we zullen maar afwachten zeker

Ze zijn al 2 jaar aan het proefdraaien bij ongeveer 300 testkanten.somebody schreef:naar 't schijnt zijn de huidige boxjes die ze op de markt gaan gooien ietway buggy. dit zul je echter nooit horen van telenet zelf, die liever wat klanten (die uiteraard koning zijn) als proefkonijntjes gebruiken.
we zullen maar afwachten zeker
Tien jaar geleden dachten we waarschijnlijk hetzelfde over GSM, breedband, ... en andere moderne snufjes. Vandaag de dag zijn ze voor velen de normaalste zaak van de wereld, zowel jong als oud.mm2 schreef:De iets oudere generatie zal waarschijnlijk niet staan te springen om het in huis te halen en voor de jongeren zal het waarschijnlijk te duur zijn. We mogen België niet vergelijken met Amerika.
ik ben ook heel benieuwdDamastaer schreef:Ik vraag me af of er kaartjes voor de pc verkocht zullen worden, zodat je kunt kijken en cappen op de pc. Tot wat hoort telenet en belgacom tv? is dat DVB(-c), MPEG2 dus?
of is dit nog iets totaal anders?
Dus volgens jou zijn mensen ook niks met DVD?znoppels schreef:alleszins ben je niet veel met digitale tv indien je televisietoestel geen high definition (hdtv) toestel is
Juist ja, je gaat er de meest bekeken zender van Vlaanderen er af gooienTeebee schreef:Ze hadden beter VTM ... eraf geflikkerd..
Hebben ze zoveel tieners te pakken met star academy?meon schreef:Juist ja, je gaat er de meest bekeken zender van Vlaanderen er af gooienTeebee schreef:Ze hadden beter VTM ... eraf geflikkerd..(actuale situatie)
IN.DI heeft dan ook geen 85 zenders in z'n aanbod, en al helemaal geen on-demand diensten waar dedicated bandwidth voor nodig is. Wat die afperserij betreft... da's nu eenmaal het gevolg van een technische evolutie, en dat kan je moeilijk TN verwijten. (is nogal kortzichtig).Braincel schreef:Wat me opvalt bij telenet is dat ze analoge zenders afnemen dit is bij ons niet het geval,alleen als je digitaal gaat krijg je wat extra zenders waar je geen flikker met aanvangt, en dan nog mensen 49 euro laten ophoesten indien ze niet digitaal gaan tis pure afperserij maar dergelijke praktijken en aanverwanten zijn we ondertussen al gewoon van telenet.
Ik denk dat het in die context dan ook verstandiger is eerst die dingen (Digibox/Digicorder) te huren dan te kopen.mm2 schreef:Laat dat ding maar eerst z'n kinderziektes doormaken. Slaat digitale TV aan dan zullen de Digiboxen ook nog een pak goedkoper én beter worden in de komende jaren.
En wat gaan ze doen met tv toestellen met ingebouwde decoder? Kan je dan de smartcard afzonderlijk verkrijgen of ben je nog steeds verplicht van hun materiaal te gebruiken?r2504 schreef:Ik denk dat het in die context dan ook verstandiger is eerst die dingen (Digibox/Digicorder) te huren dan te kopen.mm2 schreef:Laat dat ding maar eerst z'n kinderziektes doormaken. Slaat digitale TV aan dan zullen de Digiboxen ook nog een pak goedkoper én beter worden in de komende jaren.
Voor je op die vraag kan antwoorden zal je eerst een TV moeten vinden met een op MHP gebaseerde decoder. Op langere termijn zullen deze wel verschijnen op de markt, maar ik denk niet dat je deze voor eind 2006 moet verwachten.Siglo schreef:En wat gaan ze doen met tv toestellen met ingebouwde decoder? Kan je dan de smartcard afzonderlijk verkrijgen of ben je nog steeds verplicht van hun materiaal te gebruiken?
Ja, helaas zitten daar enkel VRT, Ketnet/Canvas en Sporza op....Damastaer schreef:Effe near off-topic: Digitale Televisie is al gelanceerd, lees: DVB-T
De meeste gewone klanten kijken met moeite naar die kanalen. Als ze dan toch plaats moeten vrijmaken, dan vind ik het logisch dat net de minst bekeken zenders er eerst aan moeten geloven.The_Borg schreef:Dikke zever. CNN, BBC World en CNBC wegnemen? Wth, neem ineens alle internationale kanalen weg. Ik vind dat de gewone klant dit zeker niet zo maar moet slikken.
Als mensen niet digitaal gaan, dan moeten ze ook niet die 49 euro als waarborg geven. Enkel als ze die kanalen wel nog wensen te ontvangen (en die zullen er enkel digitaal zijn), zullen ze die digitale cabletuner nodig hebben. Die is gratis te verkrijgen, tegen een waarborg van 49 euro.Braincel schreef:Wat me opvalt bij telenet is dat ze analoge zenders afnemen dit is bij ons niet het geval,alleen als je digitaal gaat krijg je wat extra zenders waar je geen flikker met aanvangt, en dan nog mensen 49 euro laten ophoesten indien ze niet digitaal gaan tis pure afperserij maar dergelijke praktijken en aanverwanten zijn we ondertussen al gewoon van telenet.
Anders denk ik niet dat alle bakjes volledig of helemaal niet terug komen.Polleke schreef:Dat gratis voor dat boxje met een "waarborg" van 49 € is ook meer dan belachelijk. Mijn definitie van gratis is 0 €...
De kwaliteit van het beeld misschien, en voor sommigen is de interactiviteit ook leuk.Polleke schreef:Het nut van die digitale televisie ontgaat me trouwens volledig...
Ik had er misschien moeten bij vermelden dat ik het had over digitale tv's (plasma en lcd). Daar zijn zelf dvd's soms niet echt mooi maar moest dit over DVI gaan zou dit normaal perfect beeld moeten zijn.r2504 schreef:Het verlies zit hem onderweg... de ganse kabelinfrastructuur tot bij je thuis in je TV. Gans deze weg is nu digitaal, het is louter van je Digibox tot in je TV (via scart) dat het terug even analoog wordt... net zoals bij je DVD speler bv., en ik denk niet dat je daar klagen hebt over de kwaliteit.ZMD schreef:Volgens mij zit er toch een relatief groot kwaliteitsverlies op s-video en composiet video, dus wacht ik wel nog effe op een goede settop box
Op termijn zullen er inderdaad ook wel Digiboxen uitkomen met digitale uitgangen... dit is een nieuwe markt, en het heeft dus wat tijd nodig. Misschien heb je over enkele jaren wel een TV met rechtstreeks ingebouwde Digibox.
Als ik schreef niet relevant hier in België, was dat geen afbreuk aan je post, enkel wou ik zeggen dat we het hier bij ons niet direct kunnen ontvangen, zeg eens hoe jij dat zou oplossen?amj2005 schreef:het is juist de vergelijking met andere delen van europa dat we iets bijleren, anders draaien we rond in onze eigen denkwereldje....
TN gebruikt MHP in combinatie met DVB-C... ik weet eigenlijk niet echt goed welke gevolgen het heeft voor je vraag, al veronderstel ik dat die "cabletuner" maar een gewonen DVB-C tuner is.FTX169 schreef:Telenet gaat DVB-C gebruiken. Gaat er een mogelijkheid zijn om met een DVB-C kaart (eventueel met de juiste CAM voor de smart-card) in een media-PC naar de digitale kanalen te kijken?
Er is niet eens 1 Belgische zender te ontvangen via de satelliet zegt toch genoeg ofniet?meon schreef:Het is een feit dat men in andere landen al soms verder staat, maar ik denk dat we voor digitale, interactieve televisie vrij "mee" zijn, zijnde dat we niet helemaal achterop hinken ...
Er is BVN-TV (http://www.bvn.nl/), een combinatie van Belgische en Nederlandse programma's. Maar een puur Belgische satellietzender is er idd nog niet.witte! schreef:Er is niet eens 1 Belgische zender te ontvangen via de satelliet zegt toch genoeg ofniet?meon schreef:Het is een feit dat men in andere landen al soms verder staat, maar ik denk dat we voor digitale, interactieve televisie vrij "mee" zijn, zijnde dat we niet helemaal achterop hinken ...
België bestaat gewoon niet in Europa op tv gebied.
De Canal+ decoders zullen allemaal vervangen worden door een Digibox, en maken dan deel uit van de betalende zenders.dcc schreef:Dus dank u, ik had bijna een digibox genomen en mijne canalplus buiten gewipt..om tot dezelfde resultaten te komen.. ik blijf gewoon bij mijne canalplus decoder zo simpel is dat.
gegroet