Niet mogelijk om in interfact Netgear WNDR4300 AP te geraken.

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Bierten
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Het lukt mij niet om in de interface te geraken van mijn access point. Mijn AP is verbonden met een Bridge naar de bovenverdieping. De bridge is aangesloten op mijn Fritz!box router.
Op de AP staat het adres 192.168.0.51 vermeld om in te loggen maar dit werkt niet. Volgens de support site kan ook via 192.168.0.1 of 192.168.1.1 maar dit werkt ook niet.
In mijn instellingen van mijn fritz!box zie ik dat de AP dezelfde gateway aangenomen heeft als de fritz!box. Dus als ik de gateway ingeef dan kom ik uiteraard in de fritz!box.

Volgende handelingen heb ik al uitgevoerd:

- AP aangesloten rechtstreeks op vaste computer (kabel) na factory reset. -> zelfde resultaat
- Verbonden met AP via WIFI -> zelfde resultaat
- de app van netgear geinstalleerd (Netgear Genie) -> niet gelukt om in te loggen

Ik zoek een mogelijkheid om de gateway van de AP te veranderen zodat ik in de interface geraak.
Iemand een oplossing?

Betreft: Netgear WNDR4300 (N750)

Thanx in advance.

-------------
UPDATE: Het is me dan uiteindelijk wel gelukt door te verbinden via wifi rechtstreeks met het AP na manueel instellen van de standaard gateway (192.168.0.51) in de geavanceerde instellingen van mijn wifi adapter in de computer. Doorna kon ik inloggen met 192.168.0.51
Toch bedankt voor de reacties!
Laatst gewijzigd door Bierten 03 sep 2018, 16:00, in totaal 1 gewijzigd.
ringlord
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 14 keer

Als uw AP geen DHCP doet ga je geen IP adres krijgen op uw PC.

Sluit uw AP eens rechtstreeks aan op de router (waarom moet daar een bridge tussen staan?)

Dan naar www.routerlogin.net surfen om uw AP te bereiken.
Ofwel in uw router kijken welk IP is toegekend aan uw AP en deze ingeven in de browser.
Bierten
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

ringlord schreef:Als uw AP geen DHCP doet ga je geen IP adres krijgen op uw PC.

Sluit uw AP eens rechtstreeks aan op de router (waarom moet daar een bridge tussen staan?)

Dan naar http://www.routerlogin.net surfen om uw AP te bereiken.
Ofwel in uw router kijken welk IP is toegekend aan uw AP en deze ingeven in de browser.
Ik heb een bridge nodig om mijn router beneden te verbinden met de AP die boven staat. De AP wordt boven gebruikt voor wifi en via LAN (ps4 en smarttv).

De AP rechtstreeks aansluiten op de router geeft hetzelfde resultaat.
Als ik naar routerlogin.net (of .com) ga krijg ik volgende melding:

"You are not connected to your Router’s WiFi network. To access routerlogin.net, your device must be connected to your Router’s WiFi network. Check your current connection and try again."

De AP heeft dezelfde gateway als mijn router.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”