Telenet start op 3 september met digitale televisie

Nieuws omtrent telecom
somebody

naar 't schijnt zijn de huidige boxjes die ze op de markt gaan gooien ietway buggy. dit zul je echter nooit horen van telenet zelf, die liever wat klanten (die uiteraard koning zijn :evil: ) als proefkonijntjes gebruiken.
we zullen maar afwachten zeker :wink:
Gast

somebody schreef:naar 't schijnt zijn de huidige boxjes die ze op de markt gaan gooien ietway buggy. dit zul je echter nooit horen van telenet zelf, die liever wat klanten (die uiteraard koning zijn :evil: ) als proefkonijntjes gebruiken.
we zullen maar afwachten zeker :wink:
Ze zijn al 2 jaar aan het proefdraaien bij ongeveer 300 testkanten.

chris
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

mm2 schreef:De iets oudere generatie zal waarschijnlijk niet staan te springen om het in huis te halen en voor de jongeren zal het waarschijnlijk te duur zijn. We mogen België niet vergelijken met Amerika.
Tien jaar geleden dachten we waarschijnlijk hetzelfde over GSM, breedband, ... en andere moderne snufjes. Vandaag de dag zijn ze voor velen de normaalste zaak van de wereld, zowel jong als oud.
IkkeRikkeTikke

Ik bedenk me net iets. Als Canal+ "PRIME" wordt, en stel dat Interkabel niet van in het begin Telenet IDTV aanbiedt, wat gebeurt er dan met de abonnees daar ???
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dikke zever. CNN, BBC World en CNBC wegnemen? Wth, neem ineens alle internationale kanalen weg. Ik vind dat de gewone klant dit zeker niet zo maar moet slikken. Wanneer deze niet meer geleverd worden zou de prijs van een analoog abo gewoon naar beneden moeten.

Als ICT-er weet ik ook dat digitale TV de toekomst is, maar dat wil nog niet zeggen dat ze de mensen die niet direct willen meegaan in de hype gewoon een degradatie van hun abo geven.

Nog een vraagje (kan zijn dat ik er over gelezen heb), maar ik vermoed dus dat er per TV een digibox nodig is? Met andere woorden, 3 TVs thuis = 3 digiboxes?
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer
Provider

Ik denk het ook. Gaat leuk zijn als je bv 2 kinderen hebt die TV willen kijken, en nog een andere wil iets downloaden.

En enkel de zenders die ik en toe nog bekijk gaan ze nu ook nog wegnemen ook ? :|

!google satelliet.
Damastaer
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Provider

Ik vraag me af of er kaartjes voor de pc verkocht zullen worden, zodat je kunt kijken en cappen op de pc. Tot wat hoort telenet en belgacom tv? is dat DVB(-c), MPEG2 dus?
of is dit nog iets totaal anders?
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Provider

Mijn idee over dat aanbod van beide ISP's, zowel bij Telenet als bij Belgacom...een beetje afwachten tot er meer duidelijkheid is.

Eerst twee maal goed nadenken en dan pas, doen !
Afbeelding
amyas
Starter Plus
Starter Plus
Provider

Damastaer schreef:Ik vraag me af of er kaartjes voor de pc verkocht zullen worden, zodat je kunt kijken en cappen op de pc. Tot wat hoort telenet en belgacom tv? is dat DVB(-c), MPEG2 dus?
of is dit nog iets totaal anders?
ik ben ook heel benieuwd
dan kan je alle afleveringen van star academy of familie opnemen en op dvd zetten,
kan je er later nog es naarkijken LOL
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Provider

:D iets te grappig, maar ik denk idd ook dat afwachten de boodschap is. Ik vind dat dit ganse geheel redelijk stuntelig gelanceerd wordt. Met 2 mega concurrenten zoals Telenet en Belgacom tegen elkaar op, wordt het er voor de consument alles behalve gemakkelijker op.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
mm2
Pro Member
Pro Member
Provider

Ben het volledig eens met The_Borg. Tegenwoordig wordt een technologie niet meer gelanceerd als ze op punt staat voor de consument maar wanneer de concurrentie ermee uitpakt.

Laat dat ding maar eerst z'n kinderziektes doormaken. Slaat digitale TV aan dan zullen de Digiboxen ook nog een pak goedkoper én beter worden in de komende jaren.
Braincel
Pro Member
Pro Member
Provider

Loop net op IN DI via Integan.
Project loopt sinds maart dit jaar.
Bevindingen zijn een uitstekende kwaliteit.
Tis idd als een dvd die je bekijkt.Eigenlijk op die basis al zijn 199 euro waard.
Beperking was wel dat ik voorlopig mijn analoog canal plus abonement moet opzeggen in afwachting dat integan dit toevoegd.
Wat me opvalt bij telenet is dat ze analoge zenders afnemen dit is bij ons niet het geval,alleen als je digitaal gaat krijg je wat extra zenders waar je geen flikker met aanvangt, en dan nog mensen 49 euro laten ophoesten indien ze niet digitaal gaan tis pure afperserij maar dergelijke praktijken en aanverwanten zijn we ondertussen al gewoon van telenet.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:
Provider

znoppels schreef:alleszins ben je niet veel met digitale tv indien je televisietoestel geen high definition (hdtv) toestel is
Dus volgens jou zijn mensen ook niks met DVD?

Want dit is precies hetzelfde, zelfs de compressie techniek is hetzelfde.

Er is zelfs nog geen enkele HDTV zender die door MixICTS wordt doorgegeven hier:

Overigens dat die 8 kanalen verdwijnen - ik vindt dat er een keurige regeling is voorzien - je krijgt gratis die decoder in bruikleen, enkel die borg van 49 euro moet betaald worden. Die krijg je dus terug op moment dat je dat wenst.
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Geldafzetterij bedoel je.

Ik ga nl. 2-3 zenders missen uit dat aanbod. Ze hadden beter VTM en al die andere franse zenders eraf geflikkerd..
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:
Provider

Teebee schreef:Ze hadden beter VTM ... eraf geflikkerd..
Juist ja, je gaat er de meest bekeken zender van Vlaanderen er af gooien :? (actuale situatie)
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

meon schreef:
Teebee schreef:Ze hadden beter VTM ... eraf geflikkerd..
Juist ja, je gaat er de meest bekeken zender van Vlaanderen er af gooien :? (actuale situatie)
Hebben ze zoveel tieners te pakken met star academy? :cry:
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:
Provider

Het is vooral de supernanny. Maar niet meer afwijken nu eh :) :offtopic:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

Braincel schreef:Wat me opvalt bij telenet is dat ze analoge zenders afnemen dit is bij ons niet het geval,alleen als je digitaal gaat krijg je wat extra zenders waar je geen flikker met aanvangt, en dan nog mensen 49 euro laten ophoesten indien ze niet digitaal gaan tis pure afperserij maar dergelijke praktijken en aanverwanten zijn we ondertussen al gewoon van telenet.
IN.DI heeft dan ook geen 85 zenders in z'n aanbod, en al helemaal geen on-demand diensten waar dedicated bandwidth voor nodig is. Wat die afperserij betreft... da's nu eenmaal het gevolg van een technische evolutie, en dat kan je moeilijk TN verwijten. (is nogal kortzichtig).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

mm2 schreef:Laat dat ding maar eerst z'n kinderziektes doormaken. Slaat digitale TV aan dan zullen de Digiboxen ook nog een pak goedkoper én beter worden in de komende jaren.
Ik denk dat het in die context dan ook verstandiger is eerst die dingen (Digibox/Digicorder) te huren dan te kopen.
Siglo
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer
Provider

r2504 schreef:
mm2 schreef:Laat dat ding maar eerst z'n kinderziektes doormaken. Slaat digitale TV aan dan zullen de Digiboxen ook nog een pak goedkoper én beter worden in de komende jaren.
Ik denk dat het in die context dan ook verstandiger is eerst die dingen (Digibox/Digicorder) te huren dan te kopen.
En wat gaan ze doen met tv toestellen met ingebouwde decoder? Kan je dan de smartcard afzonderlijk verkrijgen of ben je nog steeds verplicht van hun materiaal te gebruiken?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

Siglo schreef:En wat gaan ze doen met tv toestellen met ingebouwde decoder? Kan je dan de smartcard afzonderlijk verkrijgen of ben je nog steeds verplicht van hun materiaal te gebruiken?
Voor je op die vraag kan antwoorden zal je eerst een TV moeten vinden met een op MHP gebaseerde decoder. Op langere termijn zullen deze wel verschijnen op de markt, maar ik denk niet dat je deze voor eind 2006 moet verwachten.

Gelukkig heeft TN gekozen voor een Open Standaard.
Damastaer
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Provider

Effe near off-topic: Digitale Televisie is al gelanceerd :-D , lees: DVB-T
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer
Provider

DVB-S en DVB-C (IN-DI) worden ook al gebruikt in België.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:
Provider

Damastaer schreef:Effe near off-topic: Digitale Televisie is al gelanceerd :-D , lees: DVB-T
Ja, helaas zitten daar enkel VRT, Ketnet/Canvas en Sporza op....
Samenwerken is toch moeilijk voor media bedrijven :(
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Is het ook mogelijk om amerikaanse zenders te ontvangen, en zo ja, welke zijn dat zoal ?
PHO
Pro Member
Pro Member
Provider

The_Borg schreef:Dikke zever. CNN, BBC World en CNBC wegnemen? Wth, neem ineens alle internationale kanalen weg. Ik vind dat de gewone klant dit zeker niet zo maar moet slikken.
De meeste gewone klanten kijken met moeite naar die kanalen. Als ze dan toch plaats moeten vrijmaken, dan vind ik het logisch dat net de minst bekeken zenders er eerst aan moeten geloven.
Braincel schreef:Wat me opvalt bij telenet is dat ze analoge zenders afnemen dit is bij ons niet het geval,alleen als je digitaal gaat krijg je wat extra zenders waar je geen flikker met aanvangt, en dan nog mensen 49 euro laten ophoesten indien ze niet digitaal gaan tis pure afperserij maar dergelijke praktijken en aanverwanten zijn we ondertussen al gewoon van telenet.
Als mensen niet digitaal gaan, dan moeten ze ook niet die 49 euro als waarborg geven. Enkel als ze die kanalen wel nog wensen te ontvangen (en die zullen er enkel digitaal zijn), zullen ze die digitale cabletuner nodig hebben. Die is gratis te verkrijgen, tegen een waarborg van 49 euro.
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?
Polleke
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer
Provider

Nog een geluk voor Telenet dat ze hun digitale televisie en internet-aanpassingen al enkele jaren laten betalen door hun kabelklanten : alleen omdat ik toevallig in Harelbeke woon, en dus via de WVEM naar de televisie zit te gapen, betaal ik jaarlijks 27 € minder (121.91 i.p.v. 148.68 om exact te zijn).

Binnenkort dus 27 € minder voor 8 zenders meer. Goe bezig Telenet...

Dat gratis voor dat boxje met een "waarborg" van 49 € is ook meer dan belachelijk. Mijn definitie van gratis is 0 €...

Langs de andere kant : van dat 30-tal (en wat meer) zenders, zijn er met moeite 5-6 waar je geregeld naar kijkt (hier zit Eurosport er bv. trouwens ook bij (voor die 27 € minder dus)). Het nut van die digitale televisie ontgaat me trouwens volledig...
Met vriendelijke groeten,

Polleke
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Polleke schreef:Dat gratis voor dat boxje met een "waarborg" van 49 € is ook meer dan belachelijk. Mijn definitie van gratis is 0 €...
Anders denk ik niet dat alle bakjes volledig of helemaal niet terug komen.
Polleke schreef:Het nut van die digitale televisie ontgaat me trouwens volledig...
De kwaliteit van het beeld misschien, en voor sommigen is de interactiviteit ook leuk.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Provider

r2504 schreef:
ZMD schreef:Volgens mij zit er toch een relatief groot kwaliteitsverlies op s-video en composiet video, dus wacht ik wel nog effe op een goede settop box
Het verlies zit hem onderweg... de ganse kabelinfrastructuur tot bij je thuis in je TV. Gans deze weg is nu digitaal, het is louter van je Digibox tot in je TV (via scart) dat het terug even analoog wordt... net zoals bij je DVD speler bv., en ik denk niet dat je daar klagen hebt over de kwaliteit.

Op termijn zullen er inderdaad ook wel Digiboxen uitkomen met digitale uitgangen... dit is een nieuwe markt, en het heeft dus wat tijd nodig. Misschien heb je over enkele jaren wel een TV met rechtstreeks ingebouwde Digibox.
Ik had er misschien moeten bij vermelden dat ik het had over digitale tv's (plasma en lcd). Daar zijn zelf dvd's soms niet echt mooi maar moest dit over DVI gaan zou dit normaal perfect beeld moeten zijn.
amj2005
Member
Member
Provider

silence
Laatst gewijzigd door amj2005 13 jul 2005, 07:52, in totaal 2 gewijzigd.
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:
Provider

Het is een feit dat men in andere landen al soms verder staat, maar ik denk dat we voor digitale, interactieve televisie vrij "mee" zijn, zijnde dat we niet helemaal achterop hinken ...
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Provider

amj2005 schreef:het is juist de vergelijking met andere delen van europa dat we iets bijleren, anders draaien we rond in onze eigen denkwereldje.... :wink:
Als ik schreef niet relevant hier in België, was dat geen afbreuk aan je post, enkel wou ik zeggen dat we het hier bij ons niet direct kunnen ontvangen, zeg eens hoe jij dat zou oplossen?
Ken je een Nederlandse provider die eens een babbeltje zou komen doen met zijn Belgische collega provider om dat op te lossen. (of de Belg met de Nederlander, speelt geen rol wie de eerste stap zet)
Mogelijk is alles, als men maar wil...
off topic
(glasvezeltje leggen in de bedding van de ijzeren rijn) :idea:
on topic

Ze komen hier in België nu krap toe om al de gekende Belgische Digitale en Analoge kanalen onder te brengen, en bandbreedte kost véél centen.

Ik denk eerder dat dit niet in het kraam zou passen van de providers.
Afbeelding
amj2005
Member
Member
Provider

silence
Laatst gewijzigd door amj2005 13 jul 2005, 07:51, in totaal 1 gewijzigd.
FTX169
Starter
Starter
Provider

Telenet gaat DVB-C gebruiken. Gaat er een mogelijkheid zijn om met een DVB-C kaart (eventueel met de juiste CAM voor de smart-card) in een media-PC naar de digitale kanalen te kijken?

Filip
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

FTX169 schreef:Telenet gaat DVB-C gebruiken. Gaat er een mogelijkheid zijn om met een DVB-C kaart (eventueel met de juiste CAM voor de smart-card) in een media-PC naar de digitale kanalen te kijken?
TN gebruikt MHP in combinatie met DVB-C... ik weet eigenlijk niet echt goed welke gevolgen het heeft voor je vraag, al veronderstel ik dat die "cabletuner" maar een gewonen DVB-C tuner is.

Bij IN.DI, wat puur DVB-C is hebben mensen al pogingen gedaan om het te ontvangen met andere dan die van Interelectra, en dat blijkt niet te lukken. Om één of andere reden heeft men bij IN.DI aan de CAM geprutst zodat je de decoder bij hen moet kopen (pure koppelverkoop dus).
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Provider

MHP is enkel nodig voor het interactieve deel.
Maar het signaal van DVB-C is waarschijnlijk gecodeerd, waar er op de pc voorlopig nog niet gekeken zal kunnen gekeken worden tot telenet een oplossing geeft zeker.

Correct me if I'm wrong.
witte!
Pro Member
Pro Member
Provider

meon schreef:Het is een feit dat men in andere landen al soms verder staat, maar ik denk dat we voor digitale, interactieve televisie vrij "mee" zijn, zijnde dat we niet helemaal achterop hinken ...
Er is niet eens 1 Belgische zender te ontvangen via de satelliet zegt toch genoeg ofniet?
België bestaat gewoon niet in Europa op tv gebied.
dcc

Wie zegt dat Telenet canalplus verkoopt? Ik heb alvast een brief ontvangen van Telenet met de volgende melding..
Beste canal plus klant, welkom bij Telenet televisie. Telenet televisie heeft kanaal plus overgenomen, vanaf september worden uw vertrouwde canalplus kanalen aangeboden onder de nieuwe naam prime met acht digitale kanalen. Dus dank u, ik had bijna een digibox genomen en mijne canalplus buiten gewipt..om tot dezelfde resultaten te komen.. ik blijf gewoon bij mijne canalplus decoder zo simpel is dat.

gegroet
cL
Member
Member
Provider

witte! schreef:
meon schreef:Het is een feit dat men in andere landen al soms verder staat, maar ik denk dat we voor digitale, interactieve televisie vrij "mee" zijn, zijnde dat we niet helemaal achterop hinken ...
Er is niet eens 1 Belgische zender te ontvangen via de satelliet zegt toch genoeg ofniet?
België bestaat gewoon niet in Europa op tv gebied.
Er is BVN-TV (http://www.bvn.nl/), een combinatie van Belgische en Nederlandse programma's. Maar een puur Belgische satellietzender is er idd nog niet.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

dcc schreef:Dus dank u, ik had bijna een digibox genomen en mijne canalplus buiten gewipt..om tot dezelfde resultaten te komen.. ik blijf gewoon bij mijne canalplus decoder zo simpel is dat.

gegroet
De Canal+ decoders zullen allemaal vervangen worden door een Digibox, en maken dan deel uit van de betalende zenders.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”