Mijn Telenet doet raar of hardware probleem ???

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Ik heb een witte ac-compatibele modem van Telenet en een access point van Telenet, eveneens het laatste nieuwe, dus ook wit (AP7465CE).

Via mijn telenet, kan ik mijn modem al enige tijd niet meer herstarten. Het lukt natuurlijk wel als ik hem manueel heropstart.

Mijn Access point blokkeert: ik kan het niet meer resetten (zelfs niet met de speciale reset knop), als ik het heropstart - manueel - na meer dan 30 seconden de stroomvoorziening te hebben verwijderd, gaan alle LEDS vooraan direct branden en ze blijven branden, maw. de modem herstart niet.

Daarstraks naar klantendienst telenet gebeld en het AP moet vervangen worden blijkbaar maar ik lees op een andere site dat er nog mensen zijn met analoge problemen.

Hier nog iemand te kampen met deze issues ?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

koenraaddeconinck schreef: Via mijn telenet, kan ik mijn modem al enige tijd niet meer herstarten. Het lukt natuurlijk wel als ik hem manueel heropstart.

Hier nog iemand te kampen met deze issues ?
Ik heb net hetzelfde probleem inzake reboot. Ik wou dat proberen omwille van een ander issue: MAC filtering lijkt ook niet meer te werken. Ik gebruik die filtering om sommige devices te forceren met een specifieke van mijn 3 APs te verbinden. Mijn TV blijft echter, zelfs na reboot van de TV, met het AP van de HGW verbinden en dus negeert die HGW de filterlijst.

Ik heb echter wel nog niet manueel gereboot. Als daarbij de HGW blijft hangen, zou ik wel denken dat het jouw exemplaar is dat defect is. (Al is het me niet duidelijk of je met AP verwijst naar de HGW of een afzonderlijk AP).
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 79 keer

Hier werkt alles probleemloos. Rebooten via MijnTelenet heb ik nog nooit gedaan. Ik trek gewoon zelf de stekker uit.

@Tomby,
MAC filtering werkt denk ik enkel voor WiFi connected toestellen denk ik. Dus is jouw TV misschien (ook) met UTP verbonden?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

xayana schreef: MAC filtering werkt denk ik enkel voor WiFi connected toestellen denk ik. Dus is jouw TV misschien (ook) met UTP verbonden?
Ging uiteraard over wifi aangezien ik het over access pointes had ;). Alle 3 APs hebben zelfde SSIDs maar voor wat statische toestellen wil ik controle over welk AP ze mee verbinden en werkt perfect met MAC filtering... tot nu dus.
Beppi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 aug 2018, 07:11
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Deftig materiaal kopen?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Beppi schreef:Deftig materiaal kopen?
Zeer behulpzame reactie. Waarom zouden we zelf iets moeten kopen om functionaliteit te fixen die Telenet aanbiedt...
Beppi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 aug 2018, 07:11
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Omdat die functionaliteit blijkbaar toch niet goed werkt?

Als je speciallekes wilt dan moet je het heil niet zoeken in standaard spullen die gemaakt is om simpele home users te bedienen
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Telenet installeert of verkoopt die AP’s aan jouw, als je er een probleem mee ervaart, dan ga je langs Telenet, die je dan een oplossing aanbieden. Dat je de modem niet kan herstarten met “mijn Telenet”, dat ligt niet noodzakelijk aan de modem, maar kan 1001 oorzaken hebben, waar Telenet ook support moet opgeven. Maar een modem herstarten doe je best met hem stroomloos te schakelen.

Een AP bij een thuisgebruiker is niet echt een specialeke meer. :roll:
Beppi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 aug 2018, 07:11
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Als men mac filtering vermeld vermoed ik dat +99% van de telenet klanten niet weet waar je het over hebt
Vandaar het specialleke
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Beppi schreef:Als men mac filtering vermeld vermoed ik dat +99% van de telenet klanten niet weet waar je het over hebt
Vandaar het specialleke
MAC Filtering wordt gewoon standaard aangeboden in Mijn Telenet, een GUI die notabene een hoop functionaliteit van die HGW wegneemt van de eindgebruiker. Je mag er dan toch van uitgaan dat die functionaliteit wél werkt, en geen 'specialleke' is ?!
Maar zoals mailracer zegt, is het dan een kwestie van Telenet te contacteren. Ik vermeldde het hier gewoon omdat ik dit probleem zie in combinatie met het feit dat ik de router ook niet kan rebooten via Mijn Telenet.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Tomby schreef:MAC filtering lijkt ook niet meer te werken. Ik gebruik die filtering om sommige devices te forceren met een specifieke van mijn 3 APs te verbinden.
Of dat de bedoeling is van MAC filtering betwijfel ik ten zeerste… je moet dan op je client gaan vertrouwen dat die aan ander AP gaat proberen ?
Kirun
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 jul 2018, 23:13
Bedankt: 5 keer

Volgens mij kan je dat best regelen door verschillende ssid’s te maken
waarna je dan enkel op de radio, waar jij wil dat een specifiek toestel verbind, dat specifiek ssid uitzend
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

r2504 schreef: Of dat de bedoeling is van MAC filtering betwijfel ik ten zeerste… je moet dan op je client gaan vertrouwen dat die aan ander AP gaat proberen ?
Goed punt. Lijkt nochtans wel te werken voor de paar devices waarvoor ik het nodig heb.
Wel merk ik dat niet alle devices even goed omgaan met identieke SSIDs. Mijn TV blijkt bij een scan elk AP afzonderlijk te tonen, en dus moet je vooralsnog de juiste kiezen (wat dus puur gokken is). Maar meer nog, hij bewaart de WPA key ook voor elk afzonderlijk. Dit bleek vandaag toen ik ineens een SMS kreeg op mijn werk dat dochter bij thuiskomst vanmiddag niet meer naar Netflix kon kijken. Ineens heeft de Telenet HGW dan toch de MAC filter toegepast en de TV geweigerd. Die is dan, zoals ik wou, naar mijn main AP gaan connecteren maar vroeg daarbij wel ineens weer een WPA key. Bij mijn tablets, laptops, phones, zie ik die SSID maar 1x en moet ik ook maar 1x WPA key ingeven, waarna hij wel dynamisch naar de andere APs kan switchen.

Uiteraard is een gemakkelijker manier om, zoals Kirun suggereert, verschillende SSIDs te gebruiken. Zo deed ik het vroeger ook, maar dan switchten mijn devices pas naar een ander AP als ze echt niets van connectie meer hadden naar het ene. Gevolg was dat je soms barslechte connectie had omdat het devices nog altijd met zelfde AP gekoppeld was dat op dat moment de slechtste keuze was. Met allemaal zelfde SSIDs werkt dat veel beter (alhoewel ik meen dat ook daar devices niet noodzakelijk vanzelf moeten gaan switchen naar een betere).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Waarom wil je je TV trouwens specifiek op één AP laten connecteren... als hij het goed doet neemt hij wel het beste.
Kirun
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 jul 2018, 23:13
Bedankt: 5 keer

Mijn bedoeling is dan wel dat je op elke ap telkens een globaal ssid uitzend voor de mobiele toestellen, die zelf de sterkste kiezen
En dan per ap een specifiek ssid dat dient voor de stationaire toestellen

Bvb
WifiMobiel op elke radio uitzenden
WifiTV enkel op de radio van het ap dat kort bij de tv staat
WifiSonos enkel op de radio van het ap die bij de sonos staat
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Kirun schreef:Mijn bedoeling is dan wel dat je op elke ap telkens een globaal ssid uitzend voor de mobiele toestellen, die zelf de sterkste kiezen
En dan per ap een specifiek ssid dat dient voor de stationaire toestellen
Dat moeten de APs dat wel ondersteunen. Zo kan je dat m.i. al niet in de Telenet HGW. Ik zou het natuurlijk wel kunnen doen met 2.4GHz vs 5GHz, en slechts bij een van beide overal dezelfde SSID nemen.
r2504 schreef:Waarom wil je je TV trouwens specifiek op één AP laten connecteren... als hij het goed doet neemt hij wel het beste.
Heeft te maken met de bekabelde snelheid/stabiliteit van de APs zelf naar andere plaatsen. Dit omdat mijn 2 eigen routers/APs zelf via Homeplug verbonden zijn met de Telenet HGW. En ja, dan kun je terug discussiëren over het bekabelen ipv Homeplugs te gebruiken, maar daar gaat het hier niet over. Eigenlijk gaat het in deze thread zelfs niet eens over MAC filtering. Excuses aan TS voor de hijack :).
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

AP omgewisseld vorige maandag en aangesloten. Het AP werkte perfect.

Nu opnieuw zelfde probleem. Het kan niet meer gereset worden, instellingen via mijn telenet kunnen niet gewijzigd worden, etc. etc.


Kan het zijn dat er na een zekere tijd een firmware update gebeurt die voor problemen zorgt ? Aan de kabel of de modem kan het toch niet liggen want anders zou die AP maandag na vervanging toch ook niet gewerkt hebben ?

EDIT: gereset met induwen knopje achteraan en werkt nu weer. Staat nu ook in 'mijn telenet' niet meer 'rood' als zijnde niet te detecteren
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Je zou inderdaad bijna gaan denken dat ze ergens een nieuwe firmware gepushed hebben of dat voordien de HGWs ergens instabiel werkten. Mijn MAC Filtering probleem is immers ook ineens opgelost.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Er loopt weer van alles mis: via 'mijn telenet' kan je de modem niet meer herstarten, aanpassingen aan kanalen worden niet direct doorgevoerd, etc.etc.

Zijn we net een beetje slachtoffer van testen met toekomstige producten zoals de nieuwe HD, beloftes ! inzake upgrade snelheid, etc.etC;
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

het is toch algemeen geweten dat je via het "mijn telenet" platform veel geduld moet hebben voordat er iets gebeurd. ALs 1 platform problemen heeft, heeft dat direct impact op gans de HGW gebruikers. :bang:
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”