 verzendingen verstuurd wordt.
En dat komt dan bijvoorbeeld van Frankrijk, Polen en Duitsland
Bijkomend, iets waar we minder mee tevreden zijn, zijn de belabberde dozen die ze gebruiken.
Als er wat gewicht inzit, gaan we er al vanuit dat dat niet heel aankomt.
Ondertussen ook 2x producten gewoon vervangen zonder de beschadigde terug te sturen.
Zal ook van de waarde afhangen natuurlijk. Dit ging 2x over huishoudproducten.
En 1x verzendkosten, zoals hier ook al aangegeven was, teruggekregen omdat de levering 2 dagen later was dan voorzien.
Daarbuiten is het soms zelfs ook handig om amazon.fr en amazon.de te vergelijken.
Daar zitten soms ook verschillen op of zijn er zaken die via DE niet geleverd kunnen worden en via FR wel.
Het leuke aan dit verhaal was, op FR besteld en vanuit Duitsland was het opgestuurd.
Het maakt precies ook niet uit of je Prime via DE of FR hebt, op de ander website werden bij ons de verzendkosten gewoon als korting in mindering gebracht zodat die ook weggevallen waren.
-
- Pro Member
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 12 keer
Is dat een "Prime *België*, via amazon.de" ?svermassen schreef:Daarbuiten is het soms zelfs ook handig om amazon.fr en amazon.de te vergelijken.
Daar zitten soms ook verschillen op (...)
Het maakt precies ook niet uit of je Prime via DE of FR hebt, op de ander website werden bij ons de verzendkosten gewoon als korting in mindering gebracht zodat die ook weggevallen waren.
In elk geval lijkt het me dat het NIET in de algemene voorwaarden staat dat die Prime geldig is op zowel amazon.de en .fr.
En dat is iets dat me tegenhoudt Prime te nemen (dat en sowieso hoge prijs die nauwelijks te verantwoorden is door de gratis verzending alleen - en de andere voordelen als video en cloud storage kunnen mij niet boeien)
Vorige week nog een grote doos pampers gekocht in amazon.fr voor 41€ die in amazon.de 49€ was. Er is geen lijn in te trekken, vaak is .de goedkoper, en dan soms weer niet.
Prime is een product dat evolueert, maar 2-3 jaar geleden leek het toch niet over de landsgrenzen van Amazon te gaan. Of het zou moeten dat ze (tegenwoordig?) voor België een uitzondering maken omdat er geen "eigen" Amazon winkel heeft.?
-
- Elite Poster
- Berichten: 783
- Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
- Twitter: nathan_gs
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 55 keer
Prime is altijd aan één site gekoppeld, zijnde .de (gericht op NL en Vlaanderen) en .fr (gericht op Wallonie).
De Prime Video is dan weer niet gekoppeld aan één specifieke site, maar wel gebonden aan de content rechten die ze hebben in het land waar je kijkt (dus voor België een redelijk beperkte cataloog).
De Prime Video is dan weer niet gekoppeld aan één specifieke site, maar wel gebonden aan de content rechten die ze hebben in het land waar je kijkt (dus voor België een redelijk beperkte cataloog).
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Misschien dat het wel klopt.fred_be9300 schreef: Is dat een "Prime *België*, via amazon.de" ?
In elk geval lijkt het me dat het NIET in de algemene voorwaarden staat dat die Prime geldig is op zowel amazon.de en .fr.
Ik heb Prime op beide en ik krijg als ik op de .de bestel voor iets dat Amazon verzendt, dan krijg ik ook altijd een of andere bizarre korting van 2-3% die ze omschrijven als "Aanpassing". Op de .fr krijg ik die korting niet. Ik vraag me al een tijd af waar die korting van komt, maar onder het mom van geen slapende honden wakker maken ga ik het ook niet vragen aan Amazon zelf of die korting zou snel gedaan kunnen zijn.
Met die korting dek ik zelf wel de verzendkosten niet, maar dat is in mijn geval ook niet nodig gezien ik Prime heb op de .de ook.
@svermassen: staat die korting bij jou ook omschreven als "Aanpassing"?
Ttz net voor je iets gaat bestellen zie je rechts in het overzicht iets als "Toegepaste korting: -EUR 1,04" en dan verder onderaan in kleine lettertjes "Toegepaste kortingen: Aanpassing"
- Fallschirmjaeger
- Premium Member
- Berichten: 724
- Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 90 keer
Korting staat bij mij vermeld als kortingsbon. Wat mij wel opvalt is de eindprijs redelijk overeenkomt met de geadverteerde prijs op hun site. Lijkt mij iets te zijn dat de meerprijs door de Belgische btw moet dekken.
Voorbeeld voor een artikel dat verkocht wordt aan €146,99 op Amazon.de.
Zwischensumme: EUR 123,52
Verpackung und Versand: EUR 0,00
Gutschein eingelöst: -EUR 2,47
Zwischensumme ohne USt.: EUR 121,05
Umsatzsteuer: EUR 25,42
Endbetrag inkl. USt.: EUR 146,47
Voorbeeld voor een artikel dat verkocht wordt aan €146,99 op Amazon.de.
Zwischensumme: EUR 123,52
Verpackung und Versand: EUR 0,00
Gutschein eingelöst: -EUR 2,47
Zwischensumme ohne USt.: EUR 121,05
Umsatzsteuer: EUR 25,42
Endbetrag inkl. USt.: EUR 146,47
-
- Plus Member
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 23 mei 2012, 20:18
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 11 keer
Inderdaad heb dit ook al meermaals gehad Toegepaste korting: -EUR 1,74 maar vraag me af als je geen prime hebt of dit dan ook voorkomt. Vroeger had ik geen prime maar probeerde ik steeds aan 29€ te komen voor gratis verzending maar omdat ik regelmatig iets kocht via Amazon nu prime genomen en nu koop ik echt veel via prime voor mezelf, ouders, familie en vrienden enz want het is makkelijk een ander leveradres op te geven zodat ikzelf geen postbode moet spelen.CCatalyst schreef: Ik heb Prime op beide en ik krijg als ik op de .de bestel voor iets dat Amazon verzendt, dan krijg ik ook altijd een of andere bizarre korting van 2-3% die ze omschrijven als "Aanpassing". Op de .fr krijg ik die korting niet. Ik vraag me al een tijd af waar die korting van komt, maar onder het mom van geen slapende honden wakker maken ga ik het ook niet vragen aan Amazon zelf of die korting zou snel gedaan kunnen zijn.
Met die korting dek ik zelf wel de verzendkosten niet, maar dat is in mijn geval ook niet nodig gezien ik Prime heb op de .de ook.
@svermassen: staat die korting bij jou ook omschreven als "Aanpassing"?
Ttz net voor je iets gaat bestellen zie je rechts in het overzicht iets als "Toegepaste korting: -EUR 1,04" en dan verder onderaan in kleine lettertjes "Toegepaste kortingen: Aanpassing"
-
- Elite Poster
- Berichten: 2211
- Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
Heb dat soort korting, die vaak de verzendkosten dekt, ook recent nog gekregen op .fr. Heb er geen prime. Heb tijdelijk wel prime op .de maar dat is een andere login. Ik denk dat het voor iedereen werkt. Heb eigenlijk het gevoel dat prime niet veel verschil maakt. Enkel dat je kleinere items (2-4 eur) toch kan verzenden naar belgie.
- cloink
- Elite Poster
- Berichten: 3515
- Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Neen, dit werkt niet voor iedereen. Op de Duitse Amazon is dit weldegelijk een "Prime korting" (en dus bovenop de "gratis verzending").
Op de Franse Amazon is dit gewoon om aan te geven dat je gratis verzending hebt.
Op de Franse Amazon is dit gewoon om aan te geven dat je gratis verzending hebt.
ooh. shiny.
-
- Pro Member
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 12 keer
In mijn recente ervaring op Amazon.FR wordt de Verzendingskost (wanneer de order uitkomt boven het minimum voor gratis verzending, 25€) aangeduid als een korting.liegebeestig schreef:Heb dat soort korting, die vaak de verzendkosten dekt, ook recent nog gekregen op .fr. Heb er geen prime. Heb tijdelijk wel prime op .de maar dat is een andere login. Ik denk dat het voor iedereen werkt. .
Verzendingskosten: +xx
Korting: -xx
Ik was verrast want ik dacht dat het vroeger genoteerd was als ...
Verzendingskosten: 0
Ik heb géén Prime. Koop 5 à 15 keer per jaar in de/fr gecombineerd
PS : ja, De limiet voor gratis verzending verschilt tussen .de (29) en .fr (25). Kan ook soms handig zijn
Laatst gewijzigd door fred_be9300 27 aug 2018, 08:46, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
- Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
- Bedankt: 145 keer
Al die genoemde kortingen zijn inderdaad de aanpassing van de btw.Fallschirmjaeger schreef:Korting staat bij mij vermeld als kortingsbon. Wat mij wel opvalt is de eindprijs redelijk overeenkomt met de geadverteerde prijs op hun site. Lijkt mij iets te zijn dat de meerprijs door de Belgische btw moet dekken.
Voorbeeld voor een artikel dat verkocht wordt aan €146,99 op Amazon.de.
Zwischensumme: EUR 123,52
Verpackung und Versand: EUR 0,00
Gutschein eingelöst: -EUR 2,47
Zwischensumme ohne USt.: EUR 121,05
Umsatzsteuer: EUR 25,42
Endbetrag inkl. USt.: EUR 146,47
De geadverteerde prijs op amazon is de prijs inc Duitse BTW, als je vanuit Belgie koopt moet je de Belgische btw betalen, dat verschil wordt op het einde erbij geteld en terug afgetrokken zodat je terug de geafficheerde prijs betaald. Geen echte korting dus.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Maar het klopt toch niet helemaal.Gray schreef: Al die genoemde kortingen zijn inderdaad de aanpassing van de btw.
De geadverteerde prijs op amazon is de prijs inc Duitse BTW, als je vanuit Belgie koopt moet je de Belgische btw betalen, dat verschil wordt op het einde erbij geteld en terug afgetrokken zodat je terug de geafficheerde prijs betaald. Geen echte korting dus.
De "aanpassing" is GROTER dan het verschil in de BTW, het wordt vooral duidelijk bij grotere bedragen. Nemen we het voorbeeld van de Sonos BEAM:
Geadverteerde prijs = 449 EUR, waarvan
=> Basisprijs = 377,31 EUR
=> BTW = 71,69 EUR (of 19%)
Na toevoegen in winkelmandje met Belgisch adres kost de BEAM 456,55 EUR, waarvan
=> Basisprijs = 377,31 EUR
=> BTW = 79,24 EUR (of 21%)
Het verschil in BTW bedraagt dus 79,24 - 71,69 = 7,55 EUR
De "Aanpassing" die ik krijg bedraagt daarentegen 9,13 EUR, wat resulteert in een totaalprijs van 447,42 EUR, maw na de aanpassing is de totaalprijs minder dan de geadverteerde prijs.
Ik vermoed dat de "aanpassing" idd wel deels komt uit het feit dat ze niet duurder willen zijn dan Belgische sites als CoolBlue die meteen de prijs met 21% BTW tonen, en dat ze daarom idd de meerprijs in BTW compenseren (de .fr website daarentegen doet dit dan weer niet).
Maar waar die extra 1,58 EUR korting van komt, geen idee. Misschien dat het voortbouwt op de theorie hierboven en dat het niet alleen de bedoeling is om CoolBlue te matchen, maar ook om ze altijd te ondercutten? Vanuit promotioneel standpunt wel moeilijk te verklaren dat je de betere prijs dan pas ziet na toevoeging in het mandje...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1728
- Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 22 keer
Tussendoor vraagje:
soms wil je op Amazon iets bestellen als bijvoorbeeld een android tv box en dan komt er "Dieser Artikel kann nicht nach Belgien geliefert werden".
Bestaat er een "way around" om dit toch te doen, heeft ook met verschillende BTW te maken. Ik heb geen amazon prime.
soms wil je op Amazon iets bestellen als bijvoorbeeld een android tv box en dan komt er "Dieser Artikel kann nicht nach Belgien geliefert werden".
Bestaat er een "way around" om dit toch te doen, heeft ook met verschillende BTW te maken. Ik heb geen amazon prime.
- svermassen
- Elite Poster
- Berichten: 1899
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
mygermany, kostelijk grapje9livesuni schreef:Opsturen naar iemand die je kent in duitsland of een forwarder betalen. ( vb mygermany)
-
- Elite Poster
- Berichten: 2490
- Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Vaak zijn deze producten beschikbaar op Amazon.frphil48 schreef:Tussendoor vraagje:
soms wil je op Amazon iets bestellen als bijvoorbeeld een android tv box en dan komt er "Dieser Artikel kann nicht nach Belgien geliefert werden".
Bestaat er een "way around" om dit toch te doen, heeft ook met verschillende BTW te maken. Ik heb geen amazon prime.
Voor kleinere dingen verkocht door amazon : subscribe and save is bv. een oplossing soms. Ook heb ik gemerkt dat er soms een verkoper is die dst niet toestaat, als je naar andere verkopers kijkt kun je er soms een vinden die wel verzending heeft (zelfs verzending door amazon)
- cloink
- Elite Poster
- Berichten: 3515
- Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Ik vind Prime het wel waard, eigelijk. Bestel dermate vaak op Amazon (net even opgezocht: 39 bestellingen dit jaar al) dat de korting per order alleen het al waard is (laten we zeggen: break-even). Additionele content (Prime Video enzo) is dan leuk meegenomen, al gebruik ik het slechts sporadisch, wegens belachelijk slechte integratie met Google producten (en laat dat hier thuis nu het speerpunt zijn...). Alleen zou ik wensen dat 1 Prime abo globaal zou werken, want nu is het kiezen (persoonlijk lijkt amazon.de momenteel de beste keuze voor Belgen, al verwijst Amazon zelf eigenlijk naar amazon.fr).
ooh. shiny.
-
- Pro Member
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 39 keer
Ik heb ook een abo op amazon.fr prime, sinds een tweetal jaar. Heb specifiek voor amazon.fr gekozen omdat ik dicht bij de Franse grens woon en zo gebruik kan maken van een amazon locker. Soms wil een verkoper, of zelfs Amazon niet leveren in België, en dan is zo'n locker wel handig.
Heb dit bvb. voorgehad met de introductie van de Echo-apparaten.
En toevallig zie ik nu dat ze ook al auto's verkopen op amazon.fr (4 Seat modellen), binnen de 72h geleverd na goedkeuring lening of contante aankoop, met nummerplaat en volle tank en nog wat extra Amazon-goodies.
Heb dit bvb. voorgehad met de introductie van de Echo-apparaten.
En toevallig zie ik nu dat ze ook al auto's verkopen op amazon.fr (4 Seat modellen), binnen de 72h geleverd na goedkeuring lening of contante aankoop, met nummerplaat en volle tank en nog wat extra Amazon-goodies.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Prime-leden zijn Amazon's meest renderende klanten. Niet door het lidgeld, wel omdat het de klant loyaal aan Amazon maakt. Misschien dat Prime-leden nog niet de 20% klanten zijn die 80% van de inkomsten genereren, maar het zal wel goed op weg zijn in die richting.
Te begrijpen dus dat ze Prime meer en meer pushen.
Te begrijpen dus dat ze Prime meer en meer pushen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2490
- Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Klopt... Ook al moet ik zeggen: ik heb zelfden bestellingen gehad waarbij ik zeg: "ik ben blij dat ik 1-day shipping heb", maar ik betaal nog steeds met veel plezier voor Prime.
Vooral omdat ik niet moet denken aan minimumbedrag... Wil ik iets voor 7€ kopen? Dan doe ik dat gewoon, en misschien 10min later plaats ik nog een bestelling van 15€, en een dag later van 20€. Maar dankzij Prime ben ik er niet mee bezig...
Vooral omdat ik niet moet denken aan minimumbedrag... Wil ik iets voor 7€ kopen? Dan doe ik dat gewoon, en misschien 10min later plaats ik nog een bestelling van 15€, en een dag later van 20€. Maar dankzij Prime ben ik er niet mee bezig...
-
- Plus Member
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 22 apr 2009, 23:18
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 14 keer
En toch kan je bvb een Fire TV Ultra HD niet kopen op amazon.fr.lukadad schreef:Ik heb ook een abo op amazon.fr prime, sinds een tweetal jaar. Heb specifiek voor amazon.fr gekozen omdat ik dicht bij de Franse grens woon en zo gebruik kan maken van een amazon locker. Soms wil een verkoper, of zelfs Amazon niet leveren in België, en dan is zo'n locker wel handig.
Heb dit bvb. voorgehad met de introductie van de Echo-apparaten...
Ok amazon.de wil die ook niet leveren in be maar ik vind dat amazon.fr weinig voordeel heeft.
Ik koop soms wel op amazon.fr om een belgisch/frans stopcontact te hebben.