Joe de Mannen schreef:
Een tankstation slaat mijn nummerplaat an sich niet op, maar de beelden ervan. En dat voor een welbepaalde tijd.
Zeker? Hoe kan je als je ervan uit gaat dat een parkeerbedrijf dat niet doet, er prat op gaan dat een tankstation dit wel zou doen?
Joe de Mannen schreef:
Containerpark: ik rij binnen, zeg goeiedag tegen meneer de parkwachter en zeg wat ik bij me heb, als daar betalende fracties bij zijn geef ik de anonieme, voorafbetaalde bonnetjes af die hij vakkundig kapot scheurt. da's alles.
Binnen afzienbare tijd zal dit ook bij jou veranderen, net zoals al op zovele containerparken. ID kaart om park binnen- en buiten te rijden, op een geautomatiseerde manier. Al je fracties worden afzonderlijk gewogen.
Buiten sluikstorten is er
geen alternatief.
Joe de Mannen schreef:
SMS parkeren: kom ik niet mee in aanraking. Maar als ik niet wil dat mijn nummerplaat gekend is, parkeer ik elders.
Tja, dat is idd een oplossing al heb ik moeite om te geloven dat je nooit gebruik zou maken van SMS parkeren.
Joe de Mannen schreef:
bedrijfspark: toegangscontrole is er maar ze weten maar al te goed dat ik er ben, en da's maar goed ook want ze moeten me betalen, filmen mogen ze niet zomaar. BTW: de mensen die op de parking staan en niet voor hun werkzaamheden op het terrein moeten met de auto worden niet 'gescand'.
In jouw geval misschien niet, in andere gevallen valt het wel meer en meer voor.
Joe de Mannen schreef:
woonblok: kom ik niet, geen ervaring mee.
camping/vakantiepark: ik moet de eerste met nummerplaatherkenning nog tegenkomen. Ze zijn meestal al blij dat ze propere douches kunnen aanbieden.
J.
Woonblok: zie hierboven. Ook meer en meer van toepassing
Camping en vakantiepark: Nog maar net de ervaring gehad in Frankrijk op een Siblu park. Nummerplaat doorgeven aan de receptie en dan krijg je op die manier toegang.
Vroeger kreeg je een 'unieke' code die je diende in te toetsen, dit werd nu allemaal geautomatiseerd mbv ANPR.