petrol242 schreef:boulder schreef:Dus om te beginnen, is het wel waar wat ze vertelt?
Als we zo gaan beginnen is discussie nutteloos. De miserie dat die vrouw heeft meegemaakt wil je écht niet kennen.
Ik herhaal :
2 op 3 asielzoekers liegt tijdens hun asielaanvraag.
petrol242 schreef:Heb jij al eens met vluchtelingen gepraat? En dus niet via via?
Neen, maar wel met iemand die een schijnhuwelijk deed met een Belg om aan een verblijfsvergoeding te geraken.
Gewetenloos, dat kan ik je zeggen.
petrol242 schreef:Vooraleer een Belg bijdraagt aan de maatschappij heeft hij al veel geld gekost aan die maatschappij! Dat is toch normaal dat je daar in investeert, dus zie ik ook niet in waarom je die kans niet wil geven aan de mensen die hier toekomen. Dus je vergelijking is gewoonweg belachelijk.
Wij investeren hier in kinderen, en leiden ze op.
Als hier iemand van ergens
rond de 30 toekomt, en
die moet nog leren lezen en schrijven, wanneer gaat die een diploma halen, en wanneer gaat die ooit bruikbaar zijn op de arbeidsmarkt?
Ongeveer op het moment dat hij aan pensioenleeftijd is?
petrol242 schreef:Verkrachting. Afpakken van persoonlijke bezittingen. Het inzetten, zeg maar verkopen, van mensen om in het zwart tegen een hongerloon ergens obscure jobkes te moeten doen, pure uitbuiting en moderne slavernij.
Door wie werd ze verkracht?
Welke persoonlijke bezittingen, ze moest zelf van het OCMW leven hier?
We hebben regelmatig gehoord in het nieuws dat er branden waren in opvangcentra.
Maffia binnen die groepen die strijden om de macht.
Schoten op snelwegparkings.
petrol242 schreef:Maar als je dat niet doet, hou je beter je mond want je weet niet waarover je praat.
Over je zielige verhaaltje van je Iraanse spreek je niet meer.
Dat zit nochtans vol tegenstrijdigheden.
Welk diploma had ze in Iran?
Hoe lang was ze hier?
Dizzy schreef:Ik ben geen roeper en zal mijn uitspraken steeds beargumenteren.
Jij bent een van de grootste roepers op dit forum.
Je uitspraak "dat er hier zaken te vinden zijn die bijna even erg zijn als op dat Discord forum" zegt genoeg.
Totaal ongenuanceerd, en vergezocht.
Dizzy schreef:De post ging oa over het grote complot om mensen te vervangen, iets dat wel degelijk in de uitzending aan bod kwam.
Ik denk dat die vrees bestaat, maar ik zie het niet als een complot, maar wel als een strategie.
De "Ga en Vermenigvuldig u", zoals die ook in de Bijbel te vinden is.
Ik heb ook Erdogan al horen zeggen dat de Turken veel kinderen moeten maken.
Is dat dan zo vergezocht?
Dizzy schreef:Het gerecht zal oordelen over de feiten maar sommige zaken zijn wel degelijk nu al duidelijk. Dat niet-linkse politici woorden gebruiken als gortig, walgelijk enz... zegt genoeg.
Ik blijf bij mijn punt, uit de uitzending kan ik absoluut niet opmaken wie wat gezegd heeft.
De memes werden ofwel full screen getoond, zodat je niet kunt zien vanwaar ze kwamen, of ze flitsten voorbij.
En zelfs als je pauzeerde zag je dat het kader errond wazig werd gemaakt, daardoor kan ik als kijker niet oordelen.
Daarom dat ik zeg, dit is voer voor het gerecht, en het is schandalig dat eerst het proces gemaakt wordt in de media, en dan pas het gerecht zijn werk mag doen.
Dizzy schreef:Dat jij de getoonde memes niet zo schokkend vind is uw zaak, het gerecht zal wel onderzoeken van waar ze komen.
En hoeveel heb jij er zelf gezien?
Ze flitsten voorbij over het scherm, ik wou ze zien om te kunnen oordelen, en ik heb de grootste moeite moeten doen om voortdurend terug te spoelen, te pauzeren, enz.
Dizzy schreef:Buitenlandse afkomst is iets anders dan pure buitenlanders, er zijn veel Belgen van buitenlandse afkomst. Als je iedereen met een buitenlandse afkomst bekijkt als een bedreiging van de Belgen, dan versta ik dat je bang bent. Ik ben in ieder geval niet bang van een Lukaku, Thiam of Fellaini om een paar bekenden te noemen. Voor mij zijn dat Belgen zoals jij en ik.
Alsof het over die Belgen gaat, je geeft enkele voorbeelden van perfect geïntegreerde Belgen.
En dat bewijst nu net dat wie zich integreert niet zomaar gediscrimineerd wordt.
Dizzy schreef:Dat ze ons de sharia opdringen vrees ik ook niet. Het is ook een foute veronderstelling dat alle buitenlanders moslims zijn en dat ze allemaal zo gelovig zijn, velen zijn even tegen de sharia als jij of zijn ongelovig.
Het probleem is dat je niet veel radicalen nodig hebt om de macht te grijpen, en hun agenda op te dringen;
Ik stel vast dat Unia en dergelijke compleet gedomineerd worden door mensen die vinden dat de boerkini moet kunnen, dat er niets mag gezegd worden over hoofddoeken, enz.
Dizzy schreef:Bovendien zijn veel echte buitenlanders vooral in de grote steden geconcentreerd in St-Laureins zal de "overname" nog langer op zich laten wachten.
Da's een kwestie van tijd.
We zien trouwens in de Franse voorsteden goed tot wat dit allemaal kan leiden.
We hebben hier ook al rellen gehad met auto's die in brand gestoken worden.
Dizzy schreef:Tiens, die gelijkheid wordt zeer sterk verdedigd door de S&V
Ik ben niet de spreekbuis noch de verdediger van S&V.
Ik blijf erbij, het is het gerecht die hierover moet oordelen, want ik weet niet waar zij werkelijk voor staan.
De VRT vertrouw ik niet zomaar.
Als zij spottend "het Rode Fabriekje" genoemd worden, zegt dat genoeg.
De mensen van nu zullen niet begrijpen waar dit vandaan komt.
Vroeger, lang geleden, heette de voorloper van Belfius en van Fortus : Krediet aan de Nijverheid.
Hun logo was een blauw fabriekje.
In mijn kindertijd was het al zo dat zij dat logo hadden, en toen al werd de VRT spottend dan maar "het Rode Fabriekje" geheten.
Het Vlaams Blok bestond nog niet eens.
Dus het is niet extreem rechts dat de VRT een links nest is beginnen noemen.
Dat dateert al van lang ervoor.
Dizzy schreef:ALs je echt pleit voor een leefbare samenleving dan moet je zaken als SV even hard verwerpen als andere extremisten.
Ik ben tegen homohaat, tegen discriminatie van vrouwen, tegen racisme.
Maar ik ga niet zeggen dat ik S&V afkeur,
omdat ik niet weet waarvoor ze staan, nog eens,
ik kan dat niet echt objectief beoordelen uit die reportage.
Als blijkt dat zij daar effectief voor staan, dan keur ik dat af, ja.
Dizzy schreef:Hoe verklaar je dat ondanks de vele nieuwkomers het tekort aan werkkrachten, daling van de werkloosheidscijfers en criminaliteitscijfers. Vreemd toch die cijfers.
Er wordt daar toch precies tegenstrijdige informatie over verspreid.
Dit is de meest recente informatie die ik erover las :
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180731_03642171
Dizzy schreef:Ik stel ook vast dat Merkel nog altijd de leider is van Duitsland en dat Duitsland de leidende economie is in Europa. De zelfmoord valt dus nogal mee.
Vandaar die aartsmoeilijke regeringsvorming?
Vandaar die bocht en het stopzetten van de "Wir schaffen daß" politiek?
Vandaar de snelle opkomst van "Alternative für Deutschland"?
Veel Duitsers moeten niet meer weten van die mooie praatjes.
Dizzy schreef:Ik ben niet voor open grenzen en mensen die hier geen recht hebben op wettelijk verblijf moeten vertrekken. We zitten echter ook met vluchtelingen en transmigranten, mensen die hier zelfs niet willen blijven.
Dat is een contradictie.
Die transmigranten hebben hier ook geen recht op wettelijk verblijf.
De Britten willen hen ook niet, dus moeten wij dan hun verblijf hier faciliteren tot ze erin slagen de grens over te glippen?
Dizzy schreef:Economische vluchtelingen willen we enkel als ze hier direct een knelpuntberoep kunnen invullen. Voor hen moet er een Europese snelle procedure zijn die uitsluitsel geeft of ze kunnen blijven.
Alsof dat het probleem is.
'Vluchtelingen' worden hier heel vaak bijgestaan door advocaten die ervoor zorgen dat de procedures zo lang mogelijk gerekt worden, mislukt dat uiteindelijk dan komen ze klagen dat ze nu al zo lang hier zijn, en dus toch zouden moeten blijven.
Dus als het van hen afhangt heb je uiteindelijk toch open grenzen.
Dizzy schreef:Theo beseft dat ondertussen ook dat kritiek geven op De Block makkelijker is dan werkelijk iets doen buiten twitteren.
Ik heb hem nog maar weinig kritiek zien geven op Deblock.
Omgekeerd zie ik wel dat Theo voortdurend onder vuur genomen wordt, en dat past dus in hetgeen ik voorheen gezegd heb.
Politici zijn met hun eigen probleem bezig, namelijk dat hun partij stemmen verliest, en Theo Francken de populairste politicus is.
In de plaats van de redenen daarvoor (de problemen van de mensen dus) aan te pakken, spelen ze liever op de man en op de partij.
Net zoals ze deden toen het VB nog de grote vijand was, alles om het Blok te veroordelen, niets om de problemen van de mensen aan te pakken.
Dizzy schreef:Politici, ook TF, kunnen dus niet veel anders dan sussen tot men Europees een oplossing vindt die ook iedereen wil respecteren.
En wat doen de "collega's"?
Theo afbreken om er zelf te proberen garen bij te spinnen.
Probeer dan maar eens een Europese oplossing te bereiken...
Dizzy schreef:Als je het probleem kan spreiden valt het te doen maar als iedereen de problemen op een ander wil schuiven gaat het niet.
Dus de grenzen openzetten en dan maar spreiden?
Neen, wat we nodig hebben is een verstrenging zodat de instroom vermindert.
Dizzy schreef:Politici moeten luisteren naar hun volk maar moeten ook ertegenin durven gaan en beslissingen nemen die nodig zijn, ook als velen ze niet wensen. Men moet durven zeggen dat dromen van een wit Europa niet kan en dat de realiteit al anders is en niet meer kan ongedaan gemaakt worden, dat vraagt moed.
Het gaat niet over een wit Europa, maar je mag je niet laten overspoelen.
Als jij één vluchteling in je huis opneemt, dan gaat dat misschien nog.
Als er 30 zitten en jij er ook nog, dan word je overspoeld.
Dat is geen solidariteit meer, maar een bezetting.