Hi, iedereen.
Ik wil alvast starten met me te excuseren als deze topic in het verkeerde subforum zou staan. Ik zag gewoon niet goed waar het thuishoorde en daarom heb ik het hier gezet.
Nu, mijn vraag.
Momenteel ben ik aangesloten op internet via de kabel (met Telenet dus).
Nu las ik de laatste tijd zeer veel over RealDSL en vooral hun GeekDSL abbonement zeer interessant en overweeg dus om over te schakelen.
Momenteel betaal ik +/- 61€ voor mijn Telenet abbonement (Telenet ExpressNet + 20 volumeblokken)
Het abbonement van RealDSL gaat over +/- 55€.
Voor 6€ minder zou ik dus meer kunnen downloaden en meer kunnen uploaden.
Wat de snelheid betreft heb ik niet echt een beeld welke van de 2 sneller is.
Zolang ik maar niet aan smalband snelheden moet surfen maakt het me eigenlijk ook niet echt uit.
Nu wil ik gewoon even checken hoeveel die overschakeling (eenmalig) zou gaan kosten.
Eerst en vooral zal ik wss een vergoeding moeten betalen aan Telenet voor het vervroegd beeindigen van het contract?
Heeft iemand een idee om hoeveel €'s het hier gaat?
Verder ben ik niet helemaal mee met het principe van ADSL.
Volgens wat ik begrijp word die internetaansluiting van RealDSL eigenlijk geleverd via kabels die van Belgacom zijn.
Hoe zit het dan precies met kosten aan Belgacom?
Moet ik naast mijn abbonement bij RealDSL dan ook nog eens een abbonement nemen bij Belgacom, voor het gebruik van die lijn?
Of hoe werkt het precies?
Is hier iemand die me kan zeggen hoeveel €'s die hele overstap me zou bij benadering kosten?
Hopelijk zijn dit niet teveel vragen ineens, en ben ik duidelijk genoeg in mijn vraagstelling.
Kijk alvast uit naar de antwoorden.
Cheers
Zotteken
Overstap Telenet -> RealDSL
-
- Elite Poster
- Bedankt: 5 keer
Je hebt een telefoonlijn nodig van belgacom, als je er niet mee gaat bellen is het best dat je kiest voor een Discovery line (6,5€/maand; aansluiting is gratis tot het einde van deze, en daarna waarschijnlijk ook met een nieuwe actie).
Verder het ge ook nog een adsl modem nodig. Een usb model kost max. €39, eentje met een netwerk aasluiting rond de €65 en draadloze modem (met vier netwerkpoorten) €99.
Bij telenet moet je geen extra kosten betalen als je je contract (een jaar meestal) uit gedaan hebt, check eerst ook even wat de opzeg termijn is.
Goede tip: Als je niet zonder internet wil zitten, zeg dan uw internet pas op na uw aanvraag bij realdsl en belgacom.
Uw totale kost voor de overstap is dus €121 + modem (tssn €39 en €99).
De maandelijkse kost is dan ongeveer 61€.
De snelheid van adsl is wel trager dan die van Telenet.
Verder het ge ook nog een adsl modem nodig. Een usb model kost max. €39, eentje met een netwerk aasluiting rond de €65 en draadloze modem (met vier netwerkpoorten) €99.
Bij telenet moet je geen extra kosten betalen als je je contract (een jaar meestal) uit gedaan hebt, check eerst ook even wat de opzeg termijn is.
Goede tip: Als je niet zonder internet wil zitten, zeg dan uw internet pas op na uw aanvraag bij realdsl en belgacom.
Uw totale kost voor de overstap is dus €121 + modem (tssn €39 en €99).
De maandelijkse kost is dan ongeveer 61€.
De snelheid van adsl is wel trager dan die van Telenet.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
zotteken schreef:Momenteel betaal ik +/- 61€ voor mijn Telenet abbonement (Telenet ExpressNet + 20 volumeblokken)
Het abbonement van RealDSL gaat over +/- 55€.
Je vergeet de (minimum) 6,5 euro voor je telefoonlijn... je zou dus een halve euro meer betalen. Voor je huidige prijs, kan je trouwens Telenet Turbo hebben met hogere upstream snelheid.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
meon schreef:En natuurlijk de activeringskosten van RealDSL die niet min zijn!
Dat had ZMD reeds vermeld... 121 euro (100 euro excl.)
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Ok, vriendelijk bedankt voor de antwoorden, dus de aansluiting gaat dus rond de 200€ kosten, dan heb ik een maandelijks kost +/- gelijk aan de huidige.
De snelheid is dus lager voor ADSL, maar daartegenover staat dat ik dus wel onbeperkt kan up- en downloaden.
Zouden jullie om deze redenen overschakelen van kabel naar adsl?
Of lijkt het jullie niet zo verstandig?
Graag jullie mening.
Cheers
Zotteken
De snelheid is dus lager voor ADSL, maar daartegenover staat dat ik dus wel onbeperkt kan up- en downloaden.
Zouden jullie om deze redenen overschakelen van kabel naar adsl?
Of lijkt het jullie niet zo verstandig?
Graag jullie mening.
Cheers
Zotteken
-
- Administrator
- Contacteer:
Dit hangt van je persoonlijk gebruik af, wil je al eens experimenteren met servers, is het heel handig dat de ADSL providers (in het algemeen) geen of slechts enkele poorten blokkeren, ipv Telenet die al de poorten onder de 1024 blokkeerd.
Heb je nood aan die upload? Persoonlijk zou ik die niet kunnen missen.
Ik persoonlijk zou de stap zetten, als dat mijn keuzes zijn.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
SeNsEi Ze0n schreef:Dit hangt van je persoonlijk gebruik af, wil je al eens experimenteren met servers, is het heel handig dat de ADSL providers (in het algemeen) geen of slechts enkele poorten blokkeren, ipv Telenet die al de poorten onder de 1024 blokkeerd.
Voor mijn doel zijn die geblokkeerde poorten niet echt een probleem, maar de uploadlimiet vind ik echt een ramp, Zelfs met die Telenet ExpressNet Turbo, kun je maar 9GB uploaden (op voorwaarde dat je alles upload tijdens de nacht). Eigenlijk zou dit voldoende dienen te zijn voor normaal gebruik, maar om bijvoorbeeld een server te draaien is dit absoluut niet genoeg. Feitelijk heb ik voldoende met die 30GB download per maand, maar die 4,5 GB upload is veels te weinig. Ik denk dat ik dan idd maar ga overstappen op de RealDSL.