Sinds gisteren ben ik klant bij United Telecom (surf@home). Ik heb mijn Fritzbox gekregen en ik krijg 30/10 op mijn speedtest. Dat zie ik ook in de fritzbox (foto onder).
Ik snap dat ik een paar dagen moet wachten tot ik een hogere snelheid krijg, maar welke snelheid kan ik verwachten? Gaat dit ook een invloed op de ping hebben? Zijn er misschien instellingen die ik in de fritzbox kan aanpassen om een lagere ping te krijgen? Bij telenet had ik een ping van 8ms, maar nu gaat het nooit onder de 20. Ik snap wel dat proximus niet op glasvezels is, maar kan ik toch misschien iets doen om een lagere ping te krijgen?
Snelheden United Telecom
-
- Premium Member
- Berichten: 639
- Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 27 keer
Telenet? 8ms?
Zoveel invloed heeft een ander profiel niet op je latency.
Het zou kunnen dat de routing naar de server die je wilt bereiken met UT niet optimaal is. (open cmd -> tracert [IP] om dat uit te vinden )
Zoveel invloed heeft een ander profiel niet op je latency.
Het zou kunnen dat de routing naar de server die je wilt bereiken met UT niet optimaal is. (open cmd -> tracert [IP] om dat uit te vinden )
Telenet Business: https://www.speedtest.net/result/c/5633 ... 7afc9c.png
Orange Go Extreme:
Orange Go Extreme:
Ja, bij telenet had ik echt 8ms (bij die 200mbps abonnement), wel niet via wifi.
Het lijkt idd om een lange route te paken, deels waarschijnlijk omdat United Telecom een reseller is. Zou ik iets misschien kunnen doen om misschien de ping te verlagen?
Het lijkt idd om een lange route te paken, deels waarschijnlijk omdat United Telecom een reseller is. Zou ik iets misschien kunnen doen om misschien de ping te verlagen?
-
- Premium Member
- Berichten: 639
- Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 27 keer
Een andere server gebruiken?
Wat krijg je bij de 2de hop op je traceroute? Als dit laag is, kan je niets doen, als het hoog is ook niet I guess.
Wat krijg je bij de 2de hop op je traceroute? Als dit laag is, kan je niets doen, als het hoog is ook niet I guess.
Telenet Business: https://www.speedtest.net/result/c/5633 ... 7afc9c.png
Orange Go Extreme:
Orange Go Extreme:
-
- Premium Member
- Berichten: 639
- Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 27 keer
Ik bedoel maar dat het ook kan dat het naar AMS en terug gaat, natuurlijk heb ik geen idee over welke server we praten, ook heb ik nog geen traceroute gezien.
Telenet Business: https://www.speedtest.net/result/c/5633 ... 7afc9c.png
Orange Go Extreme:
Orange Go Extreme:
Ja maar waarschijnlijk gaat de ping altijd hoger zijn omdat UT ook door de servers van dommel (of van wie zij capaciteit kopen) moet gaan. Waarschijnlijk zal ik hiermee moeten leven.
Wat denk je over de snelheden? In hoeveel dagen komt meestal een hogere snelheid?
In de bijlage vind je een tracert naar de servers van Proximus, want ik snap niet echt wat je wil weten (sry).
Wat denk je over de snelheden? In hoeveel dagen komt meestal een hogere snelheid?
In de bijlage vind je een tracert naar de servers van Proximus, want ik snap niet echt wat je wil weten (sry).
-
- Premium Member
- Berichten: 639
- Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 27 keer
16ms is inderdaad wat hoog.
Voor mij (Edpnet) had ik na een uur ofzo al 60/30? (denk ik) dan 75/30 -> 85/30 -> 70/30.
Voor mij (Edpnet) had ik na een uur ofzo al 60/30? (denk ik) dan 75/30 -> 85/30 -> 70/30.
Telenet Business: https://www.speedtest.net/result/c/5633 ... 7afc9c.png
Orange Go Extreme:
Orange Go Extreme:
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Je lijn is full vectored, maar vectoring staat niet actief(G.Imp off). Vectoring gaat echter niet veel bijdragen omdat je waarschijnlijk wel héél dicht bij het ROP zit.
Je ping gaat verbeteren naarmate je profiel opgetrokken gaat worden. Dat was bij mij alleszins zo (Edpnet).
??? Tot aan het ROP is alles glasvezel, FTTC hé.Neufunk schreef: Ik snap wel dat proximus niet op glasvezels is, maar kan ik toch misschien iets doen om een lagere ping te krijgen?
Je ping gaat verbeteren naarmate je profiel opgetrokken gaat worden. Dat was bij mij alleszins zo (Edpnet).
-
- Plus Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 17 jan 2014, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 11 keer
United telecom, en consoorten op het bgc netwerk, hebben een veel betere latency dan telenet.
Voor zover ik heb begrepen is vectoring positief voor de latency.
Momenteel is vectoring nog niet actief op je lijn.
Je kan eens proberen om te bellen naar dat nummer om een tbf te starten, ik herinner me dat dit hielp bij mij toch!
Voor zover ik heb begrepen is vectoring positief voor de latency.
Momenteel is vectoring nog niet actief op je lijn.
Je kan eens proberen om te bellen naar dat nummer om een tbf te starten, ik herinner me dat dit hielp bij mij toch!
- buthead
- Elite Poster
- Berichten: 1690
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 68 keer
Hiermee ben ik het eens! Tn heeft hogere latency maar ook jitter is een veelal soms ergerend iets bij hen.driesp schreef:United telecom, en consoorten op het bgc netwerk, hebben een veel betere latency dan telenet.
Als ik me niet vergis heb je bij px en de firma's die via vdsl werken 1 kabel van kast naar jouw huis/verdeelpunt.
Bij Tn loopt de kabel van bakje naar woning en dan weer verder naar volgende bakje tot dan op straatkast dus is wel eindje opzich niets ergs
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Zoals petrol 242 schreef heb je geen vectoring profiel, hoewel jouw ROP vectoring ondersteunt.Neufunk schreef:Wat bedoel je met dat nummer en een tbf starten? Ik snap dat niet.
Je moet dus een "TBF" starten.
Na enkele minuten zal je onmiddellijk op 70/20 komen (in plaats van 30/10), èn met een betere ping.
Binnen de 2 weken zal je op 100/35 of misschien zelfs op 100/40 komen.
- Een "TBF" start je door te bellen naar 0800 22424 en jouw lijn nummer in te geven
- Jouw lijn nummer kom je te weten door naar 1924 te bellen, met een analoog toestel dat direct aangesloten is op jouw binnenkomende telefoonlijn
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Je hebt een FritzBox, dan is het "éénvoudig":
- - verbind de FritzBox met de PSTN uitgang van de NTP (gebruik hiervoor de meegeleverde "Y-kabel").
- stel in de FritzBox de analoge buitenlijn in (Telephony > Telephone Numbers > New Telephone Number > Landline number).
- gebruik een DECT toestel dat met de FritzBox DECT basis verbonden en bel *10# 1924 (*).
- indien geen toestel ter beschikking: installeer de Fritz!Fon App op je I-Phone of op je Android Smartphone.
- Bel met de Fritz!Fon App naar *10# 1924 (*).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Erg bedankt voor uw hulp. Ik kon het toch niet doen omdat ik de instelling voor "Landline" nergens vond. Ik moet vermelden dat ik alleen internet heb besteld, zonder telefonie.
Ondertussen is het maandag en zij hebben mijn aanvraag verwerkt. Nu zo'n 6 uur later krijg ik 100/30, zoals onderaan in de foto te zien is. Mijn ping is ook erg beter geworden, zelfs beter dan bij telenet. Ik vind het ook raar dat ik 100/30 krijg terwijl die van de klantendienst tegen mij gezegd hebben dat ik maximaal 70/10 ging krijgen, omdat de lijn niet meer zou kunnen.
Moet ik nog iets doen of kan ik van mijn internet gewoon genieten? Zijn er misschien andere instellingen waarvan ik gebruik kan maken?
Ondertussen is het maandag en zij hebben mijn aanvraag verwerkt. Nu zo'n 6 uur later krijg ik 100/30, zoals onderaan in de foto te zien is. Mijn ping is ook erg beter geworden, zelfs beter dan bij telenet. Ik vind het ook raar dat ik 100/30 krijg terwijl die van de klantendienst tegen mij gezegd hebben dat ik maximaal 70/10 ging krijgen, omdat de lijn niet meer zou kunnen.
Moet ik nog iets doen of kan ik van mijn internet gewoon genieten? Zijn er misschien andere instellingen waarvan ik gebruik kan maken?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Je hebt geen 100/30, maar 100/35 (zoals wij voorspeld hadden) - en een betere ping.Neufunk schreef:Ondertussen is het maandag en zij hebben mijn aanvraag verwerkt. Nu zo'n 6 uur later krijg ik 100/30, zoals onderaan in de foto te zien is. Mijn ping is ook erg beter geworden, zelfs beter dan bij telenet. Ik vind het ook raar dat ik 100/30 krijg terwijl die van de klantendienst tegen mij gezegd hebben dat ik maximaal 70/10 ging krijgen, omdat de lijn niet meer zou kunnen.
Dat is de modem sync, nu nog een speedtest doen om te kijken of je die snelheden wel effectief haalt .
Trouwens 70/10 als max. is al lang voorbij. Dat dateert van de tijd dat er nog geen vectoring was, meer dan 3 jaar geleden .
Nergens meer aankomen, en van je internet genieten .Neufunk schreef:Moet ik nog iets doen of kan ik van mijn internet gewoon genieten? Zijn er misschien andere instellingen waarvan ik gebruik kan maken?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.