Allen,
1.5maand geleden Proximus aangevraagd in onze nieuwbouw woning en meteen gecontroleerd via hun site welke snelheden we zouden krijgen. Volgens de tool op de site van Proximus stond er bij dat ik tussen de 64 & 100Mbps zou hebben. Bij de installatie - die uitgevoerd werd door een onderaannemer - werd mij verteld dat er momenteel geen VDSL aansluiting kon zijn wegens een capaciteits tekort in de centrale. Hij ging wel nog een extra 4g modem (op kosten van Proximus) aansluiten op mijn Bbox3, waardoor ik wat extra snelheid kon halen. Dat laatste betwijfel ik ten strengste dat de bbox3 deze functie ondersteunt... Ondertussen kon ik ook geen HD tv bekijken vanwegen de beperkte snelheid. De installateur beloofde mij wel dat het binnen de 2weken in orde ging zijn en dat we VDSL snelheden zouden krijgen
Na de 2 weken reis kwamen we natuurlijk terug en was het nog niet in orde. Daarna gebeld met de installateur en die ging het papier werk in orde brengen en de aansluiting voor VDSL regelen. Een week later nog niet in orde en deze installateur terug opgebeld en weer werd er mij hetzelfde gezegd. Na een week was dat nog niet in orde en heb ik dan maar de helpdesk van Proximus gebeld. Daar werd er mij inderdaad gezegd dat ik op dit moment maar 8mbps binnenkreeg en dit niet normaal was. Dus ze stuurden - gratis - een technieker om het probleem op te lossen.
Deze kwam toe en zei zelf dat hij er weinig kon aan veranderen ter plaatse (logisch). Hij zag wel dat mijn buren in de straat wel VDSL hebben en dat het dus niet aan de infrastructuur ligt. Daarna hebben we samen gebeld naar de centrale. Daar werd ons gezed dat er enkel nog 2 poorten vrij zijn voor VDSL en deze in reserve dienen gehouden te worden. En dat hij ons niet verder kon helpen en ook geen weet had van een mogelijke capaciteitsverhoging. Daarna heb ik de technieker bedankt en stelde hij mij voor om eens te bellen naar de technische helpdesk van Proximus en daar eens te horen. Hij vertelde mij ook dat hij zelf niet blij is met zo'n praktijken en in mijn situatie al eens zou uitkijken naar Telenet/Orange.
Vorige week gebeld met de technische helpdesk van Proximus en daar de reactie gekregen dat ze het gaan noteren maar verder geen informatie kunnen geven. Ze gingen mij ook een melding sturen dat ze het gingen noteren, maar heb daar eigenlijk niets meer rond ontvangen.
Wat zijn mijn mogelijke opties? Ik ging sowieso eens bellen naar de administratieve helpdesk om een serieuze korting te krijgen want betaal nu eigenlijk de volle pot voor een heel trage internet verbinding. Heeft er iemand een idee hoe lang het zou duren eer ze een capaciteitsverhoging uitvoeren in mijn regio? Of moeten er daar eerst meerdere klachten voor binnenkomen?
Geen VDSL aansluiting door tekort capaciteit centrale
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Ik heb een gelijkaardige situatie voor bij mijn ouders. Ze hebben (heel) vroeger ADSL gehad, zijn toen een tijdje internetloos geweest (toen ik alleen ging wonen) en sinds een paar jaar op Telenet Basic Internet.
Om de kosten te drukken stelde ik hen voor om over te stappen naar Scarlet Trio, maar daar kregen ze het deksel op de neus: niet aansluitbaar en indien je toch wil doorzetten, zijn de kosten van de aansluiting voor u.
En dat terwijl de buren wél VDSL hebben via Proximus...
Om de kosten te drukken stelde ik hen voor om over te stappen naar Scarlet Trio, maar daar kregen ze het deksel op de neus: niet aansluitbaar en indien je toch wil doorzetten, zijn de kosten van de aansluiting voor u.
En dat terwijl de buren wél VDSL hebben via Proximus...
Computer(k)nul
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Het gebeurt dat er in afwachting door Proximus een 4G Gateway bijgeplaatst wordt, die aangesloten wordt op de WAN poort van je B-Box. Daarvoor zou je eens moeten informeren of je hiervoor in aanmerking komt.
-
- Premium Member
- Berichten: 679
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 76 keer
Ter info:
http://www.ibpt.be/public/files/nl/2223 ... inding.pdf
Samengevat: p14 besluit
Ieder contract tussen een abonnee en een ISP betreffende de levering van breedbandverbindingen op een vaste locatie bevat in een heldere, gedetailleerde en gemakkelijk toegankelijke vorm de volgende inlichtingen: - de minimale uploadsnelheid en downloadsnelheid; - de normaal beschikbare uploadsnelheid en downloadsnelheid; - de maximale uploadsnelheid en downloadsnelheid; - de geadverteerde uploadsnelheid en downloadsnelheid; - het downloadvolume van het abonnement.
Indien deze info contractueel niet voorhanden is of de contractueel aangeduide info niet voorhanden is, is het contract niet rechtsgeldig en kunt u het zonder meer opzeggen (en eventueel een schadevergoeding eisen)
Misschien best uw licht opsteken bij de (teledistributie)competitie
P.S.
Er is inderdaad een project "Tessares" waarbij vast en mobiel gecombineerd wordt, om een hogere internetsnelheid te bekomen; de commercialisatie ervan was (eerst) voor begin dit jaar aangekondigd, maar blijkbaar is het tot op heden windstil hieromtrent & voor zover mij bekend is het niet bedoeld om IPTV aan te bieden, enkel om internetsnelheden tot 12/15/20 Mbps te kunnen bieden in "landelijke gebieden" (met voldoende 4G dekking)
http://www.ibpt.be/public/files/nl/2223 ... inding.pdf
Samengevat: p14 besluit
Ieder contract tussen een abonnee en een ISP betreffende de levering van breedbandverbindingen op een vaste locatie bevat in een heldere, gedetailleerde en gemakkelijk toegankelijke vorm de volgende inlichtingen: - de minimale uploadsnelheid en downloadsnelheid; - de normaal beschikbare uploadsnelheid en downloadsnelheid; - de maximale uploadsnelheid en downloadsnelheid; - de geadverteerde uploadsnelheid en downloadsnelheid; - het downloadvolume van het abonnement.
Indien deze info contractueel niet voorhanden is of de contractueel aangeduide info niet voorhanden is, is het contract niet rechtsgeldig en kunt u het zonder meer opzeggen (en eventueel een schadevergoeding eisen)
Misschien best uw licht opsteken bij de (teledistributie)competitie
P.S.
Er is inderdaad een project "Tessares" waarbij vast en mobiel gecombineerd wordt, om een hogere internetsnelheid te bekomen; de commercialisatie ervan was (eerst) voor begin dit jaar aangekondigd, maar blijkbaar is het tot op heden windstil hieromtrent & voor zover mij bekend is het niet bedoeld om IPTV aan te bieden, enkel om internetsnelheden tot 12/15/20 Mbps te kunnen bieden in "landelijke gebieden" (met voldoende 4G dekking)
Ondertussen nogmaals contact gehad met de technische dienst nadat ik het probleem duidelijk heb uitgelegd via een online formulier. Dan bellen ze wel heel snel...
Een tijdstip/richtdatum qua aansluiting voor VDSL is voor mijn adres jammer genoeg niet mogelijk. Ook gaan alle nieuwbouw woningen die worden opgeleverd in mijn straat hetzelfde probleem hebben. De centrale zit vol en er is geen zicht wanneer deze uitgebreid zal worden. Ik bel morgen nog eens met de klantendienst voor een eventuele financiële tegemoetkoming maar eigenlijk zou dat maar een doekje voor het bloeden zijn.
Ik neig meer om een overstap naar Telenet (of Orange maar hoor daar dan ook wel meer klachten over de aansluiting over) te wagen.
Een tijdstip/richtdatum qua aansluiting voor VDSL is voor mijn adres jammer genoeg niet mogelijk. Ook gaan alle nieuwbouw woningen die worden opgeleverd in mijn straat hetzelfde probleem hebben. De centrale zit vol en er is geen zicht wanneer deze uitgebreid zal worden. Ik bel morgen nog eens met de klantendienst voor een eventuele financiële tegemoetkoming maar eigenlijk zou dat maar een doekje voor het bloeden zijn.
Ik neig meer om een overstap naar Telenet (of Orange maar hoor daar dan ook wel meer klachten over de aansluiting over) te wagen.
-
- Premium Member
- Berichten: 560
- Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
- Locatie: Veerle
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 36 keer
Modbreak:
fullquote niet toegelaten
Als je Orange wil zou ik eerst een whoppa bij telenet aanvragen (gratis activatie, installatie en korting de eerste drie maanden). Na een maand vraag je dan Orange aan. Dan zijn er geen problemen met aansluiting.fullquote niet toegelaten
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Bwa ik ben van Proximus naar Orange gegaan met easy switch, er zat zelfs een stop op de telenet aansluiting, die zijn ze van infrax een 4 tal dagen voor installatie komen openzetten. dag van installatie heeft orange proximus opgezegd en een uur later had ik al een mail van PX met opzegging van diensten... Alles vlot gegaan
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Plus Member
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 23 mei 2012, 20:18
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 11 keer
@Tijl dat probleem ken ik,bij de install bij mijn grootouders was er hetzelfde probleem VDSL is beschikbaar maar alle poorten waren in gebruik en ze willen er enkele in reserve hebben voor als er een kapot is denk ik. En dan hebben ze adsl vanuit de centrale gekregen in de plaats. Met een lijnsnelheid van 12mbit dacht ik. Enkele maanden later hadden ze een storing en zei de technieker dat hij de lijn ging veranderen naar vdsl. En dit lukte ook. Hij zei dat het kon dat er mensen verhuisd waren, naar de concurrentie gegaan waren. Maar dat ze als technieker geen idee hebben wanneer er vdsl of er extra poorten komen om een kast op straat. uiteindelijk hadden ze enkel tv en ze het verschil niet weten tussen HD posten en de posten. Als je natuurlijk internet en/of 2de tv hebt is de lijnsnelheid een probleem denk ik.
Hoop voor jou dat het opgelost geraakt
Hoop voor jou dat het opgelost geraakt
- buthead
- Elite Poster
- Berichten: 1690
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 68 keer
Kijk beter uit naar voorstel dat ik hier ergens eerder zag, neem whoppa/ander tn abbo max 3 maand dan heb je de aansluiting gratis en dan ga je naar Orange wat praktisch hetzelfde is en werkt.
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Bedankt voor de vele reacties. Gisterenavond nog telefoon gekregen van Proximus nadat ik mijn verhaal had gedaan via het online formulier (hierdoor hadden ze wat tijd om zich voor te bereiden). Vriendelijke dame aan de telefoon gekregen die me eigenlijk gewoon zei dat ze geen timeframe konden geven wanneer de capaciteit vd centrale ging uitgebreid worden. Daarna gevraagd of dit dan ook invloed heeft op mijn toekomstige buren, aangezien er hier een paar woningen klaar staan voor oplevering. Ook deze mensen gingen ADSL krijgen met eventueel een extra 4G modem. Daarna wel te horen gekregen dat ik binnen de 48u ging gecontacteerd worden voor een eventuele financiële compensatie.
Ondertussen is mijn keuze al gemaakt en ga ik overstappen naar Telenet. Zeker met de actie "Op eigen benen" krijg ik nu 6maanden lang €40 korting op een Whoppa abbo. Daarna kan ik alsnog de keuze maken om over te stappen naar Orange.
Ondertussen is mijn keuze al gemaakt en ga ik overstappen naar Telenet. Zeker met de actie "Op eigen benen" krijg ik nu 6maanden lang €40 korting op een Whoppa abbo. Daarna kan ik alsnog de keuze maken om over te stappen naar Orange.