Tomby schreef:boulder schreef:
Ik heb het niet over bestuurders, maar over je studies mogen afmaken!
Hier vind ik ook de UGent wel serieus overreageren. Dat hij uit de Raad van Bestuur gezet wordt, kan ik perfect in komen. Maar dat hij ook onmiddellijk geschorst werd als student, is wel nogal drastisch. En al zeker omdat andere leden van S&V niet gaan sanctioneren, terwijl ik er van er van uit ga dat ze ook wel de namen kunnen teweet komen van wie actief was op Facebook, Discord, etc...
Inderdaad, en dat is wat ik bedoel met instant straffen op basis van iets in de media.
Het is hetzelfde als Bart Depauw overkwam, of het gerecht dan uiteindelijk oordeelde of dit stalking was of niet, de contracten waren al stopgezet.
Hier van hetzelfde, en ja, dat men hem schorst als voorzitter tot na het proces, dat is het minste, maar de toegang tot de universiteit ontzeggen, betekent geen lessen kunnen volgen, diploma niet kunnen behalen, dat zijn zware sancties.
Dizzy schreef:Er wordt hier zoveel gezegd maar ik vind het stuitend hoeveel mensen proberen uit deze compleet van de pot gerukte uitwassen te minimaliseren of zelfs goed te praten.
Ik zou eens willen weten waar ik iets goedpraat of minimaliseer.
Het is niet aan mij om rechter te spelen over wat daar gebeurd is, het is ook niet zo dat ik de VRT blindelings vertrouw.
Daarom vind ik dat het gerecht daar moest zijn werk doen, en niet de TV als publieke schandpaal.
Dizzy schreef:Sommige dingen die hier staan zijn bijna even erg als wat te zien was in de reportage.
Jij beschuldigt graag mensen, precies.
Staan hier verheerlijkingen van Hitler?
Staan hier memes?
Staan hier foto's van mensen met wapens?
Worden hier vrouwen of homo's gediscrimineerd?
Indien niet, waarover heb je het dan met je "even erg", of is het eerst beschuldigen, en dan je staart intrekken?
Dizzy schreef:Als mensen van diverse partijen dit veroordelen met klem en ook NVA-prominenten woorden als gortig, ranzig en walgelijk gebruiken, dan weet je het wel.
En toch is het niet correct, dit zijn zaken voor het gerecht, niet om in de media te gooien.
Dizzy schreef:SV is ontmaskerd en dat is volledig de verdienste van de journalist.
Dat weet ik niet, ik heb veel verdachtmakingen gezien in die reportage, maar niet zoveel concrete zaken.
De beelden van de memes flitsten voorbij, en ik heb voortdurend moeten pauzeren en terugspoelen om ze te kunnen bekijken, en omdat het kader errond meestal wazig gemaakt werd, om anderen te beschermen, kon ik als kijker niet uitmaken of die berichten ook echt van die site waren, en wie ze daar gezet had.
Dizzy schreef:Het is niet de fout van de VRT dat SV strafbare feiten plegen.
Of die feiten er waren, en of ze strafbaar waren, is aan het gerecht om uit te maken, niet aan Jan met de Pet die zijn TV opzet.
Dizzy schreef:Het feit dat SV dit proberen weg te stoppen en op hilarische wijze proberen te ontkennen helpt hun zaak ook niet. De zaken zijn gewoon te walgelijk en zal ook veel rechtse kiezers te ver gaan om over de vrouwen te zwijgen.
Dat wordt heel de tijd herhaald, maar wat heb ik over de vrouwen gezien in die reportage dat ik mij nog herinner?
Er was een meme die zei dat als je Assepoester in omgekeerde volgorde bekijkt, je een vrouw ziet die op haar plaats gezet wordt.
Is dat seksistish?
Ja?
Is dat typisch rechts?
Zeker niet.
Kwam het van de site van S&V?
Dat kan ik niet uitmaken, want het was ofwel full screen, zodat het van overal kon komen, of het was met een wazige achtergrond.
En de tweede meme was die van "vrouwen die niet serieus genomen worden", een grapje dat zo oud is als de straat, en zeker niet typisch rechts.
Dus seksime,
op basis van wat ik gezien heb in de reportage, vind ik zwaar overdreven.
Precies daarom dat ik zeg, dit is iets voor het gerecht.
Dizzy schreef:Ik ben blij dat wij nog een openbare omroep hebben die naast veel andere kwaliteitsprogramma's ook nog dit soort reportages kan en durft tonen.
VTM heeft "Farouk" en heeft daar ten tijde van de aanslagen heel wat onderzoeksjournalistiek naar de moslimaanslagen gedaan, dus zo exclusief openbare omroep is het niet...
Dizzy schreef:De aanvallen op de media komt niet omdat ze te gekleurd zijn maar wel omdat ze niet de juiste kleur hebben nl die van de klagers.
De timing (vlak voor de verkiezingen), het proberen te linken van extreem-rechts met N-VA.
Maar het is niet politiek bedoeld, hoor.
Dizzy schreef:Wat ook een verdienste is van de reportage is dat het diepgewortelde racisme eens duidelijk toont. Het gaat hier om duizenden berichten van heel veel mensen. Dat kan je niet meer wegzetten als enkele die uit de bocht gaan.
Ook dat zijn zaken die je als kijker niet kunt controleren.
Ik heb een heel aantal racistische memes gezien, vergelijkingen tussen gorilla's en zwarten bijv.
Maar opnieuw, kwamen ze van hun site, dat kon ik niet controleren.
En waren het er duizenden?
Kan zijn, maar misschien waren er 20 te zien doorheen de hele reportage.
Dizzy schreef:Er zijn dan nog eens de vele volgers en likes.
Ook dat is niet te controleren, en
als het klopt wat in de reportage gezegd wordt, dan was het facebook forum erg braaf.
Dus worden nu waarschijnlijk heel wat mensen met de vinger gewezen die op het relatief brave facebook forum zaten, en geen idee hadden van wat er dan op het Discord forum te zien was, als het klopt natuurlijk...
Dizzy schreef:Wie het wou zien had SV al langer door maar hoe alles werd georchestreerd en wat een uitgedokterde strategie die gasten gebruiken was toch nog een eyeopener. Het zijn ronduit fascistische methodes uit periodes die ze zelf verheerlijken
Dat zijn zware beschuldigingen, toon mij eens een bericht waaruit zou blijken dat ik de nazi's verheerlijk...
Integendeel, hetgeen ik altijd aan de moslims verweten heb is hun seksime (maar dat mag dan zogezegd wel, omdat het onderdeel is van religie...), en hun homohaat...
En wat SV betreft, ik had er nog nooit van gehoord, vóór die reportage er was, logisch, dit is ook het studentenmilieu, en dat ligt al ver achter mij.
Dizzy schreef:Een gezonde maatschappij moet opletten met extremisten, van beide kanten. Het lijkt dat onze aandacht voor moslimextremisme een blinde vlek gevormd heeft voor ander extremisme
Alle aanslagen kwamen wel van moslimkant.
Wat ik hier gezien heb zijn woorden, en beelden (memes).
Mocht ik weten dat moslimterreur hiertoe beperkt zou blijven, ik teken direct.
Dizzy schreef:Trouwens, het is SV dat de vraag voor een reportage over hen heeft toegestaan, de journalist liep maanden met hen mee. Ze hebben de problemen enkel en alleen aan henzelf en hun gedrag te wijten.
Neen, want het zijn niet de interviews die ze gebruikt hebben, het is infiltratiewerk.