Als ik dan toch een paar opmerkingen mag maken waarom ik het niet méér gebruik:
- Beeldkwaliteit te laag (zowel VTM-app als Stievie. Op GSM valt het mee, maar op Android Tablet (Xperia Z4) en pc-scherm is het, zeker bij veel beweging vaak een blokkensoep. Ook te lage kwaliteit om te casten naar TV. Ik weet niet of Premium hogere bitrates/resoluties aanbiedt, maar dat zou dan enkel voor Stievie gelden.
- Geluidskwaliteit te laag. In lijn met dat hierboven. Als je met hoofdtelefoon luistert is het gebrek aan definitie en hoorbare compressiefouten en dat stoort me nog het meeste bij de opgeknipte stukjes video in de VTM-app/site, want vaak gaat het er net om dat ik een specifiek liedje uit The Voice, BGT, Liefde voor Muziek, ... opnieuw wil horen. Vaak zijn die dingen niet eens stereo!
- Vaak gebruik ik Stievie om het einde van een uitzending verder te kijken van iets dat ik ben beginnen kijken via traditionele TV. Je krijgt dan eerst korte reclame bij het starten van de stream en kan daarna doorspoelen naar voorbij een geel streepje reclame waar je dan wéér (langere reclame krijgt). Het is frustrerend om door die reclame te moeten bijten om simpelweg maar te kijken of ik uberhaupt de juiste aflevering/afspeelpositie vast heb.
- De VTM-app lijkt -via sideloading- grotendeels goed te werken op Android TV. Wellicht is het maar een beperkte moeite om deze volledig werkend te krijgen en aan te kunnen bieden via de Play Store voor Android TV?